Kysymyksiä Jto:lle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
räjähtävä voima on liikeratariippuvaista ja sen takia lajiharjoittelua tukevat lajianalyyttiset kirjat toimii parhaiten. ei ainakaan punttikirjat.
Kiitoksia, Starting Strength olen nyt ainakin tilaamassa ja varsinkin jääkiekkopelaajien offseason valmennusta haluaisin oppia.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
vahva-tami: pitäs nähä se sun kyykky. muuten kyl se vedon hetkeks pois jättäminen on hyvä idea. julle tai joku pieni apu pitää sen yllä kuitenkin ok.

viittasankari: offilla, ellei jäälle pääse, tulis keskittyy paljon yleisiin ominaisuuksiin ja niiden kehittämiseen. sen tulis olla laaja-alaista ja nimenomaan pohjaominaisuuksiin painottuvaa. sillon ei voida puhua esim. suurista anaerobisista kuormista, mitä monet jostain käsittämättömästä syystä edelleen teettää. jengi on sit kovassa kunnossa syksyllä, mut sit kunto romahtaa kun pohja ei pidä. iso osasyy on viitasalon kirjassa aikanaan ollut nopeuskestävyysesimerkki jääkiekkoilijoille. edelleen sitä lähes kaikki käyttää tietämättä ollenkaan missä vaiheessa kautta semmonen ois fiksua.

peiter: siis mitä näkemystä peräänkuulutat? isometrinen treeni on hyvää kamaa heikkojen kohtien poistoon jne ja esim. omassa lajissa (kiipeily) se on hyvin isossa osassa gripin ja asentojen säilyttämisen suhteen.
 
peiter: siis mitä näkemystä peräänkuulutat? isometrinen treeni on hyvää kamaa heikkojen kohtien poistoon jne ja esim. omassa lajissa (kiipeily) se on hyvin isossa osassa gripin ja asentojen säilyttämisen suhteen.

Esim, että jos haluaa ottaa treeniin enemmän isometristä, esim. jotain mavepitoja, kyykky pitoja tms,. hauskaa, niin miten sellasia kannattaa alkaa tekeen? Kuinka monesti jne?
 
pellonpoika: parempi ku ylätalja. yhden käden versioita kantsii tehdä myös.

peiter: miksi noita mukaan haluisit? määrät on kyl hyvin paljon kii tyypistä ja tarpeesta, mutta esim. stoppikyykyt 3-5*1-2" kerran viikossa saa aikaan jo jotakin.
 
kiitos taas kerran jto. saan vedettyä ehkä yhden hikisesti. oon tehny niin että 4-6x3 -30kg avustuksella ja siitä sitten vähentelen kiloja ja lisäilen sarjoja. onko ok
 
Millä puristusvoimaa paremmaksi ja forkkuihin kunnolla ruutia, tankoon roikkumaan? Ja siis nimenomaan voimaa, forkuille tulee tehtyä rannekääntöjä, hammereita ja myötäotehauista.
 
Millä puristusvoimaa paremmaksi ja forkkuihin kunnolla ruutia, tankoon roikkumaan? Ja siis nimenomaan voimaa, forkuille tulee tehtyä rannekääntöjä, hammereita ja myötäotehauista.

Itse teen yleensä kahta eriä.

Leuanveto tangossa roikkumaan ja sitten siinä (jos jaksaa) avaa sormet, että on sormien varassa ja sitten yrittää vetää kämmenen kiinni tankoon. Näitä jos saa parit tehtyä niin yleensä se on siinä kun on tukossa kädet, max pari kertaa viikossa tehtynä. Aikoinaan sain yhen tehtyä kun painoa oli joku 115kg. En sitä tiedä onko se hyvin vai huonosti :D Jos on kevyempi jamppa, niin lisäpainoilla.

Ja sitten ihan tangolla näitä http://www.youtube.com/watch?v=REWgtHvXe7U paljon parempi kuin joku kässärillä nitkutus, mun mielestä
 
Yks mitä voit kokeilla tehdä on pistää omaan kirjastoon hankintapyyntö. Itse ainakin tänne kirjastoon olen hommannut sellaisia mistä ei viitsi itse rahaa pulittaa. Ei treenikirjoja, mutta kuitenkin.
 
Oisko JTO:lla mitään salilla-tai muuten tehtäviä selkäliikkeitä ns.syville selkälihaksille?

Omassa selässä on pieni nikamasiirtymä,jota ei siis leikata...mutta kunnossa pitäs pysyä.Normaalit mavet ja raskaat kyykyt tekee vain selän kipeäksi..ei siis enää "normaalilla tapaa".

Prässikin tekee selän kipeäksi,vaikkei perse irtoakkaan alustasta...se pelkkä paine aiheuttaa ongelman siis.

Syviä vatsoja olen kyllä tehnyt,mutta selkäpuoli pitäs saada vielä henkiin.Selkä on yleensä aamuisin jäykkä,etenkin kierto suunnassa...eli perus aamupaskan pyyhkiminen on toisinaan hankalaa kun kroppa ei kierry normaalisti...päivän mittaan se vertyy/toki venyttely auttaa.

Ongelma on siis saanut alkunsa eripituisista jaloista. Nykyään,siis n.8v olen jo käyttänyt oikeaan (lyhyempään) jalkaan tarkoitettua pohjallista,joka siis korjaa asennon.

Vai onko kyse pelkästään siitä, että pitäisi lihaskunnon lisäksi tehdä jotain liikkuvuusharjoitetta?Siis muutakin kuin perusvenyttelyä?
 
Joo voi olla että molemmat pitää hankkia. olen myös kiinnostunut wendlerin 5/3/1 kirjasta ja ehkä eniten Real strenght and real muscle kirjasta.

Harmi että ovat kaikki niin kalliita varsinkin tuo jälkinmäinen.. :/

anatomy of strenght training varmaan pakko ostos myös.

http://kauppa.voimaharjoittelu.fi/supertraining-p-30.html

Tyyris opus kirjaksi mutta mun mielestä ainoa kirja mikä on todellakin jokaisen euron arvoinen. Wendlerin ja Rippetoen kirjat tuntuu rahan tuhlaukselta kun näkee mitä tuo kirja pitää sisällään.
 
hunter killer: onhan toi monen asian summa ja liikkuvuuskin yks niistä. melkein parhaan avun saat noihin epätasajalkoihin erikoistuneelta fyssarilta. kun se kroppa pitäs kuitenkin tutkiakin. kaikenlaisia himputuksia täältä voin heitellä, mutta ei se välttämättä osu kohilleen, ku ei tiä oikeesti mitä siel on rikki. yleensä kaikki tasapainon haastavat jutut treenaan hyvin kaikkee sitä sisäkerrostakin. tokihan puhe ns. syvistä vatsoista on hieman romanttinen ja kaupallinen, sillä kyllä noi lihaskerrokset jne jne toimii pääasiassa yhdessä ja koordinoidusti.

pari esimerkkiä: yhden käden rv + työntö kuulalla/käsipainolla, vaikeuta seisomalla tasapainolaudalla. kylkinoja käsi ja jalka tasapainolaudalla jne...
 
http://kauppa.voimaharjoittelu.fi/supertraining-p-30.html

Tyyris opus kirjaksi mutta mun mielestä ainoa kirja mikä on todellakin jokaisen euron arvoinen. Wendlerin ja Rippetoen kirjat tuntuu rahan tuhlaukselta kun näkee mitä tuo kirja pitää sisällään.

Vaikuttaa erittäin kiintoisalta. Onkos arvon Gurumme JTO tähän opukseen tutustunut ja olisiko suositeltava hankinta?

Mun mielestä ainakin se Wendlerin 5-3-1 on aavistuksen sellainen (täällä melko lailla aiheesta kritisoituihin) numeromantroihin kannustava kirja.
 
Juu,siis olen käynyt jo fyssarilla ja pohjalliset on teetetty sen mukaan.Myös röntgen yms kuvat otettiin+annettiin ohjeita noiden syvien vatsojen treenaamiseen.

Mutta kiitosta tästä,laitetaan kokeiluun nuo mainitsemasi jutut
 
Osaatko JTO sanoo millasella progressiolla/ohjelmalla kannattas vedellä liittyen "power" bodybuilding ohjelmaan? Treeniä tulee 5x viikossa joista 2 ensimmäistä on yläkroppa voima ja alakroppa voima, viimeiset on koko kropan sisältävä 3jakoinen.
Eli yläkropan treenissä on kaksi lyhyemmillä sarjoilla tehtävää liikettä ja sen lisäks muutama apuliikettä esim pystypunnerrus,ylätalja. Nää kaks liikettä jotka tehään on vetoliike sekä työntöliike, esimerkiksi KP pena ja leuat painoilla.
Alakropan voimapäivänä sama eli kyykky ja sitten jotain apuliikkeitä esim sjmv ja jotain muuta.

Kannattaako voimapäivinä siis vaikka koittaa tota 3x4->6x6 ohjelmaa tai siis progressio systeemiä, pääliikkeissä siis.

Osaatko sanoo mistä kannattas alkaa kyykkää, kun nyt menee 3x4 ainakin 100kg ja penkki 3x4 ainakin 75kg? Hermotus on huono, koska treenaan ennemmin bodybilding tyyppisesti pitkillä sarjoilla ja muilla systeemeillä mitä ei paljoon voimannostotreeneissä käytetä.

Ohjelman oikee nimi on siis PHAT (=power hypertrophy adaptive training), jos tiiät siitä.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom