Kysymyksiä Jto:lle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Sanos nyt jto paljon prodea on vielä fiksua syödä kerralla? Jos joskus syö ison pihvin n. 80g prodea niin imeytyykö noi kaikki
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Moi jto. Minulla rajoittaa leveässä maastavedossa huono loppuojennus huomattavasti tuloksia. Onko loppuojennukselle hyvää liikettä peruskuntokaudelle? SJMV?
Ajattelin ainakin jättää normaalit vedot vähäksi aikaa ja ottaa nopeustreenejä puvulla, ja polvenaltavetoja isoilla kuormilla, jahka alan perusvoimaa rakentamaan 4-6 viikon päästä. Kiitos jo etukäteen!
 
Moro Jto!

Raw kisat lähenee ja kyselen viimeisiä vinkkejä. Kyykyssä oon kisakaudella tehnyt tämmöstä ohjelmaa:

Viikko sarjat x toistot x kuorma ( % )
1 3x4x75 5x4x80
2 4x3x75 2x2x90
3 3x4x75 5x4x80
4 2x3x75 2x2x95
5 kisa / testaa maksimi !

Eilen tein tuon ensimmäisen kisakauden treenin, eli muutama viikko vielä jälellä. Omasta kyykystä oon tutkaillu, että keskikroppa ja pohjista lähtö on ollut heikoimmat ja niihin aloin peruskauden alusta jo kiinnittämään huomiota. Peruskaudesta viime treeniin asti tuli kyykittyä ilman vyötä ja eilenkin ekat sarjat ilman. Pohjista lähtöön oon pitäny apuliikkeenä box-kyykkyä, jonka olen tehnyt n. 50% kuormalla heti normaalin kyykyn jälkeen. Boksille rauhallinen lasku, paineet pois jaloista ja terävästi ylös. 4x3 tullut sitä tehtyä, boksi on matala eli menee kisasyvyyteen (IPF).

Kysymys kuuluukin, jatkanko samalla tavalla box-kyykyn kanssa, vai otanko raskaampia box kyykkyjä? Tai kannattaako alkaa ottamaan kakkosia tai ykkösiä boksilta?
 
viikon loma. palailen asioihin 4.2. jos haluatte nimenomaan multa kommentteja huoliinne, älkää täyttäkö tätä threadia poissaollessani. menee vaan aikaa vastailla sit huonosti jokaselle.

uskoisin, että monet hyötyis menemällä sinne salille nyt vaan aika kiivaasti ja kiukulla. joo... se oli hyvä neuvo, niin tehkää!

Lukekaa aikaisemmat sivut :)
 
Hammeri: En suosittele tekemään box-kyykkyjä kovin lähellä kisoja. Kyseessä kuitenkin niin eri liike kuin normi kyykky. Onko raaka vai varuste kisa? Nopeus treenissä ehkä mutta ei mitään raskaampia sarjoja/ykkösiä. Nopeusjututkin kannattaa ottaa kisojen lähestyessä ilman boxia.

Oma mielipiteeni. Näin itse tekisin/teen.
 
Mites ruokavalio ja lisäravinne puoli voimaharjottelussa?

Oon melkeen pari vuotta syöny bulkillakin kaikki ruuat vaa'an jänäinpäinpois ja syönyt näitä kaikkia yleisimpiä lisäravinteita, En kuitenkaa usko että tällä on niin suuri merkitys voimatyylisessä treenaamisessa.
Kuhan vetää tarpeeks protskua ja muut ruuat puhtaasta ruuasta eikä mittään saissea?

Mut enemmänki nuo lisäravinteet, onko tarpeellista syödä muita kuin näitä(normi palkkari, normihera ja kreatiinia kuureittain?) jos edes näitäkään?

Ja painosta viellä, oon noin 180cm ja painan siin +/- 70kg tällä hetkellä. Onkos toi paino hyvä vai pitäskö sitä viel nostella pikkuhiljaa?
 
Ja painosta viellä, oon noin 180cm ja painan siin +/- 70kg tällä hetkellä. Onkos toi paino hyvä vai pitäskö sitä viel nostella pikkuhiljaa?

Hyvä paino mihin? Voimannostossa keskimäärin hyvin pärjäävät ammattilaiset menee ton pitusina alle 100kg tai alle 110kg painoluokkaan, ehkä suurinpiirtein, sinnepäin.
 
Hammeri: En suosittele tekemään box-kyykkyjä kovin lähellä kisoja. Kyseessä kuitenkin niin eri liike kuin normi kyykky. Onko raaka vai varuste kisa? Nopeus treenissä ehkä mutta ei mitään raskaampia sarjoja/ykkösiä. Nopeusjututkin kannattaa ottaa kisojen lähestyessä ilman boxia.

Oma mielipiteeni. Näin itse tekisin/teen.

Kiitos vinkistä! Pitää pohtia miten loppuviikot tekee, mutta kevyenä ja nopeuspainotteisena ajattelin itsekkin tuon pitää. Jtokin saa toki tähän vielä vastata kun kerkeää. Ja tosiaan kisat on nuo Sotkamon raw Sm-kisat joihin Nurmiksonki varmaan eksyy jumppaamaan.. :)
 
back. ei toi mikään uus artikkeli ole. on vaan julkaisupäivämäärä uus. mut kannattaa se silti lukee :)
 
jesperi: jääkaapista paras kaveri. jos voimailu on sun ykköslaji, oot 20-30kg alipainonen. jos taas haluut olla kova kiipeilijä, toi on vähä liikaakin jopa. eli hyvä paino joo, mut riippuu mitä haluut sillä tehdä.
 
Mikä oli JTO:n punttiaikojen kovin ykkösruoka, väli-, ilta- ja aamupala?

Ainakin itselläni muodostuu helposti jaksollisesti samoja ruokia, josta tiiän että nopee valmistaa ja lämmittää. Saa paljon sitä ja tätä. Kestää monasti kauan keksiä jotain uutta aina.
Ehkä takkuavaan painon nousuun on ollut syynä ruuan monotonisuus :D
 
kovin? määrällisesti? :) 7½ isoa pizzaa, 6 litraa jäätelöö tai 155 pinaattilättyä yhdellä istumalla. valitse itse vipa tehty tokalla luokalla ala-asteella, muut 90-luvulla :) no ei, varmaan se sinne normi riisi ja kana -puolelle menee. ei sen ruuan tarvi mitenkään kummaa olla. paljon aj terveellistä. noi "enkat" nyt oli vaan semmosia hupailuja.
 
Lähinnä settejä, etenkin kiinnostaa mitä muroja jto on syönyt aamulla, mikä on favorite välipala ja millä on tullut parhaat anaboliset unet ^^
 
mun perusaamupala oli 5dl maitoo, 5dl mysliä, 2dl tuoremehua + monivitamiinit, 2 leipää med kinkku ja juusto. murojakin ehkä joskus, mut ne on aika höttöö. välipalasuosikki saatto olla joku leipähommazydeemijuttu, mikä oli helppo pitää mukana tai sit joku jauhoprode, mihin sit lisäili vettä ku oli tarve. parhaat anaboliset päikkärit on ollu aina vaimon kanssa :)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom