Kysymyksiä Jto:lle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
ei ole mitään tollasta, eikä kannata ees kuvitella. esim... veli nosti kahdessa vuodessa penkin n. 40 - > 180 raw ilman minkään lajin tietämystä oikeen mistään ja taatusti läskisoosipelillä. treenas melki joka päivä ku huvitti. ei tosin kauheesti muuta tehny. sit ku alko muukin huvittaan, kyykkäs muutamas vuodes 200kg ja esim. 100m farkut jalassa 12,3 jos oikein muistan. lahjakkuutta. ois tosin ehkä kuollu ratakierroksella. joku treenaa 30v ja saa penkistä siinä ajassa 1,5x oman painon. joku saa sen melki heti. katkeraa on maailman kalkki :)

jos oletetaan et saisit edes 2,5kg kuukaudessa lisää tulokseen. se ois vuodessa 30kg. kahdessa vuodessa 60, kolmessa... ja vain se 2,5kg lisää. keskity tekeen määrätietosesti töitä ja analysoi tekemisiäs. toki henk. koht. ohjelmoinnilla tuloksia tulee usein hyvinkin mukavasti.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ajattelin hankkia Biltemasta tollasen autonvahauskoneen. Onko siihen erilaisia malleja tai säätöjä (esim. x määrä rpm tms.)? Jos on, niin mikä malli soveltuu parhaiten lihojen jynssäämiseen?
 
Pakko vielä huudella, että muista ostaa keinukytkimellinen! Itse ostin vahingossa mallin, jossa on painettava ja itsestään palautuva kytkin. Hankaloittaa hieman tärryyttämistä.
 
Tuohon lahjakkuuten voisin sanoa (itse en kuulu niihin :D ) oli yks kaveri yläasteella seiska luokalla joka oli melkone geeni monsteri, parta kasvoi jo ala-asteella ja kaverilla oli hanska jotain 32-35 senttiä jo seiska luokalla vaikka ei ollut treenannut koskaan mitään ja aika vähissä rasvoissaki, kaikki muutkin lihakset olivat paaaljon paljon isompia kuin ikäistensä. Nosti 13 vuotiaana 60 kevyesti penkistä ekalla yrittämällä, oli luokan nopein juoksemaan 100 metriä ja kestävyyskuntoki oli keskimäärästä parempi vaikka poltti tupakkia, aivan älytön venymään, venytystestissä yli 30cm varpaitten yli koskaan venyttelemättä. vieläkin se näyttää semi lihaksikkaalta vaikka ei tosiaan oo reenannu mitään. tämä kaveri ois varmasti pärjännyt voimanostossa tai kehonrakennuksessa, oli ne geenit sen verran harvinaiset. Siitä voisi uskoa ihan helposti jos olisi sanonut käyvänsä salilla esim. kolme vuotta. Ja se joi vaan kaljaa. Itse aloitin sillon seiska luokalla salilla käymään ja vasta ysiluokan lopussa käteni oli ehkä saman kokoiset kuin kyseisellä kaverilla, mutta monet muut lihakset silti pienempiä kuin sillä. Ja kaveri painoi jotain 65-70 ja oli ehkä 170 pitkä.

Sitten toinen kaveri joka kävi vähän aikaa mun kanssa salilla, niin 3-4 mave kerran jälkeen ja tekniikan opettelun jälkeen veti 160 kilolla 3-5 toiston sarjoja kapeella, ikää oli 15 ja painoa jotain 80.
omasi aika leveän keskivartalon joka tietääkseni auttaa mavessa aika paljon? Ja siis kaveri oli ehkä muutaman kerran käynyt salilla tuota ennen. Olis varmaa tullut aika kova mavettaja mutta ei sen isommin kiinnostunut asiasta.

Siinä oli nyt pari esimerkkiä kuin lahjakkaita jotku voivat olla.

- - - Updated - - -

Oon tässä miettinykki että mitehä tuota kunnolla hierois, ku tuntuu aika kalliilta noi hierojat nii hokasin että mullaha on tommone kiillotuskone :D
Onko siihe jotai niksejä mitä pitäs tietää, vai kone vaa päälle ja hieromaa?
 
ei ole mitään tollasta, eikä kannata ees kuvitella. esim... veli nosti kahdessa vuodessa penkin n. 40 - > 180 raw ilman minkään lajin tietämystä oikeen mistään ja taatusti läskisoosipelillä. treenas melki joka päivä ku huvitti. ei tosin kauheesti muuta tehny. sit ku alko muukin huvittaan, kyykkäs muutamas vuodes 200kg ja esim. 100m farkut jalassa 12,3 jos oikein muistan. lahjakkuutta. ois tosin ehkä kuollu ratakierroksella. joku treenaa 30v ja saa penkistä siinä ajassa 1,5x oman painon. joku saa sen melki heti. katkeraa on maailman kalkki :)

jos oletetaan et saisit edes 2,5kg kuukaudessa lisää tulokseen. se ois vuodessa 30kg. kahdessa vuodessa 60, kolmessa... ja vain se 2,5kg lisää. keskity tekeen määrätietosesti töitä ja analysoi tekemisiäs. toki henk. koht. ohjelmoinnilla tuloksia tulee usein hyvinkin mukavasti.

Joo, oon yrittäny juuri maltillisesti nostaa 2.5kg. Nyt kun tullu kaikesta treenistä taas taukoa jo varmaan 2kk, on ne pienetkin saavutukset varmaan tippunu moninkertasesti sen 2.5kg :D

Miten muuten, jotkut puhuu siitä, että jos todella nopeeta vauhtia nousee ne painot niin ei nivelet jne. pysy lihasten perässä. Onko tää totta ja miten sitä nivelten vahvuutta voi treenata, jos voi?

Ja sulla ei oo ainakaan vielä tullu mitään hinnastoa sivuille. Onko tulossa?
 
se pikkuhiljaa painojen lisääminen ei vaan aina riitä. eli et hakkaat suurin piirtein samoilla toistomäärillä, kiloilla jne pitkiä aikoja. miks yleensäkään pitää taukoo 2kk, jos haluaa kehittyä. nivelet ja jänteet kehittyy siin mukana, muttei niin nopeesti ku lihakset. se on yleensä enempi ongelma tuolla roinapuolella vaan. hinnastoa ei ole, kun se hieman elää tapauskohtaisesti kunkin tarpeiden mukaan. kirjottele ja kysele. edullisena ne mua edelleen kovasti pitää.
 
Joo, siis en ole pitänyt taukoa omasta halustani. Oon ollu äitin omaishoitajana about 6v, siirty nyt palvelutaloon 1.11 ja tullu kaikkee äkillistä kuten kiirellinen leikkaus Oulussa. Ajatukset ihan jossain muualla. Tai ainakaan teot ei oo ollu salilla, ajatukset kyllä.

Joo, voisin kirjotella :)

Kiitos ja hyvää itsenäisyyspäivää.
 
Unohtu eilen kirjoittaa, mutta tänään päivä myöhässä:

Eletään kesäkuuta 1939. Suomen armeijan tiedustelu saa tietää, että Neuvostoliitto suunnittelee hyökkäystä Suomeen. Sinulle annetaan tehtäväksi valmentaa pienestä 10 hengen porukasta kovakuntoinen taisteluporukka. Millasella treenillä alkaisit treenauttamaan? Taustaksi heillä voisi olla vaikka kaupungissa ei-fyysinen työ.
 
Onko tossa Weakin tehtävässä kuinka autenttinen setting? Eli pitääkö jto:n treenautta niitä sen ajan jutuilla, vai voiko pistää niin sanotusti "nykyaikaista lisää"? Ottaen siis huomioon sen ajan nostokulttuurin ja mitä tehtiin ja ei tehty.
 
tietää toki enhän minä nyt sillä:) ja kysymyshän oli sen porukan treenaamisesta kovakuntoiseksi. ekan kerran lukiessani kysymystä toi skenaario vaan vaikutti niin toivottomalta. kuitenkin erittäin mielenkiintoinen kysymys.
 
toki mä valmennan muitakin fyysisiä ominaisuuksia ku voimaa, vaikka suurin osa asiakkaista sen perässä onkin. onhan mulla ringissä muutama ammattisotilaskin ja niiden treenit on kyllä aika...haastavia, mutta en mä nyt tohon lähde :) se aika oli ja meni. arvo sille. vaikeempaa ois treenauttaa nykysistä myöhäisteineistä sotaan valmista jengiä. fyysinen puoli tulis olemaan se helpoin tehtävä.

peiter: tack. erittäin kovaa hommaa toi omaishoitaminen ja hyvin huonosti arvostettua.
 
Onhan se ja todellakin ei arvostusta tuu paljoa. Määrärahoja vähennetään ym. Itekkin kun oli tässä about 2v (kun kunto huononi sillä hetkellä) äitin kaa sillai, että nukuin sen vieressä, olin päivittäin sen kanssa 18-24 tuntia (kaupassa kävin, kahvilla kamujen kaa, joskus treeneissä, laskut maksoin jne. muut kelat ynnä muut, kun oli hyvä hetki kun esim kotipalvelu kävi tai voi paremmin) niin ei sitä omaishoidontukea kuukaudessa saanut kuin sen about 280€ verojen jälkeen. Ja sillon kävin sen kerran viikossa salilla mavettamassa ja vähän jotain muuta tekemässä. Jotain pikaista. Painoo tuli vuosien myötä, ja ei ollu lihasta :D

Mutta se off topikista!
 
Tai siis olin on oikea termi koska äiti siirtyi 1.11 palvelutaloon kun itsekkin sitä halusi :) Tottakai sitä vieläkin auttelee paljon, mutta ei oo niin kokopäiväistä tietenkään.

Ja kiitos.
 
Kiitoksia vaan jtolle ja muillekin vinkeistä, tempaus tuntuisi nyt lähtevän rullaamaan. Ajattelin avuksi ottaa myös tempausvetoa ja tänään tuota kokeilinkin 60 kilolla ja kevyesti sain sen nännien korkeudelle. Mahtoikohan painoa olla kuitenkin liikaa, kun tuli mustelmaa reisiin myös normaalia alemmas? Tempauksen tekniikka vielä tosin vähän hakusessa ja luulen maksimini olevan jossain 50 kilon paremmalla puolella. Tekniikkaa olen nyt hionut tuolla 40 kilolla. Kysyisinkin, että millasilla painoilla tota tempausvetoa mahdetaan yleensä tehdä, jollain normi tempauksen sarjapainoilla, maksimia isommilla vai kuinka, jos tekee vaikka jotain kolmosen sarjoja? Niin ja teen ko liikkeen lantiopotkulla.

Mave maksimi mulla ollut parhaimmillaan 190kg, nyt varmasti vähemmän. En ole kovin räjähtävää sorttia.
 
voisiko jto:n mielestä semmoinen toimia että ottaisin ojentajapäivänä lattiapunnerruksen ja siihen esim toi sun 3x4-6x6 ja sen jälkeen maksimikausi siihenkin samaan tapaan kun normipenkissäkin? voisiko se palvella tota pääliikettä vai onko liian rankkaa?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom