Kysymyksiä Jto:lle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
nyt kyl tuli niin yleistä infoo, ettei tuosta kyl voi juuri edetä. jumppaa, venyttelyä, jumppaa...
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Juuh eipä mittää, ehkäpä joku toinen kerta.

Lähinnä tuollaisen kokeneen tietäjän ajatus kiinnostaa, jos joskus tuntuu että kerkiää niin mielenkiinnolla lueskelen kyllä tekstejäsi.

Itsellä maanviljelijän työ on kyllä raskasta fyysistä työtä. Sen verran pieni tila on ettei koneita kannata liiemmin hommata, mutta toisaalta sitten käsin tehtäväksi työmäärä pyörii aikalailla korkealla, ainakin kevät-kesä aikaan. Appiukko painaa kuitenkin sellasta tahtia vielä +60 vuotiaaksi ettei mulla mitään hätää ole :D

Tunnetko muuten kiipeilytouhuista Penttisen Pasia?
 
pasi = kävelevä anatomian oppikirja on kyl tuttu heppu :) siltä on unohtunu ihonalanen rasvakerros kokonaan keittiön pöydälle. ei juuri nykyään taida niin ehtii kiipeileen, ku on muita hommia.

kyllähän toi bodailu pitkin päivää toimii ihan hyvin sullakin, mutta aikalailla voi duuni karsia intoo tehdä punttia sen lisäks. periaattees muutama hyvä perusliike, joita sit pyöritteles sillon ku vaan pystyt. toistot siellä 6-12 välillä. bodyhommiin sun yletön energiankulutus töitten puolelta ei kyl sovi... pitäs tietää enempi mitä voit tehdä ja millon. mikä voimataso nyt?
 
hehehe... mulla EI ole mitään tekemistä minkään vahauskonefirman kanssa. ois ehkä pitänyt olla 9v sitten :D
 
Mielenkiintoista nähä, että kuka jenkki ekana sanoo keksineen tuon idean ja sitten trademerkkaa sen :D Tosiaan, sun ois pitäny. Vielä kerkee Bilteman kaa tehä joku diili :rock:
 
Mutta jos tosissaan. Kuinka paljon luulet voivas ottaa jonkinlaista originaattorin leimaa tässä? Siis kuten sanoit, isäs sitä eka käytti, mutta sää oot sitä levittänyt. Onkohan nuokin jäppiset mutkan kautta jos katsoo taaksepäin, sun jonkun kontaktin kautta testannu tota :)
 
en mä kyl aattelis itteeni minään originaattorina. mutta ehkä mulla on aika iso osa siinä, että suomessa (ja myös muualla maailmassa) hyvin moni urheilija käyttää tollasta.
 
No maastavetoa minä lähinnä olen reenannu ja pyörin siellä 240-250 kieppeillä. Tämä siis noin 80kg painolla. Kyykky jätättää reilusti, painot pyörii puolessa maven ykkösestä. Tämä lähinnä kyykkytelineen puuttumisesta, jos nyt selitellä pitää. Penkkiä en ole tehny ikinä, mieluummin pystyyn punnertelen, lempparina tästä levytangolla ja yhdellä kädellä tai kahvakuulilla. Leuanvedossa oon tainnu ykkösiä jollain 60kg lisillä vetää.

Pari levytankoa löytyy, 450 kg on painoja (kokokumisia 200kg), kahvakuulia 8-48kg, DIY reverse hyper ym kaikenlaista vehettä

Eli kevät-kesä on ollu mulla sellasta simppeliä reeniä, kiviä tullu nosteltua ja aiv pönttöjä kanneltua. Mavessa oon tehny 70% painoilla tekniikkaa ylläpitävää reeniä melkeimpä päivittäin (max 10 toistoa pv)

Talvi ja syksy taas on paljon rennompaa pois lukien savotta. Sillon jaksaa volyymiakin kivasti.

Yleensä oonki just tehny paria perusliikettä, apuliikkeitä en juuri koskaan. Variaatiot mavesta, kyykystä, ja yläkehon push/pull niin siinäpä se on yleensä.

- - - Updated - - -

Nii joo, Pasin kanssa jonkin verran tuli pyörittyä pari vuotta takaperin, kalliokiipeily tai no lähinnä laskeutuminen on mun mielestä tosi hyvää ajanvietettä kesäisin. Pasin kanssa pyörimisen lopputuloksena taskussa toi KTO. JA myös paljon mielenkiintosia keskusteluja aiheista kiipeily, treeni...

Se jamppa tuntuu kyllä olevan aina menossa, parissa massahiihdossa nähny sitä viime vuosina, ei varmasti valitse lyhyintä reittiä...ei. Ja taispa se vaarojen maratonillakin kakkoseks tänä vuonna tulla?

Hieno mies kaikinpuolin!
 
joo pasi on hauska touhupetteri. lahjakas myös. ois ollu erittäin kova myös bodyhommissa. ihan karmee se lihaserottuvuus. täysin mutantti.

kyllähän se kyykky sulle selkee prioriteetti olis. hyvät romut jo kuitenki vedossa. varmaan myös maatyöt antaa hyvää pohjaa noille. et oo ollenkaa ainoo esimerkki, vaikka kaupunkilaiset stereotyyppisalihemmot ei mitenkään voi uskoa todeksi juttuja. no, ne käy salilla 3h viikossa ja esim. sä vähän enempi jne. ei se kroppa tiedä mitä se nostaa. se vaan nostaa.

noniijn... kyykkytelineen tekeminen ei oo kauheen haastavaa hei. kyllähän toi pitää kuosiin saada. hävettää niinku naurismaan aitaa :) mä en tähän tuppaa kirjotteleen enää juuri mitään ohjelmia, kun mulla on niissä aika korkeet kriteerit, eikä vaan "penkkaa 3x10". siihen menee aikaa ja vaivaa, joten teen noi henk.koht.jutut firmani piikkiin. muutamia sunkaltasia tyyppejä ringissä onkin.

kaikki voimamiestyylinen keekoilu on hauskaa ja hyödyllistä puuhaa ja taatusti treeniä. aina voi hyödyntää noita maatöitten juttuja treeneinä. sit ku sulla kuitenkin on suht hyvin tiedossa, mitä milläkin viikolla tilalla tehdään, voi soveltaa hyvin pitkälle mitä sit tekis punteilla. kyl se treeni kausiin kannattaa jakaa silti.
 
Kuinka yleistä JTO on, että ihmiset nostaa tollasta 200+ mavesta? Kun tuntuu, että joka toinen vetelee vähintään vitosia jollain 180kglla. Itellä meni helvetti joku 7-8kk, että pääsin 125kg x 5/5/4 ja alotin 90kg ykkösillä. Onko ne kaikki vaan hemmetin lahjakkaita, vai onko oikeasti niin, että nää mun kaltaset tyypit, jokka ei tosiaan paina jotain köykästä 80kg (:D) ja nostaa vielä vähemmän, on tosi poikkeavia?
 
Mr. Seläksikin ovat tainneet kutsua :D

Kyykkäämisen tarve on tiedostettu. Zercherillä olen yrittäny korvata sitä, samoin yhen jalan kyykyillä lisäpainolla.

Kyykkyteline on ollu tulollaan jo ties kuinka pitkään. Kun ei ole vaan vielä saanu aikaseksi. Tuolla se verstaalla vielä keskeneräsenä oottelee rautoja piällensä. Ja kovaa käyttöä.

Juu en minä oikeestaan mitään ohjelmaa vailla olekkaan, kiinnostavia ja asiaa lähellä olevia mielipiteitä vain. Oon minä paljon lueskellukkin esim noita kirjottamasia ohjelmiakin ym vastauksia erilaisiin kysymyksiin ja oikeestaan niitten kautta sitten ajattelin miestä lähestyä.

Esim kantasi siihen ettei noita numeroita kannata liikaa tuijottaa noissa ohjelmissa, jota painotatkin suhteellisen usein, on musta tosi tärkee pointti. Ja ite tuli se huomattua jo hyvin alkuaikoina reenin suhteen. Mie lähinnä katon sitä kokonaistoistojen määrää jos jotain.

Reeni mulla aaltoilee luonnollisesti, reenaan aika tuntemuksen mukaan. Jos romut nousee kevyesti, lisätään romua. Jos tuntuu tahmeelta niin otetaan pois. Tekniikan täytyy pysyä kasassa. Kovan päivän pidän jos elämässä on kaikki reilassa ja rauta nousee kun höyhen.

Tilan töistä: huvikseni viime kesänä laskin kiloina työmäärää rehun teon aikaan. Levitin käsin sellasen 70 tonnia rehua päivässä yksinään. Siinä saa perhana punttia nostaa että tollasiin lukemiin kokonaisvolyymissa pääsee. Esim vaikka 140kg x 500. Toki suhteellisena painona yksi "toisto" on aika pieni prosentuaalisesti. Onneksi ei rehun teko kestäny kun sellaset 2 x 2-3 päivää.
 
Peiter: Mä vedin ekan kerran kovia vetoja kokeillessani muistaakseni 170-180kg x 1 ja olikohan 160kg x 5. Tekniikasta ei ollut tietoakaan, otin vaan tangosta kiinni ja nostin. Sitten ku opettelin kunnollisen turvallisen tekniikan, meni melkein puoli vuotta ennen ku vedin uudestaan samat raudat.
 
Kuinka yleistä JTO on, että ihmiset nostaa tollasta 200+ mavesta? Kun tuntuu, että joka toinen vetelee vähintään vitosia jollain 180kglla. Itellä meni helvetti joku 7-8kk, että pääsin 125kg x 5/5/4 ja alotin 90kg ykkösillä. Onko ne kaikki vaan hemmetin lahjakkaita, vai onko oikeasti niin, että nää mun kaltaset tyypit, jokka ei tosiaan paina jotain köykästä 80kg (:D) ja nostaa vielä vähemmän, on tosi poikkeavia?

Ihan turhaan mietit mitä rautoja muut nostelee missäkin ajassa. Toiset ovat (jopa hyvinkin) lahjakkaampia kuin toiset. Tärkeintä on, että jaksat päivästä toiseen puurtaa ahkerasti, kyllä ne raudat nousee. Ja mitä hitaammin kehittyy, sitä enemmän arvostaa sitä omaa kehitystä, näin ainakin mulla :) Käsittääkseni on näin, että lahjakkuus (siis lihasten ja voimankasvamisen) näkyy heti alkumetreillä (ekat treenivuodet), sen jälkeen kehitys hidastuu. Katso vaikka foorumilta nimimerkki Jatkuvuus. Miehellä ei ole mitään älytöntä hirviömassaa ollut todellakaan alkuvuosina, mutta pienellä vuosittaisella kehityksellä on nykyään helvetin kovassa kunnossa NATUNA. Treenannut kuitenkin mooonta vuotta, siinä se avain on. Jaksan pauhata tästä asiasta siksi, että itse olen todella lahjaton punttihommiin :D koskettaa siis aika henk.koht. tämä aihe. PS: vaikka olenkin lahjaton ja ryypännyt paljon kehitystäni tiehen, olen silti normiväen seassa lihaksikas, että treenin kyllä näkee. Pakkiksen mittapuulla en todellakaan ole lihaksikas, normi aloittelijan massoissa. Jaksaa vaan reenata tarpeeks kauan, niin varmasti kehittyy ennemmin tai myöhemmin.
 
Tottahan tuo Weak. Itehän täällä puhuin, että ei pitäs miettiä muiden tuloksia. No... :D Ja jotkut nähtävästi (kuten elmuerto) omaa vaan hyvän fyysisyyden heti alusta. Siihen tottakai vaikuttaa kaikki työ ynnä muu, jos se on tollasta kuten elmuerto tekee, niin iso vaikutus silläkin. Treeniähän sekin on :)
 
eipä noihin mitään lisäämistä ole. joku on lahjakas, joku ei. työ-, harrastus- ja muu tausta merkkaa tosi paljon. ihan taatusti on paremmat mahikset harrastaa voimailua, jos on kannellut 30v betonisäkkejä ja rakentanu taloja, niinku toi naapurin ukko verrattuna läpilaiskotelleeseen heppuun, joka alkaa sit käymään sailla. ei se kroppa tiedä mitä se nostaa. pääasia et tekee hommia. unohda muut ja keskity tekeen huolella hommia. kehitystä tulee taatusti.

on eroteltavissa ne neljä perustyyppiä treeneissä ja niiden kuvitteellinen kehityspotentiaali (*):
lahjakas ahkera *** kansainvälinen taso
lahjaton ahkera ** kansallinen taso
lahjakas laiska **
lahjaton laiska *

toki... "ahkeruus" on myös lahjakkuutta. harjoituskestävyys, määrätietoisuus, pitkäjänteisyys...
 
Onko mitään taulukkoa mistä näkee suunnilleen, että mitkä ovat mave, kyykky, penkki jne, viitearvot, että näkee vähän missä lukemissa yleensä liikutaan kuinkakin pitkään treenanneena? Ja en tarkoita siis niitä Elite - Advanced tasojen mittauksia.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom