Kysymyksiä Jto:lle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pitäisi saada enemmän pontta kamppailulajeissa siihen kun lähtee polvilta/polvelta joka suoraan eteenpäin tai ylöspäin, tekniikkaan ym. Tuntuu, että hiukan enemmän kun tekee niin loppuu räjähtävyys ja hallinta kokonaan. Mitä suosittelet?
 
toispuoleisiahan täs kaikki ollaan ja yks syy voi olla vaan ihan asentovika, mutta jos se ero on selkee, sit tietenki tutkimuksen paikka. toi voimahomma kuitenki on sen verran erikoinen ja toisaalta korjaava, etten näkis mitenkään vaarallisena. ulkonäköseikat nyt on mitä on.

peiter: lähtee polvilta minne? matseissa? lajitaitavuus, -nopeusvoima ja -voimatreeni tuo sitä lajinopeutta ensisijaisesti. siihen siis panostat. punteilla tehtävä yleisvoimatreeni on sille pohjaominaisuus.
 
Mietin noita eri vaihtoehtoja. Juuri hyppyjä ym. kai sitä odottaa jotain magical ratkaisua, vaikka pitäisi jo tietää paremmin :D Toki tuo jump squat on vähän liian HC :D
 
Oon koittanut lueskella tätä voimapuolta tässä ja valita treeniohjelmaa mutten oo saanut päätettyä et mikä olis hyvä mulle. Eli nyt n.10kk treeniä takana jona aikana penkki noussut 40kg->85kg. Nyt viimeset pari kk junnannut paikallaan. Oma paino 64kg. Nyt oon ihan bodaillut 3 jakosella ja kiristelly viime aikoina n. 5kg poisja nyt taas alkas bulkki. Eli mitä penkki ohjelmaa suosittelisit näillä voimatasoilla tehtäväksi ja jos linkinjaksat lykätä niin kiitos :)
 
peiter: lajiharjoittelu räjähtävästi eri asennoista. ehdoton ja paras ratkasu. mitkään hyppykyykyt jne ei tuu oleen ratkasu.

hölkkääjä: minkä ihmeen linkin? mä teen ihmisille noi ihan alusta asti ja omasta päästä. bodailuissakin varmaan tullut edistystä kiloissa? miten paljon ja kuin pitkä se jakso oli? sen jälkeen toi mun 3*4 -> 6*6 on oikein toimivaa kamaa. se löytyy voimapuolen etusivulta ihan ilman linkkejäkin.
 
Sry ilmaisin epäselvästi, tarkotin, että kun täällä pakkiksella on noita voima treeniohjelmia niin paljon ja varmasti sun visioimia useampi niin meinasin että jos on joku joka natsais parhaiten tälleen alhaisiin voimatasoihin.
Usein ku oin noita venäläispenkki ohjelmia yms. Lueskellu nii on ollu maininta, että ois tarkotettu pidemmälle edenneelle noita tahi jottain. Mutta kiitti vastauksesta ja 3x4->6x6 otetaan käyttöön :)

Edit: niin juu penkkiä siis aiemmin tehnyt melkeen koko 10kk 2x6 tyylillä +apuliikkeet ja niissä sit pidemmät sarjat. Kilomääräsesti sarjapainot kehittyny kans n.40kg ja nekin on jäänyt junnailemaan. Muut liikkeet kyllä kehittyy, siks lähin kysymään. Voi olla et oon liian yksipuolisesti treenaillut. Omaa painoa tullut 20kg josta nyt 5kg karisteltu pois.
 
yksipuolisuus on selkeesti ollu se "vika". ota bodailuissaki mieluusti määräprogressioo mukaan tyyliin 2*8 -> 4*10 ja sillon tällön tehojaksoja tai -treenejä mukaan.
 
Jos treenaa kyykyn kolme kertaa viikkoon, ja viikon kovin kyykky tehdään esim tällä 3x4 -> 6x6 systeemillä, niin miten mielestäsi kannattaisi tehdä muut kaksi treeniä?
 
yksipuolisuus on selkeesti ollu se "vika". ota bodailuissaki mieluusti määräprogressioo mukaan tyyliin 2*8 -> 4*10 ja sillon tällön tehojaksoja tai -treenejä mukaan.

Jees, täytyy kaivaa toi 3x4->6x6 systeemin selostus jostain :) Täytyy nyt bulkille lähtiessä ottaa just joku penkki piikkailu nii sais vähä sarjapainojaki isommalle ja ehkä rintaankin senttejä :P
 
jjv: miksei kaikki samalla kaavallakin treenisisältöö vaihdellen, mutta peruskaudella kannattaa kyl nopeuttakin kehittää.
 
Voisitko jto antaa jotain parannusehdotuksia rinnallevedon allemenotekniikan kehittämiseen? Toki muutkin asiasta jotain tietävät saavat huudella! Olen aiemmin tehnyt rivet raakana, ja videolla on käytössä paino joka on 75% raakariven ykkösmaksimista. Loppuojennus näyttäisi ainakin jäävän vähän vajaaksi ja alle mennään liian aikaisin? Muuten ainakin tuntui ihan ok:lta. Ylöstyöntöön kaipaisin myös vinkkiä, saksiin en ole aiemmin juuri työnnellyt.

https://vimeo.com/50282585

Kiitokset neuvoista!
 
alle pitäs mennä melkein kyl aiemminkin. hyvä ois nähä se koko liike, ei pelkästään osatoistoo. jos haluut tehdä ne kyykkyyn, vetokorkeus on usein yllättävän matalalla. reisiltä veto on suht ok aputreeni, mutta sen allamenon aktiivisuuden tiedostaminen on melkein se tärkein juttu. voit jopa tehdä mankkaviivoja mahaan, mihin asti korkeintaan saat tangon vetää ja yrittää sinne alle. parhailla painonnostajilla se vetovaihe näyttää jopa vähän flegmaattiselta, mutta alle mennään järjettömällä forcella. ajoitusjuttuja eli tekniikkatreenii paljon. sen takia en tekis kauheesti yhtäaikaa raakoja ja kyykkyyn vetoja.
 
Ok, kiitti näistä. Yritän saada jonkun kuvaamaan täyttä liikettä jossain vaiheessa, pistän sit lisää pätkää. Mites se ylöstyöntö, oliko siinä mitään sen suurempaa korjattavaa? Ajoitusta tarttee varmaan hieroa siinäkin.
 
kun kattelet muuten tota sun videoo, huomaat, että tanko on rinnalla puolikyykyn paikkeilla. eli raaka rv- korkeus. se pitäs siis saada semmoseksi, että käytännössä oisit pohjassa sillon, ku kyynärpäät lävähtää eteen. mut se tulee kyllä, ku keskityt siihen. työnnön allemenossakin on ajoituksen kanssa hieman töitä ja voisit mennä kyl sinne alemmaskin. parempi toi kuitenkin suhtees oli ky se alkuvaihe. jos sitä siis aatellaan kyykkyyn veto mielessä.
 
Tere! Voisitkos Jto kertoa mielipiteesi/faktoja kuinka toimia, kun mun paikat ei tahdo enää palautua tarpeeksi, että voisin treenata kropan läpi 2 kertaa viikossa? Pari vuotta sitten palautui vielä, mutta nyt on ollut pidempiä taukoja ja niiden jälkeen oon huomannu ettei seuraavaan reeniin enää palaudu.

Olen varovasti koittanut treenata kivun "läpi" mutta heti kun tulee vähänkin raskaampi treeni niin paikat on kyllä niin kipeät ettei pysty.

Pidemmällä kierrolla toki onnistuisi mutta haluaisin mieluummin sitoa ne ihan viikon päiviin. eli meinaan just ma ti to pe tyylisesti.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom