Kysymyksiä Jto:lle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
no siis käsipainopystistä voi tehdä joko kyynärpäät sivuilla tai sitten edessä. vähän ku vertais niskantakaapunnerrusta ja pystypunnerrusta. ei nyt ihan toi sun kysymys auennut.
 
Siis tarkotin kun suositellaan penkissä (tangolla), että ei levitetä kyynärpäitä sivulle vaan lähelle kroppaa, niin päteekö sama esim. tangolla pystypunnertaessa? Ja käsipainoilla olen kuullut, että parempi olkapäille kun kämmenet toisiaan päin sekä se, että ei levitetä kyynärpäitä. :)
 
penkissäkään niiden ei tarvi kyljissä olla. riippuu hieman, tehdäänkö paidalla ja millasella. semmonen neutraali puoliväli kropasta ulos. tankopystiksessä kyynärpäitten tulis kuitenki pysyy enempi kropan edessä, et ne ois tangon alla hyvin. kuulemasi ei päde käsipainopunnerruksissa.
 
weak: miks lisäät liikunnalla kalorinkulutusta? mikset vähennä kaloreita ruuasta? mikähän quote toi kuivuminen nyt oli? asiayhteys? ei kävely sen kummemmin "kuivata" mitään kyllä ja kevyen aerobisen liikunnan käyttö palautumiseen on ihan ok voimailijallekin. väärinkäsitys?

Saa syödä enempi, urheilu on hyväksi ihmiselle, ulkonaolemisen takia ja ajantapon takia. Asia on selvä, kiitoksia!
 
urheilu on hyväksi juu, mutta kyl niitä kaloreita aika vähän treeneissä kuluu. esim. reipas juoksu kuluttaa about 1000 kcal/h, joten ei sillä juuri rasvaa tiristellä. toki muutkin syyt treenailla on ihan hyviä :)
 
Oisko sulla jto (tai mahdollisesti joku painonnostaja jos tätä lukee) antaa jotain parannusehdotuksia mun painonnostoliikkeiden tekniikoihin. Tempauksessa ainakin alasmenossa on jotain hämminkiä kun raudat tippuu käsiltä, raakana ois helpompaa. :) Ilmeisesti vaan lisää treeniä? Aattelin nyt tehdä tangolla tai 30 kilolla ainakin pari viikkoa että se allemeno jäisi selkärankaan, tuntuu että "kovemmilla" raudoilla alan ottamaan raakana tankoa vastaan.

http://www.youtube.com/watch?v=p6QcLkcDCNQ Tässä tän päivän, työntöä piti ottaa vähän isommilla painoilla mutta ranne oli vietävän kipeä niin mamoilin

http://www.youtube.com/watch?v=Rt7URhmcOGs Tässä viime viikolta, jolloin raudat rymisi alas ihan kiitettävästi. :D


Tuli tosta Weakin jutusta mieleen että itelläkin tulee nyt matkaa salille yli 4,2km, joten pelkkää pyöräilyä on se 6x8,5km viikossa. Pittää toivoa että äkkiseltään tottuu.
 
tekniikkaa on paras treenata semmosilla romuilla, mitkä painaa, eikä niitä voi siirrellä miten lystää. joku 70-85% on aika jees. ei noista ekoista sen takia voi mitään juuri sanoa, kun ei rautaa oo tangossa sen vertaa, että se varsinainen mokailu näkyis. tokassa videossa hieman jo näkyy jotain... veto jää liikaa eteen ja ajoitukset on pielessä aika moneltakin osalta. eli... lisää treeniä vaan ja panostusta siihen allemenon aktiivisuuteen. jos kuvaat itsees sivulta (sillai et myös näyt kokonaan) näet sen tangon liikeradan. allemenon nappausvaiheessa sen tangon tulis tietenkin olla jalkaterien linjalla, eikä edessä. video on tos vaihees aika hyvä apu.
 
Mitä mieltä olen tällaisesta perusvoimatreenistä? Haetaan sellainen 1-6(yleensä vähintään 3) toiston sarja, ei välttämättä failureen, mutta niin paljon kuin hyvällä tekniikalla menee. Tämän jälkeen 1-3 samanlaista sarjaa, mutta jokaiseen pudotetaan sellainen 10-15%. Tauot sarjojen välillä semmoinen normi 4-5 min. Viikottain pyritään lisäämään toistoja tai rautaa. Kevyt viikkoja sen mukaan kuin tuntuu tarvetta olevan.

Kyykyssä ja vedossa olen tuollaista monesti tehnyt oikeastaan sen kummemmin ajattelematta ja tuntuu aina toimivan paremmin kuin perusvoimasarjat samalla raudalla(se taas on penkissä mulle parempi).
 
oranki: no hieman tollasta oon useinkin suositellu sillon tällön tai omina jaksoinaan tehtäväks. hybriditreeneistä puhelen.

vuato: riippuu täysin lekurin ohjeista.
 
Mitä mieltä olen tällaisesta perusvoimatreenistä? Haetaan sellainen 1-6(yleensä vähintään 3) toiston sarja, ei välttämättä failureen, mutta niin paljon kuin hyvällä tekniikalla menee. Tämän jälkeen 1-3 samanlaista sarjaa, mutta jokaiseen pudotetaan sellainen 10-15%. Tauot sarjojen välillä semmoinen normi 4-5 min. Viikottain pyritään lisäämään toistoja tai rautaa. Kevyt viikkoja sen mukaan kuin tuntuu tarvetta olevan.

Kyykyssä ja vedossa olen tuollaista monesti tehnyt oikeastaan sen kummemmin ajattelematta ja tuntuu aina toimivan paremmin kuin perusvoimasarjat samalla raudalla(se taas on penkissä mulle parempi).

Onhan meillä siitä ketjukin
 
No joo, mutta toi mun tyyli on vaan sellainen intuitiivinen homma, johon tulee aina ajauduttua kyykyssä ja vedossa. En ole sitä mistään ottanut. Piti vaan tolta meidän gurulta hakea se vihree valo tällekin hölmöilylle. ;)
 
pudotussarjat ja rpt on hieman eri, ku se mun hybriditreenin idea, mutta kuitenki suht lähellä. noita voi ihan hyvin käyttää myös bodarit hakeen hieman boostia voimatasoihin.
 
enempi voimatreeneihin suunniteltu juttu. siinä mennään eka maksimiosaan, eli 1-3 toiston enemmän tai vähemmän tiukka rauta. se voi jäädä ihan hyvin parikin toistoo vajaaksi. sen jälkeen sitten 1-2*4-6, 1-2*8-10. sarjoja ei ainakaan jakson alussa kannata hakata ihan rajalle asti, että saadaan homma jatkuun ok. en tätä suosittele kauheen pitkään tehtäväksi, vaan joko sillon tällön perusvoimakaudella tai lyhyinä omina jaksoinaan siellä seassa myös. noilla onnistuu suht näppärästi myös piikkailu välikisoihin ilman että perusvoimatasot juuri tipahtaa. samalla sitten se kohonnut maksimi tuo lisää runtua perusvoimarautoihinkin.
 
Lueskelin taas kerran läpi tuota 3x4>6x6-ketjua ja hoksasin, että ilmeisesti ton sorttista treeniä voisi tehdä vähän tiheämpäänkin kuin 1 laji kerran viikkoon + nopeus. Olenko jäljillä? Kiinnostaisi kovasti kokeilla muutamana seuraavana viikkona vaikka:

1) pp, kyykky
2) mave, nopeuskyykky box, kapea pp
3) nop pp., etukyykky, rive
4) pp, mave, apuja

Noi siis viikon sisään. Kohta kun alkaa hankalan kiireiset ajat ja salille ei pääse kuin sen 2krt/vko, niin olis kiva treenata vähän "varastoon". Mutta toimiikohan moinen? Varsinkin näin yhtäkkiä aloitettuna.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom