Kysymyksiä Jto:lle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
No oisha se hienoo, jos sellaisenkin sais vejettyä ;) mutta lähinnä nyt voimanostoa harrastelen, että mitä nyt noista leuoista oikein tuumis. Mutta kiitti silti. Ja taljanvedolla tatkoitin tosiaan leuanvetotyyliin. Seistään ja vejetään niinkuin leukoja, mutta paino ei vaan ole oma vartalo.

Ainniin negaleuat harjoituksissa vai kotona?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
jto!

Onko sinulla kokemuksia dual-factor-ohjelmasta? Viikossa tehdään kolme reeniä. Kyykkyä kolmesti, vetoa kerran ja penkkiä kahdesti+ joitain apuliikkeitä. Ensimmäiset neljä viikkoa vitosia ja loput viisi viikkoa kolmosia. Kun kolmoset alkaa, jää yksi kyykky pois.

Ajattelin sijoittaa kyykkyihin normaalin, zercherin ja etukyykyn. Penkkiin normaalin ja kapean. Miltäs kuulostaa? Harjoittelu on nykyään pelkästään voimaan tähtäävää ja erilaisia voimaohjelmia on tehty jo pidemmän aikaa, joten kannattaisiko tähän väliin kuitenkin ennen tuota dual-factor-ohjelmaa, ottaa jakso esim. 2kk, pidemmillä toistomäärillä?
 
onhan toi tuttu, mutta mä en juuri innostu tommosista kaikenmaailman XXX- systeemien nimistä. Kaikki perustuu samoihin periaatteisiin, joille joku sitten markkinamielessä keksii jonku makee nimen.

liikkeet ok, rytmitys... jaa-a, 5 vkoa kolmosia voi olla kova homma... mihis ykköset jää? en nää tossa mitään erityistä. ihan peruskamaa. paljon riippuu siitä, millasia treenejä noi on sisällöltään. ei jotku toistot kerro mitään.
 
Kevyen viikon sijoitan tuonne kolmoskaudelle. Ja sitten tietysti jonkinlaiset piikkaukset sinne perään. Eipä tuo varmasti mikään maita ja mantuja mullistava ohjelma ole, ajattelinpa kuitenkin kokeilla.
 
Jto, tossa ku oli puhetta noista 10*10-jutuista ja alkoi kiinnostaan tehdä toi 10*10*150:llä. Ajattelin siis, että se vois olla se loppuhuipennus, ettei kuitenkaan pitkään putkeen 10*10:tä joka treeneissä :rolleyes:

Alotan nyt ens viikolla palautusjakson ja ajattelin tehdä sen kovan vakautuksen seuraavaksi. Sen jälkeen olis sit jalkapuntti+se kova vakautus ohi aika samoihin aikoihin, niiin vois katella vähä uusia juttuja.

Olisko toi 10*10*150 sit tavoittelemisen arvoista, jos sitä lähtis noiden jälkeen yrittämään? Eli onko tarpeen/hyödyllistä oikeesti pitkällä tähtäimellä, vai olisko mun tilanteessa viisaampaa pysyä vaan näissä ihan puhtaissa voimajutuissa? Tarviiko/hyödyttääkö tollasta pidempää sarjaa yleensä "voimailijan" tehdä joskus harvoin tai koskaan? vai onko se +-0 loppuviimein? ja tosiaan mitään useampaa kymppiä en oo tehny moniin vuosiin. Voisko niistä saada vielä jotain irti? Tällasia oon vähä tässä mietiskellyt..
 
Jto voisitko katsoa uudelleen :nolo: onko ohjelmani OK?, minun piti nimittäin muokata sitä. Huomasin, että ekassa versiossa oli kyykky ENNEN mavea... ainakin aikaisemmin, jos yhden välipäivän jälkeen kyykystä yritin mavettaa oli jalat ihan tulessa. Asian laita voi olla kyllä nyt aivan toinen... Mutta mave kaksipäivää ennen ei ole taas ikinä(?) haitannut kyykyssä. Anyway, nyt piti laittaa kapeapena mavepäivään ja (ylä)selkää kyykkypäivään, koska en halua mistään päivästä tavattoman pitkää... vai pitäskö toi kulma/leuanveto sitten tehdä juuri maukkapäivänä?!?
1. pv.

Penkki
BOX (ei mitään jumi painoja...)
VIPARIT
fliers
------tässä 2 välipäivää------
2.pv.

Mave
Julle
kapeapenkki
vatsat
kyljet

-----1. välipäivä------

3. pv.

Kyykky
korokeveto kevyesti
Kulmasoutu/leuat
vatsat

Lisäkyssä: Onko se kahdeksan viikon versio 3*4*75%->6*6*80% aloittelijalle OK(sun kirjoitus voimaharjoittelu.netissä) ja eikös se tehdä vaan niin läpi, ettei tartte ns. päivittää joitai sarjamaksimeita (kuten 5*5:ssa joskus neuvoit...)?
 
Mielipidettä kaipaisin jto jos vain ehdit. Toki kaikki muutkin saavat kommentoida ja sanoa jos ohjelmani kusee jostain pahasti. :)

Eli mää suunnitelin tällästä kun kattelin täältä sivustolta erilaisia ohjelmia.
Tarkotus olis saada voimaa ja voimaa Suht yksinkertaisella ohjelmalla. Mulla ei oikeen toimi sellaset ohjelmat missä treenataan kaikilla mahollisilla hilavitkuttimilla. Parempia tuloksia saan yksinkertaisemalla treenillä.

3-jakoinen treeni.

1. Jalat, rinta, vatsat + forkuille jotain
Prassi tai kyykky 3x5
sjmv 2x8
Vinopenkki 5x5
Ristiveto 2x8
vatsoja lattialla, koneessa ja sitten sellanen 4x1min syviä
forkuille perus rannekääntöä 2x10

2. Hartiat, ojentajat, vatsa
Pystypunnerrus tai hartiaprässi 3x5
Hartioiden kohautus tai vipunostot 2x8
Kapeapenkki 5x5
Ojentajat taljassa tai sitten ranskalaista 2x8
Vatsaa samaa kuin edellisessä

3.Selkä,hauis, Vatsa
Mave tai Kulmasoitu 5x5
Rinnalleveto 3x5
(ylätaljaa en tee koska teen 4x viikossa leuanveto-ohjelmaa)
Hauis mutkatangolla 2x8
Hauis vastaotteella 2x8
vatsa ne tutut ja turvalliset edeltä mainitut..

Kiitos Ja Anteeksi.

Niin ja tämän lisäksi sitten tulee lenkkiä ja kun sais ittestänsä enemmän irti niin Hiit treeni tähän mukaan...JOs tällä nyt edes on merkitystä voimanoston kannalta.
 
ludvig... kannattaa aina kokeilla jotain, jos kehitys on pysähtynyt. saattaa potkia hyvinkin.

ihana... ihan ok tollasenakin... voi sen systeemin tehdä ilman sen kummempaa päivittelyä. pääidea siinä on se volyymin runsas lisäys.

jarze... miksei. kyllä ainakin kerta vuoteen kannattaa voimailijankin tehdä pohjaa pidemmällä sarjalla. siihen tollanen sopii kyllä, kuten muutkin ton kaltaset.

kuparica... mä voisin yksinkertaistaa tota paljon enemmänkin. lisäisin myös treenejä tiuhemmaksi. noita sarja- ja toistomääriä mielelläni rukkaisin monipuolisemmiksi...
 
venla... on toki, mutta vaihtelisin kuitenkin toistoja esim. 6 ja 12 välillä, että sais vaihtelua treeniin ja sitä kautta kehitystä paremmin.

mitä tarkotat "päälle kerta maksimia"? koska se maksimi tulee tehtyä? omana treeninään? mikä kamppailulaji?

Eli tekis noilla 6-12 toistolla treenin kaksi kertaa viikossa ja lisäksi kerran viikossa maksimivoimatreenin. Nyrkkeily on laji, ja peruskuntokausi menossa.
 
no kyllä mä jakaisin noi kaudet sillai, että peruskaudella tehdään perus- ja kestovoimaa pohjalle ja sitten seuraavalla kaudella maksimi-, pika- ja räjähtävää voimaa. nyrkkeilyssä pitäs pystyä lyömään yhtä nopeesti ja kovaa myös matsin lopussa, joten kestävyyden ylläpitäminen pitäs tehdä erilaisilla voima- ja nopeuskestävyystreeneillä ja mieluiten lajin kautta.
 
no kyllä mä jakaisin noi kaudet sillai, että peruskaudella tehdään perus- ja kestovoimaa pohjalle ja sitten seuraavalla kaudella maksimi-, pika- ja räjähtävää voimaa. nyrkkeilyssä pitäs pystyä lyömään yhtä nopeesti ja kovaa myös matsin lopussa, joten kestävyyden ylläpitäminen pitäs tehdä erilaisilla voima- ja nopeuskestävyystreeneillä ja mieluiten lajin kautta.

Jees, kokolailla tällainen se suunnitelmani onkin. Tuo maksimiasia vain hämää - siitä kun on kuullut niin monenlaista mielipidettä. Ehkäpä mä säästelen sitä tuonne lähemmäs kisakautta. Kiitti :)
 
jarze... miksei. kyllä ainakin kerta vuoteen kannattaa voimailijankin tehdä pohjaa pidemmällä sarjalla. siihen tollanen sopii kyllä, kuten muutkin ton kaltaset.
No ehkäpä mä sitte koetan jotain tuollaista tossa syksymmällä. Jos saisin tossa vaikka kympin 150:llä, niin kuinkahan pitkän progression vaatis tonne 10*10*150 asti? Tollanenko olis sitte niinku perusvoimakausi 1 ja sitten perään jotain lyhyempää sarjaa perusvoimakausi 2:lla ja sitten piikkaus/stressi? Eikö näin? vai?
 
venla... maksimivoima omana kautenaan ei ole mun mielestä nyrkkeilijälle välttämättömyys. ihan hyvin voit rytmittää perusvoimatreenit kahteen eri intensiteettipätkään. ekassa teet esim. 2-3*8-12/liike ja toisessa 3-4*3-6. ei kuitenkaan tee pahaa esim. mennä tiukahkoon ykköseen esim. 3 vkon välein ja sen perään työsarjat.

jarze... veikkaisin, että tohon sulla menis aikaa kuitenkin sen verran, etten ehkä yrittäs junnata tohon lukemaan, vaan tekisit vaikkapa 2kk tommosta volyymiprogressiota ja katot, mihin pääset.
 
veikkaisin, että tohon sulla menis aikaa kuitenkin sen verran, etten ehkä yrittäs junnata tohon lukemaan .

Joo, onhan se varmaan noinkin. Haasteena tuo vaan olis sellanen "mukavahko" :D
mutta pitää kattoa ehkä sitten, kun on ajankohtaisempaa. Nyt ehdin jo laskea seuraavaan jaksoon painot ja teipata suunnitelman jääkaapin oveen :)
 
joo ei taija olla minullakaan kyykky-veto suhde aivan nappiin, kun maksimit 70 (siteillä) ja 110 kg. Viitaten "ensimmäinen voimaohjelma"-threadiin. Hui kamalaa... Täytyy varmaan seuraavassa kierrossa mavettaa nynny painoilla.
E: etteikö ne nyt jo olis...
 
no kyllähän toi kyykky sitellä tehtynä sais olla jossain 90 paikkeilla. tietenkin välitykset jonkin verran merkkaa, mutta hyvä se ois ylemmäs saada. nousee se veto kyllä siinä ohella. vois olla fiksua keskittyä kyykkimänn hetkeksi aikaa ja tehdä sjmv:a vaikka tueksi.
 
Mikä kyykyn ja vedon suhde sitten pitäisi toisiinsa nähden olla, noin suurinpiirtein? Olettaen siis, että molemmat tehdään RAW:na? Itse laskeskelin, että minulla on maksimeissa tällä hetkellä aika lailla sama suhde, kuin jos JKmax olisi 90 kg ja MNmax 110 kg. Tosin siteitä ei ole käytössä, eikä tule :D
 
ei siinä mitään tiettyä suhde-standardia ole. pitkät reidet, lyhyet kädet jne jne... vaikuttaa moneen. kuitenkin kyseessä on aikalailla samoja lihasryhmiä painottavat liikkeet, joten kohtuudella niiden pitäs lähellä toisiaan olla. maastavedossa lähtö on staattinen, mutta polvikulma hieman edullisempi. kyykyssä taas vaikein kohta viedään dynaamisesti, mutta polvikulma menee pienemmäksi... sun raw-suhde on hyvä. varusteilla se kyykky ois aika samoissa.
 
Back
Ylös Bottom