Kysymyksiä Jto:lle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Kokeilin tota kuubalaista pelkällä tangolla ja en kyllä varmaan sais muutamaa toistoa enempää. Se alaslaskun kiertovaihe on kyllä myrkkyä. Toi sun 15x45kg on kyllä täysin järjettömän kova!
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
mulla on aika hyvä liikkuvuus hartioissa, joten voin laskee sen tangon ilman ongelmia rintaan. ei kannata lähtee urheileen tossa. tee käsipainoilla. noi on kuitenkin tukitreenejä. ei noi lihakset edes näy minnekään.
 
Nostelen nykyään vaan kasvattaakseni voimanostoliikkeiden tuloksia, mietin vaan että onko miten hyödyllistä tehdä kulma(pendlay)soutua ja leukoja kun mave on kuitenki 3-4 päivän välein? En ole vielä ainakaa "uskaltanut" jättää niitä pois kun kaikki sanoo että pitää tehdä...
 
kyllähän kolmella lajillakin kehittyy, mutten mä nää järkee supistaa sitä treeniä niin paljoa. harvoin siihen on perustetta. yläselkätreeni on aika tarpeellista jo penkin apunakin. muutenkin liikevalikoiman laajentaminen auttaa vammapuolella, tasanteissa jne.
 
Nopea kysymys treenien jaksotuksesta kehonrakennuksessa. Kumpi on nopeampi tie onneen, sotkea voima ja hypertrofia treeni samaan aikaan esim. Layne Nortonin PHAT vai molemmat erillisinä esim. 2kk:n jaksoina? Tavoitteet siis pelkästään lihasten koon kasvatuksessa.
 
voimaa tulee, kun lihas kasvaa. voima ja keho ei oo kaks erillistä asiaa. jonkinlaista vaihtelua kuitenkin määrissä ja tehoissa tulis olla, että päästään kunnolla eteenpäin. pelkästään bodarin näkökulmasta aatelleen puhtaitten voimakausien pitäminen ei oo välttämättä tarpeen, vaikka kyllä kohonneista maksimiarvoista on taatusti hyötyy sitten perusvoimapuolella pidemmissä sarjoissa. ennemmin kannattaa miettii määrän ja tehon jaksottelua.
 
Onko ponnistuspäänsärky tuttu? Alko treeneissä penkkiä tehdessä tuntumaan takaraivossa vihlovaa kipua ja pahoinvointia, niin piti lopettaa treeni. Nyt paripäivää taukoa salilta ja äsken koitin vähän punnertaa omalla painolla, niin taas sama juttu. Niskat on kieltämättä aika jumissa. Oon nyt venytellyt niitä pari päivää ja hierojakin tilattu ensi viikolle. Mikähän tähän auttais onko ainut pitää taukoa treeneistä ja venytellä/hieronta. Voiko tästä "ns" parantua? :(
 
onhan noita tullu vastaan. itelläkin joskus. tuskin on mikään ikunen vaiva. hommaa semmonen autojen vahauskone ja täristele sillä jumit veks. hyvä kone!
 
Tuosta päänsärystä puheenollen. Olen viime aikoina tehnyt kyykyt aina penkin jälkeen ja muutaman kerran on tullut sellainen ilmiö, että lämmittely/ylösmenopainoissa tulee sellainen 5 sekunnin päänsärky kun otan raudat niskaan. Joudun aina odottamaan sen ennenkuin aloitan sarjan. Varsinaisiin työsarjoihin mennessä toi on aina poistunut. Ei liene vaarallista?
 
eipä tohon kannata kommentoida. en oo lääkäri. jos kipu poistuu, ei tunnu kuitenkaan kriittiseltä.
 
Pystysikkö pikasen yhteenvedon noista vahauskoneista antamaan? Ookko huomannu eroja, minkä alueen hierontaan oot käytelly ja kuinka paljon, ym huomioita? Kiitos.
 
Ajattelin hybridit jättää pois vaihteeksi, määrää saatu nostettua paljon, mutta vaihtelua kaipaa jo. Maksimikautta on tässä yhdistelty kuukauden verran, mutta mitä mieltä olet penkkiin tästä vanhasta 5x5 ohjelmastasi:

5*5*70
5*5*73
5*5*75
5*5*78
5*5*80
5*70, 75, 80, 85, 83
5*73, 78, 83, 88, 85
5*70, 80, 90, 88, 85

Voiko tuohon yhdistää ekat kolme viikkoa maksimipiikkausta niin, että tekee eka isot raudat ja sitten nuo suht helpot vitoset, ja tämän jälkeen ohjelma normaalisti loppuun asti?
 
rauha: jos mainostetaan pienellä tärinällä, älä osta. mulla on joku horsepower :) en muista tehoja, mut hyvä peli. kaikkia lihaksia oon sillä jyristelly, jopa niskaa ja päänahkaa. noita saa motoneteistä, biltemoista yms. höpöhöpökaupoista. suht säännöllisesti käytettynä paras.

metallica: voi. toi on vaan mun suora versio siitä yhdestä ympäriinsä liikkuvasta 5*5:stä. ihan hyvin myös ekat 4 viikkoo voi olla 4*6 ja tokat 6*4. en mä tota kuitenkaan ideaalina pidä, mutta tietyllä taustalla toimii ihan hyvin just vaihteluna.
 
Aiotko juopotella juhannuksena? :)

Jos vastaus kyllä niin mitä extremeä aiot tehdä juopuneena?
A. kiipeilyä urbaanissa ympäristössä
B. kuubalaisia punnerruksia
C. tilataideteoksen(taisit olla kuvisope jos oikein muistan?)
 
mä oon ottanu niin hyvin viinaa aikoinani, etten taida juurikaan. lisäks tän kaltanen viilee ja kuiva kesä houkuttelee mut mieluiten tuntitolkuiks kiipeileen yötä päivää, ei kupitteleen. toki siel kivillä ny joku tölkki mukana voi olla.

mikään noista vaihtoehdoista ei oo extremeä. kiipeilen siis runsaasti, mutten kovin urbaanissa ympäristössä. saatan punnertaa, mutta kuortanelaisittain tänä juhannuksena. tilateos syntynee ihan tässä sopivasti sivussa. hyviä kysymyksiä elämän herkiltä aloilta :)
 
heh, liika helppo reitti. en vaivautuis :) nojuu, eipä oo koskaan suuremmaskaan sieväs tullu hinkua kiikutella. pysyy paremmin hengis.
 
toistoja leuanvetoon

Puhumatta mitaan mistaan hassuista kaupallisista nimityksista taitoharjoittelulle kysasen viela kerran leuanvedosta. Kehtaatko, jto, heittaa esimerkkisetuppia leuanvetojen toistoja lisaamaan joko kolmesti tai viidesti ("jokapaiva") treenikerralla viikkoon? Olisin erittain kiitollinen.
 
ihan vaan lisäät niitä. simple as that. jos sulla on voimakausi takana (pitää olla!), sitten vaan yks treeni intervalleilla, toinen pidemmillä sarjoilla ja vaikka yks yleisvolyymiä lisäämällä. intervalleissa teet 5-8 toiston sarjoja 20-30" pausseilla yhteensä 30-60 toistoa. lisäpainot tietenki käytössä. pidemmät sarjat tarkottaa sit yli 15 toiston progressiivisia sarjoja eli toistoja lisää pikkuhiljaa. yleisvolyymipäivinä kiskot alle kymppejä mutta hyvin runsaasti sarjoja per päivä.
 
Taisit silloin joskus sanoa että voimanostajan pitäisi pyrkiä semmoiseen suhtkoht leveään kyykkyyn. Oon nyt n. 3kk treenannut tuota leveää kyykkyä ja se alkaa olla pikkuhiljaa hallussa mutta siltikki oon edelleen semmosella hartialevyisellä asennolla parempi, nostot on nopeampia ja pakettiki tuntuu pysyvän kasassa vielä paremmin. Tein kyllä heti huomion että tuo leveä kyykky on auttanut todella paljon tuohon kapeaankin, kun perseeseen on tullut jerkkua lisää. . Yhden nostajan kanssa juttelin tästä asiasta salilla niin hän totesi että raakana kyykitään lähestulkoon aina kapealla ja sitten räteillä leveämmällä. IPF:n raakakisoja kun katsoi niin leveä kyykky oli aika harvinainen. En tiedä oonko ihan hakoteillä mutta luulisi semmosen kultaisen keskitien olevan se paras kun saa etureisiäkin nostoon mukaan?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom