Kysymyksiä Jto:lle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
kyllähän sen tulis olla mahdollisimman lähellä, ellei sama leveys kuin tempauksessakin. kun ongelma on tiedossa, työskentele kohti ratkaisua. oon ite 193cm pitkä ja apinaindeksi on muistaakseni +4cm ja oon tehnyt ko. liikettä eri leveyksillä, myös koko tangon leveydellä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Koetin keksiä jotain selitettävää mutta mun mielestä nyt alkas kaikki osa-alueet olla kondiksessa, oivalsin nyt ton perseen aktivoimisen ja taakse istumisen syvimmän olemuksen: http://www.youtube.com/watch?v=9uvMA_rlZrQ&feature=youtu.be




...tietenki sen verra pitää mainita että oon flunssassa, en eilen syönyt hyvin ja paino on pudonnu liian nopeeta ja tää on liian mones kyykkypäivä putkeen - siksi rauta painoi.
 
Mitähän sä Tumppa selität? Polvet liikkuu sen verran ku työnnän niitä sivuille.. Voisiks vielä sanoa et mitä kohtaa videossa tarkotat, en tajunnu nimittäin mitä meinasit tolla.


Kyllä niiden on tarkotus olla voimanostokyykkyjä. :D Low-bar, leveä asento, taakseistuminen - ei enää ton voimakyykymmäksi mene.
 
Älä huoli, semmosiksi mieki niitä ajattelin :D Alkaa muuten by the way näyttään hyvältä, sopivan rauhallinen ja kontrolloitu suoritus :whip:
 
Onko sokerit matalalla kun noin kiukuttaa :D Ei ollu tarkotus vittuilla. Sitä vain meinasin että kun on tuosta sivulta kuvattu niin ei niiden tarvis työntyä tuonne eteenpäin, sieltä perseestä ja lantiosta se voima tulee.



Edit. vähän huonosti taisin kirjottaa siihen eka viestiin. Tuosta videosta kohdasta 0.30 http://www.youtube.com/watch?v=R-lLR8iTKSc Lumpio pysyy minusta ihan paikallaan.
 
Myönnän että kyllä kiukuttaa mutta ei ollu kehenkään henkilökohtasesti tarkotettu. :) Kohdassa 00.15 näkee aika hyvin jalkaterän ja polven linjan.

Ja tosta videosta... sillon ku itse vielä kyykkäsin noin korkealle niin mulla oli tuo linja samanlainen eli polvi ja jalkaterä samassa kohdassa.
 
Hankala muutenkin tällä foorumilla ottaa kantaa mihinkään kun jotain kommentoi/puttuu johonkin niin hirveä vinkuminen ja itkeminen :D Omasta mielestä kuitenkin kommentoin aika neutraalisti ja yritän vain antaa jotain ajattelemisen aihetta. Vissiin pitää alkaa laittamaan vielä enemmän hymiöitä.

Ei ollu sitten Slarto kohdistettu sinuun. Sorry ot.

Ja kyllä, tuossa videossa jonka linkitin kyykky on liian korkea, mutta you got the point
 
Kaipa se kuulosti omaan korvaan aika tyhmältä että polvien liikerata menisi jotenkin väärin kun kyykättyä tulee 6-7 kertaa viikossa ja polvikivut sattuu olemaan niitä ainoita särkyjä mitä en oo vielä kokenut. Mutta joo jos lopettas tän paskanjauhannan.
 
Ei tuo tommosenaan ainakaan mulle sano mitään... Miten voima välittyy paremmin kun polvi on... "paikoillaan"? o_O Kyllähän siellä pakostakin tulee hieman luonnollista liikettä..
 
Täytyy sanoa että en osaa kertoa paljokaan anatomiasta, mutta minusta ainakin tuntuu ihan loogiselta että mitä vähemmän tapahtuu ylimääräistä liikettä sen parempi. Liikkeestä tulee taloudellisempi ja vakaampi? Joku viisas osaisi varmaan perustella tämän oikein hienosti. Sovitaanko niin että mie kyykkäilen täällä Torniossa ja sie siellä Keminmaassa, eikä vänkätä tästä enää enempää.

Sun kyykkys on minusta jo nättiä kateltavaa ja ei ollu tarkotus antaa negatiivistä fiilistä, mutta koska sie kuitenkin yrität tehdä kyykystäs mahdollisimman hyvän, niin teknisesti/kun voimantuoton kannalta hyvän niin ajattelin vain tuoda oman panokseni pöytään. Ilmeisesti et kaipaa neuvoa tai palautetta muilta kuin ammattilaisilta ja näin ollen tämä oli minun puolestani tässä.

Hyviä kyykkyjä ja kovia rautoja :)
 
kyl tumpalla on ihan sanomaa tossa. jos polvi ei liiku/liikkuu eteen/sivulle mahdollisimman vähän, sääri on mahdollisimman pystysuorassa. tällöin syvyys saavutetaan mahdollisimman aikasin. mekaanisesti siis melko tuottoisaa ja se on voimanostossa asian ydin. rauta ylös keinolla millä hyvänsä ja mieluiten mahdollisimman helpolla sääntöjen rajoissa. mitään ylimäärästä tai tasotusta ei pidä koskaan antaa. tyylipisteitä ei kisoissa jaeta.

slarton kyykky on suht kapee vielä. toi nykynen on semmonen suht ok näkönen yleiskyykky. se ei kuitenkaan tarkota, että sitä olis pakko leventää. se ei myöskään tarkota, etteikö leventäminen olis hyvä idea. useimmiten on. noston luonnollisuus on kuitenkin tärkeetä ja sen takia leveyttä ei kannata liian nopeesti lähtee muutteleen. yleiskyykyn ohella voi käyttää apuina hieman leveempiä lantiokyykkyjä normina tai bokseille, et saa sinne peffaan jerkkua.

pikkusilla raudoilla on vaikee sanoo tekniikasta mitään. sitten kun laitat videon, missä liikutaan siellä lähellä kovaa ykköstä tai tehdään tiukka sarja, nähdään ne tekniikan puutteet.
 
Sori Tumppa jos kirjotin paskamaisesti, kyllä mä täällä ja missä tahansa otan keneltä tahansa vinkkejä vastaan mutta oon erittäin kriittinen kaiken tiedon suhteen, tuli neuvo sitten ammattilaiselta tai ei. Mun mielestä tuo on paras tapa saada tukea omaan kehitykseen.

Yksi syy tohon polven elämiseen voi olla että kyykkäsin pitkästä aikaa ilman koroketta kantapäiden alla. Eli periaatteessa kaikki lähtökohdat tässä treenissä oli samat kuin niissä mun susirumissa kyykyissä reilut 3kk sitten, jos jto muistaa.

Kiva kuulla että pidät jto noita pikkurautoina mutta kyllä tuo 140kg oli päivän kuntoon nähden tiukka. Nyt on lonkankoukistajat olleet kaikesta kyykkäilystä lujilla mutta lähen pikkuhiljaa leventelee asentoa ja alottamaan nousujohteisen kyykkäilyn... Postailen sitten vaikka niistä kovista jyrsintäsarjoista videota, varmaan muutkin niistä hyötyvät.. Jos passaa.
 
se koroke on aina hieman paha, mutta sä saat ne popot pian niin pääset tuostakin. semmonen leveempi kyykky taas on paree tehdäkki ilman korkoo. mut tulee sen aika joskus tai ei, pääasia, et kehitystä tapahtuu yleisellä tasolla sekä voimissa että tekniikassa. suosittelen kyl kiivaasti penkkikyykkyjä noiden lisäksi juurikin tavoitteena hieman tota leveempi asento ja tavote pitää sääret niin pystyssä ku mahdollista ja lantio niin kauas taakse ku pystyy. ideana ois lähinnä tehdä siitä lantion apuliike, eli korostaa sitä lantiotyötä. videoo lisää vaan. ei ne ketään haittaa.
 
semmonen leveempi kyykky taas on paree tehdäkki ilman korkoo

Vähän uusavuton kysymys mutta onkohan mulla ees tarvetta noille pn-kengille, tuntuu ihan hyvin riittävän nyt liikkuvuus converse-kengilläkin. Varsinkin jos asentoo tosta vielä leventää niin eikös tosiaan tasanen pohja ole parempi. Ei siis kuitenkaan niin leveä asento kuin "pro-kyykyissä" tuppaa olemaan.

Meen huomena kaverin kans heti aamusta salille niin saa vähän paremmasta kuvakulmasta noita videoita, pitää kokella ja säheltää.
 
Mitähän sä Tumppa selität? Polvet liikkuu sen verran ku työnnän niitä sivuille.. Voisiks vielä sanoa et mitä kohtaa videossa tarkotat, en tajunnu nimittäin mitä meinasit tolla.


Kyllä niiden on tarkotus olla voimanostokyykkyjä. :D Low-bar, leveä asento, taakseistuminen - ei enää ton voimakyykymmäksi mene.

Joo pitää näköjään laittaa lasit päähän.. Katoin vaan pikaseen ton sun vikan videon ja oletin että vedät niitä painonnostotyylisiä kyykkyjä. Eikös sulla ollut aiemmin niitä?
 
Kyllähän ne pn kengät vähän eliminoi hamstrigssejä jotka on leveässä kyykyssä aikas tärkeet, mutta ei sitä leveää asentoakaan kannata "liian" aikaisten käyttään. Tekee sitä pohjaa kapeammalla kyykyllä joka on kuitenkin monipuolisempi :) sitten kun on treeni vuosia alla niin alkaa leventämään asteittain.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom