Kysymyksiä Jto:lle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
oon ny tehny peruskautta 4-jakoosella ohjelmalla ja pääliikkeis toistot alueella 4-6 ja nyt olis 3 viikon päästä voimannostokisat, niin kuinka lähtisin valmistautumaan kisoohin? ku en oo ennen kisannu.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
jusain: joo noin se menee. ihan tunnustellen ja bodaillen toi alku noin pitkän sairastelun jälkeen. keskityt vaan siihen kondiksen takas saamiseen.

pitbull91:3 viikossa ei juuri mitenkään erityisesti valmistauduta enää, mutta pilata voi kyllä. viimenen viikko on kevyt ja sen lopulla kisa. pari nyt seuraavaa viikkoa sit nouset treeneissä semmoseen kakkoseen, et on vielä piiru varaa. keskityt tekniikkaan ja mm. kyykyn syvyyteen paljon. se paras kakkonen, mitä saat viikkoo ennen kisaa on aika hyvä alotusrauta.
 
sovitaanko porukalla ettei kysellä enään jto:lta noita valmita ohjelmaehdoituksia.
jos se vaikka kyllästyy ja lopettaa kirjoittelun kokonaan niin sitten me ollaan kusessa:)
 
että te missään kusessa sillonkaan oo :) noiden ohjelmaehdotusten kommentointi on vaan niin työlästä ja aikaavievää lähinnä tehä sillai että se laatu miellyttäs muakin. ei oo oikein järkevää tehdä semmosta analyysiä huonosti. sen takia noi ohjelmajutut teen firman kautta.
 
ymmärrän tämän oikein hyvin.jos ryhtyy tekemään jotakin niin kannattaa tehdä se niin hyvin kun mahdollista ja se tuskin onnistuu netin kautta.
selkeät täsmäkysymykset kaiketi sopivat jatkossakin:)
 
Tein tänä aamuna kapeaa penkkiä painoilla joilla menee about 3-4 toistoa eli aika raskailla. Päälle tein sitten ranskista+kapeaa superina mutkatangolla kun se ottaa aina niin mukavasti ojentajiin. Tuossa painot ovat vain noin puolet noista kapean penkin painoista ja toistoja 6-8 vaikka heti perään superina tehdyllä kapealla menisi enemmänkin.

Kapeassa penkissä tuntui hieman vasemmassa rintalihaksessa epätervettä (hieman vihlovaa) kipua. Sitten tuossa superi sarjassa vaikka painot ovat todella kevyet kipu tuntui lisääntyvän joten lopetin sarjat siltä osin kesken. Lopputreeni oli sitten käsiä, ojentajaa ja hauista eikä kipua tuntunut.

Itse kysymykseen, olikohan kapeassa penkissä joku tekniikkavirhe joka sai sen menemään epäterveesti rinnalle. Olisko mahdollisesti kyynärpäät kiertyneet liian ulos ja tehostaako sitten mutkatanko vielä lisää tuota asentovirhettä, vai mistä voi olla kyse ? Vai meneekö kapea penkkikin voimakkaasti rinnalle painavemmin tehtynä. Ihmetyttää vain kun nuo painot ei kummoisia ole normaali rintatreenien painoihin verrattuna.

Mikään revähdys tuskin on kyseessä kun sellaisen kyllä luulisin tunnistavani...
 
jami: menee se aina rinnalle. ei se pelkkä ojentajaliike oo. mutkatanko ei tehosta sen kummemmin, siinä on vaan ranteet hieman eri asennossa. kyynärpäät voi mennä todella ulos tai kyljissä kiinni riippuen siitä, miten se rasitus ojentajiin halutaan kohdistaa. vamma on tullut kyllä raskaammilla raudoilla, jos on tullut ollenkaan.

pellonpoika: joo melki mitä selkeempi ja lyhyempi kysymys sen parempi.
 
Kapeassa penkissä tuntui hieman vasemmassa rintalihaksessa epätervettä (hieman vihlovaa) kipua. Sitten tuossa superi sarjassa vaikka painot ovat todella kevyet kipu tuntui lisääntyvän joten lopetin sarjat siltä osin kesken. Lopputreeni oli sitten käsiä, ojentajaa ja hauista eikä kipua tuntunut.

Itse kysymykseen, olikohan kapeassa penkissä joku tekniikkavirhe joka sai sen menemään epäterveesti rinnalle. Olisko mahdollisesti kyynärpäät kiertyneet liian ulos ja tehostaako sitten mutkatanko vielä lisää tuota asentovirhettä, vai mistä voi olla kyse ? Vai meneekö kapea penkkikin voimakkaasti rinnalle painavemmin tehtynä. Ihmetyttää vain kun nuo painot ei kummoisia ole normaali rintatreenien painoihin verrattuna.

Juuri edellisellä sivulla kysyin samasta asiasta :) Normipenkissä ei mitään ongelmaa, sitten kapeapenkki pystypunnerruksen jälkeen, ja nyt kuusipäivää myöhemmin kipua jännittäessä edelleen, eli rintaliikkeet pannassa ainakin pari viikkoa. Itselläni syy lienee yhdistelmä leanvedosta aiheutunutta venähdystä + ylirasitusta (vaikken treenaa rintaa mitenkään penkin lisäksi) ja vääränlaista ja aikaista venyttelyä. Kun kipua ilmeni, rupesin venyttelemään jopa kesken sarjojen, joka ilmeisesti on iso no no.
 
leuoissakin rintalihas tekee aikalailla töitä varsinkin, jos yläosassa kroppa köyristyy. venyttelystä: jos sulle tulee avohaava, venyttelisitkö sitäkin? :)
 
morjesta jto mulla olis sellanen kysymys maastavedosta että mistä voi johtua niin suuret erot hyvän ja huono päivän välillä minulla. hyvänä päivän tein testimielessä 10x200kg (noin 3viikkoa sitten)
ja nyt oli tarkoitus mennä kolmosilla ylös 15kilon korotuksilla ni seinä tuli vastaan jo 220kg eli 205kg tuli tosi tiukka 3. Kuitenkin noin kuukausi sitten olin ottanut ykkösen 235kg ja siihen jäi vielä pari kiloa ehkä varaakin...

niin ja minulla on aina vaikein se eka toisto sarjoissakin tuntuu että kevenee vaan loppua kohden voiko se tosiaan olla kiinni siitä alkuasennosta että yritän vetää sen ensimmäisen jotenkin vaikka enemmän kyykystä ja kun jalat väsyy niin enemmän selällä ja sen takia kevenee sarjan edetessä.??

PS:ei ole nyt laittaa mitään tuoretta videota josta vois asentoa katsoa kaikki yli vuoden vanhoja...
 
morjesta jto mulla olis sellanen kysymys maastavedosta että mistä voi johtua niin suuret erot hyvän ja huono päivän välillä minulla. hyvänä päivän tein testimielessä 10x200kg (noin 3viikkoa sitten)
ja nyt oli tarkoitus mennä kolmosilla ylös 15kilon korotuksilla ni seinä tuli vastaan jo 220kg eli 205kg tuli tosi tiukka 3. Kuitenkin noin kuukausi sitten olin ottanut ykkösen 235kg ja siihen jäi vielä pari kiloa ehkä varaakin...

niin ja minulla on aina vaikein se eka toisto sarjoissakin tuntuu että kevenee vaan loppua kohden voiko se tosiaan olla kiinni siitä alkuasennosta että yritän vetää sen ensimmäisen jotenkin vaikka enemmän kyykystä ja kun jalat väsyy niin enemmän selällä ja sen takia kevenee sarjan edetessä.??

PS:ei ole nyt laittaa mitään tuoretta videota josta vois asentoa katsoa kaikki yli vuoden vanhoja...

En ole jto mutta tuli vaan mieleen että otatko kaikki toistot ns. ykkösinä pysäytyksellä vai teetkö pompulla/kosketuksella? Jos et tee ykkösinä niin on aika vaikea sanoa paljonko sun pitäis tuon 10x200kg sarjan perusteella nostaa.
 
aika selkee tekniikkavika tulee kyl mieleen. periaatteessa bodaritaustasenki pitäs 10*200 perusteella ottaa ykkösenä 250 ja voimailijan 300. ylitreeni on tietenki yks hieno vaihtoehto...
 
moro.! kyssäreitä jto:lle.

-Oon nyt tehny riveä noin 1,5kk. Oon huomannu pientä kipua selkärangan yläosassa ja niskassa. Erotan kyllä lihaskivut jne. Johtuukohan tekniikkavirheistä vai onkohan vain uuden liikkeen tuomaa rasitusta.? Mistään niin suuresta vaivasta ei ole kyse, että treenejä pitäisi väliin jättää. Liike on antanut juuri sitä kehitystä, mitä oonkin kaivannu: epäkkäät on kasvanu paremmin kuin millään kohautuksilla ikinä.

-Onko jto:lla tai muillakaan pahaa sanottavaa Karhun Hercules painonnostokenkiistä.? Suositteletko.? Ovat tarjouksessa eräässä puljussa, hintaan 49,90e.

-Onko aamu- ja iltakävelyillä pelkästään positiivista vaikutusta bodailuun ja voimailuun.? Kevyttä kävelyä esim. vartin verran.

danke schön.
 
joku venähdys ois nettiarvaus. ne voi tuolla yläselän ja niskan alueella olla aika pitkäikäsiä ja niitä ei aina heti ees huomaa. kivun rajoissa treenaat vaan. osta kengät vaan. ei noissa nyt kauheesti ominaisuuksia kaivata. pääasia, et ne on tukevat eikä mulju. vartin kävely on niin lyhyt, ettei sillä oo haittaa mihinkää. hyvää tekee, kunhan et ihmisten ikkunoitten alla kuikuile...
 
Hehee.. aika nopeesti tuloo jto:lta vastaukset.

Onhan toi rive aika räjähtävä liike, et siinä saattaa aina sattua, varsinki alottelevalle. Oon mä vähä fundeerannu, et kipuilu saattaa johtua lentopallon ja sulkapallon pelaamisestakin. Molemmat vaarallisia lajeja isoille miehille.:rock:.Oon muuten tehny tuos rives sun suosittelemaa 5x5 ja rautaa nousee.

kiitti ja nyt saunaan..
 
No, kun tälle vamma linjalle lähdettiin, niin pakko kysyä tarkemmin että mitä tuolla levolla tarkalleen ottaen tarkoitetaan lievän revähdyksen tapauksessa? Siis jalkoja varmaan voi treenata, mutta kai pystypunnerrus tangolla käy kun ei tunnu rinnassa pahalta? Siis voiko treenata ilman kipua (ei rintaa), vai pitääkö tässä pistää koko yläkroppa stoppiin kunnes ei tunnu missään tilanteessa kipua? Arkielämässäkin huomaa käyttävänsä voimakkaasti rintalihaksia joissain tilanteissa, vaikken onneksi ole edes fyysisessä työssä.

Lähinnä siksi kysyn että viikko mennyt ja viimepäivinä vasta on alkanut pientä leposärkyä ilmetä, en ole pariin päivään edes kokeillut tarkoituksella jännittää, mutta selkätreenit tein leuanvetoa lukuunottamatta juuri äsken normaalisti, ei kipuja treenin aikana. Entä onko kylmästä mitään hyötyä enää tässä vaiheessa?
 
Mitä jto oot mieltä voimailijan kannalta liikkeistä, jotka on yleensä lähinnä bodailuun. Onko esim. ristikkäistaljasta rinnalle tai ojentajapunnerrus taljalla lainkaan hyödyllisiä voimailijalle.. Kun monesti kuulee et pelkkä penkkipunnerrus ei riitä rintalihakselle.. mut eipä voimailijat kauheesti noita hiluvitkuttimia tee.. Onko enemmän semmosia huoltavia liikkeitä pienillä painoilla.. Vinopenkkiäkään ei monetkaan voimailijat tekee, vaikka vois kuvitella et saa paremmin ärsykettä rinnan yläosaan ja näin ollen apua penkkipunnerrukseen.?? Tommosia vähä hölmöjä kysymyksiä näin lauantai-illalle.. kiitti vastauksista!
 

Suositut

Back
Ylös Bottom