Kysymyksiä Jto:lle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Ok...eli voisikohan esimerkiksi tällainen periaate toimia:

Penkissä maksimi-kausi meneillään = kovaa treeniä <--> pystypunnerruksessa peruskauden alkuvaihe meneillään = kevyempää treeniä

...jne...
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
joo tai sitten ihan tarkotuksella otat tosi iisisti saman viikon penkin, jos aattelit nyppiä enkkoja pystiksessä.
 
Kaseiini ei itsessään. Kaikki sisääntuleva energia hidastaa sitä, mutta jostainhan se osa energiasta on otettava, eikä kaseiini ole sen huonompi kun esim. Hera.
 
siis niin aatellen et elimistö käyttää saatavaa kaseiinii energiana eikä niin paljoo rasvaa sen takia . esim jos söisin vaik lihasta proden nii sit ku se on loppu elimistöstä , nii rasvanpolto kiihty paremmaks ku taas sit kaseiinii olis koko (7 h) ajan elimistös ?
 
siis niin aatellen et elimistö käyttää saatavaa kaseiinii energiana eikä niin paljoo rasvaa sen takia . esim jos söisin vaik lihasta proden nii sit ku se on loppu elimistöstä , nii rasvanpolto kiihty paremmaks ku taas sit kaseiinii olis koko (7 h) ajan elimistös ?

2 sanaa: ravintopuoli, lue
 
Kuinka paljon voi natuna saada lihasta? jos on aloitus aikoinaan painanut vaikka 60kg voiko saada lihasta niin paljon että painaisi 80kg? pienillä rasvoilla siis tuo 80kg ja kuinka monessa vuodessa tuo on mahdollista toteuttaa?
 
Kuinka paljon voi natuna saada lihasta? jos on aloitus aikoinaan painanut vaikka 60kg voiko saada lihasta niin paljon että painaisi 80kg? pienillä rasvoilla siis tuo 80kg ja kuinka monessa vuodessa tuo on mahdollista toteuttaa?

Erittäin paljon geeneistä kiinni. Itse painoin saman pituisena kuin nyt (178cm) 17 vuotiaana 53 kiloa, ja paino ollut kolmen vuoden treenin jälkeen +90 kiloa. Nyt yli 80 kiloa ja rasvaa prossa tuksin hirveästi isompi kuin tuolloin 53 kilosena, mutta nesteet yms shitti sitä painoa tuollaisesta ruikuli kunnosta nostaa koska en usko että olen 27 kiloa lihasta hakannut 4 vuoteen :) Tosiaan monta dieettiäkin on pitänyt pitää että rasvat pysyy kuosissa. Helposti hukkuu tuollainen 10 kg puhdasta läskiä kroppaan ilman että huomaa mitään.
 
proof: kyllä rasvanpoltossa paljon tärkeempiäkin optimoijia on kuin proteiinilähde.

h1234: 15kg vuodessa ja pienempi rasva% lopussa kuin alussa on toistaseks paras tulos, mitä oon seurannut. kaiken lisäksi se tuli kestävyysurheilijalle (uimari) ja pääosa treeneistä tehtiin muuten kuin bodailemalla. en mä laittelis mitään rajoja tollasille.
 
Terve JTO ja kiitos taas hyvistä vastauksista!

Nyt olisi taas uutta kysyttävää.

Elikkäs olen tuossa hieman kartoittanut omia heikkoja kohtiani pääliikkeissä.

Penkissä heikko kohta on ehkä 10 cm rinnasta ylöspäin. Rintalihakset on mulla muutenkin kokonsa puolesta jäljessä muuta kroppaa. Olen miettinyt seuraavanlaisia apuliikkeitä: lattiapenkki rentoutuksella ala-asennossa ja sitten penkkipunnerrus käsipainoilla (otetaan mahdollisimman syvällä liikeradalla) / tai sitten penkkipunnerrus camber- tangolla.

Kyykyssä heikko kohta on siinä keskivaiheilla, mikä sitten kielisi siitä etureidet ja mahdollisesti pakarat on heikkoja. Etukyykkyä olenkin jo jonkin aikaa tehnyt apuliikkeenä.

Maastaveto onkin sitten vähän hankalampi. Kun teen esim. tiukan femman niin veto uhkaa hyytyä loppuvaiheille lukitukseen, mutta taas enkkoja kokeillessa veto hyytyy heti alussa ja en saa tankoa kuin hieman nousemaan maasta. Onko tuo ihan normaalia? Vedolle olen miettinyt apuliikkeiksi pukeilta vetoa ja korokevetoa.

Mitä mieltä olet noista apuliikkeistä? Mitä apuliikettä ehdottaisit pakaroiden vahvistamiseksi?
 
Olen nyt tehnyt 3x4 --> 6x6 peruskauden yhtätreeniä vaille läpi. Ensi viikolla aloitan kevennetyllä ja kolmosilla. Piikkailu kestää sen kaksi kuukautta. Kannataisiko tehdä nopeustreeniä yksi viikko kuukaudessa omana viikkonaan vai esim. yksi treeni viikossa jatkuen koko piikkailun ajan? Teen siis yksijakoisella kolmesti viikkoon ja ohjelmassa on vain isoja liikkeitä.
 
alexus: vedolle parhaiten toimii erikorkuset pukit. 5-15cm polven alta ja lähes suorin jaloin simuloiden normivedon tekniikkaa. penkille kantsii varioida myös oteleveyttä. kyykylle voit tehä myös erikorkusia penkkikyykkyjä. pakaroille erinomanen apu on mm. zercher-kyykky. riippuu toki sun kyykkyleveydestä jne.

mave-petteri: nopeutta tehään jatkuvasti, jos siitä halutaan hyötyy. maksimijaksolla viikon toinen treeni voi olla nopeutta kyl.
 
Mitä mieltä olet vetokumien ja / tai ketjujen käytöstä voimaharjoittelussa? Varuste nostajalle noista on varmaankin suurempi hyöty verrattuna raakanostajaan?
 
kyl niistä hyötyy kummatkin. ne tuo hyvin vaihteluu treeniin ja niillä voidaan hyvin poistella niitä noston heikkoja osuuksia. pakollisia menestyksekkääseen treeniin ne kuitenkaan ei oo.
 
Minkälainen olisi hyvä peruskuntokausi ?

1.Kauan semmonen yleensä kestäis ja kuinka usein sitä pitäis tehdä ?

2. Minkälaisilla % ja pitääkö sillon esim. jättää sarjoissa 2-3 vajaaks ettei ihan loppuun asti vedetä ?

Kaipaisin suuntaa antavaa tietoo että miten toi peruskuntokausi yleensä toteutetaan.

Esim. 12vk kovaa 4vk peruskunto jakso ja sitten taas 12vk kovaa 4vk peruskunto jakso ja näin edettäs. Tohon tietysti joka neljäs vk kevyt/tauko.

Olisko tommoinen edes sinnepäinkään ?
 
No mun mielestä kyllä peruskuntokaudenkin pitää olla "kovaa" tehty. Meinaatko tolla "12vk kovaa" sitä että treenaat maksimivoimaa tuon ajan vai mitä ominaisuutta? Ite treenaan wsb:llä niin pidän tämmöisen peruskuntojakson aina kahden kuukauden välein. Jo pelkästään erilainen ärsyke tuo uusia sarjaennätyksiä vaikkei niitä hakiskaan.
 
No mun mielestä kyllä peruskuntokaudenkin pitää olla "kovaa" tehty. Meinaatko tolla "12vk kovaa" sitä että treenaat maksimivoimaa tuon ajan vai mitä ominaisuutta? Ite treenaan wsb:llä niin pidän tämmöisen peruskuntojakson aina kahden kuukauden välein. Jo pelkästään erilainen ärsyke tuo uusia sarjaennätyksiä vaikkei niitä hakiskaan.

Toi 12vk olis 4-6*6-12 30-45s palautuksilla 3 jakoisella ohjelmalla. Juu toki täytyy perus kaudellakin kovaa treenata. Tarvisin vaan tietoo et miten.

Toisto/sarja määrät ?

Millasilla % ?

Palautus aika ?

Pitääkö jättää vähän vajaaksi että ei tee toistoja ihan loppuun 1,2,3 toistoo ?

Eli noita perus asioita tarvis tietää.
 
kippo76: peruskuntoa mihin? voimanostoon? perusvoimakauden kesto 2-4kk, prosentteinä pääosin 75-90%, mutta sehän nousee, kun kehitystä tulee. joskus loppuun asti, joskus iisimmin. 2-3 toistoo varaa on jo nopeusvoimasarja tai kevyt treeni. toi sun esimerkki omista treeneistä "4-6*6-12/ 30-45s" on kyl kestovoimapohjaista bodailua. "kovuus" on sit ihan suhteellinen juttu.
 
kippo76: peruskuntoa mihin? voimanostoon? perusvoimakauden kesto 2-4kk, prosentteinä pääosin 75-90%, mutta sehän nousee, kun kehitystä tulee. joskus loppuun asti, joskus iisimmin. 2-3 toistoo varaa on jo nopeusvoimasarja tai kevyt treeni. toi sun esimerkki omista treeneistä "4-6*6-12/ 30-45s" on kyl kestovoimapohjaista bodailua. "kovuus" on sit ihan suhteellinen juttu.

Lähinnä yritän bodailu tyylistä treeniä tehdä. Jos peruskuntokaudella olisi mahdollista keskittyä voimapuoleen niin olis hyvä. Noi % tos jo tulikin ja jos pystyt kertoon vaikka suuntaa antavaa toisto/sarja määriin ja taukojen pituuteen 2min ? niin olisin kiitollinen.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom