Kysymyksiä Jto:lle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
joo meni onsightina :D
kyllä sitä perhe-elämän ohella on tullut jonkin verran kiivettyäkin. bouldereita ei erityisemmin, eikä reittejäkään sillai totaalisen tavotteellisesti. sinne treelle pitäs tulla kokeileen sporttihommmia joskus, kun tässä seinäjoella nyt hetken aikaa lomailen. kyllä ne mun redpointitkin on vielä siellä sun sunnuntai-aamun onsight-tasolla :D mutta belay slaveksi ainakin oon hyvä hehehee
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mäkin oon pyrkinyt kiipeen kerran viikossa.
Joku ihme masennuskausi menossa. En kertakaikkiaan saa mitään irti kiipeilystä.
En minkäänlaista nautintoa. Tuntuu ihan pakkopullalta.
Täytyisi varmaan lähtee aidan toiselle puolelle eli ulkomaille kiipeen.
Vähän erilaista kivee eikä aina kiteistä pystysuoraa graniittia.
Ehkä sekin masentaa että taso on päässyt tippumaan noin kaksi numeroa.
Ja painoa tullut reilu kymmenen kiloa punttihommien myötä.
Mut kai se taas lähtis uuteen nousuun jos olis vaan aikaa alkaa taas treenaamaan :(

Laita viestiä kun oot tulossa. Mulla on viikonloput vapaata ja kesäloma 17.7-13.8
 
Pitäisi tässä kesän ja syksyn aikana kehittää lisää voimaa pakaroihin. Kesällä lähinnä meetvurstia ja syksyllä voimaa. Olen siis kesän massakaudella, siirryn painoluokkaa ylemmäksi. Lajini on voimanosto.

Minkälaiset liikkeet olisivat oivia tarkoitukseen? Ajattelin lähteä rytmittelemällä viikon sisään näitä liikkeitä: kyykky, etukyykky (stopilla osa sarjoista), kapea veto tempausotteella, 1-jalan kyykky ja niskakyykky (lauta kantapäiden alla, jalat kapealla).

Jalkojen osalta viikko näyttäisi tältä:

ma
jk
niskakyykky
sjmv
+ vatsaliike (suorat vatsat)

to
veto tempausotteella / sumoveto + pari pitkää sarjaa tempausotteella
etukyykky
1-jalan kyykky
ghr
+ vatsaliike (vinot)

Kesällä en käytä varusteita, vyötäkään. Syviä vatsoja tulee harjoitettua kotosalla muiden huoltoliikkeiden lisäksi.
 
Moro! Ennen armeijaa ajattelin vielä vähän jumppailla ja ehkä sielläkin...

Mavessa olen huomannut että loppuojennus (jos sitä täksi kutsutaan) on aika heikonlainen, eli lavat ei jaksa vetää selkää suoraksi. Pitäisikö vetää jonkin aikaa vaikka jonkinsortin pukeilta noita hirrmurautoja?
 
lapoja ei tarvi taakse vetää, vaan ruoto suoraksi vaan. se on enempi kiinni rankalihoista. pukiltavedot on kyl mun kirjassa vedon apuliike nro 1.

keskinormaali vois vähemmällähin reisiliikevalikoimalla pärjätä, mutta mukavaltahan toi näyttää.
 
Onko lapojen yhteenvedosta sitten haittaa, vai meinaatko sen olevan vain turha asia?
 
kyllähän ne siellä ihan ylhäällä sen asennon tekee ja lavanlähentäjien treeni ehdottomasti on hyväksi rythdille ja selän kokonaiskehitykselle.
 
Mites mavea saisi parannettua kun lähtö on sairaan vaikea... Eli ekat sentit painaa todella paljon mutta kun ylös saa niin toistoja tekee kevyesti verattuna siihen lähtöön.
 
Down bye one sanoi:
Mites mavea saisi parannettua kun lähtö on sairaan vaikea... Eli ekat sentit painaa todella paljon mutta kun ylös saa niin toistoja tekee kevyesti verattuna siihen lähtöön.

Korokkeelta veto varmaan parantaa tota lähtöä.
 
Sumomavea on hankala reenata korokkeelta, kun ei oikein ole saatavilla sopivanlevyistä koroketta. Olen miettinyt, että pitääkö ihan ite ostaa sopivan levyistä noin 1cm paksuista pitävää kumimattoa muutama pala, niin onnistuisi. Eihän siihen kummoista koroketta tarvii, joku 2-5cm piisaisi hienosti.
 
melkein se noin menee, ellet saa salia hommaamaan jostain semmosta jämäkkää jätekumilevyä...
 
Heips,

olen ottamassa kyykyn ja maven mukaan ohjelmaan ja kysymys kuuluu, että tiedätkö Jto noille sopivia apuliikkeitä? Kyykkyä varten minulle suositeltiin yhden jalan prässiä... Entä voisitko antaa mielipiteesi ohjelmastani? :)

Treeni 1:

Mave 3-4x
Sotilaspenkki 2-4x
Leuanvedot 2-3x
Ylävatsalihakset 2x10


Treeni 2:

Leuanvedot 2-3x
Yhden jalan prässi 2x6
Takaolkapäät 2x10
Kiertäjäkalvosimet
Pushdown 2x6-10


Treeni 3:

Kyykky 3-4x
Nopeuspenkki 2-6x
Leuanvedot 2-3x
Alavatsalihakset 2x10
 
no jos noi treenit on joka toinen päivä -tahdilla tehtäviä, ei toi nyt ihan kamalalta näytä. mä kuitenkin suosisin apuliikkeinä lajivariaatioita. lisäksi et ole juuri ilmotellut muuta kuin sarjamääriä. joissakin ne toistotkin on ilmotettu, mutta aika tylsäksi jää, ellei niissä mitään muutoksia ajan mittaan tule olemaan.
 
mitä tehdä kun pitäisi mennä naimisiin reilun 2 kk:n päästä ja puku joka on oikein tilattu ja kaikkee niin kiristää hartioista ja käsivarsista ( ja kyllä se räätäliin pitää viedä mutta ei sitä loputtomiin saa suurennettua), housut on sopivat ja puvun napit menee kiinni mutta ei saa käsiä nostettua rintaa korkeammalle ettei repeä selästä... siis: miten treenata niin ettei papu kasva? nyt olen toistot tehny välillä 1-6 pääliikkeissä ja 8-20 apuliikkeissä.

edit: siis selvennykseski että suhteellista voimaa olisi tarkoitus reenata, yleisvoimailu liikkeissä, kyykyt, maastavedot ja rinnalle vedot, punnerrukset pään päälle, dippi, penkki jne
 
hehehee... no... älä treenaa.

no, jos kuitenkin treenaat, huitele toistot sinne 1-4 välille ja avuissa 4-8. välttele happoja ja pidä mukavat tauot. syö plusmiinus tai miinus.

onnea vaan häihin.
:)
 
no jos noi treenit on joka toinen päivä -tahdilla tehtäviä, ei toi nyt ihan kamalalta näytä. mä kuitenkin suosisin apuliikkeinä lajivariaatioita. lisäksi et ole juuri ilmotellut muuta kuin sarjamääriä. joissakin ne toistotkin on ilmotettu, mutta aika tylsäksi jää, ellei niissä mitään muutoksia ajan mittaan tule olemaan.

Eli nuo treenit suoritetaan ma;ke;pe. Kyykyssä teen aika pitkää sarjaa suurimmaksi osaksi, sillä se on uusi liike mulle. Penkissä teen sarjoja niiltä toistoalueilta, mitkä minulle joskus määräsit (1kk 8-10, 2kk 5-7 jne). Mavessa sarjat on 4-6 toiston pituisia.

Ahem, meinaako lajivariaatiot sitä että esim. kyykkyä vahvistetaan tekemällä jullea?
 
mitenkäs tuo kuorma? jos tekee lyhyitä sarjoja niin saako ne olla kovia jos pitää sarja määrät alhaalla ja tauot pitkinä? vai kannataako ottaa ykkösetkin silleen kohtuullisina että tulee räväkästi ylös?
 
slarto: lajivariaatioita kyykylle on mm. julle, julle-kyykky, boksikyykyt, yhden jalan kyykyt, eri levyiset ja syvyiset kyykyt, etukyykky, zercher-kyykky, pystykyykky jne. noita suosittelisin lajiharjoittelun ohella. aloittelijan varsinkin kannattaa keskittyä suurimmaksi osaksi itse lajiin ja jättää apuliikkeet toissijaisiksi.

oxblood: kumpikin vaihtoehto käy. esim. toinen treeni tehollisesti ja toinen määrällisesti kovempana. esim.
1: 2*80, 85, 90, 95, 80
2: 6*3*80
pyri rakentamaan pohjaa myös maksimitreeneissä, eli että pystysit tekemään enemmän sarjoja myös kovilla romuilla. hyvä tavoite esim. 6*2*95% tai 6*3*90%.
 
mitä mieltä olet siitä tavasta kyykätä/etukyykätä että tarkoituksella pidetään varpaat lähes suoraan eteenpäin ja työnnetään polvia varvaslinjan yli (tällä hetkellä siis bodaan ja haen tällä lisää hittiä etureiskoille ja niiden ulkosivuille)? Onko tämä tyyli aina haitallista vaikka sitä kohtuudella (<-todella suhteellinen käsite) tekisinkin?
Jos tämä tyyli kannattaa unohtaa vaarallisuutensa takia kokonaan onko silloin kapea prässi jalat alhaalla levyllä myös bannassa? Tässähän polvet menevät myös huimasti varvaslinjan yli ja painot ovat paljon kovemmat kuin missään kyykyssä.
 
Back
Ylös Bottom