Kysymyksiä Jto:lle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Joo painopiste lähti heti heilumaan kun pyrki tekemää liian toistoja liian nopeaan. Veikkaan että tuoki korjaantuu ku oppii vaa pitämää keskikropan tiukkana koko liikeradan ajan. (l. keskittyy joka toistoon niinkuin sanoit)

Kiva huomata että tuo irrotuskin noteerattiin, nimittäin sitäki tuli harjoteltua aika paljon kun yks nostaja kommentoi että on taloudellisimpiakin tapoja ottaa tanko telineistä.:joulu5:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vaikka onkin tollaista löysää vaatetta sulla päällä, niin näkee ettei luustosi ole mitenkään linnunluinen. Tästä kaikesta on hyötyä sitten kun kilot kasvavat...miksei jo aikaisemminkin ; )

Montako treenivuotta on takansasi, paljonko painosi, mikä on ikäsi?
 
Jep, vaikka ihraa onkin niin mulla on tää kroppa tosi vankkarakenteinen noin muutenki ja uskon että tästä on hyötyä tulevaisuudessa, ainakin kyykkyä ja penkkiä ajatellen. Treenannu oon säännöllisesti viime vuoden marraskuusta mutta kyykkyä aloin tekemää viime kesänä. Joskus junnuna tuli myöskin salilla käytyä mutta se oli aika epäsäännöllistä ja en mitää moninivelliikkeitä ees tehny. (penkkii lukuunottamatta tietenkää) Ikä 22 ja paino 105. (dieetti alkaa joulun syömiskarkeloiden jälkeen) Treenimäärään nähdenhän mulla on tää jalkakyykky ehottomasti paras liike.
 
Sain tuossa juuri ensimmäisen perusvoimakauden pakettiin ja heräsi pari kysymystä.

Eli mites noiden apuliikkeiden laita maksimivoimakaudella? Tähän asti olen tehnyt lähinnä toistot 6-8. Pidänkö samana vai pienennänkö toistomääriä esim. 4-6?

Ja maastavedossa tuli sellainen huomio että mulla hyytyy veto siihen loppuvaiheille. Eli tuota 5x5:n vika viikon tiukkaa femmaa tehtäessä vika toisto meni niin että en meinannut saada polvia lukittua ja olkapäitä taakse. Eli toisto meinasi jäädä ehkä 20 cm vajaaksi. No tästä sitten päättelin että pukeilta veto varmaankin voisi olla hyvä apuliike? Niin millaista toistoaluetta suosittelet tuolle pukeilta vedolle peruskaudelle ja maksimikaudelle?
 
Jep, vaikka ihraa onkin niin mulla on tää kroppa tosi vankkarakenteinen noin muutenki ja uskon että tästä on hyötyä tulevaisuudessa, ainakin kyykkyä ja penkkiä ajatellen. Treenannu oon säännöllisesti viime vuoden marraskuusta mutta kyykkyä aloin tekemää viime kesänä. Joskus junnuna tuli myöskin salilla käytyä mutta se oli aika epäsäännöllistä ja en mitää moninivelliikkeitä ees tehny. (penkkii lukuunottamatta tietenkää) Ikä 22 ja paino 105. (dieetti alkaa joulun syömiskarkeloiden jälkeen) Treenimäärään nähdenhän mulla on tää jalkakyykky ehottomasti paras liike.

Hyvä että kyykky on paras liikkeesi. Sillähän eniten yt:tä nostetaan.

Näen lahjakkuutta sinulla.
 
hyvää joulua!
Miten minun pitäisi aloittaa penkkipunnerrus treeni, kun max 130? Olen toipumassa alkoholismista! aikoinaan nostin 210kg. Nyt olen treenannut kerran viikkoon menemällä maksimiin pyramiidillä 20 kg x 25 + 50%x10 + 70%x3 + 82.5%x2 + 92.5% x1 + Max + uusi Max.
kiitos jos ehdit vastata!
 
proteiinidrinkki otettuna ennen lenkkiä vähentävät kataboliaa, mutta kuinkahan suuri osa niistä mahtaa mennä suoraan glukeogeneesiin? omas drinkis oli 3 g hiilareita , vaikuttakohan se jotenki negatiivisesti rasvanpoltoo ?
 
juu tack tack samoin kaikille!

proof: kyllä noilla voi jotain ehkästä, mutta ei ne kyllä oo ihan mainoslauseittensa väärtejä. jos syöt hyvin ja kokonaisvaltaisesti, ei sulla pitäs mitään kataboliapeikkoa olla näkyvissä. toi ei oo se juttu, mihin kauheesti kannattaa efforttia laittaa. jos et syö ennen lenkkiä, on rasvan osuus energiasta suurempi, kuin jos juot protskuja. rasvanpoltto on dieettijuttu, ei liikuntajuttu. treenaa normaalisti kovaa ja siisti sitä ruokavaliotas. sillai se menee parhaiten.

slarto: hyvä irrotus ja leveys, syvyys edelleen nippanappa. hieman se nyökäyttää alhaalta lähtiessä. tekniikka on siis vielä hakusessa, älä hätäile tota. mee rauhassa alas, mutta ihan se vipa 5cm räväkästi. voisit kokeilla myös alle mitaasyvyyden tehtyä penkkikyykkyä. keskity siihen lantion kontrolliin kunnolla.

bart-bart: a) ei se ravaaminen ihan ideaalia kyllä voiman hankkimisen kannalta oo. mutta jos fiksusti sen teet, voi mennä ok. b) riippuu täysin penkin heikkouksista. lankkupenkin ja muitten osatoistojen kastiin menee, eli ihan jees noi on.

niccessor: täysin tarveharkintaista. ei voi yleistää.

alexus: laajenna apuliikkeiden toistoaluetta. älä vedä niitä maksimille. rasittavat vaan päälikettä liikaa. pukkivedoissa 1-5 toistoo kuten normivedossakin.

paha susi: tsemiä! toi on vaan maksimiykkösen hakua. tekisin kyllä ihan normaalia perusbodailua ja perusvoimatreeniä kunnolla, et saat taas pohjaa.
 
Tolla leveydellä en muuten pääse enää milliäkään tuosta alemmas :D Joten taidan kaventaa tota asentoa hitusen. Tänään oli kyykkytreenit ja meni ihan hyvin mutta 170 kilolla piti lopettaa toiseen toistoon kun alaselkä alkoi pyöristyä tavalla jota ei ole ennen käynyt. Positiivista oli se että jalat oisivat jaksaneet tehdä enemmän toistoja. Noh, takaisin sorvin ääreen..
 
pääset sä. toi ei oo mitenkään tavattoman levee vielä, eikä sellaseks toki tarvi mennäkään. ota tavaks treenailla sitä ylätakareisien liikkuvuutta säännöllisesti. eli hajareisin penkin päälle ja polvet koukussa kyykyn ala.-asennon mukaan. sit siitä napaa kohti penkkiä. napaa, ei nenää. voit myös ajaa sitä liikerataa sisään jossain fiksatussa telineessä, esim. smithissä. tuut yllättyyn ja tuloksetkin tulee nousemaan. kato ettei se paine siirry päkiälle. se on yks syy noston kallistumiselle ja alaselänki köyristymiselle. sä oot vasta sisäänajamassa uutta tekniikkaa, anna sille aikaa.
 
Ok, en luovuta siis vielä. :)
 
joo et niin. sitä alaselkää pitää tarkkailla, ettei köyristy siellä alhaalla, mutta se on enempi liikkuvuusjuttu ku luustosta tms. kii. tee sellasia liikeratasarjoja niistä kevyemmistä ja selkeesti hae sitä painopisteen paikkaa lähemmäs kantapäätä ku varpaita. polvia ulospäin, muttei liikaa jne.

toi sun leveys on nyt sellanen hyvä työleveys ja uskosin, että myös hyvin vammavapaa, kun ei liiottele kumpaankaan suuntaan. pidä kuitenki huolta sun liikkuvuuden symmetriasta siellä lantion seudulla erityisesti.
 
tangon ohitettua polvet, ne menee oikeestaan samantien sinne tangon alle takasin. tää edesauttaa sitä ylöspäin vetoa, ettei tanko lähe liikaa eteenpäin.

Olen tässä joulunpyhät katsellut youtubesta tempauksesta jos jonkinnäköistä opastusta. Eli onko se tosiaan niin, että tangon ohittaessa polvet, seuraava vaihe on ikäänkuin ojentaa selkää (lonkista) kohti pystysuoraa asentoa tangon seuratessa reisiä, jolloin ne polvet tulevat sinne tangon alle. Kun ollaan saavutettu likimain asento jossa selkä on lähes pystysuorassa, tästä vasta tehdään loppuojennus kohti "kattoa". Itse tosiaan olen aina ajatellut, että kun tanko on polvien kohdalla, niin siitä suoraan vaan ylöspäin ponnistusta..
 
Okei, huomenna treenaan tota liikkuvuutta ja teen kyykyn samalla suhtkoht kevyesti.

Pitäs varmaa säästää vähän ylimääräistä ja ostaa sulle junalippu Savonlinnaan niin tulisit päiväks coachaamaan. :D
 
tero: kyllä noi sun kaks kuvailua, siis sun käsitys ja oletus on hyvin lähellä toisiaan. enempi se toteutus merkkaa.

slarto: tuu käymään imatralla. savonlinnan kulmilla käyn kyllä, kun ulkokiipeilykausi alkaa taas. kerimäellä on yks hyvä kallio :)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom