Kysymyksiä Jto:lle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
fortissimo: voit jopa funtsia, et tekisit hetken normipenkin tilalla pikkusen kapeempaa versiota. pari sormee per puoli riittää. näin varsinkin, jos tuppaa oleen vaikeuksia siellä loppupuoliskon puolella nostoa.

qweasd: kaikki mitä mä sanon, perustuu johonkin. mulla ei ole minkään maailman kiinnostusta brassailla joillain "tiedoillani" tms. mä en tuhlaa aikaani täällä jauhamalla sontaa. mun kiinnostuksen kohde on treeni ja valmennus. sen takia en myöskään sulata lainkaan mitään tyhjänpäiväsiä väittelyitä. varsinkaan ihmisiltä, joilla ei ole pohjaa niille. keskustelu on eri juttu.

sulle suosittelisin ihan oikeesti käyttämään aika paljon aikaa noiden aloittelijoiden puolen merkattuihin juttuihin tutustumiseen. tälläkin puolella on hyviä topicceja, joita jotkut on IHAN OIKEASTI lukeneet täysin läpi. uskosin, että oppia tulee suht runsaasti.

et kertonut, miten paljon oot 5*5:llä saanut kehitystä voimissa ja massassa, joten ole hyvä ja kerro nyt kun kysyin.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miten voimanostajat laihduttaa mahdollisimman pienillä voimatasojen laskuilla? Siis polttaa rasvaa, ei pudota kisaa varten painoa? Tekisi mieli pudotella tästä 110 kg:sta johonkin 95-100 kg ensi kesäksi. Nyt käytössä oleva kyykkyohjelma loppuu joulun tienoilla ja silloin olisi tarkoitus kyykätä se itselle maaginen 200 kg. Ei tosiaan kiinnostaisi isolla vaivalla hankittuja mikkihiiri-voimia menettää diettaamisen takia. Diettaaminen ei ole mulle mitenkään vierasta touhua bodailuajoilta eikä toi ole mitenkään paha rasti pudottaa. Onko voimien säilytys yhtäkuin lihasmassan säilytys?

Olisiko järkevämpää tiristellä nopeasti (esim. 2-3 kg/kk) mahdollisimman paljon painoa pois vaikka sitten voimien kustannuksella, vai pudotella hitaammin, esim. 1 kg/kk.

Onko mitään spesiaalivinkkejä treenin muuttamiseksi. Oon vaihdellu ohjelmia fiiliksen mukaan ja tulosta tulee, tappavan hitaasti kylläkin. Nyt menossa toi sun kyykky 3 kertaa viikossa -setti kyykylle ja penkille.

Vituttaa olla läski. Mutta ei reeni kulje jos ei syö kunnolla. Jos aiheesta on olemassa jossain joku hyvä teksti, niin olkaa hyvät ja antakaa vinkkiä. Muutkin kuin jto!!!
 
vamma: yleensä eniten kärsii penkki, mutta hyvin yksilöllistähän toi on. ottasin kyl hitaasti ja "siinä sivussa". sillon voimat pysyy paremmin. voimat kyllä nousee miinuskaloreillakin. kyykky varsinkin tuppaa tykkäämään läskien hävittelystä. ota nyt ihan pitkä projekti vaan tosta.

qweasd: tolla tasolla sä kehityt käytännössä millasella treenillä tahansa. alottelijalla on siis aika helppoa. jatkossa on kiinni myös mitä aiemmin on tehnyt jne. en kuitenkaan pitäytyis koskaan yhdessä ja samassa sarja- ja toistoformaatissa pitkiä aikoja. ei siihen oo perusteita.
 
Hei

Tais mennä ohi toi mun viesti #8115 tässä häslingissä mitä tää yks sankari tuotti tässä.

Ois jees jos heittäisit jotain vinkkiä siihen.
 
rytmo: pitkä peruskausi antaa kovat edut kyllä, mutta riippuu aika paljon sen sisällöstä, miten hyvin oot saanu kehitystä aikaan ja vaihtelua saman ominaisuuden kehittämisessä. pahimmillaan tollanen pitkä jakso alkaa junnaamaan ja muuttuu puuhasteluksi. mikä sulla on ollu kehitys ton jakson alusta tähän asti?

kyllähän sä voit lisäillä hieman maksimiosia sinne perussarjojen eteen joulukuussa. eli mee semmoseen rentoon ja teknisesit hyvään ykkös- tai kakkosmaksimiin ja sen jälkeen sitten teet vasta ne perusvoimasarjat. tällai saat hieman heräteltyä sitä kroppaa vastaanottamaan maksimivoimatreeniä ens vuoden alussa. jos et kilpaile, voi olla, että saat noilla hybrideillä jo sen oikeen maksimin kuukaudessa parissa esiin ja voit alkaa tekeen uutta peruskautta.
 
Dipissä oon edennyt reilussa kahdessa kuukaudessa 3*4*25kg->5*6*32,5kg ja sit alussa meni tosi tiukka 2*2*40 kg ja siitä vajaassa 2kk jälkeen yhtä tiukka 3*5*40kg.

Leuoissa edetty myötaotteella 4*4*5kg->4*6*7,5kg. Tässä heikko kehitys ihan sen takia, koska myötäote on mulle hankala ja olen pitänyt nää muutenkin vähän helpompana, koska olen tehnyt myös pitkin päivää 2-3 kertaa viikossa vastaotteella jossa edetty 4*15kg->8*20kg. Oma painokin tässä on noussut melkein viisi kiloa samalla.

Alan tekemään sitten tota hybridiä, kun alkaa tuo neljän kuukausi. Tekee kyllä varmaan hyvää ykkösen esiin kaivamiseksi, koska mähän just tajusin, että en oo kertaakaan menny tän jakson aikana minkäänlaiseen ykköseen.

Tänks.
 
ihan hyvä peruskausi varsinkin just dipissä. en tekis kyl siinä kovin tiukkoja ykkösiä, ellet oo varma, että paikat kestää. se on kuitenki todella herkkä laji ja paras olkapäänrikkoja ever. leuat on suhteessa aikalailla jäljessä, joten panosta niihin suhtees enempi.
 
Tekeekö bodari taikka voimailulajin harrastaja mitään sillä tiedolla, missä suhteessa jossain lihaksessa on nopeita/hitaita lihassoluja? Jos tekee niin mitä?
 
tekee. se määrittelee paremmin sarjapituudet. jos on paljon nopeita, yleensä patti kasvaa paremmin lyhyemmillä sarjoilla ja toisinpäin. yhtä suuri hidas ja nopeehan on yhtä vahvoja, mutta nopee tuottaa voiman nopeemmin. se kasvaa siis paremmin kovemmilla raudoilla.
 
Mut onks jto jtn tiettyä rajaa milloin kannataa vaihtaa ohjelma, oon tuota 5x5 tehnyt jtn pari kuukautta.. Millaista ohjelmaa itse suosittelisit ton 5x5 ohjelman jälkeen jos pääpainona se voimansaanti, olisko se 3x4-6x6 ihan ok ton jälkeen
 
Kun sul on niin paljon kumminkin sitä tietomäärää nii oletan et voisit antaa ees jonkinlaisen suuntaantavan ohjelman jossa haetaan voimaa/kehitetään sitä. Ai nii jäi tärkeä kysymys viel kysymättä! Eli onko tossa 3x4-6x6 ohjelmassa ideana kehittää toisto/sarjoja VAI lisää painoja niin usein kuin mahdollista? Ja olisko siin 3vkon välein hyvä lisätä se 2,5kg lisää rautaa(on aika tuntematon ohjelma minulle)
 
Lukisit qweasd oikeesti näitä ketjuja, niin sisäistäsit oikeesti homman ja voisit oppia soveltamaan näitä tietoja. Niistä löytyy niitä ohjelma esimerkkejäkin, mutta paras on kun oppii ite miettimään itselleen parhaimman mahollisen ohjelman. Minä olen lukenu muutaman ketjun voima puolelta kokonaan ja koonnu itelleni kansioihin aika paljon esimerkkejä ja tietoa. Samaa suosittelen ja kysymään vasta spesiaalimpaa juttua täällä :)
 
qweasd: tee ihan normibodailua välissä 1-2 kk. sen jälkeen sit esim se 3*4 -> 6*6. voimaa tulee lihasmassan myötä myös ja tossa vaiheessa se on aika tärkee. voisin toki, mutta henk.koht. ohjelmia en tee tänne. 3*4 -> 6*6:n idea lukee kyllä ihan siinä ekassa postauksessa, mutta etpä oo sitäkään viitsinyt lukea. aina lisää sarjoja, toistoja ja/tai kiloja jos hyvin menee. mä uskon, että suurin osa treeniin liittyvistä jutuista ON sulle tuntemattomia. LUE enemmän. treenaa vielä enemmän.
 
Ok, anteeks jos oon jotenkin vaivannut sua näillä kysymyksillä mut tajuat varmaan hyvin kun olen nuori mies ja sali intoa on paljon nii tulee pakolla kysyttyä näin paljon:) ja salilla treenailu on mulle viel aika uus juttu kun oon tosiaan vaan sen 1,5v käynyt salilla. yritän LUKEA enempi! Ja treenaan kyllä kovaa että siinä ei ole mitään vikaa.. Jäi vähän viel epäselväks toi yks sun sanoma kohta että siis jos oikein ymmärsin niin se tärkein idea tossa 3x4-6x6 on lisää sarjoja ja toitoja eikä niin useasti kiloja?
 
Kyssäri jto:lle, tällä kertaa voimaleuanvedosta. Eli mun ongelmani on se, että suht isotkin romut tulevat kyllä alhaalta reippaasti ylös, mutta se viimeinen ehkä sanotaan 5 cm jää puuttumaan. Voima loppuu kuin seinään. Mikä olisi mielestäsi paras harjoite, jos haluaa nimenomaan sitä osaa nostosta parantaa? Onko heikkous esim lavan lähentäjä lihaksissa, olen kyllä jonku verran yrittäny panostaa myös niihin, lähinnä kylläkin surkean ryhtini takia?
 
ihan viimenen vaihe jää joskus heikoksi sen takia, että vedetään väärään suuntaan. kokeile kiskoo se tanko kainaloihin ylhäällä. tällöin sun kyynärpäät menee paremmin taaksepäin, eikä kroppa köyristy ja paine siirry selältä rintalihaksille jne. enempi. voit tehä ihan osatoistoja siel yläosassa ja negoja ylipainoilla.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom