Kysymyksiä Jto:lle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No joo. Kuulostaa vaan omituiselta että kun vyö on päällä niin jotenkin maagisesti keskivartalo ei saisi enää mitään ärsykettä.
 
No joo. Kuulostaa vaan omituiselta että kun vyö on päällä niin jotenkin maagisesti keskivartalo ei saisi enää mitään ärsykettä.


jos haet vetoo Toinen tekijä mikä auttoi oli good morning liikkeiden tekeminen ilman vyötä. Aloin jossain vaiheessa käyttämään vyötä ja sain parannettua tuloksiani kaikissa GM-variaatioissa mutta siirtovaikutus vetoon katosi. Vuosien varrella olen nähnyt muutamia todella huikeita nostoja tässä liikkeessä. Silti nostajat eivät ole esittäneet mitään erikoisia suorituksia maastanostossa ja good morningissa ei kilpailla muuten kuin ME-päivänä. lainaus tuol sakelta

oma kokemus GM nii ilman vyötä 240 lyö sellasen painee keskipäkkiin/selkää/takareisii noh laitoin vyön päälle 280 eipä tuttunut missään noissa nostoissa 2viikkoa väliä kyllä ilman vyötä oli paljon kovempi kun vyön kaa....
 
Aivan. No, jätän jatkossa vyön pois. :)
 
sng: pudotushyppyjä en tekis, ellei oo tarpeeks kovat perusvoimatasot. yleisesti aatelleen se tarkottas vähintään 1.5 x omapaino voimanostosyvysestä kyykystä. lisäksi pitää olla paljon pohjaa määräpomppimisista jne. mikä laji? lähtisin tekeen heti sen 2x vkossa, mutta aika iiseillä määrillä tyyliin 10 pomppua per treeni. korkeus 20cm. keskityt siihen kontaktinopeuteen ja räväkkyyteen, mutta en käyttäs ihan täysiä tehoja, ellei sulla oikeesti oo hyvää pohjaa. noilla rikkoo ittensä, jos niitä käyttää liika aikasin.

slarto: juu kyl bodyjulle on hyvä apu, sekä seisten että istuen ja eri jalkaleveyksillä. vyötä en tosiaan avuissa käyttäs, ellei sit tehdä jotain tosi lyhyttä sarjaa. sillonki se on enempi päänsisusapu. alaselkä ei saa pettää koskaan. sen pitäs olla selvää aina. vyötä pitää kyl käyttää lajinostoissa ja joskus avuissakin ihan vaan sen takia, että oppii käyttään vatsapaineita sen kanssa paremmin. ei se vyö aina siis mikään vihulainen ole. ja ihan taatusti ne keskivartalon lihat tekee töitä, oli vyö tai ei. nyt on kuitenkin kyse APUliikkeestä, joten se mielessä.
 
Mietityttää vähän penkissä , miten mahtaa mennä keskimäärin erot norminostossa ja sitten lankulla joka on puolittaa nostomatkan(n.15cm).

Normi penkki nyt 120kg, 15cm lankulla 140kg ja 10cm lankulla 130kg. Kuulostaako normaalilta?
Tota 15cm lankkua ei ole treenattu, mutta 10cm lankkua kylläkin kun tuntuu juurikin sillä korkeudella olevan se "kuollut" kohta.

Tätä 10cm kohtaa treenattiin neuvomallasi pikkurillit merkeissä ja lei'uttamalla tankoa hetken lankun yllä ja sitten täysillä ylös. (ottaa muuten rintaan paljon enemmän kuin aiemmin tehty lankun hipaisu ja nosto)
Onko tosta 15cm(nostomatkan puolivälistä) lankusta mitään hyötyä(muuta kuin ettei pelkää isompia rautoja), tai kannattaako sitä edes ottaa vaihteluksi treeniin.
 
jto, onko siis sun mielestä parempi jos tekee leukoja lisäpainoilla vai lisää toisto/sarjoa hiljalleen? kummalla tulee paremmin kehitystä? ja voiko lisäpainoilla reenata vaikka on aika aloittelija(1,5v salilla)?
 
jannmann: välityksistä niin paljon kunkin kohdalla kii, ettei voi yleistää, mutta suht ok:lta tuntuis noi sun suhteet. ota vaan useempia blokkeja vaihteluks treeneihin mukaan ja vaihtele oteleveyksiä myös.

qweasd: ihan hyvin voi treenailla lisäpainoilla alusta alkaenkin. lisäpainot käyttöön, jos menee omalla painolla yli kympin.
 
Oon huomannu että saan penkistä paremmin nousemaan, kun pidän käsiä kapeemmalla. Ennen pidin pikkurillejä merkeillä nyt otin kahen sormen verran kumpaakin kättä yhteen ja tuntuu luonnollisemmalta. Miten voi olla mahdollista, vaikka nostomatka kasvaa? Penkillä en oo ikinä saanu kunnon tuntumaa rintaan, pelkästeen ojentajiin ja etuolkapäihin, voiko johtua pitkistä käsistä? Onko järkevintä siis nostaa sillä tyylillä, millä parhaiten nousee vai ns. suoraan kirjasta tekniikalla?
 
^Sakari Selkäinaho kirjoitti Penkkipunnerrus-kirjassaan että yllättävän monelle raw-nostajalle sopisi kapea ote paremmin. (kädet kokonaan merkkien sisäpuolella) Itsekin pidän tätä parempana. Ja eihän se kapea ote nyt kokonaan rintaa eristä.
 
Mut jos saan vasta omalla painolla 7-8 leukaa ni lisään vielä niitä toisto/sarjoja jotta tulee toi 10 täyteen ja sit käytän lisäpainoja,näinkö?
 
herrne: vastasit jo itelles. kannattaa kuitenkin tehdä useilla eri leveyksillä kaikenlaisten tasanteiden välttämiseksi. rinta tekee töitä ihan kaikissa leveyksissä.

qweasd: sama vastaus ku aiemminkin.
 
Moi jto

Ens kuun puolessa välissä loppuu peruskausi leuoille ja dipille, mutta ajattelin, että olisiko ihan höpsöä jatkaa peruskautta joulukuun puoleen väliin saakka jolloin jaksosta tulisi yhteensä 4kk pitkä?
Tämä sen takia, koska joulukuussa tulee luultavasti menoja, lomaa ym. ja nämä menot voivat tulla jo joulukuun alkuun tai puoleenväliin mennessä, jolloin peruskauden jälkeen suunniteltu piikkaus saattaisi jäädä min. 2 viikon pituiseksi.
Eli olisi mun mielestä pienempi paha jatkaa peruskautta 2vko-4vko, kuin se että piikkausta tulisi mahdollisesti vain tuo 2vko.

Onko syytä muuttaa jotenkin treenien sisältöä, jos pitkitän peruskautta? Teen leuoille ja dipille sun 4x4->6x6 systeemiä vaihtelemalla jokaisen treenin sisältöä.
 
no... aika paljon tässä on kokemusta itekin ehtinyt hankkimaan sekä treeneistä että eri lajien valmentamisesta :jahas: miks helevetissä sä kyselet, jos kerran sulle on niin hyvää neuvoa jaeltu???

mä en ala nyt listaan tähän mitään. perusliikkeiden ja muiden liikkeiden voimalla ei oo mitään eroa. body kasvaa bodytreenillä ja voima ihan muilla keinoilla parhaiten.

zzzzzz.....
 
Uskallauduinpa minäkin kysymään hieman neuvoa eli olen rakentanut penkkitreenit artikkelisi "rautaisannos Bulgarialaiseen tapaan" pohjalta. Eli vakautusjakson, palautus päälle, stressijakso ja palautus. Viitisen kiloa parani saliennätys penkissä eli hyvin meni (treenivuosia takana jo paljon ja ikääkin...sopivasti), tein penkin vain kerran viikossa, koska kyseessä oli ensimmäinen näin korkean volyymin ohjelma. Nyt olen aloittamassa uutta kierrosta ja kysyisin että otanko penkin toisen kerran samoilla prosenteilla viikossa, vai esim kapean penkin? Ja millä prosenteilla kapea penkki?
 
fortissimo: tee kapee mieluummin. prossat voit laskee ko. likkeen ykkösen mukaan.

qweasd: ole hyvä ja lopeta toi typerä trollailu. jos olet saanut jollain systeemillä "ihan hitosti voimaa ja myös massaakin", miksi sitten kyselet siitä mitään? oo tyytyväinen vaan. oot selkeesti aloittelija, mutta kuitenkin kerrot saaneesi kovasti kehitystä. kuinka paljon massaa? kuinka paljon voimaa?

mä en kyseenalaista 5*5:ttä, olenpas julkistanut siitä oman versionkin. kuitenkaan se, eikä mikään muukaan systeemi oo yks ja ainut ideaali voiman ja massan kehitykseen. mitä joku bodari sanoo, ei edusta yhtään mitään muuta kuin yhtä mielipidettä.

mä olen mielestäni kohtuullisen kärsivällinen ihminen, mutta reunat ne on munkin kupissani. qweasd hyvä, sä lähestyt niitä hyvällä vauhdilla. käytä asiallisempaa kieltä tai lennät pois täältä. mä en oo kiinnostunut auttelemaan ton kaltasia tyyppejä. mun mielestä ainoo typerä kysymys on esittämättä jätetty kysymys. kuitenkin oon sanonut sulle jo useaan kertaan, että sun kysymyksiin löytyy hyvin helpolla vastauksia aloittelijoiden puolelta.
 
mä olen mielestäni kohtuullisen kärsivällinen ihminen, mutta reunat ne on munkin kupissani. qweasd hyvä, sä lähestyt niitä hyvällä vauhdilla. Toi oli hyvin sanottu:) joo osaan kyllä lopettaa eikä mun ajatuksena ollut tulla tänne väittelee mitään paskaa. En tiennyt et suhtaudut asioihin tällä tavalla Gravity is just a teory
 
Ja kiitän vielä suuresti että viitsitä vastailla täällä sun vapaa-ajalla! Arvostan sitä! Harva vastailee noin monipuolisesti asioista.. :rock:
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom