Kysymyksiä Jto:lle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
kysymyksiä tulee viel:D eli jos teen sitä pikapenaa niin olisko tällänen hyvä treeni rinnalle? penkki vaik se alkuohjelman sarjat/toistot eli 3x4 sit vinopenaa vaik 3x8-10 ja lopuks sitä pikapenaa ja oliks se 8sarjaa ja 3toistoa?:D
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
heh, oon varmaan niin kaukana ammattibodarista kuin voi olla. ainakin fyysisesti. tähän ikään mennessä on tullut luettua, koettua ja kateltua kohtuullisen järjetön määrä kaikenlaista harjoitteluun liittyvää hyvin laajalla kentällä, joten eiköhän siitäkin hyötyy ole. suurin hyöty kuitenkin lienee kyvystä soveltaa. olen siis soveltaja :)

noi sun kysymykset on kyllä hieman peruskamaa siinä suhteessa, että löytyisköhän sulle useita vastauksia vaikkapas tuolta aloittelijoiden puolelta, ettei tässä tarvi ihan kaikkea vääntää moneen kertaan. kuvailemasi on nimenomaan YKS TREENI. sinänsä se ei kerro kellekään yhtään mitään mistään. millasilla kiloilla arvoin qweasd nostelee? "pikapenan" en usko tuovan sulle juurikaan hyötyä ja ei ainakaan siellä treenin lopussa tehtynä (!!!).
 
alotan siis kokeilemaan sitä 3x4->6x6 ohjelmaa 80kg painolla jos auttaa yhtään:D ja miks se nopeuspena ei muka auttais voiman hankinnassa?:0 oon lukenut että auttais? miten on?:D
 
auttaa se, mutta ei nopeus kehity enää niin hyvin, jos teet sen treenin lopussa. jos harrastat lukemista, lue nyt noita aloittelijoiden puolen juttuja myös. siellä on ihan ok peruskamaa tarjolla...
 
jos penkin haluut kovemmaksi, kyllä se enemmästä treenistä tykkää. kun pikkusen jättää varaa, ei se tekniikka ja nopeuskaan niin heikkene. pari tollasta määräviikkoo ja sitten yks testiviikko tosi tiukilla 1-2 sarjalla ennen kevennystä kyl antaa hyvää tulosta. ihan samaa voit toteuttaa kyl nyt sillä bodyjaksollakin, mutta pidemmillä sarjoilla.

Jebou, tällä starttaillaan. Tänään teinkin jo 4 sarjaa 8-10 toistolla. Kivalta tuntui reenata, vaikka lasten painot onkin käytössä. Jännä miten punnerrusliikkeissä voimatasot häviää, mutta esim. kulmasoudussa liikkuu suhteessa romu paljon paremmin...
 
moro jto !semmonen ongelma olkapäätreenin yhteydessä että en piru vie saa niihin tuntumaa vaikka teen esim vipareita kontrolloidusti 3-4x20. onko mitään vinkkejä miten saisi tehoa reeniin olille? teenkö ne kaksi kertaa viikossa toisessa rkeskiraskasta treeeniä ja toisessa pitkiä toisto/sarjoja? miten tulisi kehitystä. ja massaa haen siis enimmäkseen:D
 
viparit on ihan kiva liike, mutta voi olla hankalaa saada niitä tehtyy oikein. kokeile taljalla. nostovaiheenki voit tehdä sut rauhallisesti, pysäytys ylhäällä ja selkeesti jarruttava alaslasku. stoppi ennen lähtöä, eikä ei heilumista lähdössä. kyynärpään pitää pysyä ranteen tasolla ylävaiheessa. toistot kantsii pitää siellä kympin huitteilla. voit sä hieman vaihdella toistomääriä esim 8-12 ja 14-16, mutta nousujohteinen treeni on tärkeempää. lisäksi raskaita pystypunnerruksia ja -soutuja 6-12 toistoilla. ellet oo vahva, ei lihastakaan tule.
 
ok kiitos paljon vinkeistä! elikkä eikun vielä enemmän kontroilloimaan niitä vipareita!:DD elikkä raskas treeni->hyvä tulos onko näin?:DD
 
Anteeks offtopic, mutta tykkään lukea tätä ketjua, mutta nyt meinaa tulla jo oksennus noista hymiöistä. Hymiöt on ihan kivoja, mutta jos tämä nimeltämainitsematon kaveri voisi ystävällisestä vähentää edes 2/3 noista pois, niin ulkoasu olisi helvetisti mukavammin luettavissa. Kiitos.

:)
 
qweasd: bodatessa: riittävän raskas treeni -> voimaa -> isot lihakset. jos nyt saat tehtyä taljavipareissa ESIM. 3*12*10kg/ 1 minuutin paussit ja 6 kk:n päästä tilanne ois esim. 3*12*30kg/ 1´ on sulla taatusti isommat hartiat jo. kehitys ei tapahdu yleensä ihan parissa viikossa... ensin uusi liike kehittyy paremman hermotuksen takia, sitten pikkuhiljaa alkaa tulemaan pattiakin. patience...

vilu: juu ja lyhyestä virsi kaunis ja kunnon kappalejaot jne niin a vot :) :) :)
 
jto, selvitin mun kyykkyongelman kun aloin kyykkään enemmän kuin kerta viikossa (nyt 3x).

Ongelma oli siinä, että olin jostaki saanu päähän käyttää leveää asentoa (1.2m-1.5m varmaan väliä) alitajuisesti ja tajusin sen vasta kun katoin suoraan alas kyykyssä kun lämmittelin, että onpas vittu leveä haara-asento. Vaihdoin olan levyiseen ja lähti skulaan kyykky helvetin hyvin ja oikea polvi lakkas heilumasta!
 
Moro,

Onko mahollista piikata mave, penkki ja kyykky samaan aikaan? Vai tuleeko nopeesti ylikunto vastaan? Piikkailen nyt penkkiä ja kyykyn/maven peruskausi lopuillaan viikon päästä ja pitäs niillekkin vääntää jonkinlaista piikkausta perään samalla kun ton penkin piikkaus jatkuu.

Kiitän :rock:
 
voimanostokisassa tupataan tekeen kaikissa lajeissa ykkönen, joten vastaan: kyllä :) ylitreenaamisen ennustaminen tällai netin kautta on melko haasteellinen tehtävä...
 
Vaikket lääkäri olekaan, onko sulla hajua mitä on mahtanu olkapäässä tapahtua. Brassi jujutsussa olin kaverin selässä, josta kaaduttiin kyljelle ja paino mun sivuolkapäälle. Pientä tuntemusta oli, et vähän koski. Nyt sit viikon kipuillut, kipua ilmaantuu kun nostan kättä sivulle tai kun nojaan käteen esim. maasta noustessa. Tapahtu maanantaina, mutta tiistaina salilla penkissä ja leuoissa ei haitannut yhtään.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom