Kysymyksiä Jto:lle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
mrmojorisin´: en pitäs tota pahana, kun toistoja kuitenkin tulee. uskosin, et syy vois olla selän tukevuudessa ja heikossa keskittymisessä. voithan sä tehdä alkuun isommalla romulla opetteluksi aina muutaman ykkösen. toinen vaihtoehto ois kontrastitreeni elki teet ennen podailusarjoja muutaman kontrastiykkösen ihan vaan keskittymisen ja räjähtävyyden lisäämiseksi. käytännössä vuorottelet raskasta ja kevyempää kuormaa. esim. 3*(1*90, 1*70%). ei geeneillä oo ton kanssa tekemistä. sit olis, jos ei tulis heikon ykkösen jälkeen mitään. tai no, sekin olis vaan heikkoutta :)

Kiitti vastauksesta, kaikenlaista on tullut kokeiltua, mutta ei tohon oikein ole apuja löytynyt.
Voit kyllä olla oikeassa tuossa asennon tukevuudessa, sillä en saa jalkojen maassa pitämisestä mitään apuja.
Normipenkki ja sotilaspenkki (jalat ylhäällä) ovat ihan yhtä vahvoja, sekä sarjojen, että maksimin suhteen.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
mun henkilöllä nyt ei oo mun mielestä niin merkitystä. tänkin ketjun merkityksen saat parhaiten selville ku luet sitä.
 
mun henkilöllä nyt ei oo mun mielestä niin merkitystä. tänkin ketjun merkityksen saat parhaiten selville ku luet sitä.

Äh, pahoittelut, ilmaisin itseni ehkä "vähän" huonosti.
Mitä nyt siis tätä olen lukenut, niin sinulla näyttäisi olevan todella laaja tietämys aiheesta. Ilmeisesti teet ammatiksesi jotain voimailuun liittyvää vai?
Eli kiinnostaa vaan että millä "tittelillä" on näin paljon tietoutta aiheesta?
 
ei tää mun persoona nyt kuulu kyl mihinkään treenijuttuihin... mutta... mä olen taiteen maisteri ja ammatti on kuvisope. ihan hyvä titteli eikö? :) treeni on ollut "melko läheinen" harrastus 25v. kyl siinä ajassa ahkera ihminen ehtii tekeen, näkeen, lukeen ja funtsiin kaikenlaista vänkää. ei sen kummempaa.
 
Ahaa, eli kokemuksen tuomaa tietoutta. :) Paljon kyllä tietämystä löytyy, propsit siitä.
Toivottavasti itselläkin joskus vastaava määrä, sen verran ruvennut kiinnostamaan aihe.
Mutta se siitä, pahoittelut offtopicista kaikille, jatkakaa. :)
 
Näyttävätkö seuraavat vuorosarjat mielestäsi järkevältä?

Ranskalainen maaten z-tangolla/Taljapunnerrus 3x8
Vipunostot sivuolkapäille 3x10

Hammerit kp. 3x10
Takaolkapääsoutu 3x10


Eri treeneissä nuo tehdään ei samana päivänä.
 
ei noissa ole mitään erityistä. ei noin pienet asiat ratkaise mitään. yleensä vuorosarjoja käytetään vastakkaisille lihasryhmille tyyliin hauis-ojentaja, rinta-selkä... mutta kuten sanottua, ei noi ratkaise mitään.
 
OT: nähtävästi saat starfoxista samanlaisen piinaavan kyselijän kuin itse olin jotain vuosi-pari sitten :D

E: Valmistaudu turhautumaan jto :D
 
Terve Jto!
Pitkään lueskellut ketjua ja nyt tuli aihetta myös itse kysellä jotain.
Tässä hieman tarinaa: Aloitin SS-treenit noin kolme kuukautta sitten. Kaikki on mennyt hienosti, tulokset nousseet ja olo on ollut hyvä kaikin puolin. Viime syksynä loukkasin polveni sivusiteen vasemmasta jalasta lukkopainissa ja tämän seurauksesta lajin harrastaminen jäi tauolle.
Aloittelin salittelun kevyesti ja polvi on tuntunut tykkäävän kovasti uudesta lajista. Noin pari viikkoa sitten huomasin että kyykätessä nousussa tahtoo tapahtua hieman kiertyvää liikettä. Melko minimaalista oikeastaan. Koko ajan olen käyttänyt oikeata jalkaa enemmän ja koittanut kompensoida hieman liikettä vasemmalle jalalle. Tarkoituksena saada tasaisempi vaikutus. Tämä kyykky ei sinänsä vielä ole ongelmallinen kunhan vain hieman pohjustin asiaa :)
No nyt sitten päästään siihen asiaan! Eli Maastavedossa maanantaina vetäisin 105kg loppu sarjana ja sen jälkeen alaselässä tuntui sellaiselta että lihakset eivät olisi palautuneet liikkeestä vaan saaneet jonkin näköisen stressin päälle. ei mitenkään kipeä ollut salilta lähdettyä eikä myöskään illasta. Paljon normaalia jäykempi vaan tehdä sormet lattiaan venytystä. Aamusta sitten olikin jo hieman kipeä, ja kankea vielä enemmän. Nyt on pikku hiljaa päivä päivältä menty parempaan suuntaan. Olen koittanut treenien välipäivinä venytellä. Selkeästi liian vähän koska takareidet, pakarat ja etureidet on selkeästi olleet jumissa koko ajan. Eilen illasta venyttelin selän ja jalat läpi noin puolessa tunnissa. Luultavasti pitäisi vielä enemmänkin aikaa siihen käyttää? :) Pakkotoiston venyttely oppaassa on liike selän venytykselle jossa istutaan lattialla ja pyöristetään selkää pitämällä kädet jalkojen ympärillä polvitaipeen kohdasta. Tämän tein ja hämmästyin miten lämmin tuli ja suorastaan hiki virtasi?! Oli todella outoa. Tänään sitten aamusta oli selkä taas parempi mutta jotain pientä takareisi särkyä havaittavissa. Ei mitään haittaavaa.
No jos tästä kaikesta sekavasta kirjoituksesta jotain tolkkua saa niin voisi sitten esittää sen kysymyksenkin :) Voiko olla pelko välilevyn pullistumasta vai pysynkö vielä omassa diagnoosissa, eli selkälihasten jumissa? Paikka missä nuo "olot" ovat on pakaroiden yläosan ja selkälihaksien liitoskohdan alla eli ei pinnassa.
Anteeksi tosiaan sekava kirjoitus kun koitan tässä työaikana kirjoitella "työpostia" :)
 
Terve!

Tässä olisi yksi kysymys penkkaamisesta.

Miten on mahdollista, että pystyn tekemään kapeata penkkiä lähes samoilla painoilla kuin leveää penkkiä?

Olen yrittänyt tehdä tällä tekniikalla:

http://www.youtube.com/watch?v=DP3g-I9Sf9s

Mainittakoon vielä, että en ole juuri treenannut kapeaa penkkiä vaan ns. normipenkkiä leveällä. Itselläni on melko pitkät kädet, joten en tiedä vaikuttaako mittasuhteet jotenkin nostoon. Voipi olla, että paketti hajoaa leveällä nostettaessa.

Vinkkejä otetaan mielellään vastaan.
 
vurki: heh, tunnistit itses :) no en mä juuri helpolla turhaudu. oon tottunu siihen, ettei oppilaille aina mee asiat päähän ihan ekalla 10 sanomisella...

jupeni: vaikee sanoo netissä vaivan oikeeta laatua. jos se paranee koko ajan, enempi se pientä juntturaa merkkais. yks ihan erinomanen keino rentouttaa lihakset treenin jälkeen on semmonen autojen vahauskone. oon sitä sen verran täälläkin suositellu, et yli 100 tyyppii tiedän kellä sellanen jo on. maailman paras kone on se. tärisee niin vimmatusti ja se on sen idea. venyttelyn ongelma voi olla siinä, että se tyhjää lihaksia. ainakin kantsis pitää toistot aika lyhkäsinä alle 10 sekkaa ja tehä niitä useita.

grappling: sulla on vaan suhteessa vahvat ojentajat. leveeseen vaikuttaa myös selän kunto rinnan ja hartioiden ohella. video on hyvä ohjenuora. noin voimapenkkaamisen tuliskin tapahtua. vaihtele sun oteleveyksiä niin alkaa hieman laajentua se skaala.
 
Nyt meni ohi! :D sellanen rättilaikkakone vai mitä tarkoitat? Silläkö pitäisi murentaa lihasta?
Päivä päivältä tosiaan helpottaa. Huomaa vaan selkeästi miten jumissa on paikat olleet. Lyhkäsiä venytyksiä, näitä alan tekemään.
Kiitoksia!
 
kuvitus_vahaus.jpg


Tommonen
 
just se. oon ite käyttäny yli 6v ja joka viikko. uskomaton vastine rahoille (n.20€)! naurettavan hyvä värkki!!!
 
JTO, tuleeko mieleen mistä noita vahausvärkkejä sais tohon pariinkymppiin? Oiskohan biltema? Osaatko yhtään heittää lonkalta jotain mestoja josta kannattaa ostaa, ettei sitten osta vääränlaista ja irroita iteltään sormia?
 

Suositut

Back
Ylös Bottom