Kysymyksiä Jto:lle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
vurki: toki. ei se lihas tiedä mitä se nostaa.

firestarter: aika kummaa kyllä. voipi olla, ettei tollanen vaan sovi sulle niin hyvin, mutta enempi mä kuitenkin epäilen vaan hienoista ylitreeniä. onhan noissa volyymia kuitenkin melkolailla. mä melkein tekisin sillai, että viikko iisisti ja sitten semmosella hybridillä eteenpäin. eli lämpän jälkeen nättiin ykköseen ja sen perään 1-2*4-6, 1-2*10-12. joka viikko lisää, jos menee. 2-3 kovempaa viikkoa ja sit taas yks iisimpi.

blueberry: kyllähän sjmv on mainio liike. bodareille koukistukset lisäksi. ei se liikkeistä oo kiinni, sillä noi taatusti sinne takareiskaan nappaa, jos oikein tekee. sjmv:t siis sillai, ettei alaselkä köyristy lainkaan.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
firestarter: aika kummaa kyllä. voipi olla, ettei tollanen vaan sovi sulle niin hyvin, mutta enempi mä kuitenkin epäilen vaan hienoista ylitreeniä. onhan noissa volyymia kuitenkin melkolailla. mä melkein tekisin sillai, että viikko iisisti ja sitten semmosella hybridillä eteenpäin. eli lämpän jälkeen nättiin ykköseen ja sen perään 1-2*4-6, 1-2*10-12. joka viikko lisää, jos menee. 2-3 kovempaa viikkoa ja sit taas yks iisimpi.
Kyykyssä ja mavessa syö tehoja ainaki kun teen ohjelmat yhtä aikaa KE: veto ja SU: kyykky ja MA: penkki PE: olkapäät ja ojentajat mut yritän kaikesta huolimatta vetää nää läpi ja sit pitää palata vanhoihin kuvioihin, luultavasti sitten jonkun viikon päästä alkaa kulkemaan. Olis pitäny ottaa vaan yks liike ohjelmaa ja keskittyä siihen. Eilen oli vedot 3*4*200 ja 6*4*215 tulihan nuo nyt suht hyvin kaikki ylös mut jos ykköstä pitäs lähtee kokeilee niin ei tulis kyllä mitää. Tarkoitus olis ottaa maasta se 270 tän vuoden puolella.
 
aika paljon vaikuttaa tohon myös se, millaset tekniikat sulla on vedossa ja kyykyssä. jos kummatkin on selkävoittosia, se kyl vaikuttaa. sama esim. leveellä kyykyllä ja suomovedolla. nää on painotuskysymyksiä myös ja paljon riippuu siitä onko toinen liike suhteessa hyvinkin heikko. kokeile nyt miten se potkii, mutta mä ehkä lähtisin tekeen hieman eri tavalla...
 
firestarter: tein itekki joskus vuosi sitten tuota samaa ohjelmaa ja mun piti ainakin keventää vähän niitä voimakauden sarjapainoja ainakin niitä ekoja työsarjoja. ja ne 4x2:set mitä siinä ohjelmassa tulee nii tein ne 2x2:sina tai pelkkinä 2:sina. et en niin useeta sarjaa ruvennu tekeen mitä siinä sanottiin, ja mä jatkoin sitä ohjelmaa sillain et otin pari kertaa ne ykkösetkin. kyllä sillä sit tuli se 15kg lisää maksimiin. mutta takerteli se ohjelma mullakin.

ja jto:lle ois semmosta kysymystä että miten kannattais lähtee hankkimaan tuloksia takasin, kun tuolla armeijassa putosi paino n 8 kg ja tuloksetkin monta kymmentä kiloa? oon nyt yrittäny vaan ihan rauhassa vaan kasvatella sarjamääriä, toistoja ja painoja, eli siis esim. 3x8--->4x12.

e: ja siellä siis en koskenu puntteihin juuri ollenkaa. viime kerrasta on 4kk ku oon tankoon koskenutkaan.
 
Moro

Sun vulgaari bulgaari artikkelin pohjalta hahmotellut ohjelmaa kyykylle ja penkille. Näin ajattelin lähteä liikkeelle:

-Ensimmäinen kierto:
kevennys 1vko
stressi 1vko
kevennys 1vko
vakautus 2vko

-Toinen kierto:
kevennys 2vko
stressi 2vko
kevennys 2vko
vakautus 4vko

-Kolmas kierto
kevennys 3vko
stressi 3vko
kevennys 3vko
vakautus 6vko

Vakautus ja stressi viikoilla kyykky ja penkki 2x/vko. Apuliikkeet heikon kohdan mukaan (kyykylle julle ja vatsat, penkille dippi ja leuanveto.

kevennys viikko: Onko tämä pöllö idea? Ajatuksena vaihtaa vähän liike kantaa

Ma: Rinnalleveto, töyntö, kyykky
ke: Boksi kyykky, penkki, julle
pe: Raaka rinnalleveto, etukyykky, kapea penkki.
Näissä siis volyymi 8-24 toistoa 65-75%, toisto alue 2-5
 
Parahin JTO. Mitä mieltä olet kyykky/painonnostokengistä? Itseä alkanu tuo painonnosto kiinnostaan ja tekniikkatreenit on kovassa vauhdissa. Tähän asti olen käyttänyt painikenkiä salilla mutta olen kuullut huhuja että painonnostokengät olis "pakollinen" lisävaruste. Painot ei kuitenkaan mitkään mahottomat vielä ole.. kyykky pohjasta ~160kg ja Veto ~200kg
 
greeed: iso osa voimien hävikistä on tullut hermostgon työkyvyn heikkenemisen kautta. kannattaa siis tehdä pikkusen maksimijuttujakin. pidä ne kuitenkin alkuun suht iiseinä. ihan hyvin pelaa semmonen hybriditouhu, eli alkuun 1-3 toiston alueella semmosia 1-2 toistoo varastoon -tyylisiä sarjoja ja päälle bodyä sitten.

killwithpower: mitä jumi tarkottaa sun tapauksessa? ei treenin jälkeinen venyttely juuri auta yleiseen liikkuvuuteen.

aimokarju: en juuri kommentoi ohjelmakyselyjä, kun ne vaatis ihan pirusti liikaa aikaa kunnolla tehtyinä. en tosin ymmärrä, miks sulla on noi vakautusjaksot noin lyhyitä alkuun? stressatakin on aika turhaa, ellei oo pohjaa.

loops: painikengät on hyvät leveeseen kyykkyyn ja maastavetoihin, mutta kyllä oikeet painonnostokengät on aika ehanat :)
 
Hei jto, rinnallevedosta kyselisin semmosta, et onko turvallista laskea tanko alas "hallitusti" vai saako talla tavalla itsensa vaan rikki? Mulla ei nimittain ole mahdollisuutta pudottaa painoa alas ja tuntuu hieman vaaralliselta koittaa laskea sellasta painoa alas hallitusti, joka on vauhdilla vedetty olkapaille.
 
Kyykyssä ja mavessa syö tehoja ainaki kun teen ohjelmat yhtä aikaa KE: veto ja SU: kyykky ja MA: penkki PE: olkapäät ja ojentajat mut yritän kaikesta huolimatta vetää nää läpi ja sit pitää palata vanhoihin kuvioihin, luultavasti sitten jonkun viikon päästä alkaa kulkemaan. Olis pitäny ottaa vaan yks liike ohjelmaa ja keskittyä siihen. Eilen oli vedot 3*4*200 ja 6*4*215 tulihan nuo nyt suht hyvin kaikki ylös mut jos ykköstä pitäs lähtee kokeilee niin ei tulis kyllä mitää. Tarkoitus olis ottaa maasta se 270 tän vuoden puolella.
Tänää oli kyykkypäivä ja se meni oikeestaan tosi hyvin kerranki, ohjelmassa oli 4*3*145kg ja 2*2*175kg prosentteina 4x3x75 2x2x90.. Sai taas mielenkiinnon takaisin kun treenit meni kerranki hyvin.. Sais tän vuoden puolella sen 200 kyykystä niin olis hyvä.. Tai sais sen sit ainaki jos ei vetäis noin syvälle mihin itse olen tottunu ottamaan vois melkeimpä puhua syväkyykystä.. Jos se siitä lähtis..
 
jcd: "hallittu" on aika laaja käsite. en näe siinä kuitenkaan mitään pahaa. semmonen rento lasku reisille ja siitä maahan. en kuitenkaan mitään ehdottoman äänetöntä laskua yrittäs. kaikenlainen pudottelu-kiinniotto on tietenkin aina hieman vamma-altistavaa.

killwithpower: sun kyykky- ja vetotyyli lienee kovin selkävoittonen?

firestarter: voimanoston mittasyvynen kyykky on yllättävän syvä ja jää suurella osalla salitreenaajista tekemättä. eihän sillä mitään merkitystä ole, ellei kisailemaan aio. jos haluut kommentin tekniikastasi, laita video. 200 kilon ykköseen vaaditaan about 170 kilon femma ja 185 kilon kolmonen.
 
joka tapauksessa parhaat tulokset saa siten, että ei havittele kaikkea yhdellä kertaa, vaan rakentaa ne treeninsä jaksotetusti eri ominaisuuksia varten.

Luin tuolta leuanveto-threadista tälläistä ja tuli mieleen että neuvoit minua treenaamaan bodypainotteisesti tuossa pari sivua taaempana ja näin olenkin tehnyt, mutta treenaan kropan 3x viikkoon (voima, huoltava/kevyt päivä, bodaus) joten päätin treenata kerran viikkoon kaikki pääliikkeeni (penkki, kyykky, mave) voimapainotteisesti (näinä päivinä olen myös aina toteuttanut progressiota ja hyvin on sujunut) Onko tästä haittaa vai pitäisikö pitäytyä täysin bodypainotteisessa treenissä?
 
treenit kannattaa jaksottaa, että homma toimii parhaiten. eli esim. 1-2kk bodyä ja 1-2 kk voimaa.
 
treenit kannattaa jaksottaa, että homma toimii parhaiten. eli esim. 1-2kk bodyä ja 1-2 kk voimaa.

Mitä mieltä JTO on nuista Beastmaker otelaudoista? Oon puntaroinut että minkä otelaudan ostaisin ja laitoit joskus bananafingersin linkin, kannattaako tilata sieltä vai ostaa näiltä suomalaisilta alan kaupoilta? Tai no tuohan on typerä kysymys, pikemminkin kysyn että

Onko jotain tiettyjä lautoja mihin olet ite ollut tyytyväinen? Muistaakseni täällä oulun cavella on tuo kakstonninen beastmakeri joka "ei ole aloittelijoille omg" (niiden mukaan) mutta en nyt vissiin tajua miten sillä ittensä saa rikottua jos alottelee nöyrästi.

Moonin se peruspädi vaikuttaa niin hengettömältä, että mieluiten haluaisin laudan missä on mahdollisimman monivinkkelisiä otteita, ja tuo beastmaker 2000 näyttäis ihan passelilta.

Valaisetko vähän että miksi tuo "ei ole aloittelijoille" ja missä välissä tietää onko valmis taltuttaan ton kakstonnisen?

Ja tosiaan, jos sulla jotain hyviä ehdotuksia on, poislukien "tee ite" kun en vaan jaksa :D niin otan mielelläni vastaan.

Ps. Oisko tämmönen ihan overkilliä? :D

Vai tämmöset? Voishan nuita ostaa laudan ja roikut, mutta kummat kannattais näin aluksi hommata? Grippiä oon treenannu erilaisin keinoin muutenkin, ja kiipeilly oon noin vuoden.
 
beastmakerin laudat voi olla ei-kiipeilijöille aika haastavia. lähinnä se haastavuus tulee siitä, että otteet tuppaa olla aika pieniä ja kun lautakin on puinen, ei kitkaa juuri ole. hyvä lauta toki :) suosittelisin sulle kuitenkin melkein mieluummin jotain kitkapintaista lautaa, vaikka ite käytän paljon puuotteita, mutta mä en ookkaan laiska, vaan oon tehny paljo lautoja ite :)

pädi tarkottaa patjaa, joten tuskin semmosta havittelet. se moonin otelauta on ihan liian vaikee aloittelijalle, hengetön se ei missään nimessä ole. sormet joutuu aika koville otelautatreeneissä ja ylitreeni ei johda vain voimien kehittymättömyyteen, vaan pahimmillaan sormien jänne- ja nivelkapselivammoihin, joista toipuu järjettömän hitaasti.

rock ringsit on ok ja ne voi ripustaa vaikka tankoon kotona. vauden lauta on ehkä juurikin liika sekava. jos sieltä bananafingersiltä oot shoppailemassa, osta vaikkapas se rockworksin rack. siinä on selkeesti aseteltuina paljon eri kokoisia otteita. metoliuksen project on ihan hyvä peruslauta myös. ei se otteiden määrä oo se ratkaseva juttu vaan treenisisältö.

nyt tietenkin se tavoite pitää olla mielessä. mitä haluat? grippiä yleensä vai kehittyä kiipeilyssä? jälkimmäiseen suurin apu löytyy lisäämällä kiipeilyn treenaamista. kirjotin kahteen uusimpaan kiipeily-lehteen artikkelit aiheesta. luitko ne jo?
 
Mitäs Jto oot mieltä tästä sakari selkäinahon penkkipunnerrus vol 2 abc:stä?


1. Treenaa ensin 3-4 viikkoa samoilla painoilla.
2. Pidä tämän jälkeen 1 kevyt viikko jolloin pudotat painoja 20-30%.
3. Aloita uusi 3-4 viikon jakso. Lisää painoa 3-5%, ei enempää.
4. Pidä jälleen 1 kevennetty harjoitusviikko.
5. Testaa maksimisi.

Maanantai:

1. Penkkipunnerrus 4x3x80-85%
2. Ojentajat levytangolla 3x10

Keskiviikko:

1. Penkkipunnerrus 3x5x60-65% eri leveyksillä
2. Vipunostot olkapäille 3x10

Perjantai:

1. Penkkipunnerrus 4x4x70-75%
2. Penkkipunnerrus käsipainoilla 3x10-15

Lauantai:

1. Penkkipunnerrus 5x3x60-65%
2. Ylätalja eteen 3x10-15
 
tohon varmaan tulee muutakin treeniä lisäksi? juu ei tossa sen kummemmin pahaa oo. nopeuspenkit tekisin yleensä aina testileveydellä.
 
Eräässä toisessa ketjussa on vähä off-topicina keskusteltu leuanvedosta nii heräs mieleen yks kysymys. Ku yleensä sanotaan että lihastenkasvatuksessa rasituksen on oltava koko ajan lihaksella, niin vaikuttaako se negatiivisesti lihaskasvuun, että vetää leuat suorilta käsiltä asti? Tai siis kasvaisko lihas paremmin jos ei vetäis aivan suorilta käsiltä asti?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom