Kysymyksiä Jto:lle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Okei :D Tollasista olen kyllä kaukana.. Jep mäkin kysyin vatsan kannalta mutta mulla tulee vatsat eniten kipeiksi juuri maastanostosta. Eli nämä siis riittänee ja en tarvitse erillisiä voimapyöriä, jne. Tietysti joskus pitää koittaa taas ihan vaihtelunkin vuoksi.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitäs jto on mieltä tosta vatsojen teko määrästä eikai 3-5 sarjaa 3x viikossa ole liikaa yleensä? Vai pitäiskö tiputtaa ne määrät 2x viikossa 4-6 sarjaa tai sit 3x viikossa 2-3 sarjaa? Siis ton kyykky piikkauksen ohella..
 
veijari sanoi:
Mitäs jto on mieltä tosta vatsojen teko määrästä eikai 3-5 sarjaa 3x viikossa ole liikaa yleensä? Vai pitäiskö tiputtaa ne määrät 2x viikossa 4-6 sarjaa tai sit 3x viikossa 2-3 sarjaa? Siis ton kyykky piikkauksen ohella..

Ite ainakin teen 3-4 kertaa viikossa yleensä 6-10 sarjaa. Palautuu mukavasti vielä kun joskus tekee kevyemmin.
 
Jees sitä minäkin ettei toi nyt varmaan liikaa ole, eipä sen kummempaa... katsellaanpas mitä tapahtuu tolla piikkauksella jos toimii tulen kehumaan :D
 
no ihan vaan tähän ja saa muutkin vastata, jos tekee kovia vatsalihaksia siis 10-15 toistoo suurilla painoilla, voiko käydäkin niin, että vatsa rupee pullottaamaan. Ts. vyötärön ympärys kasvaa?. Niihän esim. miehillä jos hyvät ne ylävatsalihakset näyttäis että ne vähän pullottaa...
 
no kyllähän lihakset alkaa pullottaan, jos ne kasvaa, kumma juttu :) ei se vatsaontelo mitenkään erityisesti pullottamaan kuitenkaan ala. jos kyykkää isoilla romuilla käyttäen vatsaontelon painetta oikein, voi masu pömpöttää, mutta eipä väliä, kun on voimat kunnossa.
 
Monta kertaa viikossa voi harjotella vatsoja? Kun ittellä riittäs motivaatio tehdä useamminkin kun kaks kertaa viikossa, mutta kun ne on siitäkin jo niin kipeät että on kurjaa treenata kipeätä lihasta:(
 
Mitä mieltä olet tästä kaksijakoisesta, mitä muuttaisit? Tavoitteena saada lisää voimaa ja ehkä jopa lihasta ;) Tämän lisäksi 2 x viikkoon nyrkkeilyä jossa joka kerta kuntopiiriä.

Päivä 1.
Kyykky 5x5
Penkki 5x5
Rinnalleveto 5x5

Päivä 2.
mave 5x5
Kyykky 5x5
Pp seisaaltaan 5x5
 
masua tekisin lisäksi, sekä leukoja. 5*5 on ihan ok voimaprogressio, muttei mikään maailmoja kaatava. bodailuun se ei varmaan mikään ideaali ole. rinnallevedon tekisin ekana, jos siinä aikoo rautaa ylös saada. se on kuitenkin teknisesti herkin liike noista ja eniten nopeutta vaativa. lisäksi veto ja kyykky samana päivänä ja tossa järjestyksessä... nounou...

oma ehdotus:
1:
rinnalleveto
penkki
etukyykky
leuat
jalkojen nosto

2:
kyykky
julle
kapea penkki
leuat myötäote
vatsa kiertäen
 
Meneekö liian henkilökohtaiseksi kysyä mistä JTO on hankkinut kaiken voimailutietouden? Oletko liikuntatieteiden maisteri/tohtori, onko taustalla oma voimailu-ura (saavutuksia?), oletko oma-aloitteisesti perehtynyt kirjallisuuteen, toimitko valmentajana jne? Minkälainen CV sulla on alaan liittyen?

Herrahan on kiistämättä jonkun sortin guru, jonka neuvot täällä otetaam 'lähes' absoluuttisena totuutena niin minun kuin muidenkin toimesta. Näin tulee olemaan varmasti itsellänikin myös jatkossa vastauksestasi riippumatta. Mielenkiintoni vain heräsi ja päätin kokeilla josko saisin sinusta jotain lypsettyä. Ymmärrän toki mikäli et halua, tai vaatimattomana miehenä kehtaa, vastata...
 
hehee...
guruksi en ollenkaan tunnustaudu, vaikka intiassa huvittas mennä käymään. olen kyllä maisteri, mutta ala on ihan jotain muuta kuin liikuntatieteitä, vaikka esim. anatomia mukaan kuuluukin. liikuntapuoli oli tosin aikanaan opiskelupaikkoja miettiessä mielessä, muttei pärjännyt kilpailussa kuten ei lääkiskään :)

kyllä kaikki tieto, oli sitä sitten paljon tai vähän, on tullut lukemisen, harjottelun, kokeilun ja soveltamisen kautta. uskosin ton viimesen olevan aika ratkasevaa yleensäkin valmennushommissa.

aika monentasoisia nostajia tulee auteltua. muista lajeista kuulemma monetkin suomalaiset seurajoukkueet seuraa jonkun mystisen jto:n juttuja hehee.

cv ei varmaan mikään ihmeellinen ole, enkä sitä edes noin ajattele. mulla on perheen ja oman harrastuksen kanssa niin paljon tekemistä, etten halua kovin sitoviin valmennussuhteisiin mukaan.

tämmönen lepposa kirjottelu on aika nopeeta ja sitä pystyy tekeen, kun viitsii/kerkee. yleensä nostajat, joiden treeneihin puutun omaa jo kohtuullisen/hyvän tekniikan, joten varsinaista on site -valmennusta ei niin vaadita. ja onhan digikamerat keksitty.

heh... semmosta :)
 
Ehdotit mulle sellasta piikkausta: kolmosia kakkosia ykkösiä. Nyt viime viikolla 2 *135 tällä viikolla kevyt ja sit kaks maksimi reenii. (Vanha max 130)

Pitäiskö tossa ekassa maksimi reenissä nostaa niin paljon kun nousee Vai esimerkiks ottaa vaan 140 ja sit seuraavalla viikolla nostaa niin paljon nousee?

Aikas epäselvä kysymys mut toivottavasti ymmärrät.:D
 
kyllä siinä voi jo ottaa kaikki irti. sittenhän voit pitää hieman pidemmän tauon ja ottaa uudelleen maksimit. esim:
ma: 1max, max*90, 85%
ti: kevyt verra 2*30*tanko
la: herättely 3*2*60%
ti: 1max, max*90, 85%
 
tapaan sanoa, että paras systeemi on se, mitä et oo vielä kokeillu...

tossa nyt vaan mun mielestä mennään liian kauan samalla toistoalueella, mikä saattaa olla liian monotonista. onhan toi hyvin toiminut, ei sillä. en mä sitä piruuttani tehny.
 
jto sanoi:
kyllä siinä voi jo ottaa kaikki irti. sittenhän voit pitää hieman pidemmän tauon ja ottaa uudelleen maksimit. esim:
ma: 1max, max*90, 85%
ti: kevyt verra 2*30*tanko
la: herättely 3*2*60%
ti: 1max, max*90, 85%
Kiitos.

kuullostaa hienolta:) Saas nährä sit paljo nousee???
 
Olisiko sulla Jto jotain fiksua ideaa penkkitekniikkaan, etenkin lapojen yhdessä pitämiseen? Miten sitä voisi harjoitella erikseen? Kulmasoutua ym. on kokeiltu, vitusti kaikkia muita liikkeitä edellä mutta ei toimi siltikään.
 
Mitä mieltä tällaisesta ohjelmasta?(ei oo muuten mun ;) )

3*viikossa
Penkki:4*7*73%, 4*7*76%,4*7*80%4*3-5*90% ja sama alaspäin.

Hauista ja olkapäitä...verytellen
 
Big Evil sanoi:
Olisiko sulla Jto jotain fiksua ideaa penkkitekniikkaan, etenkin lapojen yhdessä pitämiseen? Miten sitä voisi harjoitella erikseen? Kulmasoutua ym. on kokeiltu, vitusti kaikkia muita liikkeitä edellä mutta ei toimi siltikään.

Oma vinkkini: Jos salilta löytyy tällainen tanko http://www.voimaharjoittelu.net/westside-football-bar-p-1621.html
niin sillä on hyvä harjoitella selän käyttöä penkkauksessa. Saat tuolla varmasti selkään tuntuman. Lisäksi noin yleensä mielestäni kapeammalla otteella (normaalistakin tangosta) saan itse paremman tuntuman selkään. Katsotaampa mitä Guru kommentoi...
 
Back
Ylös Bottom