Kysymyksiä Jto:lle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Painoa tai toistoja tai sarjoja lisää. Kuitenkin jotain aina lisää. Sit seuraavana kuukautena aluksi sellainen rauta millä menee 2*8 ja sitten kuukauden treenien jälkeen tavoitteena vähän isommalla 3*10 jne.


Oon nyt pari kertaa reenannu tällä systeemillä, ihan mukavaa vaihtelua. Pystyykö tuossa ottaa ojentajat hetiperään vai mitenkä olis kaikkein järkevintä?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oon nyt pari kertaa reenannu tällä systeemillä, ihan mukavaa vaihtelua. Pystyykö tuossa ottaa ojentajat hetiperään vai mitenkä olis kaikkein järkevintä?


Ojentajat rasittuu penkissä jo aika paljon, riippuen tosin tekniikasta. Ja jos paljon muuta punnertelua tekee niin tuskin niitä ojentajia tarvii enää ylimäärästä reenailla. Jos et tee niin kapea penkkikin varmasti riittää ja auttaa tavalliseen penkkiin IMO lajinomaisesti - jos kapea penkki nousee niin normi penkki nousee.
 
Ojentajat rasittuu penkissä jo aika paljon, riippuen tosin tekniikasta. Ja jos paljon muuta punnertelua tekee niin tuskin niitä ojentajia tarvii enää ylimäärästä reenailla. Jos et tee niin kapea penkkikin varmasti riittää ja auttaa tavalliseen penkkiin IMO lajinomaisesti - jos kapea penkki nousee niin normi penkki nousee.

Kiitos vastauksesta. Täytyy tehdä eri otteilla.
Tyhmiä kysymyksiä luonnollisesti, ei tietenkään ole, joten kysyn:)
Miksi apina otteella nousee paremmin, kuin tavallisella?:D
 
Kiitos vastauksesta. Täytyy tehdä eri otteilla.
Tyhmiä kysymyksiä luonnollisesti, ei tietenkään ole, joten kysyn:)
Miksi apina otteella nousee paremmin, kuin tavallisella?:D


Paha sanoa. Todistaako tämä, että evoluutioteoria on totta :D:D:D???
No ei. Yleensä apinaotteella 'oppii' käyttämään selkää paremmin laskuvaiheessa. Siitä se vois johtua. Jtollakin vois olla jotain juttua tästä. Toi on kyllä varmaan melko yksilöllistä.
 
Paha sanoa. Todistaako tämä, että evoluutioteoria on totta :D:D:D???
No ei. Yleensä apinaotteella 'oppii' käyttämään selkää paremmin laskuvaiheessa. Siitä se vois johtua. Jtollakin vois olla jotain juttua tästä. Toi on kyllä varmaan melko yksilöllistä.


Totta. Melko yksillöllistä varmaankin.
Itse aina nostanut aiemmin tuolla tavallisella, mutta piruillessan tänään kokeilin tuota "apinaotetta". Tuntu samat painot paljon paljon kevyemmältä. Jotenkin paljon paremmin nosto kulkee "kiskoilla". Joo, menee jo liian oudoksi..:rolleyes:
 
Sanokaas nyt, että onko voimatreenissä haittaa siitä jos vuorottelee liikkeitä? Esim. tyyliin kyykyn sarjojen välissä tekee penkin.
 
spica: en oo koskaan käyttänyt ite mammutin kenkiä, joten siltä pohjalta en voi sanoa mitään. joka tapauksessa kenkien toimivuus on hyvin yksilöllistä ja riippuu mm. lestin leveydestä. esim. 5.10 on kapea ja la sportiva leveä jne. kokeile niitä kunnolla jalkaan. ne saa olla aika tiukat ja varpaat hieman mutkalla, mutta pitäs lattiallakin silti taipua hyvin päkiältä, eli kitkalla voi kiivetä myös hyvin. liian koukut on liian spesifit ja varsinkin alottelijalle aika turhat.

mikab1: ote on vaan opettelujuttu. apinaotteella peukalo antaa ranteelle hieman enempi tukea, jos tanko makaa lähellä sormia. siks voi tuntua tukevammalta. se ei kuitenkaan oo se paras paikka tangolle, vaan sen pitäs olla lähempänä rannetta.

kepademus: ei se nyt "haitaksi" ole, mutta yleensä on helpompaa keskittyä yhteen asiaan kerrallaan. tosin jos tekee esim. kyykkyä ja penkkiä vuorotellen jollain 3 minsan pausseilla, tulee siihen aika pitkät 7min) palautukset lajin sarjojen väliin ja rautaa voi liikutella ehkä enemmän. varsinaisessa voimatreenissä en näkis tosta vuorottelusta kyllä hyötyä kuitenkaan. miksi sun pitäs niitä tollai tehdä?
 
kepademus: ei se nyt "haitaksi" ole, mutta yleensä on helpompaa keskittyä yhteen asiaan kerrallaan. tosin jos tekee esim. kyykkyä ja penkkiä vuorotellen jollain 3 minsan pausseilla, tulee siihen aika pitkät 7min) palautukset lajin sarjojen väliin ja rautaa voi liikutella ehkä enemmän. varsinaisessa voimatreenissä en näkis tosta vuorottelusta kyllä hyötyä kuitenkaan. miksi sun pitäs niitä tollai tehdä?

Kyykkään yhden sarjan, odotan about minuutin ja otan penkin sitten. Sitten odotan taas minuutin ja teen kyykyn. Saa treenin vietyä nopeemmin läpi, kun vuorottelee noita liikkeitä :) Itse kun käyn aamuisin salilla, niin aikaa ei aina ole niin hirveästi ylimääräistä.
 
Kyykkään yhden sarjan, odotan about minuutin ja otan penkin sitten. Sitten odotan taas minuutin ja teen kyykyn. Saa treenin vietyä nopeemmin läpi, kun vuorottelee noita liikkeitä :) Itse kun käyn aamuisin salilla, niin aikaa ei aina ole niin hirveästi ylimääräistä.

No voihan noinki treenata, mutta sitten tuo ei ole oikeastaan enää 'voima'reeniä. ATP ja KP-tasot ei ennätä palautua tossa minuutissa jne.
 
No voihan noinki treenata, mutta sitten tuo ei ole oikeastaan enää 'voima'reeniä. ATP ja KP-tasot ei ennätä palautua tossa minuutissa jne.

Tälläistä vähän ajattelinkin, että ei välttämättä paras tapa hakea voimaa. Pitää koittaa muuttaa treeniä niin, että keskitytään yhteen liikkeeseen kerrallaan.
 
kieltämättä käy kunnon päälle eikä se voima tartu niin hyvin juurikin noiden fosfaattivarastojenkin tyhjäilyn takia. yleisvoimailussa ja bodailuhommissa toimii hieman paremmin.
 
Kuinkas suuria sykkeitä jto suosittelee nimenomaan palauttavaan aerobiseen?
 
Toimiiko jto tuo 5x5 ohjelma samaan aikaan penassa,kyykyssä ja vedossa? ja käviskö mulle suoraan se sun 5x5 ohjelma vai joku joeskopec viritys kun max on 110kg? Ja sitten jos vielä viitsit vastata kun mulla tuppaa kapeessa vedossa kovemmilla raudoilla hiukan yläselkä pyöristymään mutta mitään kipuja tms ei ole mutta millä tuota ongelmaa korjaisi,ja ilman vyötä vetelen.Kiitos jo etukäteen.
 
weak: siellä aerobisella kynnyksellä tai alle. voi se vaihdella, mutta hapottomina ne kannattaa pitää. semmosta lepposaa ulkoilua.

w-p: miksei toimisi. mun oma on parempi kuin joen versio. se on liian pitkä ja monotoninen. yläselän tuleekin pyöristyä. alaselän ei.
 
Tämähän oli se sun ohjelma:5*5*70
5*5*73
5*5*75
5*5*78
5*5*80
5*70, 75, 80, 85, 83
5*73, 78, 83, 88, 85
5*70, 80, 90, 88, 85


Ja toimii siis kaikissa vn-liikkeissä tuo sama runko?
 
edelleen: miksi ei toimisi... pidä kevennetyt vkot mukana tietenkin.
5*5*73
5*5*75
5*5*78
kevyt
5*5*80
5*70, 75, 80, 85, 83
5*73, 78, 83, 88, 85
kevyt
5*70, 80, 90, 88, 85
eka piikkausvko
kevyt
piikkaus jatkuu...
 
Sori kun vielä jauhan mutta kun mulla on 2 vn-liike treeniä per vko (veto vain kerran) niin jos teen ohjelman mukaan toiset kerrat niin mitä teen toiset treenit?palauttavaa vai nopeuspenkkiä?
 
tee toinen penkki kapeella ja toinen kyykky edestä tai boksilta. prosentit suhteessa ko. liikkeen ykköseen.
 
Back
Ylös Bottom