Kysymyksiä Jto:lle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
jep. sitten katot sellasen lonkkavenytyksen tilanteen myös, missä sääri on mahd. vaakasuorassa kroppaan nähden. pikasesti löyty tällanen: http://www.tampereenpyrinto.fi/koripallo/venyttelyopas.pdf
siellä lantion alueen lihakset ja nro 6, lonkan ulkokiertäjät. ton voi tehdä myös seisten venytettävä jalka pöydällä. kato paljonko sääri taipuu sivulle ja kuinka alas yläkroppaa pystyt taittaan. tossa on noita muita myös.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt tuossa hoksasin (pienellä viiveellä), että lantion liikkuvuudessa on melko suurikin ero. Varsin hyvin se näkyy aitajuoksija-asennossa tehtävässä venytyksessä jossa oikea puoli on huomattavasti jäykempi, kuin vasen (eli vasen jalka suorana, oikea koukussa). Pitäisi vissiin panostaa siihen, että tämän eron venyvyydessä saa mahdollisimman hyvin tasapainoon?

Kyselin hieman samoista asioista misteriltä tässä pari sivua takaperin, tismalleen samoja ongelmia kun on mulla itelläki. Kurkkaa hieman takaperin josko siellä olisi jotain hyödyllistä. Noiden postien kirjoittelun jälkeen oon ite lisänny nimenomaan takareisien ja pakaroiden venyttelyä huomattavasti, ja pyörähdin fysionkin pakeilla. Fysio testasi ja vaikutti että imenomaan nuo lonkan sisäkierrot olivat todella hankalia, erityisesti oikealla jalalla. Mullakin tuo heijastelee sitten vetoon ja kyykkyyn siten, että liikkeet tahtovat mennä toispuoleiseksi. Fysio tuon testasi esim. silleen, että laittoi seisomaan kahdelle vaa'alle yhtäaikaa, ja siinäkin näkyi jo että ilmeisesti tuon toisen jalan jäykkyyden vuoksi jalkakohtaisissa painoissa oli välistä 10 kg heittoa (välistä ~50 kg toisella kun ~40 kg toisella) kun koitti seisoa jalkaterät suorassa. Lisäksi koitettiin yhden jalan puolikyykkyjä jalkaterät suorassa ja niissäkin oli selkeää taipumusta väpättää polvista kun ilmeisesti lonkan liikkuvuus tulee vastaan.
 
Moro jto!

Oon tässä penkkaillut nyt jonkin verran otin alussa aika paljon stoppi nostoja parhaaksi jäi 5 x 122,5kg stopeilla. Sitten alotin pitkästä sarjasta ylös päin.

20 x 100kg on normi, 10 x 120kg ja hyvänä päivänä 5 x 130kg normi huonona 3 x 130kg...

kapeessa penkissä 12 x 110kg ja päivästä riippuen ykkönen on 130-140 välissä.

päivästä riippuen saattaa olla rinta vahvat, kun taas on päiviä että rinnalta lähtö on raskaampaa. mutta yleensä ottaen loppuojennus on vaikeempi.

ja yleensä olen ottanut treenissä vaan yhden kovan sarjan ja muilla liikkeillä bodi tyylisesti lopputreenin.

Miten kannattais lähteä tästä eteenpäin?
 
vaikeepa sanoa, miten eteenpäin, kun tossa ei ole systemaattisuudesta tai mistään muustakaan etenemistä mitään tietoa. summittaisia tuloksia eri toistoalueilla ei kerro pätkääkään, miten oot treenannut esim. viimesen 3kk. jos kannattelet tankoo stopeissa, eli teet ne staattisen voiman treeneinä, tee lyhyempinä sarjoina, 1-3 toistoo. muuten se 1-6.
 
Moro jto.
Miten usein kyykkyä ja mavea kannattaa tehdä? Siis niiden suhde toisiinsa. Tietysti se on yksilöllistä, mut mun tahti on kerran kuussa kyykky, kerran kuussa mave siis kahden viikon välein noi toisistaan. Onko liikaa väliä?
Noi on siis kovia treenejä, esim. tänään vedin mavea 2*6 130 kg ja 2*8 120 kg. Ens viikolla teen varmaan jotain kevyttä reisipumppausta, ja sitä seuraavalla viikolla taas kova kyykky.
 
Moro jto.
Miten usein kyykkyä ja mavea kannattaa tehdä? Siis niiden suhde toisiinsa. Tietysti se on yksilöllistä, mut mun tahti on kerran kuussa kyykky, kerran kuussa mave siis kahden viikon välein noi toisistaan. Onko liikaa väliä?
Noi on siis kovia treenejä, esim. tänään vedin mavea 2*6 130 kg ja 2*8 120 kg. Ens viikolla teen varmaan jotain kevyttä reisipumppausta, ja sitä seuraavalla viikolla taas kova kyykky.
Voin vastata tähän jto:n puolesta. Yleensä viikkotahtina 2kyykkyä, 1 mave. Tai 2kovaa ja 1kevyt kyykky ja 1kova mave. Jos kerran kahessa viikossa teet noita, niin on kyllä liian pitkä väli.
 
Kyllä ihan perus kyykky ja mave kerran viikkoonkin toimii oikein hyvin monilla.

e: itse nostin kyykky maximia vuodessa ~140kg -> 180kg kyykkäämällä kerran 1-2 viikossa, joskus taukoa tuli jopa kuukausi.

eli kovin yksilöllistä

e2: toki tästä eteenpäin voi kilot olla hieman tiukemmassa, ja tuloksen nostoon vaatii jo hieman järjestelmällisyyttä. Yleensä tein viime vuonna 1 tai 2 kovaa sarjaa kyykkyä, enkä muuta. Apuna joskus sjmv.
 
Moro jto.
Miten usein kyykkyä ja mavea kannattaa tehdä? Siis niiden suhde toisiinsa. Tietysti se on yksilöllistä, mut mun tahti on kerran kuussa kyykky, kerran kuussa mave siis kahden viikon välein noi toisistaan. Onko liikaa väliä?
Noi on siis kovia treenejä, esim. tänään vedin mavea 2*6 130 kg ja 2*8 120 kg. Ens viikolla teen varmaan jotain kevyttä reisipumppausta, ja sitä seuraavalla viikolla taas kova kyykky.

Maanantait pyhitä kyykylle.

Keskivikot penkille

Perjantait vedolle.
 
jto,

vielä tuosta piikkaamisesta. mites pystypunnerruksen kanssa piikkaillessa, pidänkö mukana vaikka 2-3vkoa on ja saman verran off, sillon kun pystypunnerrus on tauolla niin ajattelin sivuolkia hinkata. vai teenkö koko piikkausjakson ajan sivuolkia. viekö tuo pystypunnerrus helposti tukkoon tuolla jaksolla?
 
en tekis piikkaillessa pystypunnerrusta. kevyempää jumppaa hartioille voi tehdä. keskity pääliikkeeseen.
 
Ostin tuollaisen kiilloituskoneen ja hyvin tuntuu toimivan. Jos tuolla saisi pahimpia jumeja pois selästä ennen hierojaa. On niin jumissa selkä, että olkapäätkin vetäytyvät taakse väkisin. Voi luoja.
 
sanopa JTO mitä mun pitä tehdä kehon tasapuolistamiseksi.

kyykyssä menee 125-130kg (90ast)
penkissä 105
rinnalle 92,5
maastav 125 6-8x
hauisk 50g 2-3 puhdasta
leukoja 22-24
polvien nostoja rintaan tangossa roikkuen 35-40x
cooper 2800-2900m

rintarangan venyvyys heikoin
painoo on 72kg
 
Ite kyllä yrittäisin tuota 50g hauiskääntötulosta parantaa...

:david:
 
Oisko sulla jotain jänniä Giryä-kuula liikkeitä sun ehtymättömässä tietopankissasi? Vai kannattaako melko koko kehoa rasittavilla tempauksella ja työnnöllä jatkaa etiäpäin?
 
Ostin tuollaisen kiilloituskoneen ja hyvin tuntuu toimivan. Jos tuolla saisi pahimpia jumeja pois selästä ennen hierojaa. On niin jumissa selkä, että olkapäätkin vetäytyvät taakse väkisin. Voi luoja.

Täältä kanssa ääni koneille. Itselläni on tosin tasohiomakone tuossa käytössä - pitää vaan muistaa ottaa hiomapaperi pois ennen selkään käyttöä. Paitsi jos haluaa kunnon ihonkuorinnan samaan rahaan... ;)
 
Back
Ylös Bottom