Kysymyksiä Jto:lle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
ohjelma:
ma: penkki, leuat myötäote, viparit, leveä alatalja, kiertäjäkalvosimet
ti: kyykky, sjmv, vatsa lisäp, kyljet
to: kapea penkki, leuat vastaote, viparit, hauis kp, kiertäjäkalvosimet
pe: veto, etukyykky, pohkeet, jalkojennostot, vartalonkierrot

Penkit, kyykyt ja leuat 4-8x3-6, apuliikkeet 2-4x8-12. Vedot ajattelin tehdä nopeusvetoina ja osan korokkeelta ja pukeilta, sjmv varmaan hiukan kovempia sarjoja? Lisäksi leukoja tulee vedettyä kotona pitkin päivää ainakin muutamana päivänä salitreenien lisäksi. Noi salilla tehtävät leuat pyrin tekemään lisäpainoilla. Olisko noihin liikkeisiin jotai lisättävää/karsittavaa? 3 tai 4 viikkoa kovaa+kevyt viikko on varmaan ok?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voi olla että tätä on jo kysytty mutta kysyn kuitenkin.
Eli saan tällä hetkellä noin 15 leukaa ilman lisäpainoja.
Ja mikä on se toisto määrä mikä pitäis saavuttaa ennenkun ottaa lisäpainot mukaan?
Ja kuinka monta toistoa olis sitten hyvä tehdä jos ottaa lisäpainot mukaan?

Lisäpainot sama tie mukaa vaa :D
Ps. kerranki jostai mun viestist on jollekki hyötyy... ja tähä ei voi ketää vastata mitään valittavaa vastausta!
 
kyykyn nopeustreeni on kyllä kamalan kevyt. yks vaihtoehto ois tehdä toisena päivänä kyykky ja esim. julle ja toisena veto ja etukyykky tms. noissa volyymeissä pitää tehdä se progressio hyvin, ettei heti olla jumissa ekan 2kk jälkeen.


palautuminen on suhteellista. jos on paljon tosi tiukkoja sarjoja, se vaikuttaa kyllä paljon. joskus lihat on kipeitä edellisestä treenistä, mutta se ei tarkota, etteikö niitä vois treenata uudelleen. hyvä lämppä vaan ja menoksi.

jos tekis noin niin nopeuskyykky pois välillä?

mitäs jos suurimman osan viikosta on kipeenä, vaara että rasitus kumuloituu ja menee paikat romuksi/tulehtuu?
 
cvieri: hyvä setti. panosta keskivartaloon kuitenki ennen pohkeita.

tepa: kipeenä oleminen johtuu vaan oudosta/uudesta rasituksesta, eikä sinänsä ole minkään tulehdustilan merkki. punttitreenaaja saa kyllä tottua siihen, että lähes joka päivä on joku lihasryhmä DOMSissa. tee kaikki kyykyt nopeusperiaatteella ja muutkin nostot yleensä. se käy vallan hyvästä nopeustreenistä.
 
polvien nostot riipunnassa, vatsa lisäpainoilla taljassa tai levyillä. sekä suoraan että kiertäen. toistot 6-15. sarjoja paljon.
 
Kuulemma vatsat kestää kovaakin rasitusta. Kannattaisko tästäjohtuen tehä vatsasarjat finaaliin tai lähes finaaliin joka kerta?
 
kyykkyä "jopa 3krt/vko" ei ole edes paljon. eräs heppu kyykkää joka päivä 1-2 krt ja ihan kaurapuurolla. en itse ohjelmaan kommentoi, mutta usein tollanen n. kaksjakonen voi venyä, jos ei pääse treenaamaan kuin 3 krt/vko. kyllä tollasella pääsee ihan hyvin etenemään.

itselleni on toiminut tosi hyvin seuraava;

kapea pp
kyykky
julle


penkki
veto
etukyykky

Reenejä tulee viikossa 2-3. Kehitystä on tullut (pp 100 -> 115 1RM kuukaudessa) ja tekniikka on parantunut useiden sarjojen ansiosta. Tietty vapaus kannattaa säilyttää reenipäivien suhteen eli menee tuntemusten eikä ohjelman mukaan salille.
 
Ajattelin tehdä selänojennusta ojennuspenkissä (se peruslaite melkein joka salilla) alaselkää pyöristäen pitkää sarjaa, miten tuo pitäisi suorittaa? Vai kannattaako ollenkaan? Yritän tolla liikkeellä saada selänojentajien kokoeroa tasoitettua nyt kun aloin käyttää korotuspohjallista treenissä.

Toki mulla on myös mave-variaatio mukana ohjelmassa.
 
itselleni on toiminut tosi hyvin seuraava;

kapea pp
kyykky
julle


penkki
veto
etukyykky

Reenejä tulee viikossa 2-3. Kehitystä on tullut (pp 100 -> 115 1RM kuukaudessa) ja tekniikka on parantunut useiden sarjojen ansiosta. Tietty vapaus kannattaa säilyttää reenipäivien suhteen eli menee tuntemusten eikä ohjelman mukaan salille.

vaikuttaa ihan hyvältä paketilta. minun mielestä kuitenkin nuo penkkipunnerrukset tarvitsee käsille jonkun vetoliikkeen esim. kulmasoutu, leuanveto, yms...
 
fighter: selkälihojen kokoeron tasottamiseen käy erinomasesti myös yhden käden maastaveto/julle ja yhden jalan maastaveto/julle. lisäksi esim. selkäliike tai vastakkainen selkäliike yhdellä jalalla.
 
en tiiä ossaako jto vastata tähän kysymykseen,muutkin saa vastata jos tietoa on!! elikkäs penkkipaialla nostaessa tuppaa tuo asento hajoamaan ku tanko tulee lähelle rintaan ja sitä sit joutuu aivan solmussa punnertaan ylös..mistä johtuu? heikko yläselkä kenties vai liian pieni paita?
 
vaikuttaa ihan hyvältä paketilta. minun mielestä kuitenkin nuo penkkipunnerrukset tarvitsee käsille jonkun vetoliikkeen esim. kulmasoutu, leuanveto, yms...

Joo, toki teen selkää, yleensä kahdesti viikossa. Juuri kulmasoutua, leukoja ja joskus taljoilla. JOskus dippejä, vipunostoja ja ranskalaista.
 
laitweit: riippuu ihan siitä, miten se asento hajoaa. voipi olla paidan koostakin kiinni tai että se on puettu huonosti.
 
Voisitko laittaa jonkun kivan 8 viikon dietin aikasen progression kyykylle ja penkille? Jos se nyt mitään meinaa, niin oon hidas kehittymään. Tosin, mahdollisesti otan nopeusreenin mukaan, en tiiä miten kroppa sitten siihen reagoi.
 
jto

ens viikolla on hierastu läpi taas 5x5 penkissä. perään ajattelin piikata seuraavasti

1. 3*3*90, 2*6*80
2. ~3max (varaa 5kg), 2*6*83
3. 3*3*70, 3*2*75
4. 3*2*95, 2*4*85
5. ~2max (varaa 5kg), 2*5*85
6. 3*3*70, 3*2*75
7. 1max, max*90, 85
8. 1max, max*90, 85

hyvä? vai onko siula parempaa jemmassa?
 
toi taitaa olla mun näppikseltä lähtösin, joten en nyt parempaa keksi :) no ei. onhan noita malleja vaikka kuinka, mutta toi on aika hyvä perusmalli, mikä ei vie liian nopeesti seinää vasten.
 
Voisitko laittaa jonkun kivan 8 viikon dietin aikasen progression kyykylle ja penkille? Jos se nyt mitään meinaa, niin oon hidas kehittymään. Tosin, mahdollisesti otan nopeusreenin mukaan, en tiiä miten kroppa sitten siihen reagoi.
Vaiko onko se ihan sama onko dietillä vai ei? Että haenko jonkun valmiin?
 
Back
Ylös Bottom