Kysymyksiä Jto:lle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Kävi hassu juttu etukyykkäillessäni tosi keveillä romuilla. Toisen sarjan aikana tuntui keskisälässä outo "revähdys" ja sarjan lopetettuani en voinut pariin tuntiin painaa leukaa rintaan, koska keskiselässä/yläselässä kävi repimään.
Leukoihin ei tuo vaikuttanut, mutta oli ne reenit siltä päivältä aika pitkälti siinä. Nyt illalla leuka menee jo rintaan, ja siellä samoilla tienoilla joku outo venytys tuntuu... Mistäköhän on kyse... Olenko nyt reväyttänyt jotenkin keskiselkänikin?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
trapsien alaosa saattaa venähdellä tollasissa. tosin ei pitäs rutista, jos ruoto pysyy pystyssä. susta on vaan tullu vanha...
 
Bulgaari reeni

Moi JTO

Kannattaako systeemissä tehdä 3 penkki reeniä viikossa jotka esimerkki ohjelmassa on? Ite meinaan kokeilla kyseistä ohjelmaa ja 2 reeniä luulisin riittävän minulle.Kuinkas tuo toinen penkki reeni olisi tehtävä? Nopeuspenkkinä vai muuten vaa kevyempänä reeninä?
Mistähän jaksosta olisi parasta aloittaa kun nyt olen tehnyt jonkin aikaa ykkösiä ja muutaman työsarjan (3 toistoo työsarjassa) penkille.Olen näin nostanut ykköstä pikkuhiljaa ylöspäin.Pitäisikö aloittaa vakautusjaksosta vai?
Reenitaustaa on n.7 vuotta
 
Treenaan pääosin kotona. Kysyn, että mitkä liikkeet jotka voi tehdä kotona tangon kanssa saa tuntumaan takareisiin. Kyykyt tuntuu vain etureisissä.
 
Luin ton lattiapenkki tredin läpi, siel suositeltiin 3 tai 5 toiston sarjoja. Voiko sitä tehdä bodailuna 6-10 toiston sarjoja? Ilmeisesti pitää tehdä kapeella/medium otteella ja päästää paineet veke alhaalla, jos oikein ymmärsin.

E: miksi se muuten täytyy tehdä kapeella/mediumilla? :D
 
Mä en saa minkäänlaista tuntumaa perseeseen missään liikkeessä (no ehkä ihan vähän tuntuu yhen jalan kyykyissä mutta...)! Boksikyykky tuntuu aivan täysin luonnottomalta kun sitä tekee eikä tunnu yhtään pakaroissa, mulla on alaselkä suorassa ja ainakin luulen tekeväni liilkkeen oikein ja keskittyen. Aivan säälittäviä painojakin siinä saa käyttää, tyyliin puolet kyykkypainoista.

Löytyisikö vinkkejä miten saisin pakarat aktivoitumaan liikkeissä joissa niitä tarvitaan?
 
Mulla oli sama juttu, otti vasempaan pakaraan alussa, kyselin täältä ja tulos oli että asennossa on vikaa / olen kallellani.. Korjailin sitä hiukan ja ta-daa: kaikki on hyvin. :)

Ähh...tää olin kysymyksiä jto:lle.. sori kun sotkettiin.
 
Mitäs suosittelet tälläisessä tilanteessa, kun vasen jalka on heikompi kuin oikea.
Eli pystyn tekemään oikealla jalalla monta yhden-jalan-kyykkyä, pohjaan asti, ilman tukea vasen jalka edessä(:wtf:). Vasemmalla jalalla taas pelkkä kyykkynmeno on vaikeaa.

Taustaa sen verran, että polvessa on/oli pitkittynyt tulehdus tuolla ulomman nivelsiteen kohdalla. Johtuen luultavasti n 4kk sitten venähtäneestä nilkasta, joka väänsi polvea "huonoon suuntaan"

Lajina painonnosto.

Edit:
Voi herranjestas..
Ympärysmitat paksuimmalta kohdalta rentona:
vasen: 60,5cm
oikea 62cm
 
Mites kannattaisi ruveta lähestymään kyykyn kautta tehtävää rinnallevetoa, kun raaka rinnalleveto on tällähetkellä noin 15-20kg kovempi? Etukyykkyä kovemmaksi, vai kaikki reenit aina pohjista rintsissä?
 
critical: kyllähän sitä heikkoa pitää sitten treenailla. eli muutaman kuukauden erikoishuomio asiaan ja homma korjaantuu aika hyvin. yhden jalan kyykkyjä, tasapainokyykkyjä, askelkyykkyjä, yhden jalan prässiä, jullea ja maastavetoja jne.

nro1: aika eri liike ja monet välttelee raakaa nostoa, jos on vaikeuksia tekniikan kanssa. eli: kaikki kyykyn kautta ja tietenkin etukyykky pilviin :)
 
rock: kannattaa. toinen kapeempi ja yks esim. nopeuspainotteinen. mee eka maksimiin täs parin vkon sisällä ja laske siitä sitten treenipainot.

tnk: kapeella/mediumilla tehtynä stressaa hyvin ojentajia ja lähtöpaikasta riippuen joutuu rintakin tekeen kovan työn alussa. monipuolinen vajaaliikeratanen liike. kyllä kaikilla liikkeillä voi myös bodailla. paineet voit pitää/päästää, ellet hae spesifiä harjoitusvaikutusta.

fighter: kyllähän sjmv, mv, julle jne treenaa pakaroita kunnolla tuli sinne tuntumaa tai ei. vie vaan se pantio kunnolla taakse, niin korostat lantion työtä.
 
mitäs suosittelisit kyykyn tilalle, taidan jättää sen nyt suosiolla tauolle, kun tuo polvi ärtyy siitä niin kovasti. onkelma on siis ihan alas meno jolloin kipuilee enkä viittis mitään vajaita pyllistyksiä alkaa tekemään. nyt ohjelmassa on ollu toisena päivänä etukyykky/julle ja toisena kyykky. teenkoö vaikka toisena päivänä romanialaisen/jullen ja toisena prässin. vai ottasko prässim tilalle maven?
 
harmi homma. jos vetoo voit tehdä ois se hyvä. tee kuitenkin jotain syvempää myös JOS polvi tykkää. prässi yhdellä tai kahdella jalalla ok.
 
ootpas nopee vastaamaan tänään =). juu, polvesta taitaa olla tulehtunu taas yhden jänteen (en muista minkä) kiinnityskohdan kalvo, sama vaiva oli viimeks 15v sitten, nyt oireilee samalla tavalla. jos teen näin: romanialainen/julle ja prässi/mave, välillä kokeilen romanialaisen tilalle etukyykkyä. polvi kesti mavettelun ainakin joku viikko sitten.

kiitos taas
 
laita se polvi aina treenin jälkeen jäihin ½ tunniksi. ja ihan oikeilla jäillä. uusi jäädytys 2h päästä. suosittelen ihan jatkuvaksi käytännöksi, jos tollasia on.
 
tossa ois felden resepti jo, sillä se viimeks hoidettiin kuntoon. veikkaan että tällä suurella elopainolla on tekemistä asian kanssa.
 
Kuinkas sattuki, samaa ongelmaa, eli polvi reistailee. Polven telonu kaks kertaa ja nyt viime viikon tiistaina meni salibandyssä taas jotenkin romuks, kävely luonnistuu ihan normisti jne, mutta suoraks laittaminen ja ihan koukkuun koukistaminen kipuilee, välillä kyllä ihan kumallisissa asennoissa alkaa särkemään.
Kyykyn jätin pois, ja maastavetoa sais tehtyä ihan normisti ilman kipuja, mutta mitä sitten kyykyn tilalle, jotenkin olis etureisiäkin kiva saada tehtyä.

Lääkäri kielsi tuon salibandyn kaltaisen liikunnan, eli lähes kaiken hienon liikunnan. Olisiko kuitenkin järkevintä vain odottaa se kuukausi, jonka jälkeen lääkäri lupaili vastausta vakuutusyhtiöltä, pääseekö sitä magneettikuvaukseen vakuutusyhtiön piikkiin vai ei?
Jos satunkin rikkomaan polvea lisää vielä, että mavella vaan painelen sen kuukauden päivät menemään?

Edit: Kysytään ny samal, että miten olis hyvä tapa lähtee 3x10x75kg -> 3x10x80kg? Prosentteina taitaa painot olla aika samaa, ykkönen siellä 105 paikkeilla.
 
noilla geeleillä ei tee oikeen mitään. leivän päälle ehkä. tavallinen kipulääkehän se vaan. kylmä on se paras tulehduksen poistaja treenin jälkeen.

daddaraa: ellei tiedetä, mikä siellä on rikki ei voi juuri sanoa mitään. progressio tollasessa ei kannata olla noin oletuksenomanen. unohda kilot ja ota tolla 75 kilolla ekassa treenissä 3*8 kunhan se vipakin 8 menee suht kivuttomasti. sitten vaan lisäät fiiliksen mukaan sarjoja, rautaa ja toistoja. 3kk tollai edeten niin paljon ku menee. hyvä tavote vois olla 5*10*85kg. joka 4. vko kevyemmin.
 
Back
Ylös Bottom