Kysymyksiä Jto:lle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
juu toki, vallan päätyö unohtui :D

- rakkautta on olemassa. rakkauden mittaamiseen käytetään useita eri mitta-asteikkoja riippuen halutuista tuloksista. eräs, ns. berqeleellisen pisteen määrittäminen liittyy mm. ristiriitojen ja kontrastien rakentamiseen rakkaudessa ja sitä kautta tunteen voimistamiseen.
- huudossa on kyse huhuilusta eli edward maalatessaan oli sen verran kaukana sumuisella ja tuulisella sillalla, ettei kuullut mallinsa ääntä ja tämä päätti huutaa, minkä ilmeen hra munch sitten taltioi, koska se kuvasti hänen mielestään enemmän tilanteen dramaattisuutta.

hitto hienoo! kun vielä saadaan kunnon kiipeilykysymyksiä kehii, alkaa olemaan päivä kohillaan :)

:)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuhannet kiitokset jto! Kiva aina kuulla asiantuntijan mielipide itseään askarruttaneisiin asioihin. :)
 
No nyt kun aiheeseen päästiin :D

Uskotko The Eaglesin sanoituksista löytyvään ajatukseen "any kind of love without passion, well that ain't no kind of loving at all"? Voiko olla rakkautta ilman intohimoa?? Riittääkö pelkkä hellyys ja huolenpito?
 
kyllä. mä ainakin rakastan monia lähimmäisiäni hyvin syvästi, mutten nyt esimerkiksi tunne sen suurempaa intohimoa 92v mummoani kohtaan. mitä suurinta hellyyttä ja huolenpitoa kylläkin. eiköhän tuota rakkauttakin oo niin monenlaista.
:)
 
Oli tarkotus ottaa tää viikko kevyesti, niin yhen treenin kerkesin ottaa ja sen jälkeen oon ollu vähä kipeenä :( Pari päivää tos lepäilin ja yhen treenin jätin väliin.
Nyt jos huomenna/ylihuomenna kävis ottaa kevyen treenin, kattelee nyt vähän tota fiilistä. Niin mitäs jto on mieltä, jos huomenna/ylihuomenna pystyis mennä salille,
niin varmaan ens viikolla vois jatkaa sitten kovalla treenillä? Mut jos vielä viikonloppuna on vähän kipee olo, eikä pääse salille, niin sitten kevyt viikko uusiks?
 
noinhan se menee. ei se pari ylimäärästä lepoo mitään tee. mieluummin lepää sen eikä 6kk sydänlihasongelmien takia.
 
Kiitokset.

ps. Vielä jos kerkeet/viittit vilkasta tota "Penkkiohjelma suoritettu--->?" -trediä, siel ois yks kyssä oottamassa vastausta :D
 
nyt heitän tähä tunteilu kyssereiden perään hieman asiaa voimasta ja pakkotoistoista. onko pakkotoisto todella voiman pahin vihollinen? ku kuulemma pitääs jättää aina yks kaks toistaa varastoon?? eli en tiedä voima puolen asioista mitään siksi kysyn...
 
en ole koskaan ainakaan ite noin sanonut, enkä tuohon usko. lähinnä uskon enemmän siihen, että suurin osa (!) treeneistä tehdään kovalla teholla, mutta ei välttämättä ihan loppuun asti ns. pakkotoistoille tms. avustetuille erikoisjutuille. kuitenkin silloin tällöin testeissä tai määrätyissä stressijaksoissa ne toimii ok. mun mielestä niiden pakkojen ja failuren huonoin tuote on huono tekniikka ja mahdollinen golgin jänne-elimen alentunut toimintakyky sekä ehdottomasti pahimpana psyyken liian kova rasitus, kun joka treenissä pitäis pystyä tekeen ennätys ja painamaan loppuun asti. ihminen ei vaan toimi siten, että toi olis se tehokkain tapa. eli: mausteena ja lyhyissä omissa jaksoissaan loppuun asti tekeminen on ihan ok.
 
Teen nyt penkkiä ryssäohjelman mukaan ja otan kyykyn 2x niin miten kannattaisi toteuttaa tuo treenijako, kun periaatteessa haluaisin enemmän kuin 3 treeniä viikossa, mutta toisaalta ton penkin kanssa saattaa tulla ongelmia silloin. Eli voisko 2 penkkipäivän kanssa ottaa kyykkyä ja takareisiä ja lisätä sitten yhden päivän muille esim olkapäille, ojentajille ja selälle ja nämä tehtäisiin melko kevyesti? Oon tottunu 4-5 treenipäivään viikossa ja kun ohjelma rakentuu nyt penkin mukaan tuon ryssäohjelman takia, niin tuntuis, että 3 treeniä on liian vähän.

Tän olis toki voinu laittaa tohon ryssäpenkkithreadiin, mutta ajattelin että sä pystyisit ehkä neuvoa?
 
timias: ihan hyvin. yks vaihtoehto vois olla:
ma: penkki, yläselkä, ojentajat
ti: kyykky, sjmv, vatsa, kyljet
ke: penkki, yläselkä, hartiat
to: -
pe: kyykky, julle, vatsa, kyljet
la: penkki, yläselkä, ojentajat
su: -
 
Apua jto.

Olen nyt tässä vetänyt ensiksi peruskauden 3x4x75 -> 6x6x80 ja sitten päälle ehdottamasi piikkauksen, mutta ei. Maksimini ennen peruskautta, josta siis prosentit laskin oli 80 kg. Aika pieniä painoja siis. Mutta nyt kun olen päässyt piikkauksen loppusuoralle ja tein tänään ensimmäisen maksimitestin sitten peruskauden alun jälkeen (josta on siis n. 5 kk aikaa), niin eipä noussutkaan kuin vaan 82,5 kg. :( Siis eikö sen maksimin periaatteessa pitäisi olla suurempi tuollaisten treenien jälkeen? Missähän vika lienee? Oliko tänään vaan huono päivä? Viikon päästä olisi tarkoitus tehdä vielä uudestaan ykkösiä, nousisikohan silloin enemmän?

85 kg lähti kyllä rinnalta ja nousi jonkun matkaa mutta tipahti takasin. En tiedä olisiko esimerkiksi lattia- tai lankkupenkki sitten apukeino tähän ongelmaan. Näin alkuvaiheessa vaan ei oikeen kehtaisi ruveta tekemään jotain lankkupenkin kaltaisia hifistelyjä...

Sitten on tietysti ravinto ja lepo, mutta niiden vaikutuksesta on paha sanoa mitään, kun tähän asti olen kuitenkin ohjelmassa edennyt. Kyykky ja mavekin tuntuvat sujuvan ihan kelvollisesti.

Että minkä diagnoosin osaisit asiantuntijana antaa? Mikä mättää?

Kyllä masentaa. Kai sitä pitää kokeilla taas pian jotain uutta ohjelmaa... vaikka tuota 5x5...
 
timias: ihan hyvin. yks vaihtoehto vois olla:
ma: penkki, yläselkä, ojentajat
ti: kyykky, sjmv, vatsa, kyljet
ke: penkki, yläselkä, hartiat
to: -
pe: kyykky, julle, vatsa, kyljet
la: penkki, yläselkä, ojentajat
su: -

Kiitos, tää vakuttaa hyvältä!
 
Mitä apuliikkeitä suosittelisit, jos halutaan parantaa intti-penkki ykkös maksimia? Ojentajat eivät ilmeisesti ole niin suuressa roolissa kuin perus penkissä?
 
zou: vaikee sanoa. mikä progressio perusjaksolla (joka oli aivan liian pitkä) tapahtu kiloissa? en oo tota systeemiä suunnitellu käytettäväksi prosenttien kanssa vaan tuntuman mukaan. vois siis olettaa, että tossa ajassa oisit saanu jo perusvoimissa hyvinkin runsasta kehitystä.

nr1: ihan sama systeemi ja ojentajien osuus on sama. yläselässä tulis pysyä yhtä jämäkkä kaari kuin jalat maassakin.
 
Minkälaista leveyttä suosittelisit kyykkyyn 190-senttiselle? Minkälaisella leveydellä itse kyykkäät, kun etkö itsekin olet aika pitkä mies? Ite oon kyykkäilly kapealta ihan pohjaan asti, mutta tekis mieli kokeilla leventää kyykkyä, jos sillä saisi kovempia rautoja liikkeelle:)
 
zou: vaikee sanoa. mikä progressio perusjaksolla (joka oli aivan liian pitkä) tapahtu kiloissa? en oo tota systeemiä suunnitellu käytettäväksi prosenttien kanssa vaan tuntuman mukaan. vois siis olettaa, että tossa ajassa oisit saanu jo perusvoimissa hyvinkin runsasta kehitystä.

Niin no mä siis tosiaan vedin ton peruskauden ihan prosentteja katsellen, en tiedä josko vika olisi sitten siinä. Kiloina se progressio nyt ei ollut kai mitään mahdotonta... vaikee sanoa kun ei ole vielä niin kokemusta näistä jutuista. Eka treeni oli siis 3x4x60kg (oli hyvinkin kevyt) ja viimenen 6x6x65kg.

Olenkohan mä käsittänyt jotain sitten väärin?

Mitäs sanot, pitäiskö alottaa samantien uusi peruskausi vaikka tolla 5x5 -tsydeemillä? Jos sitä vielä sais jotain siellä salilla aikaiseksikin, ei viittis turhaan siellä heilua :D
 
Mikähän mahtaa olla vikana että saan vastaotteella (suht kapea) 8-10 leukaa ja myötäotteella (ainakaan leveällä) en saa yhtään? Pitäiskö tehdä myötäotteella kapeana aluksi ja alkaa sitten leventemään otetta vai mitäs suosittelisit?
 
Muutes Zounatan mulla on ihan sama ongelma. Sama maksimi oli penkissä ja ekassa testissä sain hikisesti 82,5 mutta se ei kummonen parannus ollu. Kyykyssä ja mavessa tullu maksimiin kymmeniä kiloja. Tuolla toisessa tredissä jto veikkailikin minulla olevan jostain syystä pieni ylikunnon alku. Nyt olen sitten kevennellyt ja kun ei enää 70kg oikein jaksanu liikutella kun pari kertaa. Nyt kolme viikkoa vielä piikkaus ohjelmaa mitkä teen loppuun kyykyn ja maven osalta ja penkillä kun ei pystyny oikeen isolla painoilla tekee niin jollain 55-65kg jotain kevyttä sarjaa. Sitten kevyt viikko ja kokeilen venäläistä penkkiohjelmaa. Jos vaikka tehoaisi.
 
Back
Ylös Bottom