niin...miksi? toi puol tuntia on kyl jo aika pitkä aika hölkötellä meikäläiselle ja oon vähä siinä luulossa, että normilönköttely ei juuri tue voimailua ja rasvanpolttoa, kuin nyt ehkä palauttavana harjoitteena. jotain tollasta palstallakin paljon puhuttua HIIT-treeniä vastaavaa aatellu...varmaan kyllä vähä miedommalla versiolla.
mutta, eipä mulla mitään kokemusta oo asiasta, joten....????
taitaa kuitenkin haitata voimankehitystä jaloissa liiallinen lenkkeily, onko se sit hermostollista vai mitä? tällä periaattellahan tota vauhtileikittelyä tjsp. vois tehdä ennemmin aivan jollain peruspumppauskaudella, eikä lainkaan maksimi- eikä edeltävälläkään kaudella (siis voimailussa).
mutta onko tuollaisesta juoksemisesta muuta hyötyä, kun palauttavat ja sitten parantuneen hapenottokyvyn myötä helpommat salitreenit...en tiedä.. ja tosiaan sitä silavaakin pitäis haiduttaa..
Siis onko puolen tunnin hölkkä pitkä sulle sen takia, että et jaksa, vai että ei huvita. Jos kunto on huono, niin joku hiitti on vähän turhan pitkälle vietyä harjoittelua IMO.
Huvittavaa, että puolentunnin tasavuhtinen hissuttelu on podauksen kannalta haitallisempaa, kuin puolen tunnin vetoharjoittelu. Väitän, että se on toisinpäin. Tietysti riippuu vetoharjoittelun sisällöstä.
Tasavauhtinen hölköttely on palauttavaa, kun taas kovempitehoinen juokseminen tuotta voimakkaampia iskuja jalkoihin, lihakset rasittuvat enemmän ja vielä jos maitohappoja otetaan, niin palautuminen hidastuu senkin johdosta.
Tietysti tää kaikki on spekulaatiota, koska en tiedä, että mitä se sun vetoharjoittelu pitää sisällään, mutta näin yleisesti.
Kyllä mulla ainakin kulkee puntti paremmin lenkin jälkeisenä päivänä, kuin esim 15x200m treenin jälkeen. Tietysti 15x200m on ehkä vähän eri luokkaa, kuin mitä itse ajattelit, mutta silti. Hermosto rasittuu kovemmassa vauhdissa enemmän.