Kysymyksiä Jto:lle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Miten kannattaisi tehdä jos takana on melko pitkä penkki-kausi, ja vanha maksimi on 140kg, mutta nyt yrittäessä 150kg jäi karvaa vaille, ja olisi kova halu koittaa maksimia uudestaan parin viikon päästä. ja välissä pitäisi kevennelläkin ennen uutta maksimikokeilua. Onko tilanne mielestäsi toivoton, vai onko vielä mahdollisuuksia, ja jos on, niin minkälaisia? sekä pientä muutaman viikon piikkausta epäonnistuneen maksimin jälkeen prosenteilla pyytäsin:)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
3*4 -> 6*6 sopii vedon perustreeniin hyvin.

dippi on eri liike kuin penkki. esim. selkälihasten käytössä saa isoja eroja. tiedän tyyppejä, jotka penkkaa paljon ja dippaa vähän ja päinvastoin sekä sellasia, jotka on kummassakin hyviä.

jää: aina ennen maksimia kannattaa kevennellä, ettei tukkosena enkkoja hae. vaikee sanoo mitään, kun en tiä, mitä toi "pitkä penkki-kausi" tarkottaa.
 
Mitä mieltä tällaisesta ohjelmasta ja onko treenien järjestys hyvä? Treenipäivät olisivat Ma, Ti, To, Pe tai La

1.
Tempaus
Takakyykky
SJMV

2.
Penkki
Leuat(myötäote)
Dippi
Vipunostot

3.
Rinnalleveto
Etukyykky

4.
Kapea penkki
Pystypunnerrus
Ranskalainen
Leuat(vastaote)
Hauiskääntö
 
Mitä jto antaisit vinkiksi maastavetoon kun painot jää niin usein lattiaan? Eli se ihan alkuvaihe on kaikista vaikein eikä ikinä oo vielä veto jääny kesken jos oon saanu lattiasta n.10cm irti.:whip:
 
heikot reidet ja persus ja takareidet ja keskivartalo :)

no pikkuselta 3-5cm:n korokkeelta vetely polvet hieman normaalia edempänä tangon yli, boksietukyykyt, prässi jalat ylälevyssä ja polvet korviin, romanialainen veto... onhan noita apuja, mutta parhaiten se kehittyy, kun et hätäile alussa, vaan painat kunnolla jalat lattiasta läpi, etkä anna takapuolen karata taakse. selkä siis ei saa niiata eteen nostaessa. lonkka- ja polvinivel ojentuu yhtäaikaa.
 
ellet oo kokeillu, antaa mennä. joskus oon sanonu myös, että paras treeniohjelma on se, mitä et oo kokeillu. saattaa tuoda kaivattua muutosta treeneihin. silti hit ei periaatteiltaan ehkä oo ihan sitä mitä voimaharjottelussa haen ite, mutta pikku modailulla siitä vois saada hyvän. esim. toistoalueita muuttelemalla.
 
Tavoite: Penkki 150 kiloon

--------------------------------------------------------------------------------

Penkki pitäis saada 150 kiloon. Tällä hetkellä menee 127,5 - 130 kg, ja olisiko realistista yrittää jouluksi penkki 150 kiloon, vai onko liian kova tavoite? Mitä mieltä kokeneemmat olette? Millaisia ohjelmia suosittelette?

Tällä hetkellä teen pääasiassa 2*6 systeemillä, välillä vaihdellen 3*4 systeemiin. Oon tehny tätä nyt noin 8 kk, toki välillä vaihdellen (esim 3*8 systeemiä) kehitystä penaan on tapahtunut noin 15 kiloa. Oon 194cm ja 109 kg, ja natu.
 
Jto,
suositteletko voimailijalle ja/tai kehonrakentajalle remmien käyttöä selkätreeniin, vai lähteekö niillä viimeisetkin voimat ja koko ranteista? Tavoitteena on myös saada kädet millä voi tehdä jotain...

Esimerkkiliikkeet ohjelmastani. Liikkeet jaettuna eri päiville.
Maastaveto
Leuanvedot
Kulmasoutu
 
jellona: miksi juuri 150? miksei 157,5 tai 175? mitä tapahtuu, ellet saa 150 ylös??? :) ei noi tasaluvut maailmoja kaada. ja tottakai tänä vuonna se menee. vaihtele ohjelmaasi enemmän. vaikka ihan peruskaavalla edes:
1. kk: 3-4*8-10
2. kk: 4-6*4-6
3. kk: 1max, max*90, 80%

jari: kehoilijalle miksei ja voimailijallekin, mutta vedot tekisin ristiotteita vaihdellen. kyllähän sitä grippiä voi muutenkin tehdä kuin noissa lajeissa. heh... hassu quote.
 
Pitkästä aikaa vaivaan jto:ta.
Tässä yks voimanostaja tehny mulle perusohjelman, ei perinteinen voimanosto, kymmeneks viikoks ja viikko kolme menossa. Penkki kaks kertaa viikossa mutta penkistä nyt kyselisin.
Hän sano mulle että penkkiä tehdessä kannattaa tanko laskea hitaasti ja pysäytetään rinnalle sitten siitä täysii ylös. Nyt kun katellu salilla ja youtubessa niin näitten voimanostajien penkkisarjat on yleensä että nopeesti alas ja nopeesti ylös. (mitä nyt meiän salil kolme nähny)
Mitä sanoo jto?

e. mitä mieltä jto on koneista kun tulee niitäkin nytten ko. kaverin ohjelmassa vähän käytettyä? Onko vapaat painot ainoa oikea totuus?
 
jellona: miksi juuri 150? miksei 157,5 tai 175? mitä tapahtuu, ellet saa 150 ylös??? :) ei noi tasaluvut maailmoja kaada. ja tottakai tänä vuonna se menee.

Niin no ajattelin vaan laittaa jonkun tasaluvun tavoitteeks. Tähän mennessä ei ole varsinaista tavoitetta ollut, kunhan nyt rautaa on nostellu ja kropan tasaista kehittymistä toivonu. Onko noi keskipitkät sarjat yhtä hyviä maximin kehitykseen, kun jotku sanoo että kannattais vähentää toistomääriä esim. 2-4?
 
jto:lta semmosta kyselisin, että miten aloittaa maastavetoa tekemään? oon selkäni telonut aikoinaan ja rakenteellista vikaa löytyy kuten rappeumaa välilevyissä ja skolioosia, ja alin nikama pois rivistä. Kuitenkin oon saanut kai keskikropan hallintaa ja lihaskuntoa paremmaks ja sjmv on sujunut jo useita kuukausia niin, ettei oo kipuillut, niin ajattelin jos uskaltais alkaa perinteistä mavea treenaamaan.
 
akke: hartiat kääntyy eteen. miks kyselet samaa joka helevetin threadissä???

mur: tanko voittaa koneet voimailussa, bodailussa ei ihan niin tarkkaa. tekisin osan treeneistä stopilla, mutta jos ei kisaile, ei tarvi pysäytellä. vaihteluksi.

leijona: se toistoalue kehittyy parhaiten, mitä treenaat. vaihtelu on joka tapauksessa kuitenkin se koko homman kantava idea.

putte: jos alaselässä pysyy normaali lordoosi, en näkis haittaa treenailla. paljon sarjoja, mutta ei liika tiukkoja. vaihdellen pukeilta ja korokkeeltakin.
 
Nyt alkaa intti hommat oleen ohi ja tarvisin valmennusta kohti 2008? alle 105kg SM-kisoja kohti. Onko jto:n navetassa vie tilaa?
 
Seuraavassa tarvitsisin konsultaatiota.

Nyt vuodenvaihteesta kevään loppuun voimanostotreenini muuttui melko ylläpitäväksi ja satunnaiseksi, sillä suoritin kahta tutkintoa samaan aikaan ja opiskelukiireet veivät totaalisesti päähuomion. Se on onneksi nyt ohi, ja aikaa treenille on taas normaalisti.

Testasin hiukan herättelevän noin kolmen viikon ykköstelyjakson jälkeen tämänhetkisen voimatasoni. Tulos rohkaisi itseäni, sillä 90% ennätystuloksista on jäljellä. Miten tästä eteenpäin? Millä tavoin palauttaisin itseni "orderiin" mahdollisimman tehokkaasti?
 
Back
Ylös Bottom