Kysäisempä minäkin täällä, etten turhaan tee uutta trediä. Kaikki halukkaat vastatkoon jos vähänkään on vinkkiä antaa!
Taustaa:
Olen body-tyylillä treenaava nuori jamppa ja kaverin kanssa on pieni veto päällä. Ajateltiin huhtikuussa ottaa yhteinen treeni kavereiden kanssa porukalla ja siellä pitäisi sitten näyttää, että ketä nostaa. Eli tämmönen leikkimielinen skaba. Oon treenannu nyt 2kk lähes vuoden tauon jälkeen ja tulokset on aikalailla samat kuin mitä ovat parhaimmillaan olleet joitakin poikkeuksia lukuunottamatta.
Olen nyt treenaillut 2-jakoisella, jossa toisena päivänä kädet, reidet, vatsa ja toisena päivänä selkä, rinta, olkapäät ja pohkeet. Ensimmäisen päivän molemmista pidän toistot 6-8 ja toisena päivänä 10-12. Treenaan joka toinen päivä. Olen kuitenkin tehnyt nyt "lyhyiden sarjojen päivänä" niin, että otan penkissä, maastavedossa ja kyykyssä lyhyempiäkin sarjoja (siis alle 6 toistoa) voimanhakumielessä. Ja ongelma on se, että en oikeastaan tiedä yhtään miten olisi järkevintä treenata noita pääliikkeitä, jotta niissä saisi voiman kannalta hyvää kehitystä.
Aikaa kisapäivään on noin 12 viikkoa ja sinä aikana olis tarkoitus tehdä kaikki mahdollinen!
Kysymyksiä:
-Millainen ohjelma tolle ajalle?
-Otanko pääliikkeitä kuinka usein (2krt/viikko olisi mahdollista tuon 2-jakoisen kanssa)?
-Miten apuliikkeet?
-Miten valmistautua kisapäivään? Mitä pitää muistaa ja mitä välttää viimisillä viikoilla, päivinä tai vain tunteja ennen nostoja?
Kaikenkarvaset vastaukset on tervetulleita!!
edit:
Siis tuo ohjelma mitä alan tekemään olisi tarkotus rakentaa tohon jo olemassa olevaan 2-jakoseen. Eli ei suuria muutoksia, mutta voiman kannalta pitäis saada perusasiat haltuun...