Kysymyksiä Jto:lle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Mitä pitää muuttaa ohjelmassa jos vaihtaa perinteisen maven sumoon? Teen nyt tuota "taviksen voimaohjelmaa", 2 päivää viikossa eli mave tulee kerran kahteen viikkoon.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ludvig sanoi:
Kyykky 3kertaa viikossa- ohjelma lähenee loppuaan ja ajattelin ottaa pienen vetopiikkauksen sen perään. Irrotus on vedon ongelmakohta, minkä pitäisi helpottaa kunhan saan haettua tuon kyykyn ykkösen. Ennen kyykky on ollut vetoenkkaa 50kg jäljessä, ens viikon jälkeen toivottavasti enää n. 10-15 kg.

Kannattaako veto tässä tapauksessa piikata korokevedoin? Testi sitten tietysti normaalisti. Ajattelin 5 viikon mittaista jaksoa. Vetoa en ole tehnyt juuri ollenkaan viimeisten 3-4 kk aikana. Testasin sen pari viikkoa. Tulos ei ole tippunut oikeastaan yhtään.

Oisko jto:lla, salomaalla tai muilla kokeneilla heittää vinkkiä? :)
 
On se mun käsittääkseni voimanostossa kilpaillu. Kokemusta voimailusta ainaki enemmän ku mulla vaikka nuori jamppa onki.
 
Juupa, mutta en lähtis joltain jolpeilta kyseleen neuvoja mihinkään korokevedolla piikkailuun. Tai voisin kysyäin, noudattaminen on eri asia. Hyviä paitavinkkejä Salomaalta tulee kyllä mutta muuten sen verran vaihtelevaa juttujen taso ettei oikein luottamusta herätä.

Eikä Salomaa herneitä, hyviä vinkkejä olet kirjotellut, koitan vaan muistuttaa että täällä netissä saa olla aika lähdekriittinen tiedoissa ja tarkkaan punnita kenen sanaa kuuntelee.
 
RRKalle sanoi:
Juupa, mutta en lähtis joltain jolpeilta kyseleen neuvoja mihinkään korokevedolla piikkailuun. Tai voisin kysyäin, noudattaminen on eri asia. Hyviä paitavinkkejä Salomaalta tulee kyllä mutta muuten sen verran vaihtelevaa juttujen taso ettei oikein luottamusta herätä.

Eikä Salomaa herneitä, hyviä vinkkejä olet kirjotellut, koitan vaan muistuttaa että täällä netissä saa olla aika lähdekriittinen tiedoissa ja tarkkaan punnita kenen sanaa kuuntelee.


Niin aivan. Enhän mä ikinä olekkaan sanonut mitään, että mistään tietäisin. Omista kokemuksista lähinnä jutut tulee ja mitä nyt maajoukkuevalmentajien kanssa ja muiden huippunostajien kanssa on juteltu ja treenattu. Pelkkiä ehdotuksia ne aina kyllä on.

Tosta, että juttujen taso vaihtelee niin voisitko antaa jotain esimerkkiä? Kiinnostaisi kyllä kovasti tietää, että mitä sitä on selitelty. Mielestäni en ole edes kovasti neuvonut täällä ketään.

Mutta tottahan se on, että tarkkaan kannattaa suodattaa kaikki mitä netistä lukee.
 
koroke? siis ite seisot korokkeella. vai pukeiltaveto? jolloin painot on pukeilla. mä pidän jälkimmäisiä ehdottomasti vedon parhaina apuliikkeinä...tai siis oheisliikkeinä eli vedon kanssa samoilla kierroilla treenattavina juttuina. jos lähtö on se ongelma, uskon, että vedät sumolla? sillon paras apu on 3cm:n kumimatto jalkojen (ei painojen) alla. pidä lantio kurissa ja älä oikase jalkoja liian aikasin. kyykyn jälkeen voi ihan hyvin tehdä saman tien vetopiikkauksen esim. 4-6 viikossa.
 
Johdatus kysymykseen: Mulla on ollut pienet pohkeet, erityisesti juuri tuolta säärien sisemmältä puolelta. Käsittääkseni lihaksen pitäisi työntyä sieltä niin, että ihmistä edestä päin katsoessa sen huomaisi, mulla näin ei ole. Sikäli tämä on aika kiusallista kun esim. vaateostoksilla ei löydy sopivia kledjuja kun reisien/pohkeiden suhde on niin vinksallaan.

Sitten pitemmittä puheitta, olettaen että tiedät ihmisen anatomiasta, kysyisin että mikä liike mahtaa rasittaa pohkeen sisäsyrjää(isovarpaan puolimmaista)? Olen treenannut pohkeita jalat suorana smithissä kakkosnelonen päkiöiden alla ja normannin vaakaprässissä. Alkuun teen 1-2 tiukkaa sarjaa ja sitten pidemmän pumppisarjan. Olisiko itse treenissä jotain huomioitavaa?

Kiitos jo etukäteen.
 
Salomaa sanoi:
Tosta, että juttujen taso vaihtelee niin voisitko antaa jotain esimerkkiä? Kiinnostaisi kyllä kovasti tietää, että mitä sitä on selitelty. Mielestäni en ole edes kovasti neuvonut täällä ketään.

.


En jaksa ettiä nyt mutta itse ihmettelin jotain tosi aloittelijamaista kysymystä jonka jossain teit. Kun olin aiemmmin lukenut juttuja ja ajattelin että onpa asiantuntevaa puhetta. Sen verran vaan pisti se silmään että jäi muistiin. Sitä taas en kuolemaksenikaan muista mikä kysymys oli kyseessä.
Laitan tänne jos löydän.
 
RRKalle sanoi:
En jaksa ettiä nyt mutta itse ihmettelin jotain tosi aloittelijamaista kysymystä jonka jossain teit. Kun olin aiemmmin lukenut juttuja ja ajattelin että onpa asiantuntevaa puhetta. Sen verran vaan pisti se silmään että jäi muistiin. Sitä taas en kuolemaksenikaan muista mikä kysymys oli kyseessä.
Laitan tänne jos löydän.


Jaha, ok. Aloittelija tosin olenkin :D Mutta ihmeen paljon sitä vuodessa oppii. Vaikka munkaan tulokset ei ole mitään ihmeellisiä todellakaan niin ei niitäkään sentään ihan nolla tieto/taidolla saavuteta. Ahkerasti tässä opiskellaan.
 
En tietenkään suoraan kopioi tai usko kaikkea mitä väitetään. Tottakai tietoa sovelletaan. Halusin lähinnä kuulla eri mielipiteitä esittämääni semmosilta jotka on esim. kilpaillu ja totta kai muiltaki.

Vetotyyli on perinteinen. Tarkoitin koroketta jalkojen alla, esim yks kiekko. Sitten testin vetäis sukkasillaan. Mietiskelin oisko tämmösessä mitään järkeä :rolleyes:

Pitää panostaa tuohon lähtöön eli pitää paketti kasassa, ettei perse nouse turhan aikasten.
 
huumor sanoi:
muistaakseni pohjenostot istuen ottavat juuri tähän "leveään" lihakseen.

Mitä olen katsonut noita lihaskarttoja, niin mun silmään soleus on kyllä sijainnut ihan muualla kuin tuossa pohkeen sisäsyrjässä...
 
pohjenostot istuen ottaa soleukseen, eli siihen lattanaan palaan sen kaksosasen pullukan alla. näkyy hieman viiruina sivuilla.

aika harvoin perinteisen vedossa heikko kohta on maasta lähtö... ettei siinä vaan olis jotain tekniikkavikaa. suosittelen avuksi mm. etukyykkyä boksilta. polvikulma sama tai hieman pienempi kuin vedon lähdössä.
 
jto sanoi:
aika harvoin perinteisen vedossa heikko kohta on maasta lähtö... ettei siinä vaan olis jotain tekniikkavikaa. suosittelen avuksi mm. etukyykkyä boksilta. polvikulma sama tai hieman pienempi kuin vedon lähdössä.

Alku on voinu monesti olla liian hätänen. Persamus nousee ylös ja homma kusee. Pitää ottaa jossain vaiheessa kokeiluun esim. kyykky 3kertaa viikossa- ohjelma vedolle ja laittaa erilaisia vetoja siihen.
 
Mitkä voimailun perusteokset löytyvät kirjahyllystäsi?

Varmaankin Zatsiorskyn, Siffin ynnä muiden kumppanusten tuotoksia löytyy? Eli salaisuudet auki mistä tieto on hankittu. :)
 
Varmaan todella tyhmä kysymys, mutta niitä saattaa tulla kun "bodailija" päättää alkaa voimailemaan. Elikä kun tehdään räjähtävyystreenissä toistot asyklisesti, niin lasketaanko tanko kokonaan telineisiin toistojen välissä vai onko tarkoitus tehdä ainoastaan pysäytys yläasennossa?
 
TRENT sanoi:
Varmaan todella tyhmä kysymys, mutta niitä saattaa tulla kun "bodailija" päättää alkaa voimailemaan. Elikä kun tehdään räjähtävyystreenissä toistot asyklisesti, niin lasketaanko tanko kokonaan telineisiin toistojen välissä vai onko tarkoitus tehdä ainoastaan pysäytys yläasennossa?

Jos tarkoitat vaikka nopeuspenkkiä tyylin 6-10*3*60% 30 sekunnin palautuksilla a la westside barbell, niin kyllä niissä laitettaan se tanko ihan kiltisti telineisiin. En ole ainakaan kuullut mistään nopeustreenistä missä ei näin toimittaisi.
Ja en tiedä mistä noi lyhyet palautukset on saanut alkunsa, mielestäni räjähtävyysliikkeissäkin kandee pitää ainakin se minuutin tauko.
 
vissiin tarkottaa tota mitä jto kirjotteli tosta rrv:stä. Ja vissiin tarkottaa ihan pysähtymistä vaan. Sarjojen välillä sit telineisiin.
 
RRKalle sanoi:
Jos tarkoitat vaikka nopeuspenkkiä tyylin 6-10*3*60% 30 sekunnin palautuksilla a la westside barbell, niin kyllä niissä laitettaan se tanko ihan kiltisti telineisiin. En ole ainakaan kuullut mistään nopeustreenistä missä ei näin toimittaisi.
Ja en tiedä mistä noi lyhyet palautukset on saanut alkunsa, mielestäni räjähtävyysliikkeissäkin kandee pitää ainakin se minuutin tauko.

En tarkoita tuota WSB tyyliä vaan ajattelin alkaa treenaamaan tällaisella kierrolla (kunnia JTO:lle) nimenomaan räjähtävyyttä.

1. 5*3*75
2. 6*3*70
3. 8*2*65
4. 10*2*60

Eli jos esimerkiksi otan tuon 5x3x75%, niin otetaanko nuo kolmosen toistot peräkkäin siten, että yläällä tehdään selkeä pysäytys, vai lasketaanko jännitys rinnalta kokonaan pois ja asetetaan tanko vaikka pariksi sekunniksi telineisiin? Sarjojen välillä sitten tietysti otetaan ihan kunnon palautukset.
 
Back
Ylös Bottom