Kysymyksiä Jto:lle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
aika monotonista on, ei anna kuvaa progressiosta, vedot tehdään pääasiassa ylös asti in my book, hauis turhaa, kaks vetopäivää putkeen no good, kapea penkki ois hyvä lisä...

kirjottele yksityisviestiä, niin jutellaan grippereistä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Virhe tullut tohon, vetopäiviä ei kuulunut tehdä putkeen. Vedot jaettu kahteen osaan kun toi lähtö jumittaa. Heitänkö dipin pois ja kapean penkin tilalle?
 
penkin kehittämiseen eri variaatiot parempia, vaikka dippi toki on pirun hyvä liike. lähtöön auttaa veto pieneltä korokkeelta polvet enemmän edessä. se on pakaroiden tuesta ja etureisistä kiinni se ihan lähtö.
 
Päivä1
Penkki

Päivä2
Kyykky

Päivä3
Pysypunnerrus
Kapea penkki

Päivä4
Pukeiltaveto
Kulmasoutu

Eli lisäänkö tähän sen vedon pieniltä korokkeilta? Vai riittääkö pelkkä kova kyykyn reenaaminen tohon maven lähtöön?
 
sumokyykkyyn riittää, mutta perinteinen eroaa kyykystä liikaa.
mun versio tuosta:

Päivä1
Penkki
Leuat
Pystypunnerrus

Päivä2
Kyykky
Vatsa

Päivä3
Kapea penkki
Leuat
Viparit

Päivä4
Veto, vuoroviikoin pukeilta ja korokkeelta
Etukyykky boksille
Kyljet
 
Mitä mieltä oot. Jos kyykkää leveellä ja vetää kapeella meneekö noiden leveiden kyykkyjen "tuoma voima" ihan harakoille vetoa ajatellen. Oisko parempi tehä kyykky ja mave samalla leveydellä?
 
ei mene. itseasiassa säästää paukkuja vetoon paremmin kuin jos kyykkäis kapeelta. selkää se perinteinen veto vaatii sit enempi tietenkin.
 
3-5cm ja lähtö siten, että polvet on hilkun enemmän tangon yli kuin normaalivedossa. ja loppuun asti vauhdilla.
 
Oon kyl aika :david: Mut tehdäänkö leuat vasta vai myötä otteella? Ja vittu kun ei ole hajuakaan miten toi boksi kyykky tehdään. Ikinä nähnyt kenenkään tota edes tekevän.
 
vaihdellen. etukyykky boksille maastavetoa auttelemaan tehdään hieman pienempään polvikulmaan kuin mistä veto lähtee. eli ei ihan vaakasuoraan. rauhallinen lasku boksille, pysäytys ja reidet rennoksi. sitten reisillä painaen ylös ilman niiausta ja lantion karkaamista taakse.
 
Olen huomannut lähiaikoina, että penkkipunnerruksessa rinnalta lähtö on hyvä ja suht nopea. Muuten kulkee hyvin, mutta se tyssää tuohon keskikohtaan eli ns. "tyhjä aukko". Millä liikkeillä saisin sen kohdan paranemaan päin, koska ei tuosta lankkupenkistäkään ole minulle melkein yhtään apua sillä siinäkin painot ovat melkein samaa luokkaa ellei jopa samat.
 
Minä täällä itken jälleen ja kyselen että millainen olisi hyvä maksimiliike penkkiin kun tämä junnaa edelleen irvistelleen paikallaan että alkaa menettämään toivon kohta kokonaan.
2x6 vedeltiin ja nyt koitellut omia sähellyksiä. Tänään tein 1x4x95. Ei vaan millään keksi sitä oikeaa ja seuran voimanostajat, jotka vois auttaa on tuolla elimäellä jonne on matkaa. Koitin ton ekan 95:n jälkee 105 eikä noussu :( Tässähän sairastuu masennukseen kun yleensä pääsee "ultratehokuntoon" ja toinen "tehoreeni" vaan kerran kuussa jolloin raskaat painot on kun tyhjää vaan (eikä sillon tajuu koittaa maksimeita) mutta loppukuu meneekin sitten vitutukseen kuollessa. Ei varmaan jaksais yhtään kiinnostaa ja parempaakin tekemistä olisi kun kattoo mun surkuttelui.

PS. Onko näistä että nostetaan tosi raskaita painoja telineeltä ylös ja tiputetaan takas mitään hyötä? Kun nähny joittenki tekevän silleen. Tänään tein sellasia 3x 130kg:llä.
 
kala: tee penkkiä eri leveyksillä. usein pelkästään kapeen lisääminen treeneihin poistaa ko. ongelman. sun ojentajat on suhteessa heikot siis.

mur: paras penkin maksimiliike on penkki. koska on kyse hermostotyöstä, tulee sen olla mahd. lähellä lajia. junnaat liikaa treeneissä, oletan. noilla telineistänostoilla viet vaan ittes jumiin.
- treenaa penkki eri leveyksillä: leveä, normaali, medium, kapea. noiden erot n. kämmenleveys per puoli.
- treenejä 2-3 krt/vko.
- ei sarjoja loppuun asti.
- avuiksi leukoja, kulmasoutua, vipunostoja, kiertäjäkalvosimia...

hypoteettinen progressio:
- 1. kk: 3-4*8-10
- 2. kk: 4-6*4-6
- 3. kk: 1max, max*90, 85%
 
Terve JTO! Mulla on tossa inttiin lähtö 9.7.-07 ja nyt treeniohjelmaa jäljellä vielä noin 4 ja puol viikkoa. Elikkäs noin 3 viikkoa jää aikaa ennen inttiä keretä räpeltää jotain että sais kuntoa esiin. Tiedän että ei siinä paljoa ehdi tehdä, mutta mitä ehdottaisit?
 
paljon eri temposia juoksuja ja omalla kropalla kestovoimaa vatsaan, leukoihin, punnerruksiin... helpohkoja sarjoja, mutta paljon ja usein.
 
Tuonne voimaohjelmiin kun ei kukaan oikein tunnu kommentoivan niin ajattelin sitten tuoda tämän ohjelmani samantien gurulle arvioitavaksi :)
kyseessä siis tavallaan kaksijakoinen ja treenejä 3-4 kertaa viikossa, liikkeet joissa vähän pidemmät sarjat tarkoitettu tehtäväksi hieman kevyempinä


1. Kyykky 5x5
Vipunostot sivulle 3-6x6-10
Dippi 3-6x6-10

2. Työntö 3x3->6x6
Penkki 3x3->6x6
Vatsat

1. Etukyykky 5x5
Pystypunnerrus 3-6x6-10
Kapea penkki 3x3->6x6

2. Tempaus 3x3->6x6
Vinopenkki 3-6x6-10
Vatsat

+leukoja päivittäin

Kyykky laahaa jäljessä tällä hetkellä. pitäisikös tähän suurempia muutoksia tehdä että toimivan saisi? tuleeko olkapäille liikaa tekemistä? suuret kiitokset jo näin etukäteen :)
 
ok. eli riittääkö jos tiputan pois vaikka pystypunnerruksen ja vipunostot?

Sitten toinen asia eli tuo työntö. kannattaako työntötreeni jakaa kahtia eli ensin muutama sarja riveä vähän isommilla painoilla ja sitten vähän pienemmillä loput sarjat ylös asti? eli siis riveä olen tehnyt huomattavasti pitempään ja siinä tuleekin yli 80 kiloa, mutta ylös asti en usko että menee. työntönä en ole tehnyt kuin muutaman kerran ja nyt pitääkin keskittyä parantamaan hieman olkapäiden liikkuvuutta vielä, jotta se saadaan tehtyä riskittömästi.
 
Back
Ylös Bottom