Ensinnäkin suuret kiitokset ja hatunnostot jto:lle pyyteettömästä neuvonantotyöstä!!! Sitten itse asiaan, elikkäs: Bongasin searchilla sun laatiman PAINONNOSTO-ohjelman, joitain vuosia vanha. Se kuului näin:
Ma
Raaka tempaus
Maastaveto
Vatsa kiertäen
Leuanveto, vastaote
Ti
Rinnalleveto kyykkyyn
Raaka ylöstyöntö telineistä
Etukyykky
Vatsa lisäp.
To
Jalkakyykky
Leuanveto, myötäote
Pystypunnerrus
Polvien nosto riipunnassa, stop 2"
Pe
Raaka tempaus
Raaka rinnalleveto
Etukyykky stopilla
Voimarulla
Itsellä on muutaman vuoden treenihistoriaa junnuajoilta painonnostosta, joten tekniikka on sillä tavalla hallussa, että työntö tulee (krhm, vaikka itse sanonkin) melkoisen puhtaasti, tempaus taas toimii oikeastaan enää raakana. Nyt olen ajatellut palailla painonnoston pariin, mutta ex-valkku on lopettanut toiminnan eli siltä suunnalta en oikein enää ohjelma-apua saa. Vanhatkin olen tyhmänä hukannut. Muuta saliharjoittelua on tullut tehtyä aika monipuolisesti, kuitenkin pari kertaa viikossa. Lisäksi uitua tulee neljä kertaa viikossa, eli siitä palauttavat samalla...
Tarkoituksena olisi tehdä kolme kertaa viikossa painonnostoliikkeitä. Tempausta tekisin aluksi ainoastaan lämmittelynä/hyvin pienillä painoilla, kunnes tekniikka taas iskostuu radoilleen. Eli kovemmilla painoilla tempausta vain raakana. Miltäs kuulostaa tällainen muunnos tuosta sun setistä
I
Raaka tempaus 3x3 75%
Työntöveto/tempausveto vuoroviikoin 3x3 80 / työntö??
Takakyykky 3x3 80
Vatsa kiertäen
Leuanveto, vastaote
II
Rinnalleveto kyykkyyn 3x3 75%
Raaka ylöstyöntö telineistä 3x3 75%
Etukyykky 3x3 80
Vatsa lisäp./voimapyörä
III
Tempaus 3x3 alle 50%
Leuanveto, myötäote
Raaka rinnalleveto 3x2, toinen nosto työnnöksi asti 80-90
Pystypunnerrus 3x3 80
Vatsoja
Lisäksi tempausta lämmittelyissä, jotta tekniikan saa hyväksi.
Onko mitään ideaa. Ajattelin että olisi hyvä laittaa yksi harjoitus selkeästi keveämmäksi ja kaksi raskaaksi, mutta toisaalta nuo raskaammat liikkeet liittyvät pitkälti riveen, joten en niitä sitten sotkenut samoille päiville. Lisäksi raaka ylöstyöntö on vielä liian hidas, eli ajattelin että sillekin sopisi kevyempi setti. Myöhemmin tarkoitus lisätä tempauksen kovuutta kuten jo mainitsin… Ja palauttavia tulee tehtyä ja varsinkin aerobinen pohjakunto on hyvä. Viimeinen asia, mitä haluan on jumi, joten olenko nyt jyvällä? Tällä olisi pari kuukautta tarkoitus mennä, jonka jälkeen uudet maksimit. Ai niin, ja tällä hetkellä liikutaan sellaisella tasolla että työntö on jotain 75-80 kg, tempauksesta en tiedä, mutta raakanakin 50 paremmalla puolella. Kyykkymaksimi (taka) jossain 110-120, testaan ennen aloitusta tarkasti. Onpa paino noin 71 kg.