Kysymyksiä Jto:lle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
tyo: 5*5 peruskausi ei ole kovin hermostollinen lukuun ottamatta paria viimestä viikkoa jos ne vedetään tiukkoihin femmoihin. kevyt viikko sen jälkeen tekee ihan hyvää ja sitten piikkailemaan. ei pakko ole kaikkia treenejä tehdä, mutta hyvä ainakin hieman pitää lihastonusta yllä.

mixxxu: mikset ajottanu ohjelmaa kisaan? ykkösen jälkeinen vko kevyesti 70%:lla ja sitten vaikkapas
3*2*90
3*2*95
2*90, 100, 95
5*3*75
kisa
 
sarjojen väliset palautukset

Millaset palautukset kannattas pitää, ettei venyis reeni yli parituntiseks. Jollain viikolla jos on vaik 5x10 kaikis liikkeis ni saattaa kestää helposti ainaki päälle tunnin mulla. 2-3 min palautukset?
 
no ehkä sun kannattas alottaa parilla työsarjalla, esim. 2*8. sitten pyrit saamaan hieman suuremmalla raudalla 3*10 jne. 2-3 minsan palautukset on ok. lyhyemmätkin käy pikkuliikkeissä.
 
Kevyistä viikoista

Kannattaisko sun mielestä mun pitää jonkun näkönen kevyt viikko, ennen kuin siirryn tohon 2-jakoseen? Oon nyt joku 3kk tehny nelijakosta ilman yhtään kevyttä viikkoa ja mietin et se tekis hyvää ehkä ennen kun alkaa vetää kunnolla 2-jakosella. Vai riittääkö sun mielestä alottaa tarpeeks kevyillä 2-jakonen heti ens viikolla vaan?
 
tyo: 5*5 peruskausi ei ole kovin hermostollinen lukuun ottamatta paria viimestä viikkoa jos ne vedetään tiukkoihin femmoihin. kevyt viikko sen jälkeen tekee ihan hyvää ja sitten piikkailemaan. ei pakko ole kaikkia treenejä tehdä, mutta hyvä ainakin hieman pitää lihastonusta yllä.

mixxxu: mikset ajottanu ohjelmaa kisaan? ykkösen jälkeinen vko kevyesti 70%:lla ja sitten vaikkapas
3*2*90
3*2*95
2*90, 100, 95
5*3*75
kisa

Teen penkin kerran viikossa, ja jos nyt odotan viikon, teen kevyen treenin rinnalle, sitten odotan taas viikon ja yritän maksimia niin hommasta ei luultavasti tule juuri mitään koska aikaväli on noin pitkä ja tuo treeni tuossa välissä on kevyt, mikä avuksi?

Ja onko muuten mitenkään järkevää perustaa treenaus pelkästään painonnosto- ja voimannostoliikkeiden yhtäaikaiseen tekemiseen, jos tavoitteena on kuitenkin saada koko vartaloa harjoitettua ?

Esim. Treeni A
Mave
Penkki
Vatsat

Treeni B
Työntö
Tempaus
kyykky

+leukoja päivittäin.
 
juketh: suosittelen yleensä kaikissa ohjelmissa kevyiden rytmittämistä mukaan. joka neljäs vko peruskaudella ok.

tyo: piikkausta ei aloiteta maksimilla. on toki järkeä.
 
1. vko maksimitesti, esim. 1*90, 95, 100...
2. vko maksimivakautus, esim. 2*2*90, 3*1*95, 2*2*90
3. vko kevennys, esim. 2*3*80, 2*2*85, 2*3*80

tuon olet laittanut tuonne 5x5 osiolle, eikös tuoss pitäisi aloittaa maksimitestauksella vai mitä olen ymmärtänyt väärin?
 
keskivartalon kuntoon saaminen

eli loukkasin joku aika sitten mavessa alaselän vasemman puolikkaan.mankku oli jääny kotia ja lainasin remmejä.Remmi jotenkin lipesi ja vedin hieman vinosti raudat ylös.Siitä asti selkä onkin temppuillut(kipeytynyt):( .Olenkin tehnyt kevyttä prässiä "kyykky"päivänä ja mavea kevyillä painoilla, mutta jos laittasit jonkunlaisen keskivartalon kuntoutus/vahvistus ohjelman,jolla sais taas korsetin kuntoon ja pääsis tositoimiin;) .(keskivartaloa olen kyllä reenannut joka salikäynti kerralla mm: sivukiertoja, vinolaudalla vatsoja lisäpainolla, jalkanostoja yms..)
 
periaatteessa kyllä, mutta toi on vaan eräs ehdotus maksimivoimatreeneihin. ei piikkaamiseen mikään paras. mee ihan perinteisesti eteenpäin eli 2 vkoa kolmosia, kaks kakkosia ja kaks ykkösiä. joka jakson välissä kevennys.

keskivartaloa voi kuntoutella monellakin tavalla ja liikkeistä mä oon laittanu kilometrin listan joskus, mutten muista minne. eiköhän se löydy, kun viittii ettiä: "keskivartalo", "korsetti kuntoon" jne...
 
sepä se :) löytyi näköjään mun omista tiedostoistani kans, mutta pyranha oli nopee.
 
Niin onko sillä jto sun mielestä väliä jos penkkaan niin että päkiät on maassa mutta kantapäät ilmassa? Noin ainakin saan kaarta yläselkään ja asento on paljon tukevampi, persus ei nouse ilmaan penkatessa kuitenkaan.
 
kenkien kantapäät tulee olla maassa sääntöjen mukaan. ellet kisaile, ihan sama. mun mielestä kuitenkin huomattavasti tukevampi alusta saadaan koko jalkapohja maassa.
 
Sulta kun sai kysyä rakkaudesta, niin satutko tietämään yhtään sivua missä olis hyviä rakkausrunoja? Kun suututin mun tyttöystävän, ja nyt pitäs yrittää lepyttää se...
 
olen tehnyt tolla 5x5 systeemillä koko kroppaa ja nyt on olkapää alkanut vihoittelemaan.
otan nyt nuo kiertäjäkalvosin jumpat mukaan ohjelmaan, jospa ne helpottais tuota vihlomista.
Olin n. vuoden tekemättä penkkiä, ja silloin ei olkapäässä kipua ollut, eli varmaan penkistä johtuu.
Kysymys oli sellainen, että kun tuota treeniä tulee ma,ke ja pe, niin kannataako kalvosinjumpat tehdä välipäivinä vai treenin yhteydessä, ja jälkeen vaiko ennen treeniä?
 
:D onneks näitäkin tulee...

sivustosta en tiedä, mutta juice on kirjottanut aika kivan tykkäysrunokirjan. toki pikasella haulla löyty:
http://www.rakkausrunot.fi/index.php
http://www.info.tampere.fi/a/amuri/oppilastyot/love2.html
http://www.kookas.fi/forum/thread/9479

toki paras vaikutus saadaan varmasti kirjottamalla ajatuksia ylös itse ja sillä muulla oheissälällä...

hth

:)

Kiitos jto, oot paras!!! Toivottavasti noista löytyy apua. Ite mun ei varmaan kannata alkaa väsäämään mitää koska oon aika huono sanojen kanssa, niiden takia just tähän tilanteeseen jouduin...:D

Mitä tuo hth tarkottaa?:david:
 
Back
Ylös Bottom