Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joo toi kyfoosi on ehkä liioitteleva sana.
Jep. Hyperkyfoosi tais olla sitten itse "oireen" kuvaus, jossa selvästi kaadutaan sitten leuka eteenpäin.En voi olla huomauttamatta, että kyfoosi ei suinkaan ole liioitteleva sana, ellei kyseessä ole tikkusuora tai lordoottinen ranka. Joka ikisellä edes suht "normaaliselkäisellä" ihmisellä on rintarangassaan (sekä ristiluussa) kyfoosi. Kyfoosi ei ole mikään vaiva, vaan se on ainoastaan normaali selkärangan muoto, jossa rangan takapuolelle muodostuu kupera kaari.
Itsellä ollut oikean lavan sisäpuolella kipua kun lapaa supistaa, ei estä salilla tekemistä mutta tuntuu esim tuolissa asentoa vaihtaessa ja nukkuessa jopa unta häiritsevänä kipuna kun vaihtaa asentoa puolelta toiselle. Rintalihasten väliin myös sattuu niitä supistaessa mutta sen saan lievittämään avaamalla rintakehää voimakkaasti jolloin rinnasta kuuluu naksahdus. Nämä vaivat ovat ilmenneet vasta vähän aikaa sitten. Kannattaisiko tälläisiä lähteä mielestäsi hierojalle vai jollekin spesiaalimmalle hoidattamaan?
Voipi olla nikamalukko. Itse suosin aina osteopaattia. Johtuen siitä, että osteopaatit lämmittää myös pehmytkudosta. Varsinkin klassisen puolen osaajat.Samanlaista ongelmaa. Lisäksi kun hartioita pyörittelee, kuuluu niskasta rutinaa. Myös trapsit helposti jumissa. Putkirullausta ja rintalihasten venyttelyä kokeiltu, mutta ei poista ongelmaa. Lisäksi selkä rutisee, mutta ei ole kipeä. Hierontaa, jos niin mille alueelle? Osteopaatille? Kiropraktikolle?
Voipi olla nikamalukko. Itse suosin aina osteopaattia. Johtuen siitä, että osteopaatit lämmittää myös pehmytkudosta. Varsinkin klassisen puolen osaajat.
Okei. Puhutaanko näistä rhomboiduksista (punaisella merkitty lihas/lihakset) vai puhutko ihan itse lapaluun alueesta, mihin nuo lihakset kiinnittyy?Kipua tai varsinaista jumia ei ole muualla kuin lapojen alueelle, enemmän toispuoleisesti. Rutisee ja paukkuu vain. Hierojalla käyty satunnaisesti avaamassa lapoja mutta noin kahden kuukauden välein alkaa jumi painamaan.
Okei. Puhutaanko näistä rhomboiduksista (punaisella merkitty lihas/lihakset) vai puhutko ihan itse lapaluun alueesta, mihin nuo lihakset kiinnittyy?
Jep. Hierojalle vaan. Noi on normi kauraa. Kannattaa tiedustella hierojalla, miten se käsittelee posken, pään ja kaulan alueen lihaksia. Joillakin on pikkasen vähälle jäänyt noi alueet hoidon suhteen. Itse teen niitä aktiivisesti myös.Toi rhomboidus näyttää olevan sitä eniten oireilevaa aluetta. Tuli myös mieleen onkohan leuan kireät lihakset oire tästä kaikesta?
Jep. Hyperkyfoosi tais olla sitten itse "oireen" kuvaus, jossa selvästi kaadutaan sitten leuka eteenpäin.
Tarkoitin lavan supistamisella sitä kun lapoja vetää esim yhteen tai jännittää siellä seudulla lihaksistoa, myös vahva aivastus tai keuhkojen täyteen ilmaan vetäminen sattuu.'
Aloitan siis hierojasta, suurkiitos sinulle.
Samanlaista ongelmaa. Lisäksi kun hartioita pyörittelee, kuuluu niskasta rutinaa. Myös trapsit helposti jumissa. Putkirullausta ja rintalihasten venyttelyä kokeiltu, mutta ei poista ongelmaa. Lisäksi selkä rutisee, mutta ei ole kipeä. Hierontaa, jos niin mille alueelle? Osteopaatille? Kiropraktikolle?
Nyt hyviä vinkkejä kotona tehtäviin pakaraa rentouttaviin hierontoihin? Vasen pakara äärettömän kipeä ja fysioterapeutilta tuli ohje että pakaralihakset täytyisi saada rentoutumaan jotta hermopinne helpottaisi. Kattavat venyttelyohjeet sain mutta myös hieronta varmasti helpottaisi kipua.