Ok. Mitä nyt iskiaksesta lukenut niin oireet kyllä sinänsä stemmaavat, pois lukien tuo kivun suora säteily. Sukkien pukeminen vaikeaa ja istuessa kipu pahenee.
Hieroja oli sitä mieltä, että syy on mun jalat ja liiallinen istuminen. Sanoi suoraan, ettei usko, että vika selässä vaan vahvasti painotti jalkoja. Aikaisemmin on hierottu mun selkää ja se ei suoraan ole kipuun auttanut, joten tähän peilaten olen hierojan kanssa samaa mieltä.
Fyssari ei suoraan osannut sanoa mistä johtuu, mutta totesi, että liiallinen istuminen voi sen aiheuttaa. Hierojalla käynti on kyllä auttanut kipuun, mutta kuten nytkin, tämä sama kipu tuli takaisin parin kuukauden kuluttua. Siihen ei tarvita mitään ulkoista tekijää, vaan saatan vain herätä yksi aamu ja huomata, että on erittäin kipeä. Näin kävin helmikuussa. Tiistaina jalkapäivä ja keskiviikkona lähdettiin koko perheen voimin ajamaan kohtia pohjoista (istuttiin 10 tuntia autossa). Torstaiaamuna kun heräsin, niin oli mennyt pahasti jumiin. Nyt tuo on oireillut pari viikkoa, enkä taaskaan huomannut mitään varsinaista syytä mikä sen voisi aiheuttaa. Päivisin kyllä tulee istuttua aivan liikaa, mikä vois olla yksin järkevä selitys.
Salilla käyn kolme kertaa viikossa ja pyrin vielä vetämään 60 min lenkin kerran viikkoon ajan sen salliessa. Olen lisännyt paljon keskivartaloa vahvistavia ja kiertäviä liikkeitä, tosin niitä olen tehnyt vasta pari viikkoa. Näitä siis tiedossa lisää. Kävin hakemassa sen triggerpallon, joten huomisen hieronnan jälkeen kokeilen sitä perjantaina tai lauantaina.