SUPERCARB 1kg -40%

Kysy fitness-kisoista (kisakysymykset&kisaajien tsemppailut tänne, ei kisaforumille!)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PriYa
  • Aloitettu Aloitettu
Kyl tunni aamulenkki ois liikaa ku jo 7:30 pitää olla töissä et se 30min vois jo paremmin onnistua. Harrastan crossfittiä ni suunittelin tekeväni sitä 4-5kertaa viikossa plus noi aamuliikkumiset.

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Heippa. Olisin kiinnostunut osallistua body fitness- kisoihin ens vuoden syksynä, jollen ole kisakunnossa niin myöhemmin :D . Ensimmäiset junnusarja kisat ois jossain vaiheessa edessä. Löytyiskö vähän kokeneemmilta vinkkejä reeniin tai muuhun liittyen? :)

Hei nyt kun on tullut tämä 30sek aikaraja noihin T-kävelyihin, niin onko kellään tietoa että tuleeko T-kävelyt olemaan jatkossa tällaisia http://www.youtube.com/watch?v=_sNywGJUdO4 eli että kävellään käytännössä vaan lavan keskelle ja eteen, tehdään poseeraukset ja se on siinä. Ainakin nyt expossa nimittäin huomasi että se 30sek on toosi lyhyt aika veivata se kunnon T-kävely.. Tai siltä ainakin näytti, en tosin tiedä kun en itse ole vielä siellä lavalla ollut :) Olis kiva tietää jos/kun treenailee omaa kävelyä että mistä se nyt sitten jatkossa koostuu.

Moi, mitä mieltä ootte valmentaja asiasta. Onko parempi olla jonkun valmennusTEEMIN suojiss vaiko onko sitten yksittäinen valmentaja parempi? Toisaalta menestyminen riippuu kilpailijasta itsestään, mutta jos kloonataan sama henkilö, ja pistetään toinen tiimiin ja toiselle yksittäinen valmentaja, niin kummasta tulee parempi? Ja onko valmentajan sukupuolella väliä? Samaa vai erisukupuolta parempi?

Joo älyän tietenki että kaikki on niin paljon kiinni yksilöstä ja toisaalta valmentajasta, mutta ite painin nyt että tiimi vai ei, niin pakko yrittää ruinata jotain apua....

Käsittääkseni sinun tulee kuulua johonkin hyväksyttyyn tiimiin, jotta voit kilpailla. Eikä tiimiin kuuluminen sulje pois sitä, että sinulla olisi yksittäinen valmentaja, päinvastoin. Tuskin sellaista tiimiä onkaan, joka valmentaa joukkueena toisiaan, vaan kaikissa tiimeissä on se 1-2 valmentajaa, jotka sinua valmentavat, ja väliin mahtuu esim. tiimitapaamisia. En ole varma ymmärsinkö kysymyksesi oikein...? Mieti myös, oletko sosiaalinen ja haluat vertaistukea yms. tiimihenkeä, vaiko enemmän "yksinäinen susi", suorittaja...
Voit myös palkata "yksinäisen" valmentajan, ja liittyä johonkin toiseen tiimiin vain päästäksesi kilpailemaan, jos tällä valmentajalla ei ole omasta takaa hyväksyttyä tiimiä johon kuulua. Valmentajan sukupuoli on minusta täysin oma asiasi, yksilöstähän siinä on kysymys, ja henkilökemiasta. Jos otat samaa sukupuolta olevan valmentajan, tämä saattaa ymmärtää esim. naisen hormonitoimintaa paremmin. Tosin on pitkän linjan kokeneita miesvalmentajiakin, joilla on asiasta kokemusta. Kilpailuihin tähdätessä painottaisin ennemminkin sitä, että valmentaja on perillä kisadieeteistä yms, eli tietää alasta jotakin, eikä toimi vain liikunnanohjaajana. Toki jos itse koet miesvalmentajan edessä biksuissa poseeraamisen ahdistavana, niin käänny naisvalmentajan puoleen. Tosin tässä tapauksessa en usko että kisaaminen on sinua varten... ;)

Kiitos mimosa! Typerä kysymys siinä mielessä, että vastauksen olis pystyny itekkin maalaisjärjellä tietämään. Mut se on aina kivempaa ja turvallisempaa et joku toinen sen varmuden vuoks sanoo, hah! :D kiitos

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Lukeekohan kukaan tätä ketjua enää.. :D Heh.
Mulla on nyt pyöriny kysymys pitkään mielessä.
Haaveena olisi kisata bodyfitneksessä tulevaisuudessa, mutta oon epävarma ruumiinrakenteesta. Mulla on vahva lannelihaksisto, ja mietinkin, kuinka paljon asiaan pystyy vaikuttamaan treenillä (tasapainottamaan kroppaa)..? Kuvaa http://kaisaksal.tumblr.com/post/46153091792

Bodylehden sivuilta luettua kommenttia kultsan kevään kisoista fitnessin osalta. Kirjoittaja KP Ourama:

"Kolmanneksi tuli kovasti mediassa hypetetty Janni Hussi, joka oli selvästi osaamistasoltaan ja fysiikaltaan heikompi kuin kärkikaksikko. Janni on näyttävä ja kaunis kilpailija, mutta tähän lajiin aivan liian hidas ohjelma eikä vaikeustasokaan ollut kovin vaikuttava. Hyvä rakenne, mutta kaipaa paljon lihaksia tai sitten vaihto toiseen lajiin?"

Toki kaksi ensimmäistä vaparia olivat omaa luokkaansa, mutta pitäisikö tämä nyt tulkita niin, että jos et omaa telinevoimistelu tmv. taustaa niin ei ole järkeä tulevaisuudessa paljon kilpailla???

Harmittaa, kun haluaisin kisata vaparifitneksessä, mutta taidot ei ole tasoa Eve. Laji on hieno ja valitettavasti kuolee saletisti kasaan, tai sitten fitneksestä tulee entisten voimistelijoiden laji, mikäli heikommille kilpailijoille vilautellaan heti lajinvaihtoa. Kaikessa voi kuitenkin kehittyä. Ymmärrän, että Jannin fysiikka ja kauneus voisin toimia tämän hetkisenään esim. Bikini fitneksessä, mutta ainakin itselleni se vapari on juuri se asia numero yksi, mikä tekee lajista niin houkuttelevan. Tuodaan enemmän esiin sitä kehon toiminnallisuutta, eikä pelkkää ulkokuorta.

^ jos sä tykkäät lajista ja haluat osallistua kilpailuihin niin silloin sun täytyy tehdä niin! Ei muiden mielipiteistä kannata perustaa.

Ehkä Hussia oli tässä arvioitu vähän rankalla kädellä koska odotukset olivat korkealla? Mun mielestä Jannin ohjelma oli ok, joskin lihaksisto oli aika hoikkanen ja rakennekin sopivampi mallihommiin.

Mä ainakin nostan hattua ihan kaikentasoisille kilpailijoille jotka uskaltavat astua ison yleisön eteen!

Ei se valmennus loppupeleissä niin kallista ole. Jos se maksaa esim. 350e/vuosi, niin sehän on alle euron per päivä. Kertasummana se on toki kova, mutta moni valmentaja voi suostua myös osamaksuihin (esim. 3kk välein tms). Kannattaa kysellä ympäriinsä ketä kukakin kilpailija suosittelee ja päättää sen perusteella. Missään nimessä ei kannata vain sokeasti luottaa, että "kun se on kisannut niin se varmana kyllä osaa". Osaa ehkä tehdä ohjelmat itselleen, mutta osaako tehdä yksilölliset ohjelmat myös muille, esimerkiksi sinulle?

Nyt on pakko kysyy, vaikka onkin näin vanha ketju, että mistä saa valmentajan 350e/kk?! Ite oon kattonu kisavalmentajia ja esim fitfarmilla maksaa 1700e:face:

hei semmonen kysymys, että kun dieetin jälkeen palaa taas siihen 'normi' ruokavalioon, millä jaksaa oikeesti paahtaa ja haalia kehitystä sinne lihaksiin, niin kuinka nopeesti esim. hiilarien määrää voi lisätä, tai ruuan määrää ym yleensäkin, ilman et sitä fläsää ihan kauheesti kertyy? yleensäkin kaipaisin hiukan selvennystä dieetin jälkeisestä siirtymästä ihan vaikkapa vaan siihen tilaan kun koitetaan pitää paino samana.

Nyt on pakko kysyy, vaikka onkin näin vanha ketju, että mistä saa valmentajan 350e/kk?! Ite oon kattonu kisavalmentajia ja esim fitfarmilla maksaa 1700e:face:

Fitfarmin hinta on vuosihinta. Vuosivalmennus hinnat pyörivät tuolla tasolla tai vähän alle.

Tulevaisuudessa tähtäimenä bikini fitness ja ajattelinkin että pikku hiljaa alkaisi olla aika palkata valmentaja. Miten ihmiset yleensä tekevät päätökset valmentajan suhteen, sillä kaikilla on hieman huonosti ilmoitettu käytännöt ja hinnat nettisivuillaan. Laitanko rohkeasti vain sähköpostia useammalle ja niistä katson sitten mikä vaikuttaa parhaimmalle vaihtoehdolle.

Mietin vain sitä onko valmentajilla yleensä kovakin kiire että voivatko vastata ns. yleisluontoisesti kysymyksiin hintatiedoista ja käytännöistä? Mitä siihen ensimmäiseen sähköpostiin kuuluu laittaa? Taustoja itsestäni, kuvia vai mitä. Jotenkin vain pelottaa että saan täystyrmäyksen tai jotakin. :D Vinkkejä hyvistä valmentajista/tiimeistä saa antaa.

Minulla on sellainen ongelma, että aion kisata fitnessissä ensi vuonna ja olen ollut yksityisen valmentajan valmennuksessa reilu 1,5 vuotta. Minulla ei kuitenkaan ole ns. valmennustiimiä, joka käsittääkseni pitää olla kaikilla kisalavoille nousevilla? Miten hoidan tämän tiimi asian? Onko jotain tiimiä, jonka nimen alla voisi vain kisata? :)

Minulla on sellainen ongelma, että aion kisata fitnessissä ensi vuonna ja olen ollut yksityisen valmentajan valmennuksessa reilu 1,5 vuotta. Minulla ei kuitenkaan ole ns. valmennustiimiä, joka käsittääkseni pitää olla kaikilla kisalavoille nousevilla? Miten hoidan tämän tiimi asian? Onko jotain tiimiä, jonka nimen alla voisi vain kisata? :)

muistaakseni mm. fitnesstukkua saa edustaa kuka tahansa kilpaileva (kunhan ilmottaa asiasta fitnesstukulle), samoin joillain muilla tiimeillä on tuo edustusmahdollisuus vaikka ei tiimiin muuten kuuluisi. Usein valmentaja edustaa jotain tiimiä ja näissä tapauksissa valmennettavat edustavat tätä valkun tiimiä,myös jollain saleilla on omat kisatiimit ja sitten on näitä ihan sponsorin kautta olevia tiimejä. Kaikki tiimit on nähtävissä ifbb:n sivuilla tiimit osiossa, sieltä vaan sähköpostia ja kyselyä menemään että saako edustaa, jos ei omalla valmentajalla ole tiimiä, ja saa sitä toki omankin tiimin laittaa pystyyn jos ei halua muiden tiimejä edustaa, ei se oo kun satkun lisäpaukku oman kisalisenssin lisäks :)

miten teillä pelaa kuukautiset kisojen aikana ja muutenkin? itse urheilen paljon ja mulla jäi menkat pois koska rasvat ilmeisesti laski liian alas

muistaakseni mm. fitnesstukkua saa edustaa kuka tahansa kilpaileva (kunhan ilmottaa asiasta fitnesstukulle), samoin joillain muilla tiimeillä on tuo edustusmahdollisuus vaikka ei tiimiin muuten kuuluisi.

thanks very many jebou :) ! itse en alkuperäistä kysymystä esittänyt, mutta arvasin, että täältä löytyy vastaus samaiseen ongelmaani. kävin nyt katsomassa fitnesstukun sivuilla ja siellä tosiaan mainitaan tuo, että heitä voi edustaa kilpailuissa, kunhan on heihin yhteydessä.

Back
Ylös Bottom