SUPERCARB 1kg -40%

Kysy fitness-kisoista (kisakysymykset&kisaajien tsemppailut tänne, ei kisaforumille!)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PriYa
  • Aloitettu Aloitettu
Oottako ikään perehtynny noihin fitnessmalli kisoihin? Ihteä ne on kiinnostannu jo monya vuotta mut nyt varsinkaan raskaana kroppa ei oo kunnossa. Kellään tietoa/kokemusta kyseisestä kisoista?:)

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Minäpä tänne heitän tälläisen kysymyksen, kun jonkin verran on tullut niitä kyselyjä että "millo kisaat" (on vissiin joku oletus nykyään :D Niin olen sitten ajatusta pyöritellyt mielessä, että voisihan se JOSKUS olla mahdollista kokeilla siipiään bodyfitness koitoksessa. Mutta koska olen niin tissiposki enkä uskalla keneltäkään mielipidettä kysyä, niin josko täältä joku voisi kommentoida ruumiinrakennetta jne tuolla vippi puolen kuvissa?

Semmoinen kysymys et voiko yli 35 vuotias osallistua avoimeen luokkaan vai onko pakko osallistua master sarjaan??? Keväällä näyttäs olevan mastereiden sm kisat ja syksyllä avointen ... olis kiva kisata vuoden päästä syksyllä vasta :)

Ihan älytön kysymys, mutta heitetään nyt kun ei suostu päästä katoamaan - bikini ja body fitness -luokissa ja näköjään fitneksessäkin asukokonaisuuteen kuuluvat oletusarvoisesti korkokengät, mutta mitä jos kilpailija X ei voisi lääketieteellisistä syistä lainkaan käyttää korkokenkiä (esim. loukkaantuminen, synnynnäinen vika jalkaterässä tms.)? Voisiko kilpailija X esiintyä paljain jaloin tai käyttää korottomia kenkiä? Onko tästä koskaan ollut ennakkotapauksia?

Lajien säännöissä mainitaan yhdessä kohdin, että kenkien värin ja tyylin saa itse päättää tietyin rajaehdoin (pohjan paksuus max 1 cm, piikkikorot ei yli 12 cm, ei tolppakorkoja), mutta toisaalta niissä puhutaan muissa kohdin aina nimenomaisesti korkokengistä...

Tämä ajatteluketju johti vielä jatkopohdintaan, eli voisiko kilpailija Y, jolla esim. jalkaproteesi, koskaan osallistua fitness- tai bb-kilpailuihin?

Minäpä tänne heitän tälläisen kysymyksen, kun jonkin verran on tullut niitä kyselyjä että "millo kisaat" (on vissiin joku oletus nykyään :D Niin olen sitten ajatusta pyöritellyt mielessä, että voisihan se JOSKUS olla mahdollista kokeilla siipiään bodyfitness koitoksessa. Mutta koska olen niin tissiposki enkä uskalla keneltäkään mielipidettä kysyä, niin josko täältä joku voisi kommentoida ruumiinrakennetta jne tuolla vippi puolen kuvissa?

Mielestäni fysiikkasi sopii oikein hyvin Body Fitnessiin! Lihastakin on mukavasti. Suosittelen ottamaan yhteyttä asiantuntevaan valmentajaan ja aloittamaan yhteistyön tämän kanssa. Kunnon koutsi osaa kyllä arvioida realistisesti sopivan tavoitteen ja kisa-ajankohdan. Tsemppiä!

- - - Updated - - -

Semmoinen kysymys et voiko yli 35 vuotias osallistua avoimeen luokkaan vai onko pakko osallistua master sarjaan??? Keväällä näyttäs olevan mastereiden sm kisat ja syksyllä avointen ... olis kiva kisata vuoden päästä syksyllä vasta :)

Yli 35 v voi osallistua master-sarjaan tai yleiseen sarjaan kumpaan tahansa, mutta ei samoissa kisoissa molempiin. Tsemppiä kisasuunnitelmiin!

- - - Updated - - -

miten teillä pelaa kuukautiset kisojen aikana ja muutenkin? itse urheilen paljon ja mulla jäi menkat pois koska rasvat ilmeisesti laski liian alas

Minulla jää loppudieetistä pois. Turvotus ja muut PMS-oireet kyllä tulevat, vuotoa ei. Nopeasti kyllä palaavat painon noustessa.

- - - Updated - - -

Oottako ikään perehtynny noihin fitnessmalli kisoihin? Ihteä ne on kiinnostannu jo monya vuotta mut nyt varsinkaan raskaana kroppa ei oo kunnossa. Kellään tietoa/kokemusta kyseisestä kisoista?:)

Olen kisannut tässä ja voitinkin 2007. Kiva kisa! Ei vaadi niin paljoa lihasmassaa kuin fitnesslajit. Sporttinen timmi kroppa ja hyvä esiintymistaito on se mitä haetaan. Kisa on muuttunut vähän vuosien varrella, riippuen siitä, mikä taho sitä on ollut järjestämässä. Itse sain toisen lapsen syksyllä 2005 ja voitin kisat syksyllä 2007, joten raskaus ei ole esteenä kisatavoitteen asettamiselle. Tsemppiä molempiin projekteihisi!

Mulla nyt olisi tässä muutama vähän off topiciksi menevää kysymystä.

Miten lähipiiri (perhe/puoliso/ystävät/sukulaiset) suhtautuvat kilpailemiseenne?

Onko kaveripiirinne muuttunut kuntoilun seurauksena?

Millainen fiilis kisapäivänä paikan päällä on? Onko kaikki kilpailijat hyvää pataa keskenänsä, vai tuijotetaanko toisia hieman nenänvartta pitkin omiin oloihinsa käpertyen?

Ainiin, miten ja missä niihin kisoihin ilmoittaudutaan, vai miten homma hoituu? Voiko hommata valmentajan ja todeta, että en tiedä mistään mitään :D ja sitä mietin myös, että onko tuo fitfarmin kisavalmennus mistään kotoisin? Ja viimeisenä, onko olemassa jotain hyvää mettisivua, missä olisi perustietoa kisoista ja niiden sisällöistä? :)

Kannattaa sitten ne riskitkin huomioida, ja treenata ja syödä järkevästi... Liian moni on hajottanut itsensä, mm. saanut kilpirauhasen vajaatoiminnan, ylikunnon, lisämunuaisten uupumisen ym. Eli jos on ihan ummikko, ensin hankitaan tietoa itse, ja sittenkin ollaan kriittisiä, mitä valmentajat sanoo. En sano, että lajissa on vikaa, mutta riskit pitää tiedostaa.

"Kisakiristely on rääkkiä ja kehon kiusaamista. Siinä ei ole enää mitään terveellistä." - Fitness vei Heli Sinkkosen terveyden - Hyvä olo - Ilta-Sanomat

Eka kisoihin ois nyt se 7 kuukautta aikaa ... olis tarkotus bikineitten kokoa ja väriä miettiä, tiimiä, dieetti alkaa ens kuussa, valmentaja löytyy omasta takaa jne ... välillä tuntuu siltä et ei tästä mitään tuu, mutta niin monta vuotta oon aatellu tätä et nyt tai ei koskaan :whip: nyt oon miettinyt sitä, että osallistunko yleiseen vai mastereihin (body fitness) ... kumpi olisi järkevämpi valinta??? Haaveilin women's physiquestä, mut ei oo tarpeeksi lihaa :wall: joten .... bf on enemmän mun juttuni. Säännöissä puhutaan vaan kaksiosaisesta asusta eli bikineistä ... onko toi uimapuku jääny historiaan? Olisi mukava tavata lavalla jo olleita kisaajia ja/tai lavalle meneviä ennen kultsin kisoja ... vinkkejä aina kaivataan :hyvä:

Juu uimapukua ei enää nykyisin käytetä, se on vaan tosiaan tuo bikini.

Kysymys! Tarkotuksena olis kisata Body Fitneksessä parin vuoden sisällä. Mulla on siis toooosi lyhyet hiukset. Kasvatin niitä vuoden vaihteessa ja pääsinkin puolipitkään malliin. Mulle ei vaan sovi yhtään pidempi tukka koska mulla on pienet ja sirot kasvot, se tukka oli aivan hirveä! Kuinka paljon kisoissa painotetaan hiusten pituutta? Kyllä mä lavalle meen mielummin tukassa jossa viihdyn ja joka oikeasti sopii mulle, oli se sitten kuinka kynitty tahansa :D:hyper:

Bikinikisaajat: paljonko lihasmassanne % (inbody) oli lähtiessänne dieetille? Kiinnostaa etenkin ekat kisat.

Itselläni on 160 senttisenä lihasmassaa 25kg. Onkohan tuo aivan liian kevyt lähteä ekoihin kisoihin tähtäämään.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Back
Ylös Bottom