SUPERCARB 1kg -40%

Kysy fitness-kisoista (kisakysymykset&kisaajien tsemppailut tänne, ei kisaforumille!)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PriYa
  • Aloitettu Aloitettu
Mua kiinnostaa eri lajeissa kisaavien taustat. Paljonko tietynlainen kroppa on vaatinut salitreeniä (5, 10 vai 15 vuotta), ja vaikuttaako aiempi (, jonkin muun lajin) treenaus "tulosnopeuteen" paljonkin? Varmasti on kyllä yksilökohtaisiakin juttuja nämä. :)

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Mikäpä estää kokeilemasta, toki niissä haetaan aikalailla eri asioita kuin BF:ssä, mutta esiintymiskokemusta nyt ainakin jää taskuun, jos ei muuta. Osalla tuntuu olevan ennakkoluuloja fitnessmalli-kisaajia kohtaan, ja suoraan sanottuna osalla aiempien vuosien finalisteista ei ole fitnessistä kyllä kropassa jäänteitäkään, mutta osa taas on timmejä.

Tätä itsekin ihmettelin kun katselin niitä aiempien vuosien joitain kisaajia. Monet ei näyttäny paljon kummemmilta kun meikäläinen hoikimmillani ja sillon olin pelkkä laihaläski (no, oon edelleen). Toivottavasti tänä vuonna olis taso kovempi :)

Selailin mielestäni koko ketjun läpi ja silmiin ei ainakaan pistänyt itseäni askarruttavia kysymyksiä.

Eli miten nuo kisat suomessa oikein menee.. Syksyn FitnessExpo on siis sm-kisat, joihin on karsinnat syksyllä Jyväskylässä ja Lappeenrannassa, ymmärrän. Mutta kuinka moni karsinnoista pääsee sm-lavalle? Eli monenneksikö pitää sijoittua esim. tulokas-sarjassa, jotta pääsee expoon? Ja entäs tuo kevään Turun Fitness Classic kilpailu, onko se joku ihan oma juttunsa, mikä ei liity Expoon mitenkään? :) Ja sitten ifbb:n sivuilla lukee "Tulokassarjan kilpailijoiden pitää karsia SM-kilpailuun huolimatta sijoituksista", eli vaikka voittaisi tulokassarjan syksyn karsinnoissa, niin silti sm-kisoihin pitää karsia jossain yleisessä sarjassa, vai mitä tuo oikein meinaa?

Ja sitten nuo kisa-asut. Kuvissa näkyy näitä perinteisiä värikkäitä ja kimaltelevia kisabiksuja, mutta mikäs juttu se sitten on missä kaikilla kilpailijoilla on mustat bikinit? Ja entäs ne uima-asut, kun jossain kuvissa sellaisiakin nähnyt? Ifbb:llä lukee asuistakin vaan, että kaksiosainen bikini, ja värit ym. kilpailijan päätettävissä...

Haluaisin vain hieman selvyyttä asioihin, jotta pääsisin omissa kisahaaveissani taas hieman pitemmälle :)

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Tohon kaipaan muutenki itekki hieman selvennystä :D Hyvä kysymys, toivotaan että joku viisaampii voi auttaa vähä. Sitten ihmettelen sellasta että onko täällä ketään joka on tähtäämässä kisalavoille 2013, body fitneksessä? Itse tavoitteena kisata heti keväällä, saa nähdä miten kunto tästä etenee. Olisi tosi kiva jutella tai vaihtaa treenikokemuksi tai fiiliksiä jonkun muun kanssa joka myös lähtee ekaa kertaa kisaamaan! :)

Itsellä olis tarkotus ekan kerran kilpaillan body fitneksessä 2013 syksyllä, ja olis kans tosi mielenkiintosta ja tervettä vaihtaa ajatuksia samassa tilanteessa olevan kanssa :)

Yksiosainen asu & mustat bikinit on aiemmin olleet bf:n puolella esikarsinnan ja 1.kierroksen asuja. Nyt niistä ei tarvitse välittää,kun säännöt ovat muuttuneet. Vain värilliset bikinit ovat tarpeen.

Väreissä pikaväri dream tan kielletty, pro tan& jan tana käytössä.

Jyväskylän ja Lpr karsinnoista pääsee kuusi parasta/kisa Sm-kisaan. http://www.ifbb.fi/fitness/saannot_body_fitness
Samoin kevään Turun kisoista 6.parasta pääsee suoraan syksyn Sm-kisaan. Ja kyllä, jos voittaisit Jyväskylässä tulokaskilpailun-->ei pääse suoraan Sm-kisaan. Täytyy osallistua sen jälkeen vielä Lpr yleisen sarjan karsintaan. Eli yleiseen sarjaan pääsee vain yleisen sarjan karsinnan kautta.

Käyttääkö punttimimmit dieetillä kreatiinia lisänä? Jos käyttää niin mitä kreatiinia (mono jne)? Jos ei käytä, miksi ei? :)

Eka kisa edessä keväällä 2013 ja bodyfitness master sarjasta aloitellaan.Valmentajan otin joulukuussa 2011.Ajatuksen vaihto saman

Ensi viikolla suunta Tampereelle niin tulee uusi treeniohjelma kehiin! Toivotaan nyt että kunto kehittyy suunnitelmien mukaan, vähän vielä epävarma siitä josko pitäisi kisata keväällä taikka vasta sitten syksyllä, katotaan minkälainen tuomio valmentajalta tulee.
Mistäpäin te olitte ketkä meinasitte kanssa kisata ekaa kertaa 2013?

Täällä kanssa yksi joka sai viimein tuulta alle haaveiden suhteen ja kisavalmennus ensi vuoden kisoihin voi alkaa ensikuussa! :) Olen nuori nainen Pirkanmaalta jos joku tahtoo vaihtaa ajatuksia.

Mua siis edelleenki kiinnostaa tosi paljon se et miten te saatte/saitte rasvat pois kropastanne? Entä millaisia vatsatreenejä teette? Ja no esimerkki päivä ruokailuista ja liikunnasta? :D

Mä esittäisin semmosen kysymyksen fitnesskisaajille, joilla on silikoonirinnat. Oon tässä miettinyt, että jos joskus semmoiset rinnat hankkii, niin täytyykö se implantti laittaa sinne rintalihaksen alle vai päälle? Kun suositushan olisi, että jos on alhaiset rasvat, niin se pallukka laitettais sinne rintalihaksen alle. Mutta haittaako tämä sitten rintalihaksen kehitystä treenatessa tai muuta vastaavaa? Mutta siis, mihin te fitnesskisaajat ne implanttinne olette tuikanneet? :)

^Itse elän ainakin sellaisessa käsityksessä, että yleensä urheileville laitetaan implantit lihaksen päälle. Ei tarvitse repiä rintalihasta auki, ja paranee nopeammin.

Mua siis edelleenki kiinnostaa tosi paljon se et miten te saatte/saitte rasvat pois kropastanne? Entä millaisia vatsatreenejä teette? Ja no esimerkki päivä ruokailuista ja liikunnasta? :D

Rasvat saadaan pois kropasta pitkällä tarkkaan ja henkilölle itselleen suunnitellulla dieetillä, jossa yhdistetään tiukka, mutta ravitseva ruokavalio ja aerobinen treeni, kuten aamulenkit tyhjällä vatsalla. Myös salilla käydään dieetin aikana. Esimerkiksi tässä tietoa dieetistä. http://www.fitnessflow.org/wordpress/?page_id=20

Fitness-kisaajat tekevät monipuolisia ja tehokkaita vatsatreenejä suurilla vastuksilla, ei ole mitään tiettyä liikettä. Ja nämä kauniit vatsa- ja muut lihakset on hankittu pääosin ENNEN dieettiä. Dieetillä kaikki fläsä ja muu vain sulatellaan pois niiden päältä. Fitness-kisaajat eivät siis laihduta ja kasvata lihaksia samaan aikaan.

Ja huomautus vielä: tuo timmein kisakuntohan kestää vain vähän aikaa. Sen jälkeen palataan taas normaaliin fitness-ruokavalioon ja vähennetään aerobista, jotta kehitys voi jatkua. :)

Hmmhmm.. Olen nyt viikolla 2 dieetillä josta oon viikon ollu nyt kipeenä. Painoa haluisin pudottaa sen 6kg eli mun pitäs olla dieetillä 18-20viikkoa? Mut mite mun kannattais tehdä kun oon töiss ma-pe 8-16 ja pyöräilen töihin 20min. Eli millasella treeniaikataululla mun kan attais mennä? Laitteilla en kuitenkaan paljoa tee salilla kun olympianostoja oppinu tekemään. Jos tulee ideaa niin saa neuvoa :)

Suosittelisin sua tekemään tota pyöräilyä ennen vaikka puolen tunnin lenkin tyhjällä vatsalla ja syö aamupala vasta saavuttuasi töihin. Näin sulla tulee mukava 50 min aamuaerobinen. Mene pienillä miinuskaloreilla, eli syö vähemmän kuin kulutat. Katso vaikka tuolta aloittelijaosiosta saliohjelma, jota alat tekemään, vaikkei dieetillä lihasmassaa voikaan kasvattaa. Kannattaa tosiaan katsoa noita tekniikoita liikkeisiin videoilta tai pyytää salilta jotain näyttämään.

Lisää tietoa on koko Pakkotoisto.com tulvillaan! :)

Moi!
Pistän tähän jotain omia käytäntöjäni, toivottavasti niistä on apua...
Käyn 4 krt/vk aamukävelyllä ennen aamupalaa ( 60 min), on tosi tehokasta! Salilla treenaan neljästi viikossa, vatsat noin kerran viikossa.Vatsarutistuksia teen sekä erillisessä laitteessa että penkin päässä istuen käsipaino nilkkojen välissä ja siitä vaan rivakat nostot (sarjoja kole, toistoja 15, painona 6-8-kiloa) Toki muitakin liikkeitä tehdessä tulee vatsaa rutistettua, joten samalla saa harjoitusta sinnekin. Ruokailu on todella säntillistä meneillään olevan kisadieetin vuoksi (mutta tulosta tulee:)).
Ruokailu: aamupalalla 250 g rahkaa mehukeitolla, ruispala ilman rasvaa, muutama kalkkunaleikkele ja kurkkua tms., kaksi munan valkuaista ja rkl öljyä. Lounaalla 160 g lihaa, 200 kasviksia, 75 g riisiä. Välipalalla 125 g rahkaa mehukeitolla, kolme munan valkuaista, 20 g ruisleseitä ja 30 g maapähkinöitä, 1 rkl öljyä. Päivällinen 160 g lihaa ja 200g vihanneksia. Iltapalalla 125 g rahkaa mehukeitolla ja 1 munanvalkuainen.
Ja riittävä nesteen saaminen on tärkeää pitää mielessä. Itsellä vettä menee päivässä 3-3,5 litraa.
Itselläni em. rytmi toimii, rasvaa on lähtenyt jo ihan kiitettävästi. Pääasia mun mielestä on ruokalun rytmittaminen ja pitkäkestoinen matalasykkeinen liikkuminen. Salilla sarjojen pituudet 12-15 toistoa.....

Back
Ylös Bottom