Kysy fitness-kisoista (kisakysymykset&kisaajien tsemppailut tänne, ei kisaforumille!)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PriYa
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Mua kiinnostaa ihan niinkin hölmö asia, että voiko kisabiksuja pestä ollenkaan? Jos ei voi, niin käyttääkö kukaan bikinien alaosan alla mitään ns. "suojaa", kuten vaikka ohuita ja pieniä stringejä tai... jotain. Koska noita kuitenkin myydään eteenpäin niin mietinpähän vaan. Mulle tulis mieleen, ettei nuo ainakaan mitään pesukoneeseen heitettävää tavaraa taida olla :D

Aika yleispätevä pesuohje Go Figure Suitsilta:

Washing and care:

Most fabrics wash well by hand in a sink of cold water. Use mild soap like ivory or hair shampoo. Wash in shallow water and drain until water runs clear. Hang to dry over a towel- may run excess dye.

** Do not soak! soaking promotes the dye to run.

Lightly brush inside of suit as necessary to remove glue you can use a soft toothbrush.

**Hologram fabrics will turn silver if exposed to oil or harsh washing or scrubbing.
** Do not dry clean your suit, those chemicals are way to hard on the fabric and glue.

Kiitos kaikille vastanneille, paljon on hyviä pointteja tullut esille :)

Itseäni kiinnostaa kovasti, että mitenkä keho 'rasvoittuu' kisadietin jälkeen? Eli oletteko huomanneet mitään eroa siinä, palautuvatko rasvat samassa suhteessa samoihin paikkoihin kehossa? Toivoisin vastauksia heiltä, jotaka ovat olleet kisadietillä siis useammin kuin kerran.

Ainakin mulla rasva on vallannut paikat ihan samalla tavalla :D

Heips! Oli pakko rekisteröityä ja kysyä suoraan ongelmastani teiltä naisilta. Onko minulla mitään mahdollisuuksia fitness malli kisoihin, sillä koko kroppani on vähän epämuodostunut.. Esim toinen yläselän lihas lähtee 3 cm alempaa kuin toinen lihas, selkä on muutenkin vähän toispuoleinen. Jaloista ja käsistä olen saanut ihan hyvin erot hävitettyä. Olen yrittänyt reenata silleen ettei eroa olisi enää niin paljoa, mutta mitä enemmän esim selkää reenaan niin sitä enemmän erot näkyvät! Tietääkö kukaan kuinka tarkkaan tuomarit sitä kroppaa arvostelee, katsooko ne lihaksia pääosin vai sitä kokonaisuutta? Käsien asennolla en saa eroa yhtään fiksumman näköiseksi. Onko kellään teillä samoja ongelmia, mikä toimii epämuodostumiin (karkeasti sanottuna =D)? Hylkäänkö suoraan haaveeni vai jatkanko tavoittelua kisoihin?

Vähän samaa asiaa kysyisin, kuin edellinenkin. Kova kiinnostus olisi BF-kisoja kohtaan, mutta jalkojeni rakenne mietityttää. Jalat eivät ole täysin suorat, vaan taittuvat selkeästi sisäänpäin polven kohdalta. Vähennetäänkö tällaisesta pisteitä? Eli arvostellaanko yleistä rakennetta myös?

En ole mikään asiantuntija, mutta koska vastauspuolella on kovin hiljaista... Yleinen rakenne vaikuttaa aivan varmasti - mutta foorumiviestien perusteella on täysin mahdotonta kenenkään sanoa, onko "virhe" niin paha ettei kannata haaveilla. Keho on kuitenkin kokonaisuus - ja monia asioita voi tasapainottaa kehittämällä fysiikkaa oikeaan suuntaan. Fitnessmallipuolella ei pienen lihasepäsymmetrian luulisi haittaavan, kisaajilta ei odoteta huikean kireää kisakuntoa (lihakset erottuvat vain pehmeästi) - eikä lihaksia jännitetä poseerauksiin.

Varmaan helpoin tapa selvittää asia on esim. osallistua fitnessleireille ja pyytää arviota kropasta. Tai muuten vaan etsiä käsiin asiansa osaava valmentaja ja pyytää samaa.

Heippa, oon myös uusi tällä foorumilla ja minua mietityttää IFBB:n bikinikilpailu... Kovasti haluaisin treenata jotain kilpailua varten, jotta motivaatio säilyisi treenaamisessa. Ajattelin, että ehkä tuo bikinikilpailu tai fitnessmallikilpailu olisi enemmän mun juttu. Body fitness ym on hiukan liian hc-juttuja mulle. :D Mutta siis, tarkoitus olisi, että voisin mahdollisesti osallistua noihin kilpailuihin parin vuoden päästä, jolloin olisin 27v. Mitä olette mieltä, "kehtaako" niin "vanhana" vielä osallistua noihin kilpailuihin? Lisäksi suurimmaksi ongelmaksi kropan puolesta nousee ehkä rintojeni pienuus (kuppikoko a/aa) suhteessa lantion leveyteen. Silikoneja en ajatellut kuitenkaan hankkia. :D Onko siis mitään toivoa pärjätä tuollaisissa kisoissa tässä tapauksessa? Vai pitääkö vain haudata nuo kisa-haaveet? :/

Fitnessmalli kisoista kyselisin muutaman kysymyksen.

Luin kyllä säännöt, mutta onko tytöillä esim. bikinikuvauksissa kuitenkin omat bikinit päällä? 2010 finalisteja kun katselin, oli bikinit niin laidasta laitaan, että olivat kai itse hankitut?

Entä fitnessmallin kroppa, millainen olisi ideaali, mikä taasen liikaa/liian naru? (havainnollistavat kuvat jees)

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Mutta siis, tarkoitus olisi, että voisin mahdollisesti osallistua noihin kilpailuihin parin vuoden päästä, jolloin olisin 27v. Mitä olette mieltä, "kehtaako" niin "vanhana" vielä osallistua noihin kilpailuihin?

Tuota... Fitnessmalli -kisassa taitaa olla yläikäraja (jotain 30v), mutta Bikinikisoissa ei. Ylipäänsä hieman "kypsempi" kroppa on käsittääkseni arvostettu fitness-kisoissa. Kropan muokkaaminen vie vuosia ja harva aloittaa teini-iässä (käsittääkseni teini-iässä ei saisikaan rautaa nostaa liikaa, häiritsee kai pituuskasvua tmv. voi olla että mulle on myös valehdeltu tai että nää on vanhan kansan uskomuksia :D). Bikinikisoista en kyllä osaa sanoa kummempia, kun ekaa kertaa kisat, joten nähtäväksi jää, minkälaista kroppaa siellä tarkalleen haetaan. Ei kuitenkaan yhtä kireetä kun bf:ssa. Tosin koska bikinikisoissa ei haeta yhtä lihaksikasta kroppaa kuin esim. bf:ssa, niin voi olla, että osallistujissa on enemmän nuorempia kuin muissa sarjoissa (mun omaa spekulaatiota) ja tietysti sehän olis se eka askel fitness-kisamaailmaan (ja joillekin vika, eikai kaikki halua bf:iin tai f:iin). Kierrellen ja kaarrellen siis, et todellakaan ole liian vanha!! Mallimaailma on ihan eri asia kun fitnessmaailma.

En tiedä, onko tätä kysytty jo aiemmin, mutta miten pian saliharrastuksen jälkeen kannattaisi hankkia personal trainer? Onko Pohjanmaan seudulla ketään naispuolista hyvää fitness-traineria, jota voisitte suositella? Olen harrastellut salilla käyntiä vajaat puoli vuotta.

21-vuotta. Muistaakseni liiton sivuilla sanottiin niin, että saa kilpailla viimeisen kerran juniorisarjassa sinä vuonna, kun täyttää sen 21 :)

ook :D no sittehä mulla on reilusti aikaa, jos haluan (ja uskallan :lol2: ) kisata niissä :D täytän parin kk jälkeen 18v... pitäis käydä joskus kattoo kisat, ni tietää missä kunnossa ja mitoissa porukka siel oikee on :D

Heissan!
Olen ajatellut tähtääväni Fitnesskisoihin vuonna 2013 ja valmentajan hankinta on käynnissä. Minua mietityttää vielä pari asiaa... Minulla on hieman länkisääret ja niitä kun ei ilmeisesti täydellisessä fitnessvartalossa saisi olla. Saan ne kyllä jotenkuten yhteen ja uskon, että pohkeiden treenauksella saisin kurottua väliä kiinni. Mutta onko kuinka iso miinus jos on hieman rakoa pohkeiden välissä?

Ja toinen kysymys koskee e-pillereitä. Muistan joskus lukeneeni tutkimuksessa, missä e-pillereitä käyttävien lihakset kasvoivat vähemmän kuin niitä käyttämättömillä. Voimaa tuli kuitenkin saman verran molemmilla ryhmillä. Onko tietoa käyttääkö moni fitnesskilpailija e-pillereitä? Tossa aikaisemmin keskustelussa oli maininta, että joku niitä oli käyttänyt vielä dieetilläkin, mutta tästä lihasten kasvusta siinä ei ollut mainintaa.

Kysyisin ihan yleisesti että mikä on teidän fiilis Fitnessmallikisasta? Itse olen puntaroinut edestakas että pitäskö hakea vai ei. Tavoitteena on lähteä kisaamaan Body Fitness kisoihin syksyllä 2013, ja valmentaja on hankittu. Tässä nyt sitten mietin että kannattaisiko ensin katsoa Fitnessmallikisat, niistä olisi varmaan ihan hyvä lähteä. Saisi jonkumoista kokemusta ainakin.

Mikäpä estää kokeilemasta, toki niissä haetaan aikalailla eri asioita kuin BF:ssä, mutta esiintymiskokemusta nyt ainakin jää taskuun, jos ei muuta. Osalla tuntuu olevan ennakkoluuloja fitnessmalli-kisaajia kohtaan, ja suoraan sanottuna osalla aiempien vuosien finalisteista ei ole fitnessistä kyllä kropassa jäänteitäkään, mutta osa taas on timmejä.

Mikäpä estää kokeilemasta, toki niissä haetaan aikalailla eri asioita kuin BF:ssä, mutta esiintymiskokemusta nyt ainakin jää taskuun, jos ei muuta. Osalla tuntuu olevan ennakkoluuloja fitnessmalli-kisaajia kohtaan, ja suoraan sanottuna osalla aiempien vuosien finalisteista ei ole fitnessistä kyllä kropassa jäänteitäkään, mutta osa taas on timmejä.

Niin no se on kyllä totta että erilaisia asoita niissä haetaan. On itellekki tullu vähä sellanen fiilis että porukoilla on vähä ennakkoasenteita kisaajia kohtaan.
Olen nyt vuoden aikana treenannut juuri BF silmällä pitäen, eli jos katsotaan että olen ''liian'' lihaksikas Fitnessmalli kisoihin nii saa kyllä homma jäädä. Niin paljon kun lihaksien eteen on raatanut nii niistä ei kyllä halua luopua. Ymmärtääkseni Fitnessmalli kisassa kuitenkin pitää olla aika paljon ''kevyempi'' kun BF:ssä?
Mutta juuri esiintymiskokemuksen vuoksi voisi olla ihan hyvä.

Mikä on muuten hyvä rasvaprosentti vapaaohjelmaisessa fitnessissä kilpailevalle? Toki on varmaan vähän yksilöllistä, mutta olisko jotain osviittaa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom