Kysy fitness-kisoista (kisakysymykset&kisaajien tsemppailut tänne, ei kisaforumille!)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PriYa
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Nyt en ensisilmäyksellä löytänyt muuta paikkaa laittaa muistutusta innokkaille fitness unelmoijille.. ne ketkä ei päässy lahteen ihastelee kilpailijoita ni (maksuttomalta digikanavalta) Urheilukanavalta tulee tänään maanantaina klo 20:30 Fitness Expo 2008: Fitness SM osa 2
Suomen parhaat Fitness-kilpailijat samalla lavalla! Sarjat: Body fitness alle 163 cm ja yli 163 cm..jos ei tänään ehdi ihastelemaan ni se tulee uusinnan uusintana vielä torstaina 6.11 klo 16:25..kandee tarkkailla sitä kanavaa, sieltä myöhemmin lisää koosteita. esim isänpäivänä tulee klo 13:20
Fitness Expo 2008: Body SM osa 1 (u)
Suomen kovimmat kehonrakentajat lavalla! Sarjat: Miehet alle 70 ja 80 kiloa sekä naiset...

Mahtaako tämä nyt tulla oikeaan "keskusteluun", mutta mistähän löytäisin videon pätkää Lahdesta SM2006 body fitness yli 164 . Yotubesta olen yrittänyt löytää, vaan onnistumatta. Tuli ilmi, että tuttava kilpaillut tuolloin, olisi mukava nähdä esiintymisensä!

Mahtaako tämä nyt tulla oikeaan "keskusteluun", mutta mistähän löytäisin videon pätkää Lahdesta SM2006 body fitness yli 164 . Yotubesta olen yrittänyt löytää, vaan onnistumatta. Tuli ilmi, että tuttava kilpaillut tuolloin, olisi mukava nähdä esiintymisensä!

Sporttubesta voisi löytyä. En ole ihan varma mitä videopätkiä siellä on mutta kannattaa käydä tsekkaamassa.

Kiitos neuvosta HeatN, kävin ne videot läpi sieltä sport tubesta, mutta ikävä kyllä ei löytynyt.
Eli jos jollain tietoa mistä voisi löytyä niin suuret kiitokset etukäteen!

Kuin ootte toimineet ton valmentajan haun kanssa? Siis oletteko "haastatelleet" useampia vaihtoehtoja ja valinneet niistä parhaimman?
Ja onko tärkeämpi yhteinen kemia vai onko tärkeämpää, että valmentajalla on sitä historiaa valmentajana ja menestystä siltä saralta? Ja sama se kuin henkilökemiat natsaa, kuhan tietotaitoa löytyy...

Kuin ootte toimineet ton valmentajan haun kanssa? Siis oletteko "haastatelleet" useampia vaihtoehtoja ja valinneet niistä parhaimman?
Ja onko tärkeämpi yhteinen kemia vai onko tärkeämpää, että valmentajalla on sitä historiaa valmentajana ja menestystä siltä saralta? Ja sama se kuin henkilökemiat natsaa, kuhan tietotaitoa löytyy...

Itse kuuntelin aika lailla muiden mielipiteitä ja tutkiskelin netin kautta. Toki sähköpostilla voi ja kannattaakin ottaa yhteyttä eri valmentajiin ja kysellä heidän systeemeistään, valmennuksen hinnasta yms.

Tärkeää on, että valmentajalla on jotain meriittejä, joiden perusteella hänen taitojaan valmentajana voi arvioida. Tietotaito on kaiken a ja o! Jos valmentajalla on useita menestyviä kisaajia valmennuksessaan, täytyy silloin jotain tehdä oikeinkin ;) Kyllähän sillä kemiallakin on oma merkityksensä, mutta kannattaa miettiä mitä valmentajalta haet ja minkätyyppistä valmentajaa haet. Itse halusin sellaisen, joka sanoo asiat niin kuin ne ovat ja piiskaa kunnolla parempiin suorituksiin. Mitään parasta kaveria en valmentajasta hae.

Voisin itseni ja varmasti monen muunkin puolesta suositella BG-Teamia :thumbs:

Kyselisin täältä vähän vastauksia :)
Olen 15vuotias nuori tyttönen, puntti taustaa noin vuosi ja kaikki levosta ravintoon on aikalailla kunnossa.

Olisikohan mitään järkeä lähteä haaveilemaan että kerkeisi nousta Body fitness nuoret lavalle vielä ennenkuin täyttää 21vuotta? Kuinkakohan nopeasti tuonne saisi itsensä edes vähän treenattua!

Käyn tällä hetkellä kisoihin aikoville-valmentautumis ryhmässä missä puhutaan ja neuvotaan hyvin, valmentajina todella asiantuntevaa porukkaa! Ei ole vaan tullut puheeksi vielä mikä mahtaisi olla realistinen tavoite noita kisoja ajatellen?

Dream Tanista kokemuksia

Ahdistelen taas kisaajia :dance2:
Millaisia kokemuksia teillä on tuosta tökötistä, vaikuttaa niin paksulta että vaarana
lienee "ei niin hyvältä" näyttäminen mikäli ei ole aivan ultrakireä?

Tärkeää on, että valmentajalla on jotain meriittejä, joiden perusteella hänen taitojaan valmentajana voi arvioida. Tietotaito on kaiken a ja o! Jos valmentajalla on useita menestyviä kisaajia valmennuksessaan, täytyy silloin jotain tehdä oikeinkin ;)

Vaikka vähän myöhään tulee vastinetta, niin mielestäni se, että valmentajalla on useampia menestyviä kilpailijoita, ei kerro vielä valmentajan taidoista yhtään mitään. Tuokaa mulle valmennukseen Kai Greene ja Jennifer Gates niin varmasti menestystä tulee, olin sitten hyvä tai aivan luokaton. Itse kiinnitän huomiota ennemminkin siihen, kehittyvätkö kilpailijat eteenpäin tehdessään yhteistyötä tietyn valmentajan kanssa ok, toki sekin on hemmetin paljon kilpailijasta kiinni, ja siihen, mihin suuntaan homma kehittyy. Myös jutusteleminen paitsi itse valmentajakanditaatin niin myös ko.valmentajien valmennettavien kanssa on hyväksi.. että kuulee ylipäätään perusprinsiippejä ja miten homma toimii. Jos valmentajan ainoa tuotos on kuukautisensa menettäneet unihäiriöiset jatkuvasti sairastelevat syömishäiriöiset BF-kilpailijat, niin harkitsisin kaksi kertaa valmennussuhdetta, oli tulos kisoissa miten hyvä tahansa.

Kyselisin täältä vähän vastauksia :)
Olen 15vuotias nuori tyttönen, puntti taustaa noin vuosi ja kaikki levosta ravintoon on aikalailla kunnossa.

Olisikohan mitään järkeä lähteä haaveilemaan että kerkeisi nousta Body fitness nuoret lavalle vielä ennenkuin täyttää 21vuotta? Kuinkakohan nopeasti tuonne saisi itsensä edes vähän treenattua!

Käyn tällä hetkellä kisoihin aikoville-valmentautumis ryhmässä missä puhutaan ja neuvotaan hyvin, valmentajina todella asiantuntevaa porukkaa! Ei ole vaan tullut puheeksi vielä mikä mahtaisi olla realistinen tavoite noita kisoja ajatellen?

En näe mitään syytä, miksi et lähtisi mukaan junnuihin, vaikka useammankin kerran, jos touhu kiinnostaa. Jos homma tuntuu omalta, niin repäiset vaikka kisat 19-vuotiaana ja 21-vuotiaana. Olet kuitenkin vielä kovin nuori, anna itsesi kasvaa niin kehollisesti kuin muutenkin ennen mitään kisadieettejä. Vaikka venäläiset ja ukrainalaiset kisaavat BF:ssä jo koululaissarjoista lähtien (n.13v), niin en kuitenkaan lähtisi ketään kisoihin kannustamaan ennen 18-vuoden ikää.

mulle on jääny vähän epäselväksi miten tuo viimeinen dieettiviikko käytännössä menee ennen kisaa? Siis ruoka+treeni. Missä kalorit, paljonko ja minkälaista liikuntaa ja miten tankkaus-tyhjennys suoritetaan? ilmeisesti vähän hiilareita ensin ja sitten pari päivää ennen kisaa paljon ja vettä ei juoda? mistä määristä nyt suurinpiirtein puhutaan? ja miten liikuntaa viimeisellä viikolla? myös kreatiinin ja muiden lisäravinteiden käyttö vika viikolla on vähän hukassa? :(

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Sannuli:
Riippuu ihan valmentajasta ja valmennettavan kropasta, miten viimeinen viikko menee. Toiset treenaa viimeisellä viikolla muutan kerran, toiset joka päivä. Toisilla tippuu kalorit, toisilla kaloreita nostetaan. Toiset juovat nestettä enemmän, toiset taas ihan saman verran kuin muinakin diettiviikkoina. Toiset jättävät lisäravinteiden käytön (erit. kreatiinin) jo viikon alussa, toiset syövät viimeisiin päiviin asti. Yhtä monta tapaa kuin on kilpailijaakin...

Esim. minun kisaviikkoni v. 2006 ja 2009:

2006 Join parhaimmillani 8l vettä päivässä muiden 5l diettiviikkojen sijaan
2009 Join normaalin määrän 3-4l vettä aina edelliseen iltaan asti

2006 Jalkatreenit lopetettiin viikko-pari ennen kisoja
2009 Jalkatreeniä tuli vielä kisaviikon alussa

2006 En muistaakseni käyttänyt palautusjuomaa pumppitreenien jälkeen
2009 Käytin palautusjuomaa, sekä kaikkia lisäravinteita, myös kreatiinia aina viimeiseen treenipäivään (eli ke) asti

2006 Syömiset eivät muuttuneet miksikään
2009 Lisättiin hiilareita, vähennettiin proteiinia (hiilareita ei vähennetty ennen kisaviikkoa)

2006 Pelkkää yläkroppaa kisaviikolla
2009 Pumppailin kuminauhaa apuna käyttäen koko kropan kertaalleen läpi vielä päivää ennen kisoja

2006 Käytin makeutusaineita, lisäsin ohjeissa annetun natriumin purkista
2009 En käyttänyt makeutusaineita, natriumin piti tulla proteiinista, ei purkista

Lopputulos: Onnistuneita kisakuntoja molemmat, vaikka ensimmäinen olikin äärirajoilla menoa. Joka tapauksessa kaikesta on opittu ja kehitytty. Ensi kisadietin viimeistelyt voivat olla taas jo ihan erilaiset ;)
Valmentajasi kyllä pitäisi tietää, mitä tehdään?

Kiitos paljon Jonnalle! Ei ole valmentajaa vielä, tavoitteena on ensi vuonna kisailla, mutta olen niin pihalla kaikesta dieettiin liittyvästä että epäröin sen takia koko homman kans.. perusdieetin tiedän kyllä mutta kisavalmistelujen kulusta ei ole hajuakaan. pitäiskö sitä kokeilla ennen kisaa (vaikka tänä vuonna jo?) miten kroppa toimi? näkeekö valmistelujen vaikutuksen vaikka rasva% olisi vielä 13? eli testimielellä kokeilisi kevyemmin valmistautumista.. ehkä joudun testaamaan jo fitnessmallikisaan jos sinne pääsen että mikä sujuu parhaiten :) tai sitten hankin valmentajan jo nyt, mutta miten sekään tietää miten mun kroppa reagoi eri juttuihin? :(
nyt oon dieetillä ottanu -200-500kcal, paljon pyöräilyä, treenit 4krt viikossa melko pumppi-tyylillä ja ruoassa 150g prot, 55g rasva ja loput hiilareita, kasvispainotteisesti ja ruista, huonot hiilarit pois. eli ei hirveästi muutoksia normaaliin ja olo ollu hyvä ja paino pudonnut sen 1kg kolmessa viikossa. tavoite nyt on siis olla kunnossa 3 viikon päässä olevassa castingissä :)

Sannuli:
Ensimmäinen valmentaja oli ehdottomasti sitä mieltä, että vikan viikon neste-suolatankkauksia on kokeiltava, kun taas viimeisin (ja edelleen jatkuva) valmentaja oli täysin päinvastaista mieltä.

Kun kisasin ensimmäistä kertaa, ei minullakaan ollut mitään käsitystä mitä vikalla viikolla tehdään, mitä syödään, juodaan jne. Sain tarkat ohjeet valmentajalta ja tein niiden mukaan. Aivot narikkaan ja menoksi! Se oli vikan viikon meininki ;)

Haluisin tietää kisameikistä. Miten esim. meikkivoide ja luomivärit, kelpaako ihan tavalliset kaupan meikit vai pitääkö olla jotain teatterimeikin tyylisiä tököttejä jostain? Minkä merkkisiä meikkejä olette käyttäneet? Varmaan ripsiväri kannattaa olla vedenkestävää ja meikkiä paljon, jotta se jonnekin näkys niissä valoissa? Oon vaan niin usein miettiny, että miten kisameikki tehdään niin oli pakko kysyä. Ja laittaako monetkin itse meikkinsä vai tekeekö ammattimeikkaajat kisameikit?

Haluisin tietää kisameikistä. Miten esim. meikkivoide ja luomivärit, kelpaako ihan tavalliset kaupan meikit vai pitääkö olla jotain teatterimeikin tyylisiä tököttejä jostain? Minkä merkkisiä meikkejä olette käyttäneet? Varmaan ripsiväri kannattaa olla vedenkestävää ja meikkiä paljon, jotta se jonnekin näkys niissä valoissa? Oon vaan niin usein miettiny, että miten kisameikki tehdään niin oli pakko kysyä. Ja laittaako monetkin itse meikkinsä vai tekeekö ammattimeikkaajat kisameikit?

Jotkut meikaavat itse ja jotkut taas turvautuvat ammattimeikkaajan apuun. Minä kuulun jälkimmäiseen ryhmään ja näin varmistan takuuvarmasti tyylikkään ja hyvän lopputuloksen. Toiset toki osaavat meikata siististi voimakkammankin meikin ihan itse. Jos minä meikkaisin itse, niin luultavammin lopputulos olisi tuhruinen ja epäsiisti, ei kiva. Meikki on voimakas juuri kirkkaiden valojen takia ja ruskean ihon takia. Eräs meikkaaja sanoi, ettei voinut käsittää aluksi miten tumma sen meikkipohjan pitää olla. Meikkivoide pitää siis olla todella tummanruskea, koska vartalo on niin musta kisaväreistä. Se on hassun näköistä, jos naama on paljon vaaleampi kuin vartalo ja sitä vaaleutta korostaa vielä ne kirkkaat valot. Jos itse meikkaat, niin kannattaa käyttää laadukkaita, hyvin pysyviä meikkejä. Tehdä pohja huolellisesti. Lavalla tulee hiki ja valuvat meikit ei kaunista ketään. Ripsari tietysti vedenkestävää. Mielellään kyllä irtoripset.

Kisaajille kysymystä, toivottavasti ei ole jo tullut esille tässä ketjussa:

Kuinka monta tuntia treenaatte viikossa, ja kuinka paljon siitä on lihaskuntotreeniä ja paljonko aerobista?

Muutamien mimmien blogeja kun on lukenut, niin massaa kasvattavat mimmit treenaavat jopa 25h/vko.
Eikö tästä jo ihan järjetön määrä ole aerobista joka jarruttelee lihasmassan kasvua?
Ja taas toisaalta, eikö yksittäiset salitreenikerrat veny jo niin kauhean kamalan pitkiksi, ettei siitä treenistä enää saa loppuvaiheessa tehoja irti? Ja miten ne liikkeetkään riittää? :D
Kertokaa tyhmälle blondille.

Viimeksi muokattu:
Kisaajille kysymystä, toivottavasti ei ole jo tullut esille tässä ketjussa:

Kuinka monta tuntia treenaatte viikossa, ja kuinka paljon siitä on lihaskuntotreeniä ja paljonko aerobista?

Niin monta tapaa kuin kisaajaakin. Toiset treenaa 10h, toiset 20, kolmannet vielä enemmän (riippuen mm. dietistä, aineenvaihdunnasta, valmentajasta, lähtökunnosta). Itse viime kisadietillä treenasin keskimäärin 12h/vko, josta 5h meni lihaskuntotreeniin ja 6h aerobiseen. Pudotin 20kg, fiksummat pääsevät helpommalla ja pudottavat vähemmän;)
Lopputulos oli kuitenkin varsin onnistunut ja olimme hyvin tyytyväisiä valmentajan kanssa saavutukseemme.

Kisaajan kunto

Hei,

Olen paljon lueskellut vuosien varrella tätä foorumia. Nyt olen aikonut ottaa tavoitteeksi fitnesskisat kolmen vuoden sisään. Olen kiinnostunut hieman kokonaiskuvasta minun kokoiselle ihmiselle. Olen 172cm pitkä. Mikä voisi olla arvio kisapainostani ja kuinka paljon tuossa vaiheessa pitäisi rautaa liikutella kulloisessakin laitteessa? On tosiaan vähän vaikea vielä hahmottaa missä nyt menen. Olen osallistumassa fitnesslerille, jossa saisin hieman parempaa ajatusta vapaaohjelmalle ja muullekin treenaamiselle, mutta tässä vaiheessa kiinnostaa vielä tuo kokonaiskuva.

Kertokaas ystävät hyvät vinkkejä karvanpoistoon ennen kisoja? Itselläni varsinkin säärissä erittäin paksut, mustat jouhet ja ne kasvaa kauheen nopeesti. :curs: Sheivauksen jälkeen jo saman päivän iltana tuntuu selvä sänki (ja näkyy). Epiloinnilla pysyy hiukan kauemmin sileenä, noin viikon, siitä seurauksena sisäänkasvavia karvoja ja nyppyjä vaikka putsais ihon ja kosteuttais ja kuoris ja... Biksurajoja ei pysty epiloimaan (auts), joten siinä ei voi kun höylällä vedellä, sama sänki-ilmiö. Kosmetologien kalliisiin hoitoihin ei ole varaa... On kokeiltu vahat, sokerit (suttaa, hankalaa), voiteet (hahhah), epilaattorit ja perinteiset höylät ja ladyshaverit. Kisapäivän aamuna tuskin voi enää höyläillä, kun on jo väriäkin laitettu ettei se väri lähde... Ja kiva sinne sitten tikkusena mennä... Pitäiskö vaan ruveta säästämään johkin valoimpulssi tai laser hommaan, eikö ne maksa monta sataa euroa? Kellään kokemusta?

Nimimerkillä kaikki keinot kokeiltu...

Kysynpä toisenkin jutun samalla: Oletteko lopettaneet e-pillerit dieetin ajaksi tai viimesillä viikoilla vai jatkaneet normaalisti? Mikä vaikutus nesteisyyteen?

Kovin kiitollinen olisin vastauksista.... :D

Joo mä olisin kans kiinnostunu tosta karvanpoistosta. Itselläni nimittäin on myös hankaluuksia ajelemisessa.Karvat kasvavat todella helposti sisään ja karvatupet tulehtuvat bikinirajojen ym. intiimien paikkojen kohdalla, joissa karva paksumpaa. Itse olen käyttänyt sheiveriä, mutta heti tulehtuu. Kylmävahaliuskat on AUTS! ja heti tulehtuu senkin jälkeen. Semmosia aftershave voiteet on kokeiltu, ei auta. Vai pitääkö vaan kestää se näppyisyys ja kutina ja polttelu sisäänkasvavista karvoista. :D Ei kai ne punaisena helottavat tupet kai näy mihinkään kisavärin alta :D

No onpahan tässä vielä MOOOONTA vuotta aikaa keksiä ratkaisu, mutta olis hauska kuulla jotain vastausta, jos sellaista suorilta löytyy.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom