Kiitos Alice Wonder :haart: Sait kyllä hymyn huulille!
Kysymyksiisi... Hmmmm... no, ihan ensimmäisenä lienee tärkeintä opetella treenaamaan kovaa ja syömään oikein. Täytyy oppia mitä tarkoittaa se, että treenaa tavoitteellisesti. Mikäli pohjalla on joku toinen kilpaurheilulaji, niin silloin tämä siirtymä voi olla helppo ja kisoihin voi mahdollisesti tähdätä nopeallakin aikataululla. Jos taas ei ole koskaan elänyt kilpaurheilijan elämää, niin ensin olisi mielestäni syytä opetella elämään sellaista. Ymmärtää, mitä tarkoittaa se kun treeni ja ruokailujen ajoitus sekä lepo ovat ne kolme prioriteettia, joiden mukaan arki rakennetaan. TOKI tärkeää on tässä kaiken keskellä myös pitää kiinni siitä että on hyvä fiilis ja näitä juttuja tekee intohimoisella asenteella!
Oman fysiikan arvioituttaminen jollain puolueettomalla osapuolella on myös tärkeä asia. Poseerausten opettelu ensin siellä oman vessanpeilin edessä, lavavalot silmissä säihkyen on yksi mitä voi testailla ;) Suosittelen ottamaan/otattamaan (ystävä, poikakaveri tmv voi auttaa) itsestä kuvat bikineissä edestä, sivulta ja takaa ryhdikkäässä asennossa seisten tai sitten fitnessin anatomisissa asennoissa, jos ne on jo opeteltu. Mulle esimerkiksi voi lähettää kuvia, en tiedä olenko mikään ammattilainen niiden syynäämisessä mutta voin ainakin antaa kommentteja ja vinkkejä poseerauksiin. Email on
faidra6@hotmail.com.
Mun mielestä on tärkeää ymmärtää, että se oma tämän hetkinen kunto ei ole mikään este sille että seuraavien parin, kolmen vuoden sisällä kiipeäisi lavalle. Esimerkiksi minulla oli ihan tavallisen tallustajan maatuskakroppa vuonna 2004 kun PÄÄTIN että haluan mennä vielä kisoihin (kuvakin löytyy, 10.9.2006 päivityksessä mun blogissani Fastin sivulla...pitää kelata kuukausia taaksepäin). En minä ainakaan näyttänyt tuolloin edes etäisesti vielä siltä että olisin kilpaurheilija tai että oikeasti olisi mitään eväitä lähteä parin vuoden sisällä lavalle. Minusta sillä ei ole merkitystä missä on nyt tai mistä on tulossa. Merkitystä on sillä, mitä todella sisimmässään haluaa ja mitä päättää saada aikaan. Sen jälkeen voi lopettaa murehtimasta eilistä ja tätä hetkeä ja suunnata voimavaransa siihen mikä on merkityksellistä: se, että joka ikinen päivä tästä hetkestä eteenpäin voi itse päättää mitä tahtoo tehdä ja miten hyvin sen tekee.
Jos täällä on tytöillä kysymyksiä kisoista tai mistä vaan lajiin liittyvästä eikä halua niitä pohtia forumilla, niin minulle saa laittaa mailia, vaihdan mielelläni ajatuksia teidän kanssa. Uskon että suurin osa kilpailijoista mielellään auttaa innokkaita aloittelijoita, jos vaan tyttöjä lähestyy mukavalla asenteella. Eikä keskeytä sitä maksimipenkkipunnerrussarjaa kysymällä kisabiksujen liimaamisesta, siis. :D
Oletko Alice Wonder lukenut tuota
Fitnessflow-sivustoa? Auttoiko se yhtään pohdintoihisi?
Yksi juttu mitä ehdottomasti suosittelen tekemään, on Fitnessliiton leirille meno. Siellä tutustuu muihin samoista asioista innostuneisiin tyttöihin ja voi vaihtaa ajatuksia sekä heidän että myös liiton valmentajien kanssa. Voi käydä arvioituttamassa sitä omaa fysiikkaa, oppii treenistä ja ravinnosta ja niin edelleen. Menkää siis ihmeessä leirille! Seuraava näyttää olevan 1.-2.11. Keravalla. Ei pääsyvaatimuksia treenitaustan tai minkään suhteen, pelkästään se että haluaa tietää aiheesta lisää!
Täältä lisää leireistä
Muakin alkoi innostaa leiri... pitäisiköhän lähteä mukaan :D Siitä onkin aikaa kun viimeksi olen ollut!