Kysy fitness-kisoista (kisakysymykset&kisaajien tsemppailut tänne, ei kisaforumille!)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PriYa
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Pyynikillä olen käynytkin ja se on loisto paikka,mutta kun se on ollu nyt avuttoman huonos kunnos,ei siel voi ku luistella...ja tietty vituttaa mennä sinne aamul ja todeta no ei täst nyt tuukaan mitään:curs:Ja kekkosen tiessä on se, et se ei ole edes rauhallinen kuuden aikaan ja kun minä juoksen ihan omasta ilosta ja tykkään siitä niin ei tarvii sinne älämölöön mennä väkisin.Tollasta samankaltaista suoraa tietä/reittiä kaipais täst jostain läheltä...:rolleyes:Pyyniltäkin koitan vielä löytää jotain reittiä mikä ei olisi niin ylämäki-alamäki voittoista.Olen hieman turisti vielä täällä:D

Anteeksi threadin sotkeminen tällä.

on "Kenkien pitää olla malliltaan klassiset ”stiletto”-tyyliset korot (piikkikorko), varpaista suljetut (ei avonaiset) ja väriltään mustat. Pohjan paksuus saa olla enintään 6,35 mm (reilut puoli senttiä) ja piikkikorko korkeintaan 127 mm (12,7 cm). Korokepohjakengät (ns. tolppakorko) ovat ehdottomasti kielletyt."

Lähde

Sellasta mietiskelin että minkälaisilla jakaumilla mimmit menee kisadieetillä ja paljonko se eroaa offilta?Esim.paljonko hiilareita/rasvaa/protskujen suhteita ja määriä muutetaan?Pitääkö teidän laskea kurkut ja salaatitkin kaloreihin mukaan?

on "Kenkien pitää olla malliltaan klassiset ”stiletto”-tyyliset korot (piikkikorko), varpaista suljetut (ei avonaiset) ja väriltään mustat. Pohjan paksuus saa olla enintään 6,35 mm (reilut puoli senttiä) ja piikkikorko korkeintaan 127 mm (12,7 cm). Korokepohjakengät (ns. tolppakorko) ovat ehdottomasti kielletyt."

Lähde

Saattaa olla nyt ihan blondiosastoo, mut onko mitään minimimittaa korolle..? Vai onko se omalla vastuulla kuinka paljon lepsummalta haluaa pohkeensa näyttävän?? :D

Sellasta mietiskelin että minkälaisilla jakaumilla mimmit menee kisadieetillä ja paljonko se eroaa offilta?Esim.paljonko hiilareita/rasvaa/protskujen suhteita ja määriä muutetaan?Pitääkö teidän laskea kurkut ja salaatitkin kaloreihin mukaan?

Tämä on varmasti jokaisella hyvin yksilöllistä, miten kenenkin dieetti on suunniteltu. Mie en laske offilla kaloreita, mutta niitä tulee siinä 3500-4500 välillä kun aika paljon kulutankin töiden ym. takia. Jokainen kisadieettikin on ollut erilainen. Ekalla dieetillä lähdettiin kolmesta tonnista ja sillä putosi ekat 6kg, lopussa kalorit oli n. 1600. Viimesellä dieetillä kalorit oli lopussa 1400 ja lähdin parista tonnista (oli 3. dieetti putkeen ja v*tuiksi meni:D)
Pääsääntönä pidän sekä offilla että dieetillä, että protskuja tultava päivittäin väh. 2g/painokilo - dieetillä niiden merkitys korostuu ja saattaa tulla enemmänkin. Rasvaa hyvistä lähteistä siten että kroppa toimii, dieetillä lisäravinnerasvojen esim. omega 3 käyttö kasvaa kun ravinto on muuten varsin rasvatonta. Hiilareiden määriä vaihtelemalla saadaan kaloreihin vaihteluita dieetin edistyessä - protskut ja rasvat pysyy pääsääntöisesti vakiona. Kurkkuja ja salaatteja en ole ikinä punninnut, lähinnä arvioinut niistä saatavat mitättömät kalorit. mutta kuten sanoin, kaikilla eri tavalla...:)

Mielenkiintoista, mielenkiintoista... HATTUA nostan kaikille kisaaville mimmeille :rock:

Mietin tuos ku lueskelin tätä ketjua niin et minkälainen teidän kisaavien viikon kuntoiluohjelma on, monestikko käytte viikossa? Teettekö aerobista ollenkaan vai pelkkää punttia? Ihailtavaa teidän määrätietoisuus ja pidättyneisyys "herkuista" (vaikka luen rahkankin herkuksi nams) mutta niistä sokereista.

Ajattelin kokeilla omin avuin, (viitsiskö joku kokeneempi neuvoa hieman) en siis tähtä viel mihinkään kisoihin tms, kokeilla vaan et pystyisinkö kurinalaisuuteen jos vaikka joskus suuntais kisoihin tms. Oon nyt heinäkuusta asti treenannu tosi rankasti 5-6krt viikossa. Aloitin heinäkuussa niin et 2krt viikossa salitreeni ja 2-3krt aerobinen. Lisäilin sit niin et joulukuusta asti tein 3krt viikossa salitreeniä ja 3krt viikossa aerobista. Nyt siis meinasin ruukata ohjelman niin et 4krt viikossa salitreeniä ja 2krt viikossa aerobista. Aerobisen treenin sykkeet kulkee siel 160-190 välillä, hiki lentää. Kcal olleet siel 2000-2500 ja nyt olis tarkoitus viel sellanen 10kg saada pois. Ajattelin vähentää kcal sit jossain vaiheessa. Heinäkuusta tippunut -12kg. Hidasta hommaa mitä enemmän liikkuu.. lepoa aina ku pystyy ja hyvin on menny. 3kk välein pidän yleensä "loman" 1-2viikkoa lepoa, ku ollaan reissussa ;) herkkupäivä ollu kerran viikossa, jolloin en oo paljoa laskeskellu miten kalorit menee.. Miltäs vaikuttais kokeneempien silmissä?

En ole lukenut tätä koko threadia läpi, joten voipi olla, että tähän kyssäriin vastaus löytyis jo aiemmista teksteitä, mutta:

Lähteekö tuo kisaväri (pro tan, elite tan...) pois pesemällä, vaiko pikkuhiljaa kulumalla? Ymmärtääkseni on kuitenkin kovin pysyvää tavaraa, kun maalailu aloitetaan jo edeltävänä päivänä?

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
En ole lukenut tätä koko threadia läpi, joten voipi olla, että tähän kyssäriin vastaus löytyis jo aiemmista teksteitä, mutta:

Lähteekö tuo kisaväri (pro tan, elite tan...) pois pesemällä, vaiko pikkuhiljaa kulumalla? Ymmärtääkseni on kuitenkin kovin pysyvää tavaraa, kun maalailu aloitetaan jo edeltävänä päivänä?

Mulla värjäys alotettiin muistaakseni paria päivää ennen kisoja. Suurin osa väristä lähti heti suihkussa, mut esim. polviin ja kyynärpäihin se jämähti aika huolella ja lähti vain kulumalla... Näin ainakin pro tan käyttäytyi mulla, Elitestä en niin tiedä. Mut nythän saa käyttää Dream Taniakin, jota ei tarvitse laittaa kuin yksi kerros ja lähtee varmasti sit helpommin myös poiskin.

kopsaan nyt tän tännekkin, kun on muutakin kysyttävää kisoihin valmistautumisesta .. :O

Originally Posted by HurjienMamma View Post
07.00 -50g eloveena kaurahiutaleita, 200g raejuustoa + aamun lisäravinteet

10.30 -150g jauhelihaa, 50g pastaa, + salaattia, kurkkua, puolikas tomaatti, kahvi

15.00 -2 viipaletta real leipää, 5 siivua kinkkua, appelsiini

18.00 -100g jauhelihaa, 50g tummaa pastaa

21.30 -2 viip. realii ja 5 viipaletta kinkkua

iltapala kohta, viipale realia, 100g raejuustoa, hedelmä, ja illan lisäravinteet (kreatiini pyruvaatti 5g, 2xkalaöljyt, 2xvihreätee puriste)

Elikkäs olen dieetillä, painan n.60-61kg ja pitkä 170, painoa pitäs viel 4 kg puottaa siihen lokakuun 3 pv mennessä.. mahtaakohan onnistua...
3 jakosella treenaan 3 kert viikko, aerobista tulee jo työnkin puolesta päivittäin + koirien kanssa lenkit.
Suunnitelma olis pitää noi samat kalorit koko tän loput 10 viikkoa mutta vähän mietittyttää pitää samana eikä tiputtaa.. huolettaa vaan miten noi lihakset pysyy, ja saanko itteni tarpeeksi kireäksi??

Oon vasta pari viikkoa ollut dieetillä mutta tuntuu ettei paino ole tippunut juuri lainkaan! kuinka nopeasti sen pitäisi tippua?
Sit mua jännittää kaikk itoi kisarusketuksien laittaminen, kisa biksut jne..
Mähän oon menos vaan tohon fitnessmalli kisaan, mutta tosiaan kisat on expossa ja lavalla, ja tällä kertaa sitten kisoihin panostetaan enempi kun viimevuosina joka näkyy porukan diettaamisena ja valmistautumisena jne..
Tuolla aika alussa jo oliki et jos kisat on esim.pe niin 3pv aikasemmin laitetaan jo ekat rusketukset? mitäs, kun mä oon asiakas töissä, vaikuttaako se? niin ja siitä rusketuksesta (tää threadi on niin pitkä etten lukenut kokonaan *00ps*) miten sitä laitetaan/kuinka paljon ja milloin kasvoihin, kun siihen tulee vielä kisameikkikin?

Tässä nyt jotain alkuun.. hirveesti on kaikkea muutakin ja jännittää jo nyt..
Mulla olis tarkotus noin 1,5 pääsä osallistua BF kisoihin, joten tää kisa on oiva ponnistuslauta siihen, tietää vähän minkälaista meininkiä on odotettavissa.

Oon vasta pari viikkoa ollut dieetillä mutta tuntuu ettei paino ole tippunut juuri lainkaan! kuinka nopeasti sen pitäisi tippua?
Sit mua jännittää kaikk itoi kisarusketuksien laittaminen, kisa biksut jne..
Mähän oon menos vaan tohon fitnessmalli kisaan, mutta tosiaan kisat on expossa ja lavalla, ja tällä kertaa sitten kisoihin panostetaan enempi kun viimevuosina joka näkyy porukan diettaamisena ja valmistautumisena jne..
Tuolla aika alussa jo oliki et jos kisat on esim.pe niin 3pv aikasemmin laitetaan jo ekat rusketukset? mitäs, kun mä oon asiakas töissä, vaikuttaako se? niin ja siitä rusketuksesta (tää threadi on niin pitkä etten lukenut kokonaan *00ps*) miten sitä laitetaan/kuinka paljon ja milloin kasvoihin, kun siihen tulee vielä kisameikkikin?

Tässä nyt jotain alkuun.. hirveesti on kaikkea muutakin ja jännittää jo nyt..
Mulla olis tarkotus noin 1,5 pääsä osallistua BF kisoihin, joten tää kisa on oiva ponnistuslauta siihen, tietää vähän minkälaista meininkiä on odotettavissa.

Se puoli kiloa viikossa -tahti on kaikista paras ja siinä keho pysyy hyvin mukana touhussa :) Sulla on aika paljon hiilareita tossa (jos tuolla ruokavaliolla meinaat mennä loppuun asti), niistä on helppo alkaa vähentää jos tuntuu ettei paino lähde laskemaan. Toisaalta vielä parempi vaihtoehto kaloreiden laskemisen sijasta on aerobisen lisääminen (esim. 2-3 aamuaerobista/viikko). Ja painoa (aamupaino) kannattaa seurata samana viikonpäivänä joka viikko, jos kotona ei oo vaakaa niin salilta pitäis löytyä.

Laitetaanko fitnessmallikisaankin nykyään väriä ihoon? Mä oon ymmärtänyt, että aiempina vuosina sinne ei kuuluis noi väreillä läträämiset :rolleyes: Ellet tarkoittanut ihan perus itseruskettavaa? Kyllähän noihin fitnessmallikisoihin panostettiin ymmärtääkseni enemmän jo viime vuonna, kilpailijoiden valmistautumista ajatellen.

Se on totta, että fitnessmallikisasta saa varmasti hyvät eväät tulevaisuuden kisoissa esiintymiseen ja sen kautta pääsee luomaan jo vähän lajiverkostoa ympärillensä :-) Tsemppiä valmistautumiseen!

HurjienMamma: Ainakin Fitnessmalli-kisan säännöissä kielletään kaikkien keinotekoisten (geelimäisten iholle levitettävien) rusketusaineiden käyttäminen, joten kannattaa tarkistaa asia vielä varmuudella ennen kuin lähdet maalaamaan itseäsi.

Angelo kommentoikin jo vähän syömisiä, joten ei siihen lisättävää. Kyllähän tuosta on vielä varaa nipistää varsinkin leivän syönnistä, jos paino jumittaa. Lisäksi itse kyllä lisäisin salitreenejä yhdellä per viikko. Eli ainakin se 4 treenikertaa painoilla, jolloin vaihtaisinkin samalla 2-jakoiseen. Aika suuri ero nimittäin treenata kroppa kaksi kertaa läpi kokonaan kuin vain kerran, jo siis pelkästään aineenvaihdunnan kannalta.

ruokailut

Sullahan puuttuu (hyvät) rasvat tosta ihan kokonaan, jauhelihasta ja parista kalaöljykapselista saamillasi rasvoilla et oikein pärjää. Eli lisäile ruokavalioosi vaikka rypsiöljyä, oliiviöljyä, lesitiiniä, pähkinöitä yms. Vastaavasti voit tosiaan tinkiä hiilareista, jotta kokonaiskalorit pysyy siinä missä haluatkin.

edit.

HurjienMamma: Ainakin Fitnessmalli-kisan säännöissä kielletään kaikkien keinotekoisten (geelimäisten iholle levitettävien) rusketusaineiden käyttäminen, joten kannattaa tarkistaa asia vielä varmuudella ennen kuin lähdet maalaamaan itseäsi.

Mä itse ymmärtäisin tuon niin, että tuolla kielletään protanien yms. kaltaiset kisavärit mutta tuskin normaalien itseruskettavien käyttöä? Niillä saa kuitenkin aikaan niin luonnollisen näköisen värin, että vaikeapa siitä on mennä sanomaan onko se hankittu auringosta, solariumista vai purkista. Ja solkkua/auringonottoahan noissa säännöissä ei kielletä. Veikkaisin, että aika hirveeltä näyttää jos sinne lavalle ihan valkoisena kiipeää. Eli semmonen terveen näköinen, kevyesti ruskettunut iho kannattaa varmaan jollain konstilla hankkia. Mutta siis on varmasti järkevää kysyä ihan suoraan kisajärjestäjiltä tästä asiasta.

Kiitos vastauksista.
Joo niinhän siellä kielletään, mutta silloin ne ketkä pääsivät finaaliin, jäivät sitten paikan päälle kuuntelemaa kisameilistä, kampauksista JA väristä.
Että vaikka tuolla säännöissä nyt sanotaankin että ei, niin kyllä ne ihan siellä kerto mitä voi laittaa ja paljon maksaa. Myös kisa biksut ei oo kuulunu aikasemina vuosina mutta nyt kuuluu.
K.P Ourano suunnitteli ton dieetin sekä myös treenin. Perusteli sen 3 kert viikko sillä että jää aikaa enemmän palautua. Ja dieetin hän ajatteli pitää tuommosena loppuun asti. Vaikka hän onkin pätevä ihminen ja seurannut/tehnyt näitä hommia toista kymmentä vuotta, niin otan silti vinkkejä vastaan ja sovellan tarvittaessa.
Niin ja hiilareista oon jo vähän vähentäny, mutta en kaloreista, proteiinia lisää.

Angelo kommentoikin jo vähän syömisiä, joten ei siihen lisättävää. Kyllähän tuosta on vielä varaa nipistää varsinkin leivän syönnistä, jos paino jumittaa. Lisäksi itse kyllä lisäisin salitreenejä yhdellä per viikko. Eli ainakin se 4 treenikertaa painoilla, jolloin vaihtaisinkin samalla 2-jakoiseen. Aika suuri ero nimittäin treenata kroppa kaksi kertaa läpi kokonaan kuin vain kerran, jo siis pelkästään aineenvaihdunnan kannalta.
Tota olen itsekkin miettinyt. Pitää jutella asiasta K.P:n kanssa. Kun hän oli niin sitä mieltä että parempoi vaan palautua enemmän jotta kasvaa :)
Musta tuntuu että toi 3 kert on liian vähän, kerkeen kyllä ihan hyvin palautua mutta lihas kasvua en kyllä oikein saa.

Musta tuntuu että toi 3 kert on liian vähän, kerkeen kyllä ihan hyvin palautua mutta lihas kasvua en kyllä oikein saa.

No et sä sitä lihaskasvua millään ohjelmalla saa aikaan, miinuskaloreilla kun olet. Lähinnä tässä on ny kyse niiden sun lihojesi säilyttämisestä.

Tuo KP:ltä saamasi väri- ja kisabiksuohjeistus jäi nyt vähän epäselväksi. Tarkoitatko, että tänä vuonna fitnessmallikisailijat laittavat protanit päälle ja hankkivat samanmalliset kisabiksut kuin esim. BF-kilpailijat?
Aika erikoiselta kuulostaa.

Tota olen itsekkin miettinyt. Pitää jutella asiasta K.P:n kanssa. Kun hän oli niin sitä mieltä että parempoi vaan palautua enemmän jotta kasvaa :)

Eikai se KP:n sana ihan laki ole ;) (Itse en välttämättä ko. henkilöltä lähtis pyytämään dieettiohjelmaa, vaikka fitnessliiton puheenjohtaja ja pätevä henkilö lajin parissa onkin :)) Jos susta tuntuu, että nelijakoinen sopis sun kropalle yhtä hyvin ja ehdit siitä palautua niin se on varmaan ihan kokeilemisen arvoinen jako :) Mie ainakin palaudun nelijakoisella dieetinkin aikana ihan hyvin. Mutta nää on tosi yksilöllisiä juttuja, ja peruskunnolla on iso merkitys palautumisajassa.

_Liz jo neuvoikin tohon ruokailuun, mutta mulla tuli vielä mieleen, että hyvien rasvojen lisäksi kannattais lisätä myös kasviksia - ihan muutenkin kuin dieetillä, mutta VARSINKIN dieetillä (etenkin siinä vaiheessa jos/kun joudutaan karsimaan hiilareista) :) Niistä saa kuitenkin ihan korvaamattomia vitamiineja, suojaravintoaineita yms. ja ne täyttää masua kivasti kun eletään vähemmillä kaloreilla. Tosin kaikilla masu ei kestä rehuja, mutta itselläni ne toimii ainakin kypsennettynä.

Noniin. K.P: pyynnöstä en enää keskustele tästä aiheesta.
Vastaan kuitenkin vielä edellisiin kysymyksiin, eli joo, niin olen ymmärtänyt että käyttäisimme iha kisa rusketuksia sekä bikineitä. Toki ne ei mitkään pakolliset ole, mutta olemme niistä keskustelleet.
Sen verran vielä, niinkuin sanoin jo aikaisemminkin, etten epäile kys. henkilän ammattitaitoa, hän on ollut alalla kauemmin kun minä olen edes elänyt :D
Ja valmentanut myös kisaavia ihmisiä. Halusin vaan uutta näkökantaa asioihin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom