OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Treenaatko yleensäkin noin nopeasti mitä tänään?!
Treenaan. Oivalsin kauan sitten, että kehitys kusee jos salilla veivaa liian kauan, mun treenit on intensiivisiä ja tosi lyhyet palautukset. Paukutan maksimaalista pumppia lihakseen ja sitten syömään kotiin. Monet hinkkaa salilla mun mielestä aivan liian kauan. Hassua katsella kun kerkeen tekeen 4 kovaa sarjaa samassa ajassa isommilla painoilla mitä joku jantteri istuu puhelin kädessä sarjatauolla. En ole ihan varma mikä se niiden pointti on, kotonakin voi istua.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Treenaan. Oivalsin kauan sitten, että kehitys kusee jos salilla veivaa liian kauan, mun treenit on intensiivisiä ja tosi lyhyet palautukset. Paukutan maksimaalista pumppia lihakseen ja sitten syömään kotiin. Monet hinkkaa salilla mun mielestä aivan liian kauan. Hassua katsella kun kerkeen tekeen 4 kovaa sarjaa samassa ajassa isommilla painoilla mitä joku jantteri istuu puhelin kädessä sarjatauolla. En ole ihan varma mikä se niiden pointti on, kotonakin voi istua.

Mäkään en ymmärrä noita puhelintreenaajia.
 
Saako sitä ihan kaupasta? Tee on meinaan kyllä mukavaa juotavaa.
Ruokakaupasta löytyy. Mulla toimii parhaiten 100 % kamomilla, Clipper ja Teekanne olen todennut toimiviksi. Sitten jos tee on jotain unimixiä, jossa mukana on jotain muuta (ja kamomillan osuus näin ollen pienempi), niin ei enää toimikaan.

Pienessä kupillisessa kiehuvaa vettä hauduttaa viisi minuuttia ja hörppii ennen nukkumaan menoa.
 

Liitteet

  • Screenshot_20230921_131348_Chrome.jpg
    Screenshot_20230921_131348_Chrome.jpg
    67,7 KB · Katsottu: 30
  • Screenshot_20230921_131442_Chrome.jpg
    Screenshot_20230921_131442_Chrome.jpg
    175,1 KB · Katsottu: 27
Treenaan. Oivalsin kauan sitten, että kehitys kusee jos salilla veivaa liian kauan, mun treenit on intensiivisiä ja tosi lyhyet palautukset. Paukutan maksimaalista pumppia lihakseen ja sitten syömään kotiin. Monet hinkkaa salilla mun mielestä aivan liian kauan. Hassua katsella kun kerkeen tekeen 4 kovaa sarjaa samassa ajassa isommilla painoilla mitä joku jantteri istuu puhelin kädessä sarjatauolla. En ole ihan varma mikä se niiden pointti on, kotonakin voi istua.
100% samaa mieltä
 
Ruokakaupasta löytyy. Mulla toimii parhaiten 100 % kamomilla, Clipper ja Teekanne olen todennut toimiviksi. Sitten jos tee on jotain unimixiä, jossa mukana on jotain muuta (ja kamomillan osuus näin ollen pienempi), niin ei enää toimikaan.

Pienessä kupillisessa kiehuvaa vettä hauduttaa viisi minuuttia ja hörppii ennen nukkumaan menoa.
Mäpäs meen hakeen tänään, kiitos.
 
Tää tuttu? Ei toimi mulle suoraan nukahtamiseen, mutta lisää väsymystä. Itse saatan pyöriä 3h sängyssä, kun prosessoin elämää ja mietin tulevaa. Ihan niin kuin sille voisi jotain tehdä klo 01.00.

Oon kyllä hirveen skeptinen tommoista kohtaan.
 
Tää tuttu? Ei toimi mulle suoraan nukahtamiseen, mutta lisää väsymystä. Itse saatan pyöriä 3h sängyssä, kun prosessoin elämää ja mietin tulevaa. Ihan niin kuin sille voisi jotain tehdä klo 01.00.

Just tuota joskus kokeilin,vitos kohdassa:
"
5. Kun mielesi on tyhjä, kokeile kuvitella jotakin seuraavista mielikuvista
– Makaat kanootissa rauhallisella järvellä vain sininen taivas ylläsi

– Olet käpertynyt mustaan, samettiseen riippukeinuun pilkkopimeässä huoneessa"

Alko seisomaan ja meni loputki nukkumis halut. Olin sillon herkässä iässä.
 
Lähinnä tossa jeesii se, ettei ajattele. Kun mieli pomppii iltaisin asiasta toiseen. Tietoisen ajattelun sijaan päästää mielikuvituksen liikkeelle. Mullakin se vitun kanootti uppoaa välillä. Ja Mike, paras universaali unilääke: runkkaus.
 
Mielenkiintoista oli huomata t-nationin armottomassa rääkissä miten se syke alkoi palautumaan huomattavasti vikkelämmin, joka ei sitten kuitenkaan ollut mikään sen parempi juttu koska syke ja lihaspaine eivät ole sama asia. Jalat siinä oli se ongelma kun aivan hapoilla piti aina seuraava sarja tehdä.
Saman huomasin tässä taannoin, kun tauon jälkeen alkoi enemmän sali kiinnostaa. Muutaman vuoden kestävyys harjoittelu oli tehnyt sen, että kyykky sarjojen jälkeen sykkeet tuli todella nopeasti alas eikä hengästynyt läheskään yhtä paljoa mutta yhtään nopeammin sinne tangon alle ei uudestaan päässyt koska jalat ei palautuneet yhtään nopeammin
 
Mäpäs meen hakeen tänään, kiitos.
Legendaarinen Celestial Seasoningsin Sleepytime-tee ("nalletee") on kamomillateiden aatelia
Valitettavasti tuota ei enää ihan joka Prismasta löydy, mutta kannattaa pitää silmät auki jos tulee vastaan.

Celestial Seasoningsin kaikki teet ovat järjestäen todella hyvän makuisia, ja esim. iHerbistä noita tulee itse napsittua matkaan aina muiden tilausten lomassa.
 
Oon kyllä hirveen skeptinen tommoista kohtaan.
Sama. Koen, että tollaset vaan pakottaa fokusoitumaan enemmän siihen nukkumiseen (jolloin itse en ainakaan ihan varmasti nuku).

Musta vähän tuntuu, että tämä nukkuminen ja siihen liittyvät "kikat" on erittäin yksilöllisiä, joskin niitä myös ihan "oikeita" nukahtamiseen liittyviä asioita onkin olemassa.

Mulle on ollut hyötyä seuraavista:
- hiilari mukana iltapalalla, jopa dieetillä se on viimeinen ateria josta mä sitä vähennän
- jonkun mukavan, ja teoriassa loputtomasti yksityiskohtia sisältävän (lapsuuden-)muiston läpikäynti. Tyyliin lapsuudenkodin läpikäynti huone kerrallaan (tästä olen jälkeenpäin lukenut, että on ihan "oikea" kikka).
- kaikesta parhaiten mulla on toiminut monen vuoden ajan seuraava: kun mä menen nukkumaan, niin mä itselleni painotan sitä, että en varsinaisesti "mene nukkumaan" vaan ennemmin sammutan valot ja "katson mitä tapahtuu". 4 kertaa viidestä tulee uni hyvin nopeasti. Pääpointtina siis se, että jos sitä alkaa alitajuisesti näkemään suorituksena niin ei muuten nukuta.
 
Treenaan. Oivalsin kauan sitten, että kehitys kusee jos salilla veivaa liian kauan, mun treenit on intensiivisiä ja tosi lyhyet palautukset. Paukutan maksimaalista pumppia lihakseen ja sitten syömään kotiin. Monet hinkkaa salilla mun mielestä aivan liian kauan. Hassua katsella kun kerkeen tekeen 4 kovaa sarjaa samassa ajassa isommilla painoilla mitä joku jantteri istuu puhelin kädessä sarjatauolla. En ole ihan varma mikä se niiden pointti on, kotonakin voi istua.

Näin se tosiaan toimii
 
Podcasteja aikaisemmin kuunnellut, mutta enää nekään ei auta, tää dieetti vei unet.
Jep jossain vaiheessa, kun dietti menee tarpeeksi pitkälle unet ottaa osumaa.

Itse olen kokeillut sellaista tekniikkaa, että säästän kaloreita iltapalalle, että saisi nukuttua paremmin. Tietysti nihkeetä treenien kannalta, saako ottaa intraan syklistä dekstriiniä vai säästääkö ne intrakalorit isompaan iltapuuroon että sais nukuttua vähän enemmän
 
Jep jossain vaiheessa, kun dietti menee tarpeeksi pitkälle unet ottaa osumaa.

Itse olen kokeillut sellaista tekniikkaa, että säästän kaloreita iltapalalle, että saisi nukuttua paremmin. Tietysti nihkeetä treenien kannalta, saako ottaa intraan syklistä dekstriiniä vai säästääkö ne intrakalorit isompaan iltapuuroon että sais nukuttua vähän enemmän
Intrahiilarista ei tingitä ikinä, se mahdollistaa vaan tärkeen tehokkaan treenin etenkin dieetillä. Mä leikkasin riisit kokonaan pois päivän toisesta ateriasta ja nakkaa ne iltaan.
 
Ruokakaupasta löytyy. Mulla toimii parhaiten 100 % kamomilla, Clipper ja Teekanne olen todennut toimiviksi. Sitten jos tee on jotain unimixiä, jossa mukana on jotain muuta (ja kamomillan osuus näin ollen pienempi), niin ei enää toimikaan.

Pienessä kupillisessa kiehuvaa vettä hauduttaa viisi minuuttia ja hörppii ennen nukkumaan menoa.
Kiitti vinkistä multa myös! Mulla myös välillä tuntuu kestävän luvattoman kauan nukahtaa ja parin viikon välein tulee lähes unettomia öitä vaikka nukkumaan mennessä väsyttäisi niin ettei silmät meinaa pysyä auki. Pitää tänään hakee paikallisesta Prismasta.
 
Aloin pelaan Dessua taas, niin josko se jeesais kun ainakin aikaisemmin auttoi. Pitäis sinne 7 tuntiin saada keskiarvo ainaski.
Omaa kokemusta on myös vuosia... Parhaiten auttaa se, että oppii olemaan miettimättä ja stressaamatta ainakaan siitä unen määrästä. Mutta ei helpointa.. Ensinnäkin pitää muuttaa ajatusmaailma siitä että sitä unta tarttee jonku tietyn tuntimäärän, mikä on ihan höpöhöpöä. Jotkut menee koko ikänsä alle 6 tunnilla eikä mitään hätää. Jotkut nukkuu puolet elämästä ja elää ihan yhtä kauan tai jopa vähemmän.. Eli koitat hyväksyä ensin sen, että jos nyt et nuku kun vaikka 5h jonkun aikaa, niin ihan sama, oot siihen tyytyväinen, koska voin kertoo et pahimmillaan et nuku yhtään.. tai vaan pari tuntia ja se alkaa vituttamaan jo. Ja ei hätää että palaisit loppuun pelkällä kovalla treenillä, ellet treenaa 8h joka päivä..
Sit ku saat nukuttuu vaikka 6h, niin siihen suhtaudut vaan että vittu JES! Helvetin hyvät unet! Se palautuu kyllä siitä pikkuhiljaa mut älä missään nimessä ala sitä stressaamaan tässä vaiheessa. Joka ikisellä ihmisellä tulee jossain vaiheessa univaikeuksia. Toisilla kestää kauemmin jopa vuosia ja toiset pääsee vähemmällä. Kukaan ei siihen kuole jos muuten elämäntavat suht hyvät. Pointtina se, että yrität vaan olla tyytyväinen jos ylipäänsä saat vaikka 5h unta yhtäjaksoisesti jne... Ettei ainakaan jää sitä miettimään ja harmitteleman koko päivää, vaan unohtaa sen ja jatkaa niinku ei mitään. Kyllä se ohi menee ennemmin tai myöhemmin. Kokemusta on ja paljon!
 
Back
Ylös Bottom