OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Teetkö kyykkytreenin kerran viikkoon vai millaisella kierrolla meet? Kokeilin tänään 5*10*115kg ja aika mojovat pumpit tuli kun aikaisemmat kyykkytreenit on ollut lähinnä boxikyykkyä kolmosia tai vitosia 😁
Tiistaisin kyykky.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sulla kun ollut muistaakseni painekattila kovassa käytössä niin mitä kaikkea olet sillä tehnyt ja mitä kaikkea sillä voi tehdä? Pastaa? Ja jauheliha alusta loppuun?
 
Sulla kun ollut muistaakseni painekattila kovassa käytössä niin mitä kaikkea olet sillä tehnyt ja mitä kaikkea sillä voi tehdä? Pastaa? Ja jauheliha alusta loppuun?
Kaurapuuro, kana, kasvikset, riisi, pasta, perunat, kananmunat, bataatti. Kun kyse on vaan kuumalla paineella kypsentämisestä, niin periaatteessa kaiken voi tehdä, mutta esim liha pitää sitten ruskistaa jos sen värin haluaa kun se vekotin ei paista.
Harrastaako Mike paljon supersarjoja?
Kyllä harrastaa, etenkin käsi ja olkapäätreenissä.
 
ld-export-62c72aa7-09232023.jpeg


Hyvin menee dieetti eteenpäin.
 
1. 5x10 120kg
2. 10x125kg, 12x120kg, 14x115kg, 16x110kg, 18x105kg
3. 6x10 125kg
4. 10x130kg, 12x125kg, 14x120kg, 16x115kg, 18x110kg
5. 7x10 130kg
6. 10x135kg, 12x130kg, 14x125kg, 16x120kg, 18x115kg
7. 8x10 135kg
8. 10x140kg, 12x135kg, 14x130kg, 16x125kg, 18x120kg
9. 9x10 140kg
10. 10x145kg, 12x140kg, 14x135kg, 16x130kg, 18x125kg
11. 10x10 145kg
12. 10x150kg, 12x145kg, 14x140kg, 16x135kg, 18x130kg

JTO:lta inspattu. Kiitos hänelle. Toi on asteen vikkelä proge, että vaikeuksia tulee kun on dieetillä.
Mietin tässä tuota aloituspainon valintaa. Ehkä siihen T-nationsettiin voisi verrata? Jos tuossa aloitat 120kg niin millä teitkään sen T-nationin? Oliko se 105kg?
 
Pirskatti sentään, kun sillon aikaisemmin oli paha lannegangan revähdys, niin nyt sitten venähti ja veti tosi jumiin lannelihaksen. Hierojalla ja kirolla jo käyty. Oikean puolen lannelihas vetäs melkoisen inhottavat tuntemukset koko coreen.
 
Aivan simppelillä dieetilä tähän saakka. Ei mitään ohitte, siis 100% puhdasta ruokaa. Kana, riisi, paprika, tomaatti, parsa. Kaurapuuro, kevytmaito, hera konsentraatti. Sitten päälle kaikki vitamiinit, probiootit, entsyymit ja aivan helvetisti stim-free rasvanpolttajia ja synefriiniä, intrassa klusteridekstriiniä, eaa ja glutamiini.
 
Oivalsin kauan sitten, että kehitys kusee jos salilla veivaa liian kauan, mun treenit on intensiivisiä ja tosi lyhyet palautukset. Paukutan maksimaalista pumppia lihakseen ja sitten syömään kotiin. Monet hinkkaa salilla mun mielestä aivan liian kauan. Hassua katsella kun kerkeen tekeen 4 kovaa sarjaa samassa ajassa isommilla painoilla mitä joku jantteri istuu puhelin kädessä sarjatauolla. En ole ihan varma mikä se niiden pointti on, kotonakin voi istua.

Jos pitää päästä salilta pois nopeasti niin sitten näin, mutta onko se sitten optimaalista treenaamista ja erityisesti naturaaalina niin ei ainakaan omalla kohdalla toiminu maagisesti kun nuorempana noin treenasin aivopestynä. Lukuisat tutkimukset puoltavat 2,5-3min sarjapalautuksia vs. 1min hypertrofia harjoitteluun. Jopa tätä pidemmät sarjapalautukset ei ole este kehitykselle vaikka jotkut luulevat että menee täysin voimailuksi. Toki kun tutkimukset lyödään pöytään niin kumoat ne välittömästi. Kun on lääkeaineet käytössä niin moni asia muuttuu ja voit tehdä esim. helvetillisiä volyymi treenejä niistä palautuen. Jos tehdään lyhyillä palautuksilla niin ajatuksena enemmän työtä lyhyessä ajassa on hyvä ja siihen tähdätään, mutta natuna tulee rajat vastaan sen volyymin nostamisen suhteen ainakin keskivertogenetiikan omaavalla joka ei voi pyhittää elämäänsä pelkästään salilla käymiseen kun siellä voi olla fyysistä työtä, stressiä, lyhyempää unta jne. Toivottavasti et ala pakottamaan tätä oikeana metodina kaikille kun sulla on ikävä tapa tämmöiseen.

 
Toivottavasti et ala pakottamaan tätä oikeana metodina kaikille kun sulla on ikävä tapa tämmöiseen.
En ala, olen väärässä, älkää tehkö kuten minä, uskokaa vaan tutkimuksia. Niitä kyllä riittää luettavaksi, mä meen sen sijaan salille, BOOM!

Sama ruokavaliossa, älkää tehkö kuten minä, vaan vetäkää vaan se pizza viikossa, mä meen sillä välin salille.
 
Toivottavasti et ala pakottamaan tätä oikeana metodina kaikille kun sulla on ikävä tapa tämmöiseen
Suotta tuosta huolit, mua ei nähdä täällä enää keskustelemassa treenistä, kiitos teidän. Mut omia treenejä voin kommentoida ja toivoisin, ettet tulisi jatkossa enää sekoilemaan mun ketjuun, mä teen mitä teen ja vastaan kysymyksiin, mua ja jotain toista tuskin kiinnostaa sun tutkimukset jos multa jotain kysytään.
 
Kun on lääkeaineet käytössä niin moni asia muuttuu

Käsittääkseni Mikellä on maltilliset määrät käytössä. Mutta onhan niilläkin toki merkityksensä. En tiedä onko ikää vaiko mitä, mutta kun itse vetää useamman ns kovan treenin viikkoon, niin testot kyykkää vallan selkeästi. Jos ei olisi oman tuotannon varassa, vaan ulkoisen, niin tämä ongelma poistuisi. En todellakaan tiedä teenkö oikein, mutta olen poistanut treenistä kaiken "roskavolyymin", kokonaiskesto on lyhyt ja vähät työsarjat kovia.

edit. tarkennuksena, etten todellakaan väitä, että Mikellä homma pelaa hyvin ja on tuossa kunnossa lähinnä lääkkeiden takia. Toki niillä on se osuutensa, mutta eiköhän tekeminen ole muutoin aika kohdillaan.

Jaa, sarmi sekoilee :D
 
Viimeksi muokattu:
Käsittääkseni Mikellä on maltilliset määrät käytössä. Mutta onhan niilläkin toki merkityksensä. En tiedä onko ikää vaiko mitä, mutta kun itse vetää useamman ns kovan treenin viikkoon, niin testot kyykkää vallan selkeästi. Jos ei olisi oman tuotannon varassa, vaan ulkoisen, niin tämä ongelma poistuisi. En todellakaan tiedä teenkö oikein, mutta olen poistanut treenistä kaiken "roskavolyymin", kokonaiskesto on lyhyt ja vähät työsarjat kovia.
Sun testot nyt ei liiku vittuakaa ylös tai alas varsinkaa natuna ja että muka vielä ne huomaisit joo joo 🤣.

Olisko syytä katsoa vikaa vähän muualta ja laittaa muut asiat kuntoo, se testo mikää ihme aine ole jos nyt ei lätkitä 2g/vko, ihme olettamuksia taas
 
Ja muistakaa aina kun mainitsette selitykseksi lääkkeet ja kaikki mahdolliset muut kuin tehokas ruokavalio ja kova treeni, että mä olen kohta 50v. Sikäli voisin sanoa että aika vitun hyvin tässä on saanut kunnon revittyä. Mä takaan, että ihan sama kuka tästä ketjusta tulee mun kanssa treenaan, mä en kesken lopeta ja vedän vähintään yhtä kovaa. Porukka unohtaa että mä treenaan Suomen huippujen kanssa usein, en mä ole salilla räpläämässä luuria ja istumassa penkillä, mä oon siellä töissä tekemässä tuloksia, en himassa miettimässä mistä niitä lihaksia sais. Mä perustan lähes kaiken käytäntöön ja melkein 30 vuoden pituiseen kokemukseen treenistä.

Saatan ens kesänä nostaa massaa siten enemmän kireenä ja olla melkein 100kg tässä kireydessä, se vaatii sitten voisilmää mutta naurattaa noi määrät mitä junnut täällä vetää, mä tarviin siitä puolet jos aion kasvaa. Porukka vaan perustaa kaiken siihen että ilman kemiaa ei voi kasvaa ja jos vetää kemiaa, niin kasvaa tosta vain. Sit 1%:lla on oikeeta tietoa miten ne sitten edes toimii ja miten yksilöllistä se on, eikä se ole mikään graalin malja, mutta netissä tottakai, joka jätkä tietää kaiken lihaksen tekemisestä, paitsi ne jotka sitä aktuaalisti ovat tehneet.

Pakkotoistolla lihaksia tehneet ja kovassa kunnossa olevat ovat kaikista surkeimpia, kovimpia jätkiä on ne jotka latoo eniten tutkimuksia pöytään ja niitä löytyy pilvin pimein.
 
Käsittääkseni Mikellä on maltilliset määrät käytössä. Mutta onhan niilläkin toki merkityksensä. En tiedä onko ikää vaiko mitä, mutta kun itse vetää useamman ns kovan treenin viikkoon, niin testot kyykkää vallan selkeästi. Jos ei olisi oman tuotannon varassa, vaan ulkoisen, niin tämä ongelma poistuisi. En todellakaan tiedä teenkö oikein, mutta olen poistanut treenistä kaiken "roskavolyymin", kokonaiskesto on lyhyt ja vähät työsarjat kovia.

edit. tarkennuksena, etten todellakaan väitä, että Mikellä homma pelaa hyvin ja on tuossa kunnossa lähinnä lääkkeiden takia. Toki niillä on se osuutensa, mutta eiköhän tekeminen ole muutoin aika kohdillaan.

Jaa, sarmi sekoilee :D
Ne ei oikeesti heilu tollai että huomaisit mitään. Jos sä kiskaset testo propionaattia, niin saatat inasen jotain huomata olotilassa huomenna, mutta se onkin sitten massiivisesti jo yli luontaisten arvojen. Joku treeni heilauttaa testoja niin vähän ettei sitä kukaan huomaa.

Ja muutenkin toi höpötys testoista on niin katabolista. Yksi suomalainen jantteri jäädyttelee pallejaan että testot nousis, niin kujalla porukka nykyään on. Ja jos ne testot luontaisesti jollain kikalla nousis, niin kroppa kääntäis sen ylimääräisen estroksi, joten ei mitään väliä. Korvaushoidon hyvä puoli on se, että tasot on samat kokoajan ja shbg laskee alas, joten enemmän aktiivista koneessa. Lopettakaa se testoista hölöttäminen ylipäätänsä, niitä ei heilautella luontaisesti semmoisia määriä mihinkään suuntaan että nyt mitään merkittävää tapahtuisi. Tuolla kisaa classic natuja joiden tasot on tontissa kovan dieetin takia, ihan hyvin niillä pattia silti on.

Mun ohje, optimoikaa treeni, se miten te siellä suoritatte päivästä, viikosta ja vuodesta toiseen, on kaikista merkittävin asia lihasmassan kasvatuksessa.
 
Käsittääkseni Mikellä on maltilliset määrät käytössä. Mutta onhan niilläkin toki merkityksensä. En tiedä onko ikää vaiko mitä, mutta kun itse vetää useamman ns kovan treenin viikkoon, niin testot kyykkää vallan selkeästi. Jos ei olisi oman tuotannon varassa, vaan ulkoisen, niin tämä ongelma poistuisi. En todellakaan tiedä teenkö oikein, mutta olen poistanut treenistä kaiken "roskavolyymin", kokonaiskesto on lyhyt ja vähät työsarjat kovia.

edit. tarkennuksena, etten todellakaan väitä, että Mikellä homma pelaa hyvin ja on tuossa kunnossa lähinnä lääkkeiden takia. Toki niillä on se osuutensa, mutta eiköhän tekeminen ole muutoin aika kohdillaan.

Jaa, sarmi sekoilee :D
Kerro toki mitä sekoilen?? Sitäkö että oot tässä testo asiassakin ihan taas kujalla?

Postaa toki verikokeet nii katotaan miten sä " huomaat" testojen heittelevän 🤣

Selvennyksenä sulle toi 2g testoa heitto. Sillä saadaa jo lihaa aikaiseksi hyvin, mutta jos muut asiat kusee nii se on ihan sama lätkitkö 1-3g vko testoa
 
Ne ei oikeesti heilu tollai että huomaisit mitään. Jos sä kiskaset testo propionaattia, niin saatat inasen jotain huomata olotilassa huomenna, mutta se onkin sitten massiivisesti jo yli luontaisten arvojen. Joku treeni heilauttaa testoja niin vähän ettei sitä kukaan huomaa.

Ja muutenkin toi höpötys testoista on niin katabolista. Yksi suomalainen jantteri jäädyttelee pallejaan että testot nousis, niin kujalla porukka nykyään on. Ja jos ne testot luontaisesti jollain kikalla nousis, niin kroppa kääntäis sen ylimääräisen estroksi, joten ei mitään väliä. Korvaushoidon hyvä puoli on se, että tasot on samat kokoajan ja shbg laskee alas, joten enemmän aktiivista koneessa. Lopettakaa se testoista hölöttäminen ylipäätänsä, niitä ei heilautella luontaisesti semmoisia määriä mihinkään suuntaan että nyt mitään merkittävää tapahtuisi. Tuolla kisaa classic natuja joiden tasot on tontissa kovan dieetin takia, ihan hyvin niillä pattia silti on.

Mun ohje, optimoikaa treeni, se miten te siellä suoritatte päivästä, viikosta ja vuodesta toiseen, on kaikista merkittävin asia lihasmassan kasvatuksessa.
Tässä on ehkä käynyt nyt väärinymmärrys, en todellakaan ole mikään testotasosekoilija, pois se minusta 😄 Enkä usko, että niitä tasoja saa sen kummemmin nousemaan, mutta laskemaan toki, jos touhuaa päin honkia.

Mistä tämä ajatukseni lähti ns liian kovan treenin vaikutuksesta testoon tulee seuraavasta: heijarit 😃 Voin olla väärässä ja taustalla jokin muu mekanismi, joka olisi toki mielenkiintoista tietää.

Eli kaikessa yksinkertaisuudessaan; kun on tahkonnut tiuhaan ns kovaa treeniä, niin kummasti yölliset ja joka-aamuiset erektiot ovat päättäneet kadota. Sitten kun höllää ja panostaa palautumiseen, niin tekevät paluun. Enkä tosiaan ole keksinyt muita muuttujia kuin treenin/palautumisen (ml testot), koska muutoin meno on ollut samanlaista. Eikä ole vain yksi kerta kun sama kuvio toistuu. Mutta kuten kirjoitin, niin voihan tuossa olla joku muu muuttuja kuin testotaso. Mikä? No oli sitten mikä vaan, niin onhan se järkevä optimoida meno siten, että on kaikin puolin vireänä.

Ja täysin samaa mieltä, että aika sfääreihin tuo testoista jauhaminen menee täällä monella. Johan siinäkin saa stressin päälle 🤦‍♂️
 
Back
Ylös Bottom