Kuukautiskuppi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Stimpy
  • Aloitettu Aloitettu
Tirpakka sanoi:
Aluks oli jotain hankaluuksia sen "antennin" kanssa mutta saksillahan sekin ongelma korjaantui..

Jeps, itse pätkäisin n. puolet antennista pois melkeinpä hetimiten.

Kyllä nyt vahvasti näyttää siltä, että eipä tämä tyttökään enää kertiksiin rahojaan tuhlaa - muutaman keston saatan ehkä kupin kaveriksi hankkia, jos niikseen tulee.

hömppä sanoi:
Pyysin kerran äijääni tuomaan siteitä kaupasta. Noh, hetken pässtä kännykkä soi ja äijä sanoo seisovansa aivan O:na hyllyn edessä ja kiroaa isoon ääneen että "saisiko olla siivellistä, miniä vai maxia ja mitä merkkiä?!!!

Heh :D Tulee mieleen tämä epäonnistunut lehtiotsikko/painovirhepaholainen/mikälie: "Tamponit tänään tarjouksessa, koot mini, maxi ja meedio" (en nyt muista ihan tarkkaa sanamuotoa, enkä tähän hätään googlellakaan löytänyt).:lol2:

Voi tytöt, minkä teitte! Oli nyt munkin pakko tilata tuo MoonCup. Saas nähdä miten insinööri sen kanssa selviää :D. (Tulen tietysti tänne avautumaan, jos en selviä, koska se on sitten tämän threadin vika että tilasin!) Mietin tilaamista jo aikaisemminkin, mutta nyt täältä tuli se kuuluisa viimeinen sysäys. Toimitusta odotellessa...

Minäkin ilmoittaudun, useamman kuukauden olen käyttänyt DivaCupia, enkä ikinä enää vaihda vanhoihin "systeemeihin"! Vähänkö helppoo ja vaivatonta, ja ympäristöystävällistä. Suosittelen!

Helly sanoi:
Voi tytöt, minkä teitte! Oli nyt munkin pakko tilata tuo MoonCup. Saas nähdä miten insinööri sen kanssa selviää :D.
Selviää selviää, minäkin selviän. En ole kyllä vielä valmistunut, mutta jospa sillä ei olisi vaikutusta ;).

Kuppi on hyvä. Alussa oli pieniä vaikeuksia käytön kanssa, mutta Kuukuppikunnan nettisivuilla oli tosi hyviä vinkkejä, joiden avulla käyttö alkoi sujua tosi äkkiä.

Edit. Antennin olen leikannut pois ihan kokonaan.

Kuukautiskuppi ja miten tulette toimeen menkkojen kanssa??

Miten tytöt tulette toimeen menkkojen kanssa? Olisi mielenkiintoitsta kuulla miten kaikki selviämme yli synkän viikon :)

Itte vietän vain joka toiset menkat, sillä pääsee jo pitkälle, syön aina kaksi laattaa pillereitä putkeen ja se toimii mulla, olen enemmän kuin tyytyväinen. Toisalta mulla on myös hirmun niukat menkat, mutta en oo silti koskaan pitäny niistä!
Toinen paras löytöni on kuukuppi, joka on ollu käytössä yli puoli vuotta. En oo sen jälkeen ostanut siteitä tai tamponeja, eli olen päässyt hurjan halvalla ja helpolla. Ja elämä sen kanssa on niin helppoa, jos joskus luulin et elämä tamponin kanssa on helppoa, niin tää on mullistanut mun maailmani! :worship:
Sitä voi pitää vaikka vuoto olis tosi niukkaa, ihan varmuuden vuoksikin vaan...

Mun täytyy suositella sitä kyllä teille kaikille, kertokaa omia kokemuksia!

[mod]Liitetty aiemman Kuukautiskuppi-threadin jatkoksi. -Emmah[/mod]

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mulla on kuukuppi ollut hankintalistalla jo pitkän aikaa. Ainut mikä mua mietityttää, on se, kun mä vuodan ihan simona. Ainakin kolmet pikkuhousut joudun vaihtaan päivässä kuukautisten aikaan, kun noi superhyperextraimukykyiset XXXXL-siteet ei pysty imeen sitä kaikkee bloodia, mitä multa tulee. Mitenköhän se kuppi toimii tässä tilanteessa? :david:

Muutenkin mun menkat on ihan sikapahat; sattuu niin v***sti ja masu on ihan ripulilla. Sisulla läpi, ei siinä muu auta. :rolleyes: :arvi:

PriYa!

Toimii myös runsaissa, työkaverilla on älyttömän runsaat, synnytysten jälkeen ja kertoo sen toimivan, tyhjentelee hieman useammin, neljän tunnin välein. On ollu supertyytyväinen eikä enää oo tartte huolehtii ohivuodoista. Helpottaa elämää!

Hyvä tietää! Pitää käydä hankkimassa sellainen ennen seuraavia menkkoja. :D

Kuukupin käyttöhän on myös ympäristöteko, joten sinänsäkin kovin suotavaa. :whip:

Nimim. Viherpiipertäjä

Nostetaan tämä ja nopea kommentti:

En ehtinyt lukea koko ketjua vielä läpi, koska on kiirus salille, mutta monet näyttää tilanneen ton kupin netin kautta. Kuitenkin ainakin Ruohonjuuri-luontaistuotekaupassa noita kaikkia eri merkkejä myydään myös. Mikäli joku siis haluaa päästä tutkailemaan, miltä ne livenä näyttää. :D

Mä tilasin Lunette-kupin, mutta en ole vielä päässyt käytännössä testailemaan. Odotukset on korkealla, toivottavasti en joudu pettymään.

OmppuO sanoi:
Mä tilasin Lunette-kupin, mutta en ole vielä päässyt käytännössä testailemaan. Odotukset on korkealla, toivottavasti en joudu pettymään.

Juu, mä tein saman tempun, toivottavasti on hyvä. Ainakin näitä kuppeja on kovasti kehuttu... Positiivista Lunetessa, että se on kotimainen tuote.

Kun tämä aihe nyt taas nousi ylös, niin tilasin sitten juuri äsken lähes hetken mielijohteesta Mooncupin... seuraavia kuukautisia odotellessa... :D

Kuten edelliseltä sivulta näkyy, niin tilasin kupin marraskuun lopussa tämän ketjun innoittamana. Nyt kuppi on ehtinyt jo pari kertaa "tosi toimiin" ja voi elämän kevät, että on kätevä vehje! Vähän oli alussa säätöä ja pari pienehköä poistamispaniikkia tuli, mutta kyllä sen käytön nopeasti oppi. Kannattaa tosissaan lukea ne Kuukuppikunnan sivut huolella nimittäin siellä on kyllä käsitelty varmaan kaikki kuviteltavissa olevat (alku-)hankaluudet ja hepulin aiheet.

Joulupukki toi kuukautiskupin, mun mielestä ok, kun oppii käyttämään. Säästää luontoa ja rahaa roimasti! Tosin se käytön opettelu vie oman aikansa; treenissä ei ola kivaa jos ei oo kunnolla paikoillaan. Joku kerto käyneensä kyllä jopa uimassa sellasen kanssa ja itse oon tapellu (kamppailulajissa) sellasen kanssa, ei ongelmaa. Suosikaa toki! Ja miksi tollanen ällötäis enempi ku joku verinen side..? Hajuakaan ei tuu:rolleyes:

Minä olen MoonCupin omistaja, ollut jo puolisen vuotta. Alkuvaikeuksien jälkeen yhteistyömme alkaa sujua mainiosti, ja alan pikku hiljaa luottaa tuohon kapistukseen. Joskus se on huonossa asennossa oltuaan pettänyt, mutta harjoitus tekee mestarin... eivät menkat ennenkään olleet mikään suuri vaiva, mutta kuppi tekee niistä päivistä paljon helpompia! Eikä jätettäkään tule niin paljon.

Minulla on Mooni ollut käytössä nyt siis muutaman kuukauden (otin itse isomman koon, vaikken olekaan synnyttänyt, kun ikää on kuitenkin jo 30+), eikä kyllä ole ollut mitään ongelmia sen kanssa. Niin asettaminen kuin poistaminenkin ovat sujuneet todella hyvin, eikä kuppi ole falskannut kertaakaan. Ja aivan kuin kuukautiskivutkin olisivat entisestäänkin vähentyneet...? En voi muuta kuin suositella täydestä sydämestä :worship: (Ja ei, tämä ei ollut sitten maksettu mainos, vaan aivan aitoa tyytyväisen käyttäjän tekstiä.) :)

Nyt on sitten ekat kuukautiset kupin kanssa koettu - hienosti toimii! Alku oli vähän säheltämistä, mutta nopeasti sen käytön oppi.

Toimii urheillessakin kuin unelma.

:5:

Olisi kupin käyttäjille muutamia kysymyksiä (toiv. ei ole jo mainittu useasti):

- Jos tyhjentäessä ei ole mahdollisuutta kupin pesuun (yleinen vessa), eikö ole aika inhottavaa laittaa verinen kuppi paikoilleen? Miten käy käsien, tuleeko sotkua? Tuletteko vessakopista kädet verisinä? :D
- Eikö ihan totta tarvitse käyttää lisäksi siteitä - edes varmuuden vuoksi?
- Onko kukaan teistä kokeillut uimista kupin kanssa? Mitä jos kuppi alkaakin vuotaa? *kauhukuvia* (Omakohtaisia kokemuksia, kiitos.)
- Miten kyykkääminen onnistuu? ;)

Olen itse pohtinut ostoa jo piiitkän aikaa, mutta en ole saanut kuitenkaan aikaiseksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom