Kuukautiskuppi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Stimpy
  • Aloitettu Aloitettu
No ei kai normaalin miehen tarvi punastella, jos se siteitä tms ostaa... Tosin kyllä mäkin säälin niitä miehiä, joiden tarvii tollasen asian takia punastella...

Niin, ja kaikki uus saa aina ihmiset vähän varpailleen. Aina löytyy niitä, jotka menevät ekana mukaan ja sit jotkut seuraa ja pikkuhiljaa mattimyöhäisetkin herää. Jotkut ei koskaan. Maailmassa lienee aika monta keksintöö, jotka on saanu vastaavanlaisen vastaanoton.

Kun ei yön pimeinä tunteina muutakaan tekemistä ole, niin provosoidutaan nyt sitten ja vastataan tähän ;)
T.K. sanoi:
Mistäköhän ihmeestä nyt yht'äkkiä ilmestyy uusia punttimimmejä, jotka hehkuttavat jotain hemmetin kuppia ja joilla kaikilla on vain muutama postaus... :rolleyes:
Katsoitkos rekistöröitymispäivämääriä? Mistähän punttimimmien palstalle on eksynyt mimmi, jonka vartaloihanne on Adriana Lima ja suvaitsevaisuus muiden valintoja kohtaan yhtä vähäistä kuin kaverinsa suvaitsevaisuus hänen liikuntaharrastustaan kohtaan...
Mua kyseinen tuote ei kiinnosta pätkääkään. En todellakaan haluaisi ruveta säheltämään tollaisen vehkeen kanssa. Kuka oikeasti haluaisi ruveta duunissa tai koulussa tyhjäämään ja pesemään kuppiansa, buahaha. Toi näyttääkin tosi isolta... :urjo:
Ehkä kupin käyttäjät eivät halua sählätä töissä tai koulussa epähygieenisten, kalliiden ja epäekologisten siteiden kanssa?
Onhan tuo silti ympäristöystävällisempi... Vai onko edes? Eihän toi edes maadu, kuten monet muut vaihtoehdot... :D
Mitkä monet muut kuukautissuojat maatuvat? Mitä kuukautissuojia tarvitsee elämänsä aikana hankkia vain muutama kappale?
Ai niin, ja mä kyllä säälin niitä miehiä, jotka alistuvat punastelemaan SILLÄ hyllyllä etsien tyttöystävilleen tai vaimoilleen siivellisiä superlarge jättikoko siteitä. Olen kyllä oikeasta ajoituksesta ja varastojen riittävyydestä niin perillä, ettei ikinä tulisi tilannetta, että jonkun reppanan lähettäisin asioilleni.
Esim. mun ei tarvitse lähettää "jotakuta reppanaa" asialle. Avopuoliskoni kun sattuu olemaan varsin fiksu tapaus eikä minkään tason reppana. Hän, kuten minäkin, ymmärtää kuukautisten olevan niin luonnollinen asia, ettei kuukautissuojien ostaminen hävetä tippaakaan, eikä niiden ostaminen ole millään tasolla alistumista.

Jos vaikka lopetan ärhentelyn tältä illalta tähän. Koittakaa ymmärtää - tämä on mun tapani purkaa menkkoja edeltävää kiukkua... :piis: & :love:

:offtopic:

Tuli paha mieli heti aamusta...

Totta on etten oo montaa postausta laittanu ja rekisteröitynytkin vasta viime syksynä (taustalla oon ollu kolmisen vuotta), mutta kynnys nousee entisestään kirjottaa yhtään mitään, jos vastaanotto on kovin kyseenalaistavaa. Suosittelen kaivamaan ravinto&treeni-puolelta kirjoittamani jutut, niin huomaatte että ihan oikee punttimimmi oon vaikken hirveesti kirjotakkaan. Ja kaikkihan me muistetaan ettei jokaista threadia tarvii lukea, jos aihe koetaan hankalaks.

Edellisen tekstin loppuun kirjotin KIITOS ja ANTEEKS, ja sama anteeksipyyntö tästä avautumisesta ilmeisesti myös paikallaan, mikäli tälle palstalle saa kirjottaa vaan jos on jo jostain tyhjästä ilmestynyt se pari sataa postausta...

Tätä tekstiä ei ole tarpeen kommentoida, voidaan keskittyä threadin alkuperäiseen aiheeseen.

Voi ny elämän kevät ja kymmenen pientä kääpiötä... :rolleyes:

T.K. sanoi:
Mistäköhän ihmeestä nyt yht'äkkiä ilmestyy uusia punttimimmejä, jotka hehkuttavat jotain hemmetin kuppia ja joilla kaikilla on vain muutama postaus... :rolleyes: Ihan kuin joku olisi päättänyt aloittaa kuppimarkkinoinnin täälläkin, köh.

S-T ehtikin jo kommentoida ihan riittävästi tätä kohtaa. Sen verran vielä sanon itsekin, että mietipä nyt, T.K., toisenkin kerran, ennenkuin seuraavan kerran painat sitä "send post" - nappia, voit todellakin pahoittaa ihmisen mielen ja pahasti tuonkaltaisella ivailulla ja suoranaisella ****anjauhannalla. :curs:

T.K. sanoi:
Mua kyseinen tuote ei kiinnosta pätkääkään. En todellakaan haluaisi ruveta säheltämään tollaisen vehkeen kanssa. Kuka oikeasti haluaisi ruveta duunissa tai koulussa tyhjäämään ja pesemään kuppiansa, buahaha. Toi näyttääkin tosi isolta... :urjo:

Jos kyseinen tuote ei sinua pätkääkään kiinnosta, niin miksi ihmeessä sinä tätä ketjua ylipäätään luet...? :confused: Ja muuten, jos olisit tutustunut noihin Kuukuppikunnan sivuihin, niin tietäisit, että tuota kuppia ei suinkaan välttämättä tarvitse tyhjentää koulu/työpäivän aikana/kaupungilla ollessa...

T.K. sanoi:
Onhan tuo silti ympäristöystävällisempi... Vai onko edes? Eihän toi edes maadu, kuten monet muut vaihtoehdot...

Tiedoksesi: terveyssiteissä on MUOVIA, joka ei ainakaan meikäläisen ymmärryksen mukaan ole maatuva aine... Ja entäpä pakkaukset? Muovia nekin usein. Pari pientä kuppia vs. kasoittain muovipitoisia siteitä pakkauksineen (varsinkin, jos käytät yksittäispakattuja siteitä, jolloin pakkausmuovin määrä moninkertaistuu), kumpikohan se olikaan loppujen lopuksi se ekologisempi vaihtoehto...?

T.K. sanoi:
Ai niin, ja mä kyllä säälin niitä miehiä, jotka alistuvat punastelemaan SILLÄ hyllyllä etsien tyttöystävilleen tai vaimoilleen siivellisiä superlarge jättikoko siteitä. Olen kyllä oikeasta ajoituksesta ja varastojen riittävyydestä niin perillä, ettei ikinä tulisi tilannetta, että jonkun reppanan lähettäisin asioilleni.

:lol2: Voi lapsikulta, ehkä sinäkin vielä joskus pääset eroon tuosta häpeilevästä ja häveliäästä asenteesta - ja reppanamiehestä, joka ei ymmärrä kuukautisten olevan oikeasti luonnollinen osa naisen elämää. Uskotko jos kerron, että en ole huomannut avokkini punastuvan KOSKAAN, kun olen ostanut siteitä yhteisiä kauppareissuilla - nii'in, kuvittele, ihan avoimesti mieheni nähden! :eek: - ja että hän on jopa oma-aloitteisesti kauppaan lähtiessään kysynyt, että tarviitko siteitä, tuonko sulle? Ja senkin teki punastumatta, mokomakin :D

Feikkiedit: Sanonpa uudestaan sen, minkä jo kerran aikaisemmin tässä ketjussa: En voi kuin ihmetellä sitä monella NAISELLA olevaa asennetta/ajatusmaailmaa, että kuukautiset olisivat jotenkin hävettävä/likainen/ällöttävä/tiessunmitä juttu - harva asia kun oikeasti on niin luonnollinen ja naisen elämään kuuluva...! Ja niin kauan kuin me naisetkaan emme pysty edes jollain tapaa asiallisesti näihin juttuihin suhtautumaan, niin miten ihmeessä voimme sitä odottaa miehiltä...?

Hehee, täytynee alkaa miettimään, miten lauseensa muotoilee, kun mut on näköjään otettu palstan silmätikuksi. :D Noh, mun mielestä miesten ei tarvitse tietää kaikkia "likaisia" yksityiskohtia. Kuukautissuojista ja muista ah niin luonnollisista asioista puhuminen parhaimmillaan pilaa sen mystisyyden ja jännitteen, mikä miehen ja naisen välillä ainakin minun mielestäni kuuluukin olla. Ehkä mä olen hieman vanhanaikainen...

Mulla ei ole muutenkaan tapana hiihdellä Always ultralong superimukyky tuoksuton jättiside jalkojen välissä, joten ekologisuuden suhteen on ihan hyvä omatunto. Tampaxien paketti on pahvia, ohjeet on kirjoitettu paperille, asetin on pahvia, käärö on ohutta paperia ja itse systeemi myös maatuva. Ehkäpä tuo saastainen kuvottava lumppu toimii jopa lannoitteena jollekin kauniille kukalle. :haart:

T.K. sanoi:
Hehee, täytynee alkaa miettimään, miten lauseensa muotoilee, kun mut on näköjään otettu palstan silmätikuksi. :D Noh, mun mielestä miesten ei tarvitse tietää kaikkia "likaisia" yksityiskohtia. Kuukautissuojista ja muista ah niin luonnollisista asioista puhuminen parhaimmillaan pilaa sen mystisyyden ja jännitteen, mikä miehen ja naisen välillä ainakin minun mielestäni kuuluukin olla. Ehkä mä olen hieman vanhanaikainen...

Mulla ei ole muutenkaan tapana hiihdellä Always ultralong superimukyky tuoksuton jättiside jalkojen välissä, joten ekologisuuden suhteen on ihan hyvä omatunto. Tampaxien paketti on pahvia, ohjeet on kirjoitettu paperille, asetin on pahvia, käärö on ohutta paperia ja itse systeemi myös maatuva. Ehkäpä tuo saastainen kuvottava lumppu toimii jopa lannoitteena jollekin kauniille kukalle. :haart:

Taivaan tähden, se jäte, mitä ihminen tuottaa käyttäessään jotain tavaraa on vain 10 % tuotteen valmistamisen aiheuttamasta jätemäärästä. Eli toisin sanoen, kerro jokainen käyttämäsi tamponi kymmenellä niin saat tuottamasi jätemäärän. Uhraa myös muutama ajatus vanun valkaisemiseen ja desinfioimiseen käytettäville kemikaaleille.

Jos sinun ja miehesi välinen jännite kärsii siitä, että naisilla on kuukautiset, suosittelen pikaista parisuhdeterapiaa. Miten kellään voi olla noin viktoriaaninen asenne, kysyn vain?

Henk. koht olen sitä mieltä, että PMS- oireetkin saattaisivat hävitä tyystin, jos kuukautiset eivät olisi kenellekään jonkinlainen "tabu". Jos meitä ei nimenomaan opetettaisi ajattelemaan, että kuukautiset ovat likainen ja salattava asia, tulisikin kukaan pitäneeksi niitä minään ongelmana, luonnollinen asia kun ovat?

reinhardt sanoi:
Henk. koht olen sitä mieltä, että PMS- oireetkin saattaisivat hävitä tyystin, jos kuukautiset eivät olisi kenellekään jonkinlainen "tabu". Jos meitä ei nimenomaan opetettaisi ajattelemaan, että kuukautiset ovat likainen ja salattava asia, tulisikin kukaan pitäneeksi niitä minään ongelmana, luonnollinen asia kun ovat?

Tuskinpa kukaan kuukautisista näin ajattelee. En edes minä, joka myös ahdasmielisenä tunnetaan :D Minua vaan rassaa tämä miten kuullutetaan, että kuukautiset ovat LUONNOLLINEN asia. Totta maar ne ovat, mutta miksi sitä pitää ylikorostaa? Tässäkin threadissä jokainen on sen lauseen varmasti ainakin kerran kirjottanut, vaikka kukaan ei kuukautisia ei ole kukaan täällä epäluonnollisena ilmiönä pitänyt. Vessassa käynti ja oksentaminenkin ovat niitä LUONNOLLISIA asioita, ei niistä kukaan silti kahvipöydässä jauha. Niinkuin naiset PMS- yms. jutuistaan..

Mä en jaksa ymmärtää, että miksi jotkin asiat ovat luonnolisia, mutta niistä ei silti saa puhua? Missä menee raja luonnollisen ja luonnollisen välissä, kun toisesta saa puhua ja toisesta ei? Ehkä pitäisi laittaa kaikkien suut kiinni ja olla ihan hiljaa? Eihän se, että täällä keskustellaan kuukautissuojista tarkoita sitä, että joka ainoa sana mikä tällä viikolla suusta pulpahtaa, koske kuukautissuojia. Jos ei asiasta pysty puhumaan häpeilemättä edes kaverien kesken, niin kuinka luonnollisena sitä sitten pitää? En mäkään silti hehkuttele töissä joka vastaan tulijalle, että "hei mun menkat alkaa huomenna!" eikä se todellakaan ole ainoa keskustelunaihe avokin kanssa, mutta ei se siihen siteiden ostoon kuole eikä sitä häpeile. Ehkäpä siksi kun mun muruni on ihan aikuinen mies ja tietää kuinka naisen vartalo toimii.
Ja kuten niin monesti on todettu, niin jos ei kiinnosta, niin älkää lukeko!

reinhardt sanoi:
Jos sinun ja miehesi välinen jännite kärsii siitä, että naisilla on kuukautiset, suosittelen pikaista parisuhdeterapiaa. Miten kellään voi olla noin viktoriaaninen asenne, kysyn vain?

OmppuO sanoi:
Mä en jaksa ymmärtää, että miksi jotkin asiat ovat luonnolisia, mutta niistä ei silti saa puhua? Missä menee raja luonnollisen ja luonnollisen välissä, kun toisesta saa puhua ja toisesta ei? Ehkä pitäisi laittaa kaikkien suut kiinni ja olla ihan hiljaa? Eihän se, että täällä keskustellaan kuukautissuojista tarkoita sitä, että joka ainoa sana mikä tällä viikolla suusta pulpahtaa, koske kuukautissuojia. Jos ei asiasta pysty puhumaan häpeilemättä edes kaverien kesken, niin kuinka luonnollisena sitä sitten pitää? En mäkään silti hehkuttele töissä joka vastaan tulijalle, että "hei mun menkat alkaa huomenna!" eikä se todellakaan ole ainoa keskustelunaihe avokin kanssa, mutta ei se siihen siteiden ostoon kuole eikä sitä häpeile. Ehkäpä siksi kun mun muruni on ihan aikuinen mies ja tietää kuinka naisen vartalo toimii.

AMEN ja PISTE! :worship: Oikeasti, jos puolisoiden välinen jännite jotenkin kärsii siitä, että kuukautisista ja niihin liittyvistä asioista puhutaan asiallisesti silloin, kun siihen on tarvetta, niin mitenkähän sitten voidaan puhua esim. ehkäisystä, joka nyt on vähintäänkin yhteinen asia, kun parisuhteessa ollaan ja ehkä yhdessäkin asutaan - ja vieläpä liittyy siihen "jännitteeseen" varsin oleellisena osana...? Ja entäpä sitten, kun tulee lastenteon aika, nykyäänhän isät ovat usein mukana synnytyksessä, ja siellä nyt taatusti ainakin veri ja lima lentävät ja mystiikka on siitä touhusta taatusti kaukana... En tiedä, ehkä me sitten avokin kanssa ollaan vaan jotenkin yksinkertaisia, kun ei ymmärretä tätä(kään) asiaa salailla eikä häpeillä :rolleyes:

Ja tosiaankin, tästä koko kuukautisaiheesta on koko mimmipuolella YKSI ketju. Eli eipä voi kyllä sanoa, että aiheesta mitenkään erityisesti jauhettaisiin, kyllä täällä paljon enemmän jauhetaan esim. siitä iänikuisesta dieettaamisesta ja rantakunnosta :evil: Jos ei kiinnosta/hävettää/nolottaa/ällöttää/yököttää/ei pysty punastumatta lukemaan, niin sitten sopii jättää tämä ketju avaamatta!

Helga sanoi:
Tuskinpa kukaan kuukautisista näin ajattelee. En edes minä, joka myös ahdasmielisenä tunnetaan :D Minua vaan rassaa tämä miten kuullutetaan, että kuukautiset ovat LUONNOLLINEN asia. Totta maar ne ovat, mutta miksi sitä pitää ylikorostaa? Tässäkin threadissä jokainen on sen lauseen varmasti ainakin kerran kirjottanut, vaikka kukaan ei kuukautisia ei ole kukaan täällä epäluonnollisena ilmiönä pitänyt. Vessassa käynti ja oksentaminenkin ovat niitä LUONNOLLISIA asioita, ei niistä kukaan silti kahvipöydässä jauha. Niinkuin naiset PMS- yms. jutuistaan..

Väitätkö, ettet koskaan ole kahvipöytäkeskustelussa saanut/joutunut kuuntelemaan jonkun henkilön kuvausta mahataudistaan/krapulastaan/lapsensa vatsan toiminnasta?

Ja tuo kommenttisi kuukautisten luonnollisuuden ylikorostamisesta on exactly my point. Kenenkään tuskin olisi tarvinnut sitä ottaa esille, ellei heti ketjun alkuun modet olisi pitänyt tarpeellisena todeta, että sopiikos tällainen keskustelu nyt palstalle?

reinhardt sanoi:
Väitätkö, ettet koskaan ole kahvipöytäkeskustelussa saanut/joutunut kuuntelemaan jonkun henkilön kuvausta mahataudistaan/krapulastaan/lapsensa vatsan toiminnasta?

No okei, myönnetään, että joskus on näitäkin juttuja joutunut kuuntelemaan :D

reinhardt sanoi:
Ja tuo kommenttisi kuukautisten luonnollisuuden ylikorostamisesta on exactly my point. Kenenkään tuskin olisi tarvinnut sitä ottaa esille, ellei heti ketjun alkuun modet olisi pitänyt tarpeellisena todeta, että sopiikos tällainen keskustelu nyt palstalle?

:offtopic: Mikäköhän mun pointti olikaan... Lähinnä ehkä se, että jotkut naiset katsoo kuukautisten oikeuttavan kiukutteluun, hillittömään karkkien ahtamiseen & muuhun mässäilyyn, masennukseen, unettomuuteen, painon nousuun, lähes kaikkeen negatiiviseen, mikä nyt kuuluu normaaliinkin elämään. Toki voi olla niin, että itse olen onnekas, etten kärsi mistään PMS-oireista (vielä... ne alkavat yleensä vasta 30 ikävuoden jälkeen). Elämässä on surua ja murhetta mullakin, mutta en jaksa pohtia niiden yhteyttä kuukautiskiertooni. Taitaa mulle olla niin luonnollinen asia ;)

Ja miten tää nyt liittyy kuukautiskuppiin...? Ööö, ei kai mitenkään. Kai mua vaan ärsytti tuo luonnollisuuden korostaminen..

Otin ko. tuotteen kokeilu käyttöön kun noita linkkejä tutkailin. Ihan yllättävän hyvin pelitti (yhdet menkat takana). Parasta oli että sitä voi käyttää 12h putkeen ilman vaihtamista (siteiden kaa joka toinen tunti ekoina päivinä). Tosin hieman mietitytttää miten esim . yleisessä wc:ssä sen puhdistus hygieenisesti onnistuisi, jos olsi matkalla tms. Kaipa tuolta netistä tieto löytyisi kun vaan jalksaisin kaivella. Eli seuraavai menkoja "odotellessa".

Vacsuli sanoi:
Tosin hieman mietitytttää miten esim . yleisessä wc:ssä sen puhdistus hygieenisesti onnistuisi, jos olsi matkalla tms. Kaipa tuolta netistä tieto löytyisi kun vaan jalksaisin kaivella. Eli seuraavai menkoja "odotellessa".

Tuota olen miettinyt ja tullut siihen tulokseen, että ehkä me nykyihmiset olemme liian hygieenisiä. Mistä muusta voisi johtua se, että nykyään todella monilla on jatkuvasti kaikkia tulehduksia? En jaksa uskoa, että esimerkiksi 1600-luvulla kun ihmiset ei pahemmin itseään pesseet naisilla olisi jatkuvasti ollut joku gynekologinen tulehdus päällä.

Voisin kuvitella, että kuukuppikunnan sivuilla mainittu paperilla pyyhkiminen on ihan riittävän hygieenistä yleisissä vessoissa. Itse mietin lähinnä sitä, viitsisiko kuppia pestä MILLÄÄN saippualla, oli se kuinka Ph-neutraalia hyvänsä.

Ja esim. ehkäisyrenkaan ohjeissa neuvotaan, että jos renkaan ottaa välillä pois, se vain huuhdellaan haalealla vedellä. Miksi se kuppi sen kummallisempaa kohtelua tarvitsisi, samassa paikassahan se lilluu, ja veri sinänsä ei ole mitenkään "likaista"?

Tällaista pohdiskelua työpäivän ratoksi. ;)

:offtopic: jatkuu..

"Naisten terveydentilaan huono hygienia vaikutti siten, että usein naisia vaivasivat naistenvaivat ja vatsavaivat, joihin ei tunnettu parannuskeinoja. Kylpeminen yleistyi jälleen 1700-luvulta lähtien niin, että nykyään ihmisiä vaivaavat erilaiset allergiat, jotka johtuvat liiasta pesemisestä. "

Lähde:

http://www.helsinki.fi/jarj/tyt/kyyhkynen/lehdet/2001-3-teksti.shtml

Karoliina Kivelä

Lähde: Kaari Utrio: Bella Donna. Kaunis nainen kautta aikojen. Tammi 2001.

Kyllä nykyään on ihan oikeasti kivempi olla nainen, kuin joskus esim. sata vuotta sitten. Ennen keskimääräinen elinikä varsinkin naisilla oli alhainen, juuri tuosta lisääntymis yms. johtuen. Huomautuksena vain tämä tosiasia...

reinhardt sanoi:
Ja esim. ehkäisyrenkaan ohjeissa neuvotaan, että jos renkaan ottaa välillä pois, se vain huuhdellaan haalealla vedellä. Miksi se kuppi sen kummallisempaa kohtelua tarvitsisi, samassa paikassahan se lilluu, ja veri sinänsä ei ole mitenkään "likaista"?

Hyvä pointti :thumbs: Ja sitäpaitsi, jos vuoto nyt ei mahdottoman runsasta ole, niin miksi tuota kuppia pitäisi ylipäätään kesken päivän ryhtyä tyhjentelemään, jos maksimisuositus tyhjennysväliksi on tosiaan jopa 12 tuntia...?

Gillyanne sanoi:
Hyvä pointti :thumbs: Ja sitäpaitsi, jos vuoto nyt ei mahdottoman runsasta ole, niin miksi tuota kuppia pitäisi ylipäätään kesken päivän ryhtyä tyhjentelemään, jos maksimisuositus tyhjennysväliksi on tosiaan jopa 12 tuntia...?

Itse ainakin tyhjennän käytönnön syistä. Kuppihan on siis helpompi tyhjentää sotkematta paikkoja, kun se ei ole melkein täysi. Niin ja mieluiten kupin tyhjentää kotivessassa, joten jos olen esim. menossa jonnekkin moneksi tunniksi, niin mieluummin teen tyhjennyksen jo kotona.

Kivaa, että keskustelu kupista on taas herännyt henkiin.

Ekat menkat kupin kanssa takana eikä vanhaan oo palaamista! Olo oli puhdas, kupin käyttö sujui ongelmitta ja tyhjennysväli 12h oli riittävä. Oikeesti ensimmäistä kertaa menkkojen aikana unohtu että oli menkat. Testimielessä kävin kokeilemassa kaikenlaista liikuntaa; juoksua, pyöräilyä, fitball-jumppaa, venyttelyä sekä tietty raudan nostelua. Ja kuppi pysyi paikallaan huomaamattomana, ei ohivuotoja, ei mitään negatiivista! Nyt menee jo liian ruusuiseksi tämä teksti, joten yksi huono puoli on löydettävä: kupin laitto/poisto on tekniikkalaji. Jos se ei suju, niin harjoittelemalla onneksi oppii, mutta voi joutua vaivaa näkemään...

Suosittelen lämpimästi kaikille :thumbs:

Sama täällä: paluuta entiseen ei ole, kun opin käyttämään kuppia. En vaihtais mistään hinnasta! Itse tilasin DivaCup:in, ja se on todella helpottanut elämääni etenkin urheillessa!

Tuo kupin poistaminen vaatii tosiaan harjoittelua, mutta kyllä sen oppii pikkuhiljaa ihan nopeasti ja vaivattomasti tekemään. Joku sanoi, että kuppi näyttää isolta, mikä on aika totta, mutta ei sitä olekaan tarkoitus niin vain paikalleen asettaa..

Ja tuo on minusta ihan paras juttu: nyt todella saattaa unohtaa että on edes koko menkat.

Täytyy vielä kaivaa tämä vanha keskustelu esiin.

Suhtauduin nimittäin alkuun kuukautiskuppiin erittäin myönteisesti. Palstan keskusteluforumia lukiessani en ole enää niinkään varma.

Onko kukaan muu pistänyt merkille sitä täysin fanaattista sävyä, millä palstan tyypit kirjoittavat? Asenne tuntuu olevan, että "kuukautiseni olivat hirvittävää riesaa ja kärsimystä, Kunnes Löysin Valon Ja Aloin Kupitella, Ja Nyt Suorastaan Odotan Kuukautisiani." Hieman suhteellisuudentajua peräänkuuluttaisin...Ellei ole hillittömän runsasvuotoinen, en voi käsittää, miten menkat muka olisivat sellainen riesa -ja vuotohäiriöisillekin lääkäri taitaa olla parempi apu kuin joku kuppi.

Edelleen minua alkoi ärsyttää se sävy, millä kertakäyttöisistä suojista puhuttiin: inhottavia, epäsiistejä "lärpäkkeitä", ja voi miten huonoja kokemuksia kaikilla niistäkin oli! (erityisesti nauroin näille yösideviritelmäjutuille, vaikeammaksi ei taitaisi voida elämäänsä tehdä.) Erityisesti tuo siteiden ja tamponeiden vastainen agitointi on saanut minut päättämään, että eipä se kuppi taida minun juttuni ollakaan.

Luonnon kuormitusta taas voin vähentää käyttämällä useamman Nuvaringin putkeen. ;)

Back
Ylös Bottom