Kuoleman pelko

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Pakko kyllä heittää tähän sitaatti Mark Twainilta:
"I do not fear death. I had been dead for billions and billions of years before I was born, and had not suffered the slightest inconvenience from it."

Helvetti toi Twain oli fiksu jätkä. Tää oli uus mulle, mutta olen lukenut paljon muitakin hänen sanomisia ja niissä on yhdessä lauseessa paljon merkitystä. Toiset ne vaan osaa.

Niin ja asiaan liittyen: itse pelkään kuolemaa. En ole varma miksi, mutta vähän samanlailla kuin kun on loma lopuillaan. Viimeisenä iltana tiedät, että pian on pakko lentää takaisin talveen. Ahdistava tunne. Äkkilähtö itse edes huomaamatta ei juurikaan pelota.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä oon miettinyt et miten aika "kulkee" kun on kuollut miten miljoonat vuodet menee kun ei ole olemassa. Jotenkin outoa ajatella, että kun kuolee ei ole mitään. Ei yhtään mitään. Miten aika menee kun ei ole olemassa.
Mun päähän ei mahdu tää. Miten maailma voi jatkua, jos siitä ei itse tiedä mitään ja miltä se voi tuntua, jos ei itse ole seuraamassa. Miten helvetissä mun mieli vois jotenkin kadota.

Mä oon miettinyt et miten aika "kulkee" kun on kuollut miten miljoonat vuodet menee kun ei ole olemassa. Jotenkin outoa ajatella, että kun kuolee ei ole mitään. Ei yhtään mitään. Miten aika menee kun ei ole olemassa. Aika kiero tää mun ajatus, kukaan ei varmaan ees tajua mitä selitän :D
Mutta ei itse kuolema paljoo pelota jokanen lähtee joskus.
mietippä vaikka vessassa istuessa, kaikessa hiljasuudessa, että mitä olis, jos mitään ei olis. alkaa naksuttaa korvien välissä. kun oikeen pääsee ajatukseen sisään niin siihen jää jumittamaan kun se tuntuu niin häröltä.

Mä oon miettinyt et miten aika "kulkee" kun on kuollut miten miljoonat vuodet menee kun ei ole olemassa. Jotenkin outoa ajatella, että kun kuolee ei ole mitään. Ei yhtään mitään. Miten aika menee kun ei ole olemassa. Aika kiero tää mun ajatus, kukaan ei varmaan ees tajua mitä selitän :D
Mutta ei itse kuolema paljoo pelota jokanen lähtee joskus.

juuri tuota tulee mietittyä joka viikko vähintään kerran:D

joo itse kysymykseen, ei pelota

Mun päähän ei mahdu tää. Miten maailma voi jatkua, jos siitä ei itse tiedä mitään ja miltä se voi tuntua, jos ei itse ole seuraamassa. Miten helvetissä mun mieli vois jotenkin kadota.
Mitä jos sun mieli katoaa ruumiista ja muuttuu silti toiseen muotoon olemassaolevaksi? Keho kuolee mutta mieli ei.:D

Monesti tullut mietittyä, että jos sitä vaikka lähtö tulisi jossain ihan keskellä ei mitään ja hiljaisuudessa. Olisit vaikka nukkumassa kotosalla yksin ja naps. Filmi poikki ja mitään et kerkeisi tekemään enää. Tai ylipäänsä mitä jos lähtö tulisi ja mitä jäisi tekemättä. Voiko niitä samoja asioita tehdä vielä joskus jossain tuonpuoleisessa.:D

Kuolema ei pelota mutta kuoleminen kylläkin.

Ainoa mikä kuolemassa pelottaa että jää jotain hienoo tulevaisuudesta näkemättä. Itse aikakin haluaisin nähdä sen komeuden kun ihmiskunta tuhoaa itse itsensä. Siihen ei onneksi mene enään kuin n. 50v. Ilmaston lämpeneminen kiihtyy nopeampaa kuin kukaan on arvioinut ja nyt on jo LIIAN MYÖHÄISTÄ! Pedofiilit tuhoaa muutaman ihmisen teoillaan mutta nykyinen ilmastopolitiikka tappaa koko planeetan! Vitun siistiä ;)

Ei pelota kuolema. Kun nalli napsahtaa se on siinä. Tietenkin sitä toivoo mahdollisimman kivutonta kuolemaa, mutta eipä sitä jää kipuakaan muistelemaan vaikka näin ei kävisikään.
Jokainen päivä on mahdollinen kuolinpäiväsi, turha miettiä enempää, elää vaan omaa elämäänsä varten ja ihmisiä kenestä välittää, muita mahdollisimman vähän haitaten.

Kunhan saa kuolla sairauteen niin ei pelota yhtään. Pääasia että siihen ehtii valmistautua, tapaturmainen kuolema olisi perseestä.

Mää en pelkää kuolemaa mutta se ajatus ahdistaisi kuinka lapset ja mies pärjäisi jos nyt kuolisin. Kuolema ja kuoleminen on kuitenkin luonnollinen asia, se tulee sitten kun tulee. Elämän pituus on kaikille arvoitus toisilla se on pidenpi ja toisilla lyhempi.
Oon jo sen verran vanha että ystäviä on jo kuollut, isovanhemmat on kuolleet ja omat vanhemmat on iäkkäitä ja näen ihan selvästi että he ovat ns. elämän viimeisessä vaiheessa. Olen huomannut myös että kuolin ilmotuksissa on yhä useammin samalla vuosikymmellä syntyneitä. Jonakin päivä on minun vuoro, se on oikeastaan ainoa elämässä varma asia. Isäni sanoo usein että mikään muu ei ole elämässä pakko kuin kuolema ja sekin vain kerran.
Itse en usko mihinkään kuoleman jälkeiseen elämään, vaan että täältä poistutaan samaan paikkaan mistä ollaan tultukin eli tyhjyyteen. Ei se nyt niin paha juttu ole.
Oon jo kertonut lähipiirille kaiken varalta miten haluan ruumiini ns. poistuvan, eli että polttuhautaus ja tuhkat syntymä kodin lähellä olevalle metsä polulle kesäisenä päivänä Popedan pitkäkuuma kesä biisin tahdissa. Lähi-omaiseni ovat luvanneet hoitaa jollain keinolla sen asian tuhkan sijoittamis-laista huolimatta.
En koe olevani kristin uskoinen, joten ei kirkko hautajaisi, ei seppeleitä eikä suruvärssyjä joita omaiset joutuisivat lukemaan. Kukahan senkin tavan on keksinyt... olen aina omasta lähipiiristä se joka joutuu kirkossa eteen lukemaan niitä, siinä sitä sitten seisoo poraten ja yrittään itkun seasta saada jonkinlaista järjellistä ääntä suustaan räkä nenästä valuen. Ei kovin kaunis näky...

"Kuolema hymyilee meille kaikille. Ainoa, mitä voimme tehdä, on hymyillä takaisin."

Tuon mukaan mä ainakin suhtaudun kuolemaan ja kuolemiseen yleensä. Siis omaani. :rolleyes:
Läheisten kuolemat on ainoita jotka pelottaa.
Mulla on kans sama ku ironchefillä, etten halua elää "raihnaisena". Ennemmin vaikka perkeleen kivulais kuolema ku nukkua vaan pois elettyään letkuissa vuosia kykenemättä edes käydä paskalla ilman apua. Tällä en siis tarkota että olisin jotenkin suisidaalinen tms. :D En vain halua olla kykenemätön normaaliin elämään missään vaiheessa.
Joidenkin mielestä moinen suhtautuminen kuolemaan on vastuutonta ja ajattelematonta. Mutta voin kyllä hyvillä mielin väittää, että oon ajatellu asiaa enemmän ku tuota mieltä olevat yhteensä.

Se pelottaa että hetkenä jolloin kuolee alkaa tuntumaan siltä että koko elämä on lipunut sormien välistä:Muuten ei pelota, Taistelu tätä tunnetta vastaan jatkukoon :)

Mua kuolema kyllä jollain tapaa pelottaa, ehkä se kun yksin on lähettävä eikä tiedä yhtään mitä on tulossa. Sitäkin oon miettiny että jos on elämää kuoleman jälkeen niin sitten tää matka jatkuu loputtoman kauan ja aika hullulta sekin tuntuu. Ei kannata miettiä näitä liikaa voi nuppi seota, pari kertaa tullut niin järjettömän ahdistava olo että sitä ei pysty sanoin kuvaamaan.

Ei kuolemaa kyllä kannata pelätä se on ihan yhtä luonnollista kuin syntymä. Vielä pelottavampaa olis elämä ilman kuolemaa.

loppukevennys http://www.youtube.com/watch?v=BuQgr54uZnM

Kuolema ei varsinaisesti pelota (miten voi pelätä ei-mitään?), mutta tietyllä tavalla kuoleminen kyllä. Mieluiten siis häipyisin täältä niin liukkaasti, etten ehdi itse edes rekisteröidä koko tapahtumaa tai sitten niin, että homma on tiedossa ja olen hyväksynyt sen, että sähköt katkeaa ihan kohta. Karseinta olisi tajuta tilanne ja joutua paniikkiin, kun leikit on vielä kesken ja kuolla sitten täysin hysteerisenä hyperventiloiden :jahas: Eihän tuosta tietysti itselle mitään epämukavia muistoja jäisi, mutta näin ajatuksen tasolla tuommoinen säälittävä hepulilähtö olis kyllä surkein mahdollinen loppu.

Kai sä trollaat? Eikö helpoin kuolema nimenomaan ole joku yhtäkkinen?
Tapaturmainen kuolema ois aika perseestä, siinähän jäis vaikka mitä tekemättä. Kyllä mä mielummin sairauteen kuolisin, että ehtisi vähän valmistautua ja tehdä kaikkia asioita mitä haluaa. Jos rekka jyräis sun yli nyt kun lähet maitokauppaan sehän vasta olisikin perseestä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom