Kuoleman pelko

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Itse pelkään eniten, että koenko tuskaa ja jos kuolen hitaasti niin miten ahdistavalta se tuntuu. Ehkä jos kävisi kuolemanporteilla ja selviäisi hengissä terveenä vieläpä, niin nauttisi varmasti ihan eri tavalla elämästä. Joskus kun oikein masentaa niin sitä miettii, että kumpa ois yksi pilleri jonka syömällä vaan äkkiä nukahtas ja kuolis. Sitä pelkää eniten sitä kipua/tuskaa/ahdistusta ja kaikkea... mutta sitten kun semmoinen pilleri olisi ja oikein masentaisi, niin ottaisiko jos se OIKEASTI olisi käden ulottuvilla? Tämmöstä...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eipä tule kyllä ikinä mietittyä kuolemaa ainakaan omaa. Kuka sitä nyt miettisi. On niin perkuleesti vielä tehtävää ja nähtävää, että ei sitä nyt vielä ehdi kuolla.

Toisaalta, jos kuolen, niin ei se oma murhe ole, muiden harmiksihan se koituu. Se on varmaan aika sama, kärsinkö vaikka 24 h ennen kuolemaa, jos kerran kuitenkin kuolen. Sitä kärsimystä ennen kuitenkin vielä joku tuikkaa nestettä suoneen joka vie kärsimyksen tai joudun vaikka shokkii ja en kärsi.

Jos taas miettii muiden kuolemaa, niin se aiheuttaa toki omat ajatuksensa. Luonnollinen kuolema on luonnollinen. Me kuollaan kaikki joskus, ei tänne kukaan jää. Joten vaikka läheisenkin kuolema aiheuttaa surua, niin lopulta sitä pohtii, että luonnollisesti vanhuuteen kuollut on varmasti nähnyt ja kokenut jo paljon sekä saanut pitkän elämän.

Sairauteen kuoleminen taas on harmillista ja jos tämä varsinkin tapahtuu vielä nuorena. Mutta kaikille on arpa jaettu, jos tämä osuisi itseeni, niin toivottavasti osaisin olla kiitollinen siitä, mitä tähän saakka olen kokenut ja nähnyt.

Omankäden kautta lopetettu elämä taas on aina hieman raukkamainen teko. Se aiheuttaa omaisille suuren tuskan. Sitä en ikinä pystyisi tekemään edes sen takia.

Vanhana ja tai sairaana taas sallisin eutanasian. Turha elättää porkkanaa letkuissa.

Tuollaista nukahtamis-pilleriä ei kaipais kuin kovassa darrassa, sillon sitä toivoo nukahtavansa, ei toisin kuolevansa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
En mä itse kuolemaa pelkää, tietysti vähän jännittää mutta ei sitä peloksi voi sanoa. Paljon enemmän pelottaa aika ennen sitä mutta jos joku voisi luvata että lähtö on nopea ja kivuton niin eipä siinä silloin mitään pelättävää ole. Kuolema kuuluu elämään aivan kuten syntymäkin, maasta sinä olet tullut jne.

Täysin samoin ajattelen.

Löytyyhän näitä kuolemaa halveksivia asenteita historiasta vaikka millä mitalla, jos aletaan kaivelemaan. Nykypäivänä erityisesti Lähi-idän suunnalla on kunnostauduttu tällä saralla - siellä käsite "itsemurhatehtävä" otetaan usein aika kirjaimellisesti...

Mutta Manowar on tämän vuosituhantisen kehityskulun huipentuma. Jos tulevaisuudessa avaruuden ufomiehet meinaavat hyökätä maapallolle, niin lähetämme niille Best of Manowar -albumin. Toimii niin vahvana pelotteena, että humanoidit lähtevät pikavauhtia Alfa Centaurin suuntaan, eivätkä koskaan palaa.

En nyt koko ketjua selannut, mutta yllättävän chillisti te asian otatte. Mä ainakin pelkään kuolemaa aivan helvetisti. Tai en nyt muista kuinka monta vuotta sitten olisin asiaa viimeksi miettinyt, koska sen miettiminen on erittäin masentavaa, mutta pisti tää ketju silmään. Vanheneminen on ihan jees, enkä haluaisi olla ikuisesti nuori, mutta kuoleminen on asia erikseen. Ei helvetti sentään. En myöskään toivo lähteväni mahdollisimman terveenä. Se se vasta vittumaista olisi. Mieluummin niin vanhana ja sairaana, että otan sen jo ilolla vastaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom