mietissitä
Mikä susta tekee sut
Mikä susta tekee sut
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tähän voisi esittää kysymyksen, että haluaisitko tosiaan elää ikuisesti?Suorastaan sanoen vituttaa että on vaan rajallinen määrä elämää täällä maanpäällä ja mitään jatkoa tuskin on luvassa, mutta itse kuoleminen ei pelota... vituttaa vaan... :(
Niin tai kun meet nukkumaan... Mitä jos et koskaan enään herää!Joka kerta kun pyörryt, et tiedä kuoletko siinä lopullisesti vai heräätkö hetken kuluttua takaisin.
Sä oot vielä niin nuori. Sit ku se kuoleman aika todennäköisesti on käsillä sulla, ainoa huoli on että nouseeko kulli vielä.Kyllä minä ainakin aion nostaa rautaa kuolemassakin!
Miettikää sitä minuuden katoamista. Kuka minä olen? Mikä minusta tekee juuri minut? Ajatukset, muistot, aistimukset. Niiden menettäminen pelottaa. Kuoleminen on sitä, minuuden katoamista. Ei se kipu, eikä se tuleeko loppu nopeasti vai hitaasti, ajatelkaa sen yli. Ajatelkaa olemista, elämän tarkoitusta. Onko se nauttia elämästä ja kerätä muistoja sekä kokemuksia, jotka lopulta kuitenkin kuollessaan menettää?
Tämä on se mikä minuakin mietityttää. Mikä ylipäätään on elämän tarkoitus? Mikä järki on rakentaa elämää kun joskus se kaikki on kuitenkin tyhjää? Mitä väliä on elämän kokemuksilla kun niitä ei enää ole kuoleman jälkeen?
En tiedä, onko Mr.Buenon viestissä ironiaa, mutta mä olen ihan tosissain miettinyt asiaa samalta kannalta. Kun aloin kelata asiaa noin, ilmastonmuutos lakkasi ahdistamasta.
Ajattelin vetää siinä kuudenkympin jälkeen liikenteenjakajaa päin. :jahas:Mä näen aika paljon kuolemaa töissä, mutta sitä enemmän mua ahdistaa se, missä kunnossa ihminen alkaa olla kunnolla vanhetessaan. Mä en halua sitä.
Eräs kaverini sanoi ajatelleensa että maanpäällinen elämä on rangaistus jonka olet saannut jostain muualta. En tiedä sitten mistä??Taivaasta vai jostain toisesta ulottuvuudesta?? Pitääkin kysyä jos se tietäis et mihin tästä sitten lähdetään?? :D
Voisin ihan mielelläni ottaa uuden kierroksen lottovoittajana tai ökysukuun syntyneenä. :lol2:Olet siis "tuomittu" syntymään uudestaan ja uudestaan erimuodoissa, eläimenä tai ihmisenä, kunnes vapaudut ja pääset nirvanaan.
Viime viikkojen aikana on mielessä pyörinyt käsittämättömän paljon kuolema ja kaikki siihen liittyvä. Ajatus siitä että päivien x päästä tulee se päivä jolloin minua ei enää ole ahdistaa. Tieto siitä että kaikki kuolevat ja jokainen joutuu sille matkalle yksin lähtemään ei tuo mielenrauhaa.
Pelko läheisten kuolemasta on varmasti jokaisella läsnä, mutta kuolemaa omaltakin kannalta joutuu jossain elämän vaiheessa pohtimaan.
Olen nuori ja terve eikä lähipiirissäni ainakaan tietääkseni ole tällä hetkellä ketään, joka sairastaisi kuolemaan johtavaa sairautta. Silti nämä ajatukset jatkavat mieleni jäytämistä ja koen asian hankalaksi keskustelun aiheeksi. Siksi olisi mielekiintoista kuulla miten muut näitä asioita on ajatellut ja pystyy elämään rauhallisena "kunnes kutsu käy".
Hmm... en ole koko threadia lukenu läpi, mutta kohta ajattelin lukea. Kuolema on jokseenkin niin mystinen ja "hieno" asia, ihmettelen etten o törmänny tähän threadiin aikasemmin. Itse en juurikaan pelkää sitä miten kuolen, vaan noin kuolemaa yleisesti.
Joskus aina pohdin ja koitan järkeillä kuolemaa mahdollisimman pitkälle. Jotenkin noin äkkiä kun ajattelee niin se vaikuttaa vaan "unelta", kun taas pohtii syvemmälle niin ainakin itse tunnen sen karmivuuden kehossani.
--
Eipä nää nyt liity kuolemaan, mutta kuolemassa on... ainakin itellä semmosta omituista pelkoa. Sitä on tosi vaikee koittaa kirjottaa sanoiks.
Sitä kun alkaa miettimään kuolemaa, niin se tuntuu olevan semmonen loputon spiraali. Se jatkuu ja jatkuu, vaikka kuvittelis, että siitä heräis jossainvaiheessa. Miettii, että ei enää ikinä hengissä, ehkä? Sairasta.
Mä näen aika paljon kuolemaa töissä, mutta sitä enemmän mua ahdistaa se, missä kunnossa ihminen alkaa olla kunnolla vanhetessaan. Mä en halua sitä.