kuntosaliohjemia

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
kaikki te joille kuntosaliohjaaja tai PT tms on tehnyt saliohjelman niin millai se on ollu?
erityisesti haluaisin tietää juuri tätä perusvoima ohjelmaa ku on satoja eri menetelmiä mite sitä massaa saadaa,kuten täällä pakkiksella keskustellaa..

Ihan samalla tavalla ne ohjaajien ohjelmat vaihtelevat laidasta laitaan ihan niiden omien kokemusten ja mielipiteiden mukaan. Ei mitään yhtä pätevää ohjelmaa ole olemassakaan, tai jos oi niin ei niistä täällä jauhettais.

sitten vielä se että otatteko pienen hennon naispuolisen kuntosaliohjaajan puheet vakavasti jos itse olette viisi kertaa isompi kaveri :)
ja onko naisten ja miesten välillä eroo?
kummalta mieluummin kysyisitte jotai apua treeniin pieneltä naiselta joka ei itse nostele painoja vai siltä bodari saliohjaajalta?

pippuri82 sanoi:
kummalta mieluummin kysyisitte jotai apua treeniin pieneltä naiselta joka ei itse nostele painoja vai siltä bodari saliohjaajalta?

Miks ihmeessä täytyy edes kysyä näin itsestään selviä asioita?

pippuri82 sanoi:
Kumman antaisit suorittaa sinulle sydänleikkauksen: sydänkirurgin vai taksikuskin? Kumman palkkaisit suunnittelemaan kännykkää: sähkötekniikan diplomi-insinöörin vai siivoojan? :rolleyes:

Ja tottakai otan pienikokoisen naistrainerin vinkit todesta, jos ovat pätevästi perusteltuja ja asiallisia ohjeita. Ei trainerin välttämättä tarvitse olla kolossaalisen iso ja vahva, mutta mielellään saisi jostain näkyä, että joskus on reenattukin. Sukupuolella ei mielestäni ole mitään tekemistä trainerin pätevyyden kanssa.

Vaikka ois kuinka saliohjaaja, mutta jos hän (mies tai nainen) ei itse treenaa minkään vertaa, niin enpä hänen oppejaan kokisi tarpeelliseksi kysellä tai kuunnella.
Eikä sillä sukupuolella ole merkitystä. Jos on pätevä, niin on pätevä, varusteista viis.

En todellakaan ottaisi ohjeita sellaiselta ihmiseltä jonka tieto perustuu pelkkään kirjasta luettuun eikä käytännössä itse kokeiltuna. Uskoisin kuitenkin noiden PT:en kuntosalilla käyvän aika ahkerasti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
eiköhän se ole helpointa ja avartavinta ottaa asioista selvää itse... täältä pakkikselta löytyy paljon tietoa ja hyviä ohjelmia, joista voi sitten muokkailla itselleen sopivan. mä en ottaisi valmista ohjelmaa kummaltakaan, siis saliohjaajanaiselta enkä bodarilta. itsehän sen loppujen lopuksi selvittää minkälainen treeni milloinkin sopii juuri itselleen parhaiten.

pippuri82 sanoi:
kaikki te joille kuntosaliohjaaja tai PT tms on tehnyt saliohjelman niin millai se on ollu?
erityisesti haluaisin tietää juuri tätä perusvoima ohjelmaa ku on satoja eri menetelmiä mite sitä massaa saadaa,kuten täällä pakkiksella keskustellaa..

Tuota noin... oletkohan nyt itsekään ihan selvillä siitä, mitä oikein tuolta ohjelmaltasi haluat? Pahoittelen, jos olen ymmärtänyt jotenkin väärin, mutta olethan kuitenkin ymmärtänyt sen, että voima- ja massatreeni ovat kaksi aivan eri asiaa? Aloittelijalla toki kehittyvät tiettyyn rajaan asti molemmat melkeinpä ohjelmasta riippumatta, mutta jossain vaiheessa on pakko tehdä valinta, kumpaan haluaa painottaa.

Jotenkin aattelin, että Pippuri82 olis itse tuo "hentoinen saliohjaaja". Näin siis tämän ja muiden hänen viestiensä perusteella. Korjaa toki, jos olen ihan hakoteillä.

:offtopic: On paljon helpompaa lukea tekstiä, joka on kirjoitettu edes jonkinlaisilla oikealla kieliopilla ja ajatuksella. Esimerkiksi tuosta alla olevasta quotesta on aika hankala ymmärtää, että mitäköhän kysyjä mahtaa tarkoittaa vai tarkoittaako mitään. Vai tietääkö kysyjä itsekään? Ja tämä ihan yleisesti kaikille muillekin.

pippuri82 sanoi:

ja mikähän sinun mielestäsi GILLYANNE on perusvoiman ja massan hankinnan ero?olisi todella hauska kuulla:)
menikö vähä sanat sekasin..?

pippuri82 sanoi:
ja mikähän sinun mielestäsi GILLYANNE on perusvoiman ja massan hankinnan ero?olisi todella hauska kuulla:)

Tarkoitatko perusvoimaharjoittelulla sitä, että toistoja tehdään n. 6 - 10?

pippuri82 sanoi:
ja mikähän sinun mielestäsi GILLYANNE on perusvoiman ja massan hankinnan ero?olisi todella hauska kuulla menikö vähä sanat sekasin..?
En ole Gillyanne, mutta:
Voimaa toistot 1-5
Massaa toistot 6-15

vilma-liina sanoi:
Jos on pätevä, niin on pätevä, varusteista viis.

Varusteet... :kuola: . :lol2:

Joo no itse asiaan, kyllä mä sen miehen valittisin, koska jos siitä näkee päältäpäin sen ammattitaidon. Koska jos ei itteä saa kuntoon niin tuskin muitakaan.

Ja sukupuolella ei oo mitään väliä, mutta olishan se mukava jotain egopainoja nostella ku ämmä vahtaa vieres, no joo. :rolleyes:

pippuri82 sanoi:
En minäkään ole Gillyanne, mutta onhan noissa eroa. Perusvoima on tietysti hieman vaikeasti määriteltävä käsite, mutta jos haluaa hankkia perusvoimaa, niin siinä vaiheessa ei periaatteessa katsota lainkaan, sitä tuleeko massaa vai ei ja mihin mahdollinen massa tulee. Voimatreenissä tarkoituksena on tosiaan saada voimaa, muusta oikeastaan välittämättä. Massan hankinnassa taas ei katsota niinkään paljon painojen perään, vaikka nousujohteisuus onkin hyväksi. Pyrkimyksenä on vain saada lisää lihasta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom