Kunnon rääkki teinitytölle!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vitney
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Voisiko joku ihana ihminen auttaa ja tehdä hyvän, monipuolisen ja todella rankan treeniohjelman mulle? Olen käynyt puolitoista vuotta salilla joten lihasta löytyy jo jonkin verran, mutta nyt kehitys on pysähtynyt yksipuolisen treenin vuoksi. Motivaatio ja tavoitteet on korkealla joten haluaisin nyt tosissani saada aikaan tuloksia. Haluan rääkätä itseäni kunnolla!!! :whip:
Lepopäivät on mulle aika vaikeita... tykkään treenata päivittäin vaikka tiedän että se ei todellakaan ole hyväksi (ylikuntokin koettu). Koska en osaa pysyä paikoillani niin onko ok että käy lepopäivinäkin pyöräilemässä 40 min tai lenkillä vai...?

1. kerta
Lämmittely+venyttely
Maastaveto 3x12
Penkkipunnerrus 3x12
Takakyykky 3x12
Kulmasoutu 3x12
+Loppuun istumaannousuja ja kylkien kiertoja.

2. Kerta
Lämmittely+venyttely
Etukyykky 3x12
Penkkipunnerrus 3x12
Pystypunnerrus 3x12
Pohkeet seisten/pohkeet istuen 3x12

3. kerta

Lämmittely+venyttely
Takakyykky 3x12
Penkkipunnerrus 3x12
Hauiskäännöt 3x12
Kulmasoutu 3x12
+Loppuun istumaannousuja ja kylkien kiertoja.
Pidä lenkkeilyt kevyinä ja palauttavina.

Maastaveto ennen kyykkyä???
Kyykyssä voi selkä pettää joten en suosittele. Mieluummin vaikka kevyt kyykky ensin ja maastaveto sitten, tai sitten pelkkä maastaveto(+vaikka jalkaprässi.)
Hauiskääntö ennen kulmasoutua?
ja sarjat on aika pitkiä, ja lisäksi joka kerta saman pituisia, kannattaa vaihdella.

Koska en osaa pysyä paikoillani niin onko ok että käy lepopäivinäkin pyöräilemässä 40 min tai lenkillä vai...?

Jos sulla on kondista, niin miksi ei, mutta kuten jo sanottiinkiin niin pidä ne lenkit sitten kevyinä. Kannattaa funtsia myös sitä, että taukojen suunnittelua ei yleensä pidetä vaan viikkotason asiana, vaan myös kuukausi- ja vuositason asiana. Moni treenaaja, itseni mukaanlukien, on havainnut että kovan kuukauden jälkeen kannattaa vähentää painoja/sarjoja/toistojen määriä tai kaikkia vaikka viikon ajaksi.

Oman kropan kuuntelu on helvetin tärkeää kaikessa treenissä. Jos olet jo aikaisemmin sen ylikunnon ihanuuden kokenut, niin se kannattaa pitää mielessä kun suunnittelee treeniä. Jos mulla esim. on todella kova voimatreeni, tulokset nousussa ja peilikuva paranee kokoajan, on tuskaa pitää niitä välipäiviä. MUTTA silti mä heitän niitä sinne tänne, kun en halua hajottaa itseäni. Yksi hyvä keino päästä sen taukopäivän yli on ajatella, että nälkähän siinä vaan kasvaa ja sen vaivaisen 48 h tauon jälkeen voikin sitten surutta mennä taas antaan sen 110 %.

katsoin vain otsikon ja ajattelin, että tässä on treffi-ilmoitus mikä pitää nähdä.

tyrmistys oli suuri kun tajusin olevani treeni-osiolla...

jatkakaa.

Jos meinaat oikeasti treenata kovaa, muista pitää kevyt viikko vaikkapa joka neljäs viikko. Kevyt viikko voi olla vaikkapa 50% treeniromuista. Tämähän olikin vain minun mielipide. :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom