Kumpi on sinulla paremmalla mallilla: treenaus vai ravinto?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Meah sanoi:
Kyllä mä väittäisin että se treeni on tärkeämpää:D

ja vitut, ärsykettä lihaksille saa millä tahansa treenillä mutta niitä rakennuspalikoita ei saakkaan ihan millä vaan ruualla.

erkjetter sanoi:
ja vitut, ärsykettä lihaksille saa millä tahansa treenillä mutta niitä rakennuspalikoita ei saakkaan ihan millä vaan ruualla.

No mutta hä, syöpä oikein ja ole treenaamatta niin katotaan kasvaako patti:lol2:

Meah sanoi:
No mutta hä, syöpä oikein ja ole treenaamatta niin katotaan kasvaako patti:lol2:

no just niin, vedä suoraan sinne ääripäähän. treenaa ja oo syömättä ja kato kasvaako patti :jahas:
eihän se lihas kasva mihinkään ilman ärsykettä mutta paskallakin treenillä saadaan ärsyke.

voimailussa saattaa ja varmaan onkin treeni tärkeämpää mutta ei kehoilussa.

Omalla kohdalla treeni ollut aina paremmalla mallilla. Olen pystynyt kurinalaisesti noudattamaan, omasta mielestani, jarkevaa treeniohjelmaa jo vuosia. Ohjelmaa tietenkin valilla muuttaen kokemukseen perustuen. Pitkajanteisyys yksi vahvoista puolista.
Ruokailutkin periaatteessa kunnossa, mutta ei samalla tasolla treenin kanssa. Pitaisi pystya viela parempaan kurinalaisuuteen ravinnon suhteen.

Pakko myos sanoa muutama sana aiemmin sivutusta "unenlahjat/aamun torkku - illan virkku" -aiheesta. Allekirjoitan taysin vaitteen etta toisilla on paremmat unenlahjat kuin muilla. Pojat huomaavat taman jo armeijassa, jossa parhaimmat vetavat unet ekalla 15 min tauolla toisten yrittaessa samaa viela muutaman tunninkin jalkeen. Mita tulee tahan aamu-unisuuteen ja paivarytmien erilaisuuteen, on taytta bullshittia, etta rytmia ei pystyisi muuttamaan. Ihminen yksinkertaisesti pystyy vaihtamaan rytmia kuten Timba sanoi ihan vaan menemalla aikaisemmin nukkumaan. Se vaati tottakai muutaman paivan/viikon totutelun, mutta onnistuu kummasti. Lasten hankkimisen yhteydessa sen huomaa selviten. Omalla kohdalla olen siirtynyt "kymmenelta nukkumaan kuudelta ylos" -rytmiin 7 paivaa viikossa ihan siita syysta etta poikani heraa joka aamu about samaan aikaan. As said, pointti tassa se etta noudattaa uutta rytmia koko ajan eika vain arkipaivina. On turha vaittaa, etta rytmin kaantaminen ei onnistu jos valvoo kaikki viikonloput ja tuskailee univaikeuksien kanssa taas seuraavana su iltana. Mikaan ei onnistu jos sita yrittaa puolivaloilla tai osa-aikaisesti. Bodareiden jos kenen luulisi sen tietavan...

Kyllä se taitaa olla se treenaus, joka eniten kusee. Uni maistuu välillä vähän liikaakin ja nälkä pakottaa syömään 2-3 tunnin välein. Joka aterialle 40-50g proteiinia. Treenaukseen täytyis panostaa nyt vähän paremmin :whip:

Treenihän se on paremmalla mallilla. Motivaatio reenaamiseen on paljon helpompi "löytää" kuin syömiseen, reenata kun ei tartte kuin muutama tunti viikossa, syömisiä tulis taas kattoa melkeinpä ympärivuorokautisesti. Ei nappaa :jahas:
Syömiset heittää 1000-3000kcal välillä ja protskunsaanti varmaan samassa suhteessa.

Meah sanoi:

Itseasiassa kasvaa.... ;)

Ja asiaan, sanoisin että mulla on tuo treenaaminen paremmassa kuosissa. Toisaalta enhän mä tiedä loppujen lopuksi kuinka iso painoarvo milläkin "laiminlyönnillä" on kehitykseen, mutta treeneistä mä lipsun todella harvoin kun taas ruokailu menee niin ja näin.
Tälläkin hetkellä dietillä, ja viimeiset 5 iltaa olen juonut 3-4 olutta joka ilta, hyvin se paino silti tippuu tulosten tippumatta :kippis1:

Treenit ok. Ruoka taas maistuu välillä erinomaisesti ja toisaalta taas tulee päiviä ettei vain maistu pätkääkään. Kalorit tahtoo heitellä 1500-5000 :)

kyllä mulla ehkä on ruokapuoli huonompi,musta tuntuu aina et syön liian vähän ja mistä sitä ikinä tietää et paljonko siinä safka annokses en tarpeeksi proteiinejä...no voishan sen jotenkin laskea varmaan jos jaksais...:jahas:. :zzzz: laatua pitäs saada paremmaks,viime yönäkin heräsin kerran ja n.6h tuli nukuttua..

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
ruoka ja treeni on molemmat päin persettä.
ehkä silti ruokailu on hieman paremmalla mallilla.
ohjelman vaihto olisi edessä kun nykyinen ei toimi.

tai no mistä sitä tietää, kun en pidä päiväkirjaa syömisistä enkä tosiaankaan laske grammoja, kaloreita tai pisteitä. tuntumalla siis vedetään vieläkin.

teoreema:
elän-> syön ja syön->elän

Kyllä toi treeni taitaa olla paremmalla mallilla, siihen on jostain kummasta löytyny hyvä motivaatio. Sinäänsä ei oo mitään valitettavaa syömisissäkään kun merkkaan ihan kaiken rehellisesti ylös. Ei oo kyllä tää aamu paras hetki kommentoida kun on vielä mielessä eilinen "mässypäivä" -> ylitys n.2000 kcal...:hyper:

skuge sanoi:
Molemmat yhtä päin vittua
Veit jalat suustani.

Kumpikin on helposti vedettävissä överiksi; treenattua tulee liikaa ja ruokapuoleen taas satsattua aivan liian vähän. Rasvaa saa hädin tuskin suositusten verran, prodeistakin jää uupumaan usein jokunen gramma tavoitteisiin nähden (1,5g per painokilo). Hiilareistakin kun vielä karsii (en syö esim. leipää, riisiä, pastaa tms.), niin joskus tuntuu, että pitäisi mennä ravintoterapeutille.

Treeni taas on liian kivaa, notta sitä viittisi himmata. :D Kai sitä itse on just semmonen perusurpo, että pitää jonkun paikan kropasta naksahtaa ja pahasti, että oppii?!:eek:

kyllä treenipuoli on aika paljon paremmassa kunnossa. varsinki dietillä ravintopuoli on aivan päin persettä.

Treenipuolella kehitystä tulee, ohjelmat vaihtelee ja progressio on kunnossa. Vielä kun pitäis välillä kevyitä viikkoja ettei paikat hajoilis, niin avot. Välillä tulee tehtyä salilla liikaa, eli liian kovia ylimääräisiä liikkeitä.

Ruokailu on lievästi perseellään, toisin sanoen ehkä kuukauden välein tulee juotua viinaa - ei kuitenkaan yrjöön asti mutta kuitenskin. Yökukkumiset vois kans jättää vähemmälle, en tiedä kuuluuko nekin tuonne ruokailuun kun perjantaiöisin tulee joskus käytyä kebulla - selvin päin tosin.

Viikolla ruokailut on jotakuinkin kunnossa, hesellä tulee aina syötyä vain kanasalaatti maidon kanssa. Panostusta vois tosiaan lisätä etenkin ruokailuun ja palautumiseen... :)

Suositut

Back
Ylös Bottom